Lue keskustelun säännöt.
opettajat millainen on/on ollut hankalin luokkanne?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
No, tässä minun:
Tulin helmikuussa sijaistamaan sairaslomalle jäänyttä opettajaa. Oli raskaana ja äikkäri olisi alkanut toukokuussa, mutta supisteli kovin jo aiemmin. Enkä ihmettele. Vähemmästäkin joutuu sairaslomalle, jos luokka on tuossa moodissa. Samalla luokalla oli ollut kahden ekan vuoden aikana neljä eri opettajaa, pari jäi äitiyslomalle ja pari oli sijaisia. ja sitten kolmantena vuonna mä olin kuudes opettaja jo. Valitettavasti luokka oli tosi huonotapainen ja kuriton. Syytän edeltäjiäni ja tietysti tuota omaakin sijaistamaani opettajaa, mutta suurin syy lienee tuo opettajan jatkuva vaihtuminen. Eikä se ihan helppoa ole helmikuussa ottaa yli 2,5 vuotta koulua käynyttä "apinalaumaa" niskoilleen ja taivuttaa niitä asentoon kolmessa kuukaudessa. Enkä kyllä siinä onnistunutkaan. Pari perusjuttua sain sentään väännettyä jakeluun eli ei leikitä hippaa tunnilla ja ei tongita opettajan laatikoita. :=)
Onneksi heille tule syksyllä vakiopettaja ja mies, joka ei tietääkseni saikuttele. Lisäksi tuo mies on tunnettu kurinpitäjä koulussa (ihan reilu, mutta tosi tiukka) ja saanee vihdoin porukan järjestykseen.
Kyllä se pärjääminen oli sitä selviämistä päivästä toiseen. Joskus meni paremmin tunti, lähinnä aamulla eka. Hirveän ajan päivästä käytin riitojen selvittämiseen, jatkuvaan komenteluun, erinäisten rangaistussysteemien ylläpitoon jne. Kerättiin hymiöitä, varoituksia, ollaan välitunteja keskustelemassa jne. Oli palkintoja, oli rankkuja ja välillä sitten huutamista. Tapani on ollut opettajana, etten huuda paljoa, mutta tuon luokan kanssa oli pakko karjaista ja lyödä nyrkki pöytään säännöllisesti. Se auttoi yleensä 5-10 minuuttia ja taas mentiin.