Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusataanko vielä lukiossakin?

Vierailija
16.06.2016 |

Jos kiusataan, niin millä tavalla? Millainen hierarkia oppilaiden välillä? Ja sitten vanhojentansseista sen verran, että voiko syrjitty tyttö jäädä ilman paria?

-Kiusattu 16v, menossa lukion ekalle-

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lukiosta. Eliittilukioissa ei ainakaan, jämälukioissa voi olla. Kannattaa valita joku yli 9,0 keskiarvon lukio niin tuskin kiusataan :) vanhojentansseissa tuskin jäät ilman paria, jos oot ite aktiivinen ja kyselet

Vierailija
2/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isossa lukiossa ei. Luokkatoverit vaihtuu joka kurssilla, niin ei mitään hierarkioita ehdi edes muodostumaan. Kotiluokankin kanssa kokoonnutaan niin harvoin, etten edes tiedä kuin ehkä 1/3 luokastani nimeltä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lukiosta. Eliittilukioissa ei ainakaan, jämälukioissa voi olla. Kannattaa valita joku yli 9,0 keskiarvon lukio niin tuskin kiusataan :) vanhojentansseissa tuskin jäät ilman paria, jos oot ite aktiivinen ja kyselet

En ole menossa eliittilukioon :( Menen n. 40 000 asukkaan kaupungin (ainoaan) lukioon.

Vierailija
4/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojentanssit eivät ole pakolliset, niistä ei kannata välittää. Muutenkin turha rituaali.

Vierailija
5/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole menossa eliittilukioon :( Menen n. 40 000 asukkaan kaupungin (ainoaan) lukioon.

Höh :< toivottavasti kiusaajat eivät tule sinne ja saat ns. uuden alun

Vierailija
6/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluut saada vanhojentansseihin pojan niin rohkeesti vaan kysyä aika pian. Pojat menee nopeesti ja jäljelle jää tytöt ja voihan sitä tanssia tytönkin kanssa. Ei lukiossa yleensä kiusata ja ei ainakaan lukioissa joissa korkea ka koska siellä paneudutaan tosissaan opiskeluun eikä mihinkään jonninjoutavaan. 

Vierailija
7/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko samaan lukioon niitä kiusaajia? Jos tulee, pidät alusta asti huolen, että hankkiudut eri porukoihin. Tiedän kyllä ystäväinen, että sinua voi jännittää, mutta yritä ekasta päivästä lähtien hankkiutua johonkin porukkaan, jossa olisi hieman samanhenkistä tyyppiä kuin sinä.. Katsot ketä muuta ujostuttaa, kuka muu on yksin ja menet juttelemaan. Lähetän sulle täältä etänä oikein ison tsemppihalin. Mun tyttöä ei enää lukiossa kiusattu ja sai sieltä tosi hyviä ystäviä, joihin on vieläkin lukion jälkeen tiiviisti yhteydessä, vaikka eivät olekaan samassa opiskelupaikassa. Mä tiedän, että sulla tulee menemään kaikki hyvin <3.

T. Kiusatun äiti

Vierailija
8/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen voi jatkua läpi elämän mm. työelämässä. Vittumaisista kakaroista kun tuppaa kasvamaan vittumaisia aikuisia.

Olen ollut katsomassa vanhojen tansseja joissa on ollut näitä "seinäruusuja" jota joku (parillinen) poika on tanssittanut 1-2 kertaa. Olen nähnyt myös yhden tytön tanssivan vanhojen tanssit naispuolisen opettajan kanssa kun ei kukaan huolinut pariksi edes yhden kappaleen ajaksi.

Vierailija
9/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli haluut saada vanhojentansseihin pojan niin rohkeesti vaan kysyä aika pian. Pojat menee nopeesti ja jäljelle jää tytöt ja voihan sitä tanssia tytönkin kanssa. Ei lukiossa yleensä kiusata ja ei ainakaan lukioissa joissa korkea ka koska siellä paneudutaan tosissaan opiskeluun eikä mihinkään jonninjoutavaan. 

Olen tosi ujo kysymään mitään, sillä kys. lukion pojat ovat joko täysin tuntemattomia tai sitten kiusaajiani :( Ja pelottaa, että kauniimmat tytöt vievät heti pojat.

Vierailija
10/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt omiin puheisiisi on luottamista, niin olet itse tainnut käydä sellaisen "jämälukion".

Vierailija
11/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataan. Kiusavathan aikuisetkin työpaikoillaan.

Vierailija
12/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko samaan lukioon niitä kiusaajia? Jos tulee, pidät alusta asti huolen, että hankkiudut eri porukoihin. Tiedän kyllä ystäväinen, että sinua voi jännittää, mutta yritä ekasta päivästä lähtien hankkiutua johonkin porukkaan, jossa olisi hieman samanhenkistä tyyppiä kuin sinä.. Katsot ketä muuta ujostuttaa, kuka muu on yksin ja menet juttelemaan. Lähetän sulle täältä etänä oikein ison tsemppihalin. Mun tyttöä ei enää lukiossa kiusattu ja sai sieltä tosi hyviä ystäviä, joihin on vieläkin lukion jälkeen tiiviisti yhteydessä, vaikka eivät olekaan samassa opiskelupaikassa. Mä tiedän, että sulla tulee menemään kaikki hyvin <3.

T. Kiusatun äiti

Oi kiitos❤

Ja joo, valitettavasti kiusaajia tulee samaan lukioon :( Ja ujostuttaa mennä puhumaan kellekään, kaikki siellä ovat joko kiusaajiani, kiusaajieni kavereita tai tuikituntemattomia.

Vierailija
13/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusata, epäsuosittujen annetaan olla rauhassa ja teeskennellään että niitä ei ole olemassa.

Vierailija
14/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lukiossani ainakin oli jonkun verran kiusaamista. Mitään hierarkiaa tai sellaista ei tuntunut olevan, mutta aika paljon sellaista pilkkaamista/haukkumista ja selän takana paskan puhumista oli kyllä. Erityisesti tosi ujoja/hiljaisia tai muuten vaan outoja tyyppejä kiusattiin aika paljon, ja jätettiin joidenkin juttujen ulkopuolelle. Meillä vanhojen tansseja varten opettajat hankkivat sellaisille tytöille parit, joilla ei ollut vielä paria, joten kukaan tyttö ei jäänyt ilman. Itse en kylläkään ollut vanhojen tansseissa koska ei ollut tarpeeksi rahaa sellaiseen.

Vierailija
15/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän isossa lukiossa ei. Luokkatoverit vaihtuu joka kurssilla, niin ei mitään hierarkioita ehdi edes muodostumaan. Kotiluokankin kanssa kokoonnutaan niin harvoin, etten edes tiedä kuin ehkä 1/3 luokastani nimeltä :D

Tuo on hyvä systeemi kiusattujen kannalta. Silti jatkuvasti itketään, että lukiolaisten pitäisi saada opiskella oman ryhmänsä kanssa. On kuulema niin traumatisoivaa ja mielenterveysongelmia aiheuttavaa joutua kavereista eroon, ja opiskella vaihtuvissa ryhmissä. Tosiasiassa luokkamuotoisesta lukiosta on eniten hyötyä sosiaalisesti taitaville kiusaajille, joiden on helpompi manipuloida pysyvää ryhmää kuin vaihtelevaa ryhmää.

Vierailija
16/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen voi jatkua läpi elämän mm. työelämässä. Vittumaisista kakaroista kun tuppaa kasvamaan vittumaisia aikuisia.

Olen ollut katsomassa vanhojen tansseja joissa on ollut näitä "seinäruusuja" jota joku (parillinen) poika on tanssittanut 1-2 kertaa. Olen nähnyt myös yhden tytön tanssivan vanhojen tanssit naispuolisen opettajan kanssa kun ei kukaan huolinut pariksi edes yhden kappaleen ajaksi.

Mitä höpötät? Se vanhojen tanssien tanssipari on se peruspari jonka kanssa suurin osa tansseista tanssitaan hyvä tavaton!

Vierailija
17/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion mennessäni huomasin, että erilaiset ihmiset hyväksyttiin sellaisina kun he olivat ihan eritavalla kun yläasteella. Oli myös selvästi ne oppilaat, jotka kaikki tiesivät ja ne, jotka pysyttelivät näkymättömissä, mutta "suositutkaan" eivät syrjineet muita. Tottakai aina löytyy myös niitä, jotka eivät osaa arvostaa muita, mutta itse huomasin selvästi eron yläasteeseen. Yhteisissä tapahtumissa kaikki oltiin valmiita ottamaan mukaan, vaikkei aiemmin oltaisi puhuttukaan. Rohkeasti siis vaan mukaan yhteisiin juttuihin niin huomaa, että yllättävätkin ihmiset osaavat olla mukavia.

Meidän lukiossa tyttöjä oli huomattavasti enemmän kun poikia, mikä tarkoitti, että ilman paria jääminen oli hyvinkin helppoa ja moni kaverini jäikin ilman paria. Siitäkin kuitenkin selvittiin ja varmasti, jos halua riittää niin joku abi tai ykkönen löytyy pariksi.

Toivottavasti löydät lukiosta hyviä kavereita ja pääset kiusaamisesta. :)

Ylioppilas2016

Vierailija
18/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt omiin puheisiisi on luottamista, niin olet itse tainnut käydä sellaisen "jämälukion".

Itse kävin eliittilukion ja pari kaveriani kävi jämälukion. Aika karuja juttuja sai kuulla sieltä

Vierailija
19/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiusata, epäsuosittujen annetaan olla rauhassa ja teeskennellään että niitä ei ole olemassa.

Eikös tuo ole juuri sitä kiusaamista? Ainakin päiväkodissa, ala-asteella ja aikuisten työpaikoilla tuollaista käyttäytymistä pidetään kiusaamisena.

Vierailija
20/56 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa sinä kävit lukion?

Meidän eliittilukiossa kyllä kiusattiin, lähinnä seksuaalivähemmistöjä. Minua lähinnä verbaalisesti ja eristämällä, mutta kaveriani esimerkiksi kourittiin poikaporukalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi