Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin antaa tyttärelleni isoäitini nimen (vaikeat perhesuhteet)

Vierailija
18.06.2016 |

Haluaisin kunnioittaa isoäitiäni tällä tavalla.
Minulla ei ole läheisiä välejä sukulaisiini tai perheeseeni, joten saisin osakseni luultavasti paljon paheksuntaa ja negatiivisuutta.
Isoäitini on vielä elossa, onko sopimatonta nimetä tytär silti hänen mukaansa?

Kyseinen nimi olisi siis Aino. Minusta kaunis ja sopii nykylapsellekin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi sopivaa odottaa niin kauan että mummi on jo kuollut + suruaika. Entä jos nimeäisit seuraavan lapsesi hänen mukaansa? Tai mummin nimi vaikka toiseksi nimeksi.

Vierailija
2/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi sopivaa odottaa niin kauan että mummi on jo kuollut + suruaika. Entä jos nimeäisit seuraavan lapsesi hänen mukaansa? Tai mummin nimi vaikka toiseksi nimeksi.

En ole ap, mutta jos perheessä on vaikka kolmen pojan jälkeen saatu se tytär, niin tuskin siinä alkaa enää tyttärien nimiä panttaamaan.

Vierailija
4/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin loukkaavaa antaa sama nimi elossa olevan sukulaisen mukaan? Ihan siis tietämättömyyttäni kysyn, kun en ole koskaan päässyt vielä lapsia nimeämään. Sillä kyllähän osa nimistä kiertää muutenkin suvussa; itselläni on sama etunimi mikä on äitini siskolla (tosin molemmmat käytämme kutsumaniminä toisia nimiämme) ja isäni toinen nimi oli saatu tämän isältä. :)

Vierailija
5/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On loukkaavaa ja ajattelematonta antaa lapsen nimeksi elossa olevan isovanhemman nimi. Myös näiden isovanhempien vanhempien nimien käyttöön pyytäisin luvan, etteivät he loukkaantuisi.

Vierailija
6/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ok. Yleensä isovanhemmat ilahtuu, jos lapsi saa heidän nimensä. Siitä ollaan ylpeitä ja se koetaan kunnioituksena.

Isäni nimi annettiin serkkuni lapselle. Isä oli paljon serkkuni kanssa, koska hänen isänsä kuoli. Tästä nimenannosta olimme kaikki iloisia. Erityisesti isäni

Vierailija
7/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mummo. Minusta olisi mukavaa, jos joku antaisi lapselleen minun nimeni. Nimeni ei valitettavasti ole tullut muotiin.  Minusta tuntuu, että tykkäisin kaimastani erityisen paljon!

Vierailija
8/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole läheisissä väleissä sukulaistesi kanssa, mitä väliä heidän mielipiteillään on?

Vierailija
9/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella iloinen, kun yksi lapsenlapsistani sai isoäitini nimen.

Vierailija
10/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täynnä hämmennystä. Meidän suvussa tuo on ihan tavallista. Kukaan ei loukkaannu, kukaan ei pyydä lupaa, kukaan ei hämmästy. Jos Anni Korhosen tyttären Tarja Rantasen tytär Laura Suominen saa tytön, niin miksi siitä ei voisi tulla Anni Suomista?

Vierailija
11/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaannusten välttämiseksi olisi hyvä jos päälekkäisyyksiä ei tulisi.

Vierailija
12/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mulla tuli kyyneleet silmiin, kun tyttärentyttären nimi sanottiin ristiäisissä. Niin oli mummien mukaan nimetty tyttö.

Vierailija
13/13 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voit antaa isoäidin nimen.  Kaunis nimi.