Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain täältä vinkkiä Cat´s best kissanhiekasta ja vau!

Vierailija
17.06.2016 |

Meillä on vain yksi kissa. Ostin av-juttujen perusteella kokeeksi Cat´s best ökö hiekkaa.
Ihanan kevyttä mutta isohkot kokkareet, ei ole levinnyt vielä kissanvessan etumattoa pidemmälle! Pikkuinen painavampi hiekka levisi joka huoneeseen.
Kissa käy ihan normaalisti laatikolla ja mikä parasta <3 <3 <3 voin heittää pissat ja kakat suoraan vessanpönttöön ja vetää! Ennen keräsin ne pikku muovipussiin yksitellen, laitoin pussin tiukasti kiinni, vein pussin parvekkeella olevaan kissanroskikseen ja vein sen kissanroskiksen n. 2 päivän välein taloyhtiön roskikseen. Inhottavaa keräillä haisevia roskia partsilla!
Nyt olen vasta päivän käyttänyt tuota hiekkaa mutta jo niin iloinen kun jätökset saa vetää pöntöstä alas :)
Kiitos vinkistä!!!! Katsotaan miten usein tuo hiekka pitää vaihtaa ja alkaako haista.
Suurin ongelma oli minulle ennen tuo kakkojen "säilytys" partsilla sekä se, että hiekkaa levisi ympäri kotia.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on toi just käytössä, katti&ihmiset tykkää!!!!

Vierailija
22/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa ei suostu syödä raakaa lihaa ja tuollainen hajuton roskis meillä oli mutta annoin eteenpäin kun ei se ollut yhtään hajuton oikeasti. Heitän plöröt pönttöön, annan liota vedessä ja vedän pöntön. Ei ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voi tietää kuka on mitäkin pöntöstä laittanu jos jonku kissanhiekka tukkii putken?

Vierailija
24/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tehty puusilpusta. Ei tuki putkia jos ei vedä heti.

Vierailija
25/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa puhdasta katin parasta vesilasiin ja odottakaa niin näette sulaako se.

Vierailija
26/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan sen kakan pitää lojua pytyssä että voi vetää? Pissaklimpit ajattelin laittaa keittiön sekajätteeseen mutta kakat pytystä alas.

Vierailija
27/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5 min se on jo löysää ja kuin vettä

Vierailija
28/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista maatuvaa ja hajoavaa kasvispuristeista saa vetää pieniä määriä pöntöstä alas. Niitä kivi/savipohjaisia tai silikonihiekkoja ei saa vetää yhtään pöntöstä alas.

Tuo Cat´s best on hyvää. Se paakkuutuu ja sen määrän voi vetää ihan rauhassa pöntöstä alas mitä pökäleisiin tarttuu tai mitä yksi pissakokkare tuottaa. Jos pöntössä on useampi pissakökkäre niin vedän jokaisen erikseen alas pöntöstä. Ei mitään ongelmaa.

Ei ongelmaa - vielä.

Pikkuhiljaa sinne viemäriin alkaa kasaantumaan noita vetämiäsi juttuja ja sitten onkin viemärit tukossa. Kallis paukku. En suosittele. Viemärissä tarvitsse vain ola ennestään jotain kiinnittynyt viemärin seinämiin ja siinä ollaan, kasauma on jonkin ajan kuluttua varma.

Tiedän erään osakeasujan, jolle koitui melkoinen lasku, kun laittoi "vain niitä kissanjätteitä" pönttöön. Linjassa hän oli ainoa, kenellä oli kissa, joten laskun osoite oli selvä.

Vierailija
29/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tätä:  http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kissanhiekat/benek/benek_corn_cat/545…

Maissipohjainen ja noissa on eri tuoksuja! Ei ole mitään öklötuoksua, vain vienoinen havupuu tms. Paakkuuntuu ja pissapaakut ja kakat voi vetää pöntöstä alas.  On riittoisaa. Vähän kyllä pitkäkarvaisen tassuihin ottaa kiinni, mutta miellyttävämpi jalanpohjassa kuin kristallikide.

Vierailija
30/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako oikeasti kissan jätökset vetää pöntöstä alas? Olen siinä luulossa, että ei saa.

Miten kissanpaska eroaa ihmisen omasta?

Harva ihminen paskoo hiekkaa. Se jätösten hiekka tukkii viemärit, imee itseensä nestettä ja poks.

Vierailija
31/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EverClean on parasta kissanhiekkaa, ei haise ja paakkuuntuu hyvin. Ja roskikseen jätökset, ei vessanpyttyyn.

Vierailija
32/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli muuten ihan loistavaa mutta monen kissan kanssa tuli aika hintavaks kun joutu aina eläinkauppaan asti lähteen ja meillä ainakin kulki tassuissa joka paikkaan paljon herkemmin kuin esim kristallihiekka mitä sen jälkeen alettiin käyttää. Sitä siis ihan oikeasti meni joka paikkaan. Silica-geelistä tykkäsin sen takia kun oli monta kissaa niin ei tarvinnut koko ajan pissoja keräillä vaan riitti kun ravisti pissasen hiekan laatikon pohjalle ja keräs kakat vessan pönttöön (tietenkin niin ettei hiekkaa menny mukana). Hiekat tarvi vaihtaa kerran kuussa kokonaan, mutta niin joutu kyllä tekee kaikkien hiekkojen kanssa että sai laatikot pestyä koska muuten ne alkaa itsessään haiseen.

Vierailija
33/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu että kissanhiekka toimii, mutta mua kyllä ihmetyttää ja yököttää ap:n entinen tapa säilytellä partsilla kissan jätöksiä!! Siis mitä ihmettä? Kyllä on naapurit olleet varmaan ihastuksissaan kun ap:n parvekkeelta leijuu kissanpissan ja -ulosteen haju. Aivan järkyttävää ajattelemattomuutta ja piittaamattomuutta.

Vierailija
34/37 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla mennyt monta kourallista hienoa akvaariohiekkaa/pikkukiviä pyttyyn vuosien saatossa 6 v aikana eikä ole pytty tukossa. Eì kai cats best sitä tuki.

Vierailija
35/37 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kehua vielä! Minulla on ollut nyt kuukauden tuo Cats best hiekka käytössä. Olen laittanut kakat pönttöön, antanut liota n. 10 min ja olen vetänyt alas. Pissat olen laittanut pikku pussiin ja vienyt talousjätteeseen.

Olen kaatanut kissanvessaan lisää hiekkaa kun se on vähennyt. Kaadoin juuri vikat hiekat pussista laatikkoon.

Kissanvessa ei haise vieläkään millekään vaikka en ole pessyt sitä kuukauteen! En voi uskoa tätä!

Kissan varpaista tippuu jonkin verran muruja vessan lattialle mutta paljon vähemmän kuin edellisen tosi hienon hiekan kanssa. Vessassa on pikku harja jolla lakaistaan ne pois. Muualle taloon hiekat ei ole kantautunut, toisin kuin se edellinen hiekka :)

Ennen käytin erilaista hiekkaa, myöskin klimppiytyvää, mutta jouduin heittämään hiekan pois 7-10 päivän välein ja pesemään laatikon sillä se haisi.

Nyt aion tilata sen suurimman pussin. Olen todella tyytyväinen! :)

T. Ap ja iloinen kissa

Vierailija
36/37 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on ihan paras kuivike sisäkissalle!

Vierailija
37/37 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako oikeasti kissan jätökset vetää pöntöstä alas? Olen siinä luulossa, että ei saa.

Miten kissanpaska eroaa ihmisen omasta?

Ihmisen paskassa ei ole nestettä imevää hiekkaa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi