Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä syitä asua vuokralla, eikä jämähtää paikalleen maksamaan asuntovelkaa lopun ikäänsä

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kyllähän omistusasuminenkin hyvä vaihtoehto on jos tarpeen tullen tietää pääsevänsä eroon asunnosta suht kohtuullisella myyntihinnalla. Vanhana tai jos tulee jokin muu mullistava muutos muuten elämään.

Vierailija
2/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupungissani

-kerrostalokolmion vuokra alkaen 800 €/kk+

-lainan lyhennys mun rivitalokolmiosta + yhtiövastike 650 €/kk

Ei kumpikaan ratkaisu ole kaikille aina paras vaan molemmille on tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajat ry:n mies on sitä mieltä, että vuokralla asuminen on hyvä vaihtoehto. Hakekaa nyt joku Taksiliitosta kertomaan, että taksilla ajaminen on hyvä vaihtoehto. Voi näitä kesäisiä uutisia.

Vierailija
4/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lapsettomuus on hyvä syy. Mitä ihmeen varten sitä kerryttä omaisuutta?

Vuokralla asuminen on joustava ratkaisu joka elämäntilanteeseen. Suomessa vuokralla asuminen liitetään huonoon taloudelliseen tilanteeseen. Kuitenkin esim. Berliinissä ja Pariisissa n. 70 prosenttia ihmisistä asuvat vuokralla. 

Kaikki eivät vähäosaisia suinkaan ole. Suomessakin suurissa kaupungeissa on noususuunnassa. 

Itse olen perheellinen ja siksi omistusasunto on ollut järkevä ratkaisu. En kuitenkaan ymmärrä, että monet ikisinkut kärvistelevät asuntolainojen kanssa hautaan asti. Kyllä hyvätuloisenkin ihmisen tuloilla on ikuinen lieka jalassa maksaa kaksio Helsingin kantakaupungista. 

Vierailija
5/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaissa työsuhteissa kannattaakin asua vuokralla k un saa (toistaiseksi ainakin) asumiseen asumistukea. Olen irtisanomisen myötä jäämässä työttömäksi eikä ahdista ollenkaan nyt niin paljon kuin omistusasujana.

Vierailija
6/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajat ry:n mies on sitä mieltä, että vuokralla asuminen on hyvä vaihtoehto. Hakekaa nyt joku Taksiliitosta kertomaan, että taksilla ajaminen on hyvä vaihtoehto. Voi näitä kesäisiä uutisia.

Taksilla ajaminen on jollekin ihan hyvä vaihtoehto. Kaupungin keskustassa asuvana en tarvitse autoa kuin alle kymmenen kertaa vuodessa. Silloin voi sen ihan hyvin vuokratakin. Tulee paljon halvemmaksi.

Vierailija
7/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliselle tuo omistusasunto on monesti halvempi vaihtoehto. Paljonko maksaisi vuokra 120 m2 asunnosta? Nyt velkaa on joku 80 000, ja lyhennys  plus korko kuukausittain 700 e. Noita makselee yksinhuoltajanakin siitä 4 t nettopalkasta - ja lapsilla säilyy mahdollisuus omaan taloon ja pihaan.

Vierailija
8/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa asuntovelkaa loppuikänsä? Yksi omistusasumisen iloista on se, että velka loppuu joskus, ja sitten pääseekin mukavan helpolla. Sitten kun myy asuntonsa, sillä rahalla ostaa toisen (useinhan muutetaan pienempään senioriasuntoon, kun lapset ovat muuttaneet pois) ilman velkaa. Vuokralainen sen sijaan maksaa vuokraa loppuikänsä.

Vierailija
9/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaissa työsuhteissa kannattaakin asua vuokralla k un saa (toistaiseksi ainakin) asumiseen asumistukea. Olen irtisanomisen myötä jäämässä työttömäksi eikä ahdista ollenkaan nyt niin paljon kuin omistusasujana.

Asumistukea saa muuten omistusasuntoonkin.

Vierailija
10/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK.

Vierailija
11/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lapsettomuus on hyvä syy. Mitä ihmeen varten sitä kerryttä omaisuutta?

Kaikista meistä tulee vanhoja ja (useimmista) kipeitä. Silloin on hyvä, kun on materiaa, jolla kustantaa hoito.

Vierailija
12/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän ne vuokratuhnut ja tyhjätaskut ovat höpisseet kautta aikain silkkaa kateuttaan, kun ovat niin laiskoja ja luusereita ettei ole varaa ostaa omaa kämppää. Mutta aina vain asuntojen arvot jatkaa nousuaan - paitsi vuokratuhnuilla.

Vierailija
13/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse omaisuutta, en halua sitoutua yhteen paikkakuntaan ja/tai asuntoon pitkäksi aikaa. En halua olla vastuussa remonteista, vuosihuolloista, kodinkoneista yms., haluan päästä arjessa helpolla ja soittaa vuokraisännälle jos kämpässä on ongelmia. En kiinny asuntoihin, ne on vain seiniä minulle, ja niitä pitää voida vaihtaa nopeasti halutessaan.

Vierailija
14/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaupungin asunto hyvällä alueella, ja tosi edullinen. Olemme laskeneet, ettei todella kannata ostaa omaa. Eri asia olisi, jos maksaisimme törkyvuokraa yksityiselle.

Vierailija
15/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kertoa esimerkin? Mietin tätä justiinsa, kun persaukinen kaverini asuu omistuskämpässä, että onko edes ymmärtänyt hakea asumistukea. Voiko yksin asuva saada tukea pienessä kerrostalokämpässä asumiseen?

Vierailija
16/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kertoa esimerkin? Mietin tätä justiinsa, kun persaukinen kaverini asuu omistuskämpässä, että onko edes ymmärtänyt hakea asumistukea. Voiko yksin asuva saada tukea pienessä kerrostalokämpässä asumiseen?

Riippuu ihan tuloista, varallisuus ei vaikuta. Todennäköisesti voi saada tukea, jos ei ole töissä lainkaan eikä saa kuin minieläkettä.

Vierailija
17/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan tuloista, varallisuus ei vaikuta. Todennäköisesti voi saada tukea, jos ei ole töissä lainkaan eikä saa kuin minieläkettä.

Saa työmarkkinatukea. Valittaa, että kaikki tuet menee velan maksuun ja yhtiövastikkeeseen.

Vierailija
18/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvia määräaikaisuuksia ja sinkkuus. Katson asiaa uudelleen jos saan vakityön.

Vierailija
19/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikaupungissani

-kerrostalokolmion vuokra alkaen 800 €/kk+

-lainan lyhennys mun rivitalokolmiosta + yhtiövastike 650 €/kk

Ei kumpikaan ratkaisu ole kaikille aina paras vaan molemmille on tarve.

Bonuksena se, että lainanmaksu loppuu 10-20 vuoden kuluessa kokonaan.

Vierailija
20/127 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla on laskuri missä voi tarkastaa saako omistusasuntoon asumistukea...tosi pienet tulot pitää kyllä olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi