Sterilisaatio sarja-abortoijille!
Mä oon sitä mieltä että jos kolmatta kertaa menee aborttiin niin sitten pitäis tehdä sterilisaatio samalla, ehkäisy kun vaan ei yksinkertaisesti voi pettää samalla henkilöllä kolmesti ilman omaa syytä. Jotain on vaan kerta kaikkiaan pahasti pielessä jos tosiaan meinaa kolme keskeytystä tehdä.
"Ehkäisyneuvoloiden työntekijät katsovat, että suurin osa Suomessa tehdyistä aborteista on turhia. Valtaosa keskeytykseen hakeutuvista ei ole käyttänyt ehkäisyä ollenkaan tai kondomia väärin. Lisäksi keskeytykseen hakeudutaan elämän aikana monta kertaa. Vuonna 2009 kaikkiaan 270 naiselle tehtiin neljäs abortti, ja 60:lle toimenpide oli kuudes tai useampi"
Täällä sanotaan monesti että abortti on hyvä kun sillä voidaan estää lapsia syntymästä huonoille vanhemmille joten kaiketi sterilisaatio olisi parempi koska sillä voi estää lapsia päätymästä huonojen äitien kohtuun abortoitavaksi.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/206992/Ehkaisyneuvolat+huolissaan+abor…
Kommentit (15)
No mutta kun sitä ei anneta vaikka mikä olisi. Kun saatat haluta lapsia myöhemmin ja sitten kaduttaa ( vaikka on selvästi nähty että ei halua) , mitä miehesi on mieltä ( on eri miehiä ja mitä se heille kuuluu) ja on yhteiskunnallisesti väärin että nainen ei väännä tänne lapsia.
Nämä, jotka usein aborttiin turvautuvat, varmaan mielellään ottaisivat sen sterilisaation jo ennen abortteja, mutta kun sen saaminen on tehty Suomessa niin maan prkleen vaikeaksi.
"Steriloimislain mukaan henkilö on oikeutettu sterilisaatioon, jos hän täyttää yhden tai useamman seuraavista ehdoista:
kun hän on synnyttänyt kolme lasta tahi hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta;
kun hän on täyttänyt kolmekymmentä vuotta;
kun raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä;
kun hänen mahdollisuutensa muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot;
kun on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika;
kun hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia; tai
kun henkilö pysyvästi kokee kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen ja elää tämän sukupuolen mukaisessa roolissa."
Minäpä vähän luulen, että nuo sarja-abortoijat ovat sellaisia, että niillä ei ole elämänhallinta oikein muutenkaan kohdillaan (huolimattomuus ei rajoitu pelkkään ehkäisyyn). Ihan positiivista, että he eivät yritä pitää niitä lapsia.
Pakkosterilisointi on epäilyttävä ajatus jo henkilön itsemääräämisoikeuden näkökulmasta. Epätoivotut raskaudet eivät ole yksinään riittävä syy sille, että valtio saisi päättää naisen lopullisesta kyvyttömyydestä saada lapsia.
Sen sijaan toivoisin, että sterilisaation saisi halutessaan jo täysi-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä vähän luulen, että nuo sarja-abortoijat ovat sellaisia, että niillä ei ole elämänhallinta oikein muutenkaan kohdillaan (huolimattomuus ei rajoitu pelkkään ehkäisyyn). Ihan positiivista, että he eivät yritä pitää niitä lapsia.
Positiivista olisi jos niille tehtäisiin sterilisaatio ennen kuin mitään lapsia ehtisi sikiämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Positiivista olisi jos niille tehtäisiin sterilisaatio ennen kuin mitään lapsia ehtisi sikiämään.
Se ei ole mahdollista ei-totalitaristisessa valtiossa.
Ymmärsin aloituksen niin, että tällainen olisi hyvä ratkaisu. Ehdottomasti viimeistään kolmannen abortin kohdalla sterilisaatio automaattisesti ja pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi jos tehtäisiin esim. niin että ellei suostu sterilisaatioon niin pitäisi maksaa kaikki kolmannesta abortista aiheutuvat kustannukset itse (vajaa pari tonnia) sekä takautuvasti kahdesta aiemmasta myös. Toinen vaihtoehto olisi että kolmatta aborttia ei vaan yksinkertaisesti annettaisi ellei ensin ole sterilisaatio tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin aloituksen niin, että tällainen olisi hyvä ratkaisu. Ehdottomasti viimeistään kolmannen abortin kohdalla sterilisaatio automaattisesti ja pakolla.
Ja näin saisimme Suomeen enemmän pakastajaäitejä. Pakko on usein todella huono kannuste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi jos tehtäisiin esim. niin että ellei suostu sterilisaatioon niin pitäisi maksaa kaikki kolmannesta abortista aiheutuvat kustannukset itse (vajaa pari tonnia) sekä takautuvasti kahdesta aiemmasta myös. Toinen vaihtoehto olisi että kolmatta aborttia ei vaan yksinkertaisesti annettaisi ellei ensin ole sterilisaatio tehtynä.
Tuollaiset pakot eivät todennäköisesti tee muuta kuin lisää lastensuojelutapauksia. Jos tuollainen nainen ei jostain syystä sterilisaatiota halua, voi käydä niin kivasti, että hän sitten jättääkin abortit tekemättä. Kyllä mä ajattelen, että parempi tehdä abortti kuin lapsi huonoihin olosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisen lain voimaan tullessa perustan oman "kansanlääketieteenklinikan", jossa abortit hoidetaan "perinteisin metodein" täysin anonyymisti ja kilpailukykyiseen hintaan.
Suurin osa aborteista tehdään juuri lapsen saaneille.
Vierailija kirjoitti:
Pakkosterilisointi on epäilyttävä ajatus jo henkilön itsemääräämisoikeuden näkökulmasta. Epätoivotut raskaudet eivät ole yksinään riittävä syy sille, että valtio saisi päättää naisen lopullisesta kyvyttömyydestä saada lapsia.
Sen sijaan toivoisin, että sterilisaation saisi halutessaan jo täysi-ikäisenä.
Tämä. Pakkosterilisaatio on ajatus niiltä ajoilta, jolloin eugeniikkaa sovellettiin laajemminkin. Nykykäsitys inhimillisyydestä on itsemääräämisoikeus. Ja siihen ei kuulu pakolla suoritettavat lääketieteelliset toimenpiteet sen enempää kuin pakolliset daavidintähdet hihassa.
Sinällään koen sarja-abortoinnit ongelmallisina. En koe aborttia moraalisesti ja eettisesti yksiulotteisena, vaikkakin koen sen naisen oikeutena omaan ruumiiseensa.
Tunnen ihmisen, jolle on tehty kolme aborttia, ja kaikki alle 18-vuotiaana. Hänestä kasvoi hieno nainen, joka varmasti tulee olemaan ihana äiti jos joskus lapsen tekee. Mutta ainakin yli 18-vuotiaalla kolme aborttia kuulostaa kamalalta. Jo ihan puhtaasti taloudelliselta kannalta. Kolme turhaa aborttia. Kuinka paljon resursseja aborttiin menee? Kuinka paljon ne saattavat aiheuttaa psyykkistä tuskaa vanhemmiten?
No ainakin sterilisaatiota voisi lääkärit ehdottaa useammin, mutta se on valitettavasti edelleen aika tabu. Seksuaalivalituksen parantaminen ja lisääminen ois mun mielestä oleellisin keino.