Kallion kirkossa oli eilen sateenkaarilippu alttarilla
Kommentit (57)
Se saa minut voimaan pahoin. Kirkkoon on selvästi päässyt saatanallisia harhaanjohtajia, jotka yrittävät houkutella ihmisiä syntiin. Kukaan oikea kristitty ei voi kannattaa syntistä Suomen evankelis-luterilaista kirkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Kallio! Hyvä meidän moniarvoisten, avarakatseisten ja lämminsydämisten kalliolaisten Kirkko!
Ei, vaan syntisten jumalanpilkkajien kirkko. Syntiin houkuttelemisessa ei ole mitään lämminsydämistä. Odottakaa vain, Jumala rankaisee teitä vielä.
Toi menee vähän yli. Eikö sitten kaikkia muitakin vähemmistöjä pitäisi erikseen huomioida. Kirkko ja Kaupunki lehtikin oli ja on täynnä vain kahta teemaa, mitkä tosi vaikea arvata. Ise erosin vuosi sitten, kuuluttuani kirkkoon yli 40-vuotta. Jumalaan uskon kuitenkin. Leipäpapit pilaa koko kirkon.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Onneksi muodostan omat käsitykseni asioista aivan itse. Olisi ärsyttävää kun aina pitäisi pohtia mitä Jeesus ajattelisi.
Ethän sä sitten kirkkoa, Raamattua tai Jeesusta mihinkään edes tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan syntisten jumalanpilkkajien kirkko. Syntiin houkuttelemisessa ei ole mitään lämminsydämistä. Odottakaa vain, Jumala rankaisee teitä vielä.
Muistaakseni ensimmäisen kiven heittämistäkään ei isossa kirjassa pidetty kovin suotavana, joten ole tarkkana: rangaistus taitaa odottaa sinuakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asia. Jeesuskin oli heikompien puolella. Nykyisiä ahdasmielisiä vanhoillisia hän nuhtelisi.
Luuletko, että Jeesus nuhtelisi niitä, jotka noudattavat Jumalan Sanaa? Ei, ei ja vielä kerran ei! Synnin hyväksyminen ei ole rakkautta, sillä synti vahingoittaa syntistä itseään. Homoseksuaalisuus on syntiä siinä missä murhaaminen tai varastaminenkin, eikä sitä pidä missään nimessä hyväksyä. Oikeaa rakkautta on auttaa lähimmäistään pääsemään pois synnin vallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Onneksi muodostan omat käsitykseni asioista aivan itse. Olisi ärsyttävää kun aina pitäisi pohtia mitä Jeesus ajattelisi.
Ei kukaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En niin. Pointtini olikin, etten haluaisi olla uskovainen kun aina saa pelätä uskovansa väärin.
Jumala laittoi taivaalle sateenkaaren merkiksi Nooan kanssa tekemästään liitosta. Kristillinen symboli siis.
1. Moos. 9
"8 Ja Jumala sanoi Nooalle ja hänen pojilleen:
9 "Minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa,
10 kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka ovat teidän kanssanne maan päällä, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien villieläintenkin kanssa, kaikkien niiden kanssa, jotka tulivat arkista ulos.
11 Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata."
12 Jumala sanoi vielä: "Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti:
13 minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta.
14 Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä,
15 muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää.
16 Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa."
17 Ja Jumala sanoi vielä Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä teen kaikkien maan päällä elävien kanssa.""
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni ensimmäisen kiven heittämistäkään ei isossa kirjassa pidetty kovin suotavana, joten ole tarkkana: rangaistus taitaa odottaa sinuakin.
Itse asiassa ei. Jeesus ei siinä tarinassa tarkoittanut, että toisia ei saa tuomita. En jaksa kirjoittaa selitystä tähän, mutta lukekaa se täältä: http://www.gotquestions.org/without-sin-cast-first-stone.html
Uskonnosta tai kirkosta en nyt avaudu, mutta loistavaa jos tuokin instituutio siirtyy vähitellen nykyaikaan.
Kallion kirkossa järjestettiin eilen klo 18 hartaus Orlandon joukkosurman uhrien muistoksi. Ottaen huomioon, että uhrit olivat pääosin sateenkaariväkeä, en pidä sateenkaarilippua kovinkaan kaukaa haettuna rekvisiittana. Olettaisin, että ne kristityt, joita homoseksuaalisuus kovasti häiritsee, kykenevät valitsemaan Helsingin kirkoista yhtenä iltana jonkun toisen, kuin juuri sen, jossa pidetään hartaus Orlandon uhreille. Tästä jutusta kuitenkin kerrottiin ihan avoimesti Helsingin seurakuntien sivuilla, joten yllätyksenä se tuskin on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole uskossa. Siis Jeesus nuhtelisi niitä, jotka pitävät Raamattua jumalan tahdon ilmauksena, koska Jeesus on sanonut sen sellainen olevan?
Kyllä. Jeesus nuhtelisi niitä, jotka käyttäisivät Raamatun sanaa omien ennakkoluulojensa pönkittämiseen ja unohtaisivat tärkeän opetuksen: "Rakastakaa lähimmäisiä niin kuin itseänne."
Jeesus myös kehotti (käski) kunnioittamaan Jumalaa ja pitämään Hänen käskynsä ja olemaan mukautumatta maailman menoon jne.
On mukava ajatella että Jumala on rakastava isukki ja Jeesus hyväksyy kaiken mutta onko asia ihan niin?
Jumala on armollinen ja rakkaus mutta myös pyhä ja kiivas. Jeesus ei toimi(nut) Jumalan tahtoa ja käskyjä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole uskossa. Siis Jeesus nuhtelisi niitä, jotka pitävät Raamattua jumalan tahdon ilmauksena, koska Jeesus on sanonut sen sellainen olevan?
Kyllä. Jeesus nuhtelisi niitä, jotka käyttäisivät Raamatun sanaa omien ennakkoluulojensa pönkittämiseen ja unohtaisivat tärkeän opetuksen: "Rakastakaa lähimmäisiä niin kuin itseänne."
Jeesus nuhtelisi myös niitä jotka väärinkäyttäisivät ja tulkitsisivat Raamatun sanaa omien halujensa pönkittämiseen ja unohtaisivat tärkeän opetuksen: "olkaa pyhät niinkuin minäkin olen pyhä ja karttakaa kaikkea saastaista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovia on myös käsketty nuhtelemaan jos joku (uskova) tekee syntiä tai on harhautunut. Ja jos tämä ei kehotuksista huolimatta tee parannusta tulee erottaa hänet seurakunnasta.
Te avaramieliset muistakaa myös kolikon toinenkin puoli, älkää nyppikö rusinoita pullasta omaksi eduksenne.
Eikös Kallion kirkossa ole se ihana seurakunta, jolla oli Pridessä pallomeri ja siinä kyltti: "Pompi ihan homona"?
Juuri näin saadaan kansa kirkon pariin. Kieltävä asenne vaan karkottaa porukan pois. Kirkon pitää olla kuten seurakuntalaisensa eli kaikkien sateenkaaren värien pitää antaa loistaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus nuhtelisi myös niitä jotka väärinkäyttäisivät ja tulkitsisivat Raamatun sanaa omien halujensa pönkittämiseen ja unohtaisivat tärkeän opetuksen: "olkaa pyhät niinkuin minäkin olen pyhä ja karttakaa kaikkea saastaista".
Sanoiko Jeesus näin, vai oliko tämä vanhan testamentin kirjoituksia? Ja jos Jeesus sanoi näin, missä yhteydessä, ettei vain ollu esimerkiksi muodollisesti pätevistä farisealaisista kyse?
Vierailija kirjoitti:
Jumala laittoi taivaalle sateenkaaren merkiksi Nooan kanssa tekemästään liitosta. Kristillinen symboli siis.
1. Moos. 9
"8 Ja Jumala sanoi Nooalle ja hänen pojilleen:
9 "Minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa,
10 kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka ovat teidän kanssanne maan päällä, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien villieläintenkin kanssa, kaikkien niiden kanssa, jotka tulivat arkista ulos.
11 Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata."
12 Jumala sanoi vielä: "Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti:
13 minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta.
14 Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä,
15 muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää.
16 Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa."
17 Ja Jumala sanoi vielä Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä teen kaikkien maan päällä elävien kanssa.""
On joo raamatullinen symboli mutta vihollinenhan mielellään varastaa ja vääristää ja sokaisee ihmiset seuraamaan valhetta ja vääriä profeettoja.
Etenkin lopun aikoina vääryys ja hillittömyys rehottaa ja monet uskovatkin eksyvät.
Se tie joka elämään vie on kapea ja harvat sen löytävät, lavea ja helppokulkuinen=yleisesti hyväksytty tie vie kadotukseen.