Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain täältä vinkkiä Cat´s best kissanhiekasta ja vau!

Vierailija
17.06.2016 |

Meillä on vain yksi kissa. Ostin av-juttujen perusteella kokeeksi Cat´s best ökö hiekkaa.
Ihanan kevyttä mutta isohkot kokkareet, ei ole levinnyt vielä kissanvessan etumattoa pidemmälle! Pikkuinen painavampi hiekka levisi joka huoneeseen.
Kissa käy ihan normaalisti laatikolla ja mikä parasta <3 <3 <3 voin heittää pissat ja kakat suoraan vessanpönttöön ja vetää! Ennen keräsin ne pikku muovipussiin yksitellen, laitoin pussin tiukasti kiinni, vein pussin parvekkeella olevaan kissanroskikseen ja vein sen kissanroskiksen n. 2 päivän välein taloyhtiön roskikseen. Inhottavaa keräillä haisevia roskia partsilla!
Nyt olen vasta päivän käyttänyt tuota hiekkaa mutta jo niin iloinen kun jätökset saa vetää pöntöstä alas :)
Kiitos vinkistä!!!! Katsotaan miten usein tuo hiekka pitää vaihtaa ja alkaako haista.
Suurin ongelma oli minulle ennen tuo kakkojen "säilytys" partsilla sekä se, että hiekkaa levisi ympäri kotia.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako oikeasti kissan jätökset vetää pöntöstä alas? Olen siinä luulossa, että ei saa.

Vierailija
2/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostit hiekkaa ja paljonko maksoi? En ole kuullutkaan moisesta, mutta vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako oikeasti kissan jätökset vetää pöntöstä alas? Olen siinä luulossa, että ei saa.

Eihän pöntöstä saa vetää mitään jätöksiä alas. Ne pitää syödä.

Vierailija
4/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo sitä puupohjaista joka näyttää ihan vaalaen ruskealta hiekalta mutta onkin puuhaketta? Ei siis pellettejä. Kaveri kehui sitä, ostaa sitä eläinkaupasta. Itse käytän puupellettejä kun eivät haise kuten kissanhiekka mutta sitten se puuhöytyvä leviää joka paikkaan :/ Kaverin kehuma hiekka ei sitä tee. Pitää kokeilla sitä kunhan joku sitä myyvä eläinkauppa osuu kohdalle.

Vierailija
5/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin, kissa ei suostunut edes laatikolle, joten vaihdettiin takaisin EverCleaniin.

Vierailija
6/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan parasta! Paakkuuntuu hyvin ja on tosi riittoisaa kolmellakin kissalla. Tykkään sen miedosta puun tuoksusta, ei ala laatikko haista kovin helposti. 

Vierailija
7/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kissanpaska eroaa ihmisen omasta?

Vierailija
8/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista maatuvaa ja hajoavaa kasvispuristeista saa vetää pieniä määriä pöntöstä alas. Niitä kivi/savipohjaisia tai silikonihiekkoja ei saa vetää yhtään pöntöstä alas.

Tuo Cat´s best on hyvää. Se paakkuutuu ja sen määrän voi vetää ihan rauhassa pöntöstä alas mitä pökäleisiin tarttuu tai mitä yksi pissakokkare tuottaa. Jos pöntössä on useampi pissakökkäre niin vedän jokaisen erikseen alas pöntöstä. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
9/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: Tietenkin kun vaihtaa kissan hiekan pitää kaataa se biojätteisiin tai kompostiin. Se on liian suuri määrä vessanpöntölle, ei saa vetää sellaista alas.

Mutta yksittäiset kakat ja pissat saa vetää Cat´s bestiä käyttäessä vessasta alas! Ei muita hiekkoja käyttäessä ellei ole samat ominaisuudet kuin Cat´s bestissä!

Vierailija
10/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

§

Lähinnä mietin sitä kun jätösten mukana menee sitä hiekkaakin. Eikö se tuki putket tai aiheuta ongelmia jätteidenpuhdistamoissa?

Vierailija
11/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

§

Lähinnä mietin sitä kun jätösten mukana menee sitä hiekkaakin. Eikö se tuki putket tai aiheuta ongelmia jätteidenpuhdistamoissa?

Hah, koirani painoin kuonollaan tuon lakipykälän :D

T. 10

Vierailija
12/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: Tietenkin kun vaihtaa kissan hiekan pitää kaataa se biojätteisiin tai kompostiin. Se on liian suuri määrä vessanpöntölle, ei saa vetää sellaista alas.

Mutta yksittäiset kakat ja pissat saa vetää Cat´s bestiä käyttäessä vessasta alas! Ei muita hiekkoja käyttäessä ellei ole samat ominaisuudet kuin Cat´s bestissä!

http://www.kiitoskunlajittelet.fi/jatelaji/biojate/

Miksi kaikki kissanhiekka ei sovi biojätteeseen? Biojätteeseen kelpaavat maatuvat lemmikkieläinten kuivikkeet. Näitä ovat puupohjaiset purut tai pelletit. Sen sijaan hiekka, savi tai bentoniitti ovat mineraalipohjaisia kuivikkeita. Ne eivät maadu eikä niistä saa esimerkiksi multaa. Laita ne sekajätteeseen.

Vierailija
13/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostit hiekkaa ja paljonko maksoi? En ole kuullutkaan moisesta, mutta vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta.

Eläinkaupoista plus nettikaupoista (zooplus ym muut) saa sitä hiekkaa! Iso pussi on halvin mutta kokeeksi kannattaa ehkä ostaa pienin pussi että näkee tykkääkö.

Vierailija
14/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat´s best on tehty luonnonkuiduista ja sitä saa vetää pieniä määriä (sen mitä kakkaan takertuu/minkä pissa imaisee) vessanpöntöstä alas eikä tee mitään ongelmia putkistolle. Muita hiekkoja ei saa vetää edes pieniä määriä pöntöstä alas!  Esim. nämä savipohjaiset harmaat painavat hiekat ja silikonihiekat tukkii putket, ei saa vetää edes paria murua alas!

Vierailija
15/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta eroa mutta kissan ulosteet ovat pienempiä putkuloita kuin ihmisen.

Haju ja ulkonäkö on yhtä karmiva.

Vierailija
16/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmän pussin saa kympillä: http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kissanhiekat/catsbest/cats_best/142324

Suurin pussi maksaa noin 46 e

Ehkä jostain saa halvemmalla, saa vihjata jos löytää :)

Vierailija
17/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vieläkin halvempi säästöpakkaus:

http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kissanhiekat/catsbest/567665?rrec=true

Vierailija
18/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

§

Hah, koirani painoin kuonollaan tuon lakipykälän :D

T. 10

Hän vainusi tietysti jonkin lakipykälän, joka liittyy kissojen wc-toimintaan. Olisi varmaan sen kirjannut kokonaan, jos vain olisi saanut näppäimistön tassuihinsa.

Vierailija
19/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpönttöön ei saa laittaa muuta kiinteää kuin paskaa ja wc-paperia.

Vierailija
20/37 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä saa laittaa vessasta alas. Vaikka kuinka hajoaisi niin ei siltikään. Minä en ainakaan ota sitä riskiä, että puupuru laajetessaan jää jumiin (vanhoihin) putkiin. Ökötti paisuu kauan pissaamisen jälkeen. Kissan kakkakin on kovaa eikä hajoa ollenkaan samalla tavalla veteen kuin ihmisen, vaan jää kellumaan pinnalle.

Kerrostalossa kakkapussien säilytysongelman voi ratkaista hankkimalla hajuttoman roskiksen, esim. http://www.zooplus.fi/shop/kissat/hoitotarvikkeet/litter_locker/207319?…

Kakan hajuttomuuteen ja määrään voi vaikuttaa myös oikealla ruokavaliolla: oikein syöneen kissan kakka on pienehkö ja lähes täysin hajuton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi