Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähisuhdeväkivaltaa on siksi

Vierailija
12.06.2026 |

Että miehet inhoavat elättää työttömiä vaimojaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeväkivaltaa kokee lähestulkoon yhtä usein mies kuin nainen.

Vierailija
2/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet joutuvat perheessä törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhriksi jopa useammin kuin naiset. Perheväkivallan miesuhrien näkökulma on suomalaisessa tutkimuksessakin jäänyt syrjään. Onko siis ihme, jos tutkimuksissa näyttää tulevan esille paljon naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, kun sitä on lähdetty etsimään noin yhdeksän kertaa useammin kuin miehiin kohdistuvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Minun entinen mieheni oli työtön ja minä elätin perhettä. Silti löi. 

Etsi uusi teoria. Ei taida olla kovin tilastollisesti totta tuo väittämäsi. 

Vierailija
4/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä naista heti keskustelun alkuun. Minun oman pään pyhä totuus on se jo pitää levittää kuin joitain evankeliumia sanoo tilastot tai tutkimukset mitä tahansa.😂

Vierailija
5/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kokemus = koko totuus? 

Vierailija
6/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotit ja odotit, että hän viimeinkin muuttuisi, että saisit suhteelta muutakin kuin vain turpaasi? 

Vierailija
7/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilasto?

Vierailija
8/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, varmaan tuossa on yksi syy mutta ylipäätään se että kaksi toisilleen tyystin sopimatonta roikkuu toisissaan kynsin ja hampain kiinni. Riittää kyllä sekin että toinen roikkuu ja toinen on niin lapamato ettei karista roikkujaa irti. Ihmiset on aivan liian sinnikkäitä ja periksiantamattomia sen väärän kanssa, mutta oikealle ei välttämättä löydy edes murto-osaa vastaavaa yritystä. Lisäksi aivan liian moni kuvittelee tuollaisen räiskyvän "rakkauden" eli jatkuvan napinan toisen tekemisistä/tekemättä jättämisistä ja suoran huudonkin olevan vain osoitus kuumista tunteista ja kuinka sovinnontekeminen vasta onkin mukavaa.

Väkivalta ei ole oikein, mutta tuollaisissa suhteissa sitä kuitenkin on ihan siksi että yhteiselo vääränlaisen kanssa on kuin kidutusta ja jossain vaiheessa usein sitten napsahtaa. Joko toisella tai molemmilla. Samaan aikaan tai vuoronperään. Silti tuo ei ole mikään syyttömäksi tekevä tai vapaudut kaikesta vastuusta-kortti koska jokainen saa ja voi ihan itse lähteä suhteesta jossa ei ole hyvä olla. Sillä pahoinpidellyksi tulevalla voi oikeasti olla ollut hyvä olla suhteessa joten sen varaan sitä kantapäiden vastakkain laittoa on turha laittaa.

Vierailija
9/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti vakavan perheväkivallan kohdalla näkyvät samat tekijät kuin muun vakavan väkivallan kohdalla,  päihdeongelmia, mielenterveysongelmia ja syrjäytymistä, eli kyllä sitä työttömyyttäkin on siellä takana, vaikka sinun kokemus on toinen. 

Vierailija
10/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönpöpö 

Vierailija
11/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, varmaan tuossa on yksi syy mutta ylipäätään se että kaksi toisilleen tyystin sopimatonta roikkuu toisissaan kynsin ja hampain kiinni. Riittää kyllä sekin että toinen roikkuu ja toinen on niin lapamato ettei karista roikkujaa irti. Ihmiset on aivan liian sinnikkäitä ja periksiantamattomia sen väärän kanssa, mutta oikealle ei välttämättä löydy edes murto-osaa vastaavaa yritystä. Lisäksi aivan liian moni kuvittelee tuollaisen räiskyvän "rakkauden" eli jatkuvan napinan toisen tekemisistä/tekemättä jättämisistä ja suoran huudonkin olevan vain osoitus kuumista tunteista ja kuinka sovinnontekeminen vasta onkin mukavaa.

Väkivalta ei ole oikein, mutta tuollaisissa suhteissa sitä kuitenkin on ihan siksi että yhteiselo vääränlaisen kanssa on kuin kidutusta ja jossain vaiheessa usein sitten napsahtaa. Joko toisella tai molemmilla. Samaan aikaan tai vuoronperään. Silti tuo ei ole mikään syyttömäksi tekevä tai vapaudut kaikesta vastuusta-kortti koska jokainen saa ja voi ihan itse lähteä suhteesta jossa ei ole hyvä olla. Sillä pahoinpidellyksi tulevalla voi oikeasti olla ollut hyvä olla suhteessa joten sen varaan sitä kantapäiden vastakkain laittoa on turha laittaa.

Tuollaisessa suhteessa on yleensä kaksi aikuista lasta joiden säröt osuu kipeästi yhteen, toisen oikeuttaa, toinen alistuu. 

Vierailija
12/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vuonna 2025 viranomaisten tietoon tulleissa pari- ja lähisuhdeväkivaltarikoksissa oli noin 15 500 uhria. Täysi-ikäisistä uhreista noin 74 % oli naisia ja 26 % miehiä.

Vierailija
13/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönpöpö 

Tämä on myös se yhteiskunnallinen asenne. 

Vierailija
14/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vuonna 2025 viranomaisten tietoon tulleissa pari- ja lähisuhdeväkivaltarikoksissa oli noin 15 500 uhria. Täysi-ikäisistä uhreista noin 74 % oli naisia ja 26 % miehiä.

Internet vilisee tilastoja ja taulukoita, jos jokainen voi kaivaa sen omaan agendaansa sopivan tilaston. 

Vierailija
15/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotit ja odotit, että hän viimeinkin muuttuisi, että saisit suhteelta muutakin kuin vain turpaasi? 

Läheisriippa kaipaa usein pohjimmiltaan turvaa, ihmistä, jonka kanssa saisi itse kenties korvattua omia lapsuuden vaille jäämisiään. Läheisriippa on alitajuisesti jäänyt kiinni ajatukseen, että turvaa ja läheisyyttä olisi tarjolla, kunhan toinen vain muuttuu.  

Vierailija
16/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönpöpö 

Tämä on myös se yhteiskunnallinen asenne. 

Parisuhdeväkivaltaa kokeneet miehet sanovat, etteivät miehet saa apua, koska heidän kokemuksiaan ei oteta vakavasti. Miehet kertovat, miten sekä viranomaisten on vaikea suhtautua heidän kokemuksiinsa, koska naisten tekemä väkivalta on yhä tabu.#ällöäitimyytti

Vierailija
17/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kun lopettaisi sen jatkuvan vittuilun, valittamisen ja nalkuttamisen niin naiset ei kokisi väkivaltaa niin paljoa. Mutta kaikki me tiedämme että naiset ei suostu kun vihaamaan ja käyttämään miehiä henkisesti ja taloudellisesti hyväkseen jonka jälkeen alkaa itkemään seurauksista ja estämään keskustelua että mikä siihen seurauksena johti. Jokainen nainen esittää viatonta uhria joka ei ole koskaan edes harkinnut tekevänsä mitään väärää tai pahaa vaikka varsin hyvin tietää valehtelevansa kun ei suostu kantamaan vastuuta omista teoista ja puheista. Onhan sitä mo esta suunnasta sanottu että naiset on ihan yhtä väkivaltaisia ellei jopa väkivaltaisempia kuin miehet mutta kun miehet ei tee ilmotuksia koska se ei koskaan johda mihinkään kun vastassa on aina lauma naisia puolustamassa toista naista ja kääntämässä syytökset mieheen niin sitä naisen tekemää henkistä ja fyysistä väkivaltaa ei edes suostuta tilastoimaan

Vierailija
18/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jo puolisoa valitessa selvittää, millainen luonne toisella ja onko taipumusta henkiseen tai ruumilliseen väkivaltaan.  Meillä ei nalkuteta eikä harrasteta minkäännsorttista väkivaltaa, yhdessä ollaan oltu jo yli 20 vuotta.

Vierailija
19/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, kun ottaa huomioon että työssäkäyvistä ihmisistä suurin osa on naisia Suomessa.

Vierailija
20/21 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa jota tekee mieli satuttaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi