Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vapaaehtoisesti lapseton loukkaantuu, jos toteaa ettei hänellä ole yhtä paljon elämänkokemusta kuin äideillä?

Vierailija
16.06.2016 |

Tämähän on pelkästään fakta. Lapsi kun muuttaa elämän täysin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin asia kuin lapsi muuttaa elämän täysin. Elämänkokemus riippuu siitä, kuinka paljon näitä koko elämän mullistavia asioita ja tietysti myös vähemmän mullistavia kokemuksia on ollut.

Vierailija
2/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tarkemmin ilmaistu, että hänen elmänkokemuksensa on erilaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska se voi olla päinvastoinkin. Vanhemmat jumahtaa kotiin kun lapseton saattaa matkustella ympäri maailmaa, tavata paljon enemmän uusia ja erilaisia ihmisiä, kokea ja nähdä asioita, oppia paljon uutta, kehittää itseään...

Vierailija
4/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan joku lapseton saattanut tehdä elämässään paljon enemmän muita asioita kuin joku äiti. Ei kai äitiys ole ainoa elämänkokemukseksi luettava asia ?

Vierailija
5/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit kun ei melkeen pitäis tarttua tähän...

Oikeastiko sinusta lapset ainoastaan tuo elämänkokemusta? mikään muu asia elämässä ei sitä anna? Jos toinen käy läpi sairauden, kriisejä, asuu ulkomailla, rakentaa uraa, harrastaa jotain mielenkiintoista, tapaa ihmisiä ympäri maailman, tekee niitä asioita joista tykkää, kokee jotain kauheaa, luopuu asioista, hankkii lemmikkejä jne, se ei ole MITÄÄN verrattuna siihen, että synnyttää lapsen ja kasvattaa lasta kotona pari vuotta ja mahdollisesti sitten vie lapsen päiväkotiin, siirtyy itse takaisin työelämään? 

Vierailija
6/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, koska elämänkokemus ei ole yhtä kuin lasten hankinta? Duh.

Sillä lapsettomalla voi olla julmetusti elämänkokemusta, asioista joista sinä taas et tiedä yhtään mitään.

Vierailija
7/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin että sillä välin kun äitsykkä pyörittää kakkavaippa-sose-vaunulenkkirumbaansa, vela kerää kehittäviä kokemuksia minkä kerkiää. 

En loukkaannu jos joku minulle noin sanoo- oman typeryytensähän hän vain sillä paljastaa, ei minun.

Vierailija
8/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomalla voi olla elänkokemusta asioista ja elämänalueilta joista äidiksi tullut ei tiedä mitään.

Ei se lapsi ole ainoa joka tuo kokemusta elämästä.

Ja kaikella kunnioituksella, pelkkä lisääntyminen ei jokaikisen kohdalla aikaansaa mitään henkistä tai psyykkistä kasvua tai tajua elämän suurista salaisuuksista.

Joku lapseton on saattanut esim menettää vanhempansa, joutunut kokemaan sen surun ja prosessin ja käytännön vaatimukset mitä se aiheuttaa ja lapsellisella ei ole aavistustakaan mitä se voi olla.

Tai joku on kiertänyt maailmaa ja elänyt vaikka missä kulttuureissa  ja olosuhteissa joista vanhemmaksi tullut ei mitään tiedä.

Tai tieteen, taiteen, sosiaalisuuden, ihan millä alalla vain voi lapseton olla asiantuntija toisin kuin joku vanhempi.

Jopa kasvatustieteistä ja lapsen kehityspsykologiasta voi lapsettomalla olla kokemusta ja lapsen omaavalla ei.

Näin pintapuolisesti sanottuna.

Vierailija
9/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran paljon elämänkokemusta (lapsia nolla), etten käy sanomaan yhtään kenellekään, ettei hänellä ole sitä. Onko lapsi ainoa kasvattava asia elämässä?

Minulla on myös sen verran viisautta, että tajuan täysin äitiyden tai isyyden muuttavan SUURIMMAN OSAN ihmisistä täysin. Olen myös elämänkokemuksellani nähnyt, ettei se tunne ole automaatio vaan ihminen voi käyttäytyä varsin välinpitämättömästi tai tuhoavasti jäkikasvuaan kohtaan. 

Vierailija
10/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän loukkaannu, häntä ärsyttää huomata, että keskustelukumppani onkin idiootti. 

Vierailija
11/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että asia on nimenomaan toistepäin...

Vierailija
12/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli yksi minun äitini lempiaiheista: elämänkokemus. Miten hän ikänsä puolesta aina tarttui siihen kun minulla oli omia mielipiteitä. Silloin muistan miettineeni että liuta kokemuksia ei tarkoita että niistä on oppinut jotain. Tuota lausetta voi soveltaa muissakin vastaavissa tilanteissa.

Vierailija
13/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, naurahdan huumorillesi. Kakkavaippa- ja pilttipurkkielämä kaikkine ongelmineen itsekkäästä lisääntymisestä johtuen ei ole "elämän" kokemista.

Vierailija
14/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs ne, joilla ei ole lapsia vaikka haluaisivatkin? Lauotko heille yhtä typeriä ja ihmettelet miksi kommentistasi ei pidetä?

Vierailija
15/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: olet nuori ja lapsesi ovat vielä pieniä?

Vierailija
16/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemuksen vertailu on vähän kuin... Minulla ei riitä sanat kuvaamaan miten wt:tä se on.

Vierailija
17/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa...olen ollut nyt 8 kk kotona esikoisen ja vauvan kanssa, enkä usko, että kukaan lapseton kadehtii tältä ajalta saamaani elämänkokemusta. Kuka tahansa voi valvoa monta kuukautta, seota, masentua, ahdistua ja tylsistyä, ei siihen lapsia tarvita. Helpottavat tietysti tällaisen elämänkokemuksen saavuttamista.

Vierailija
18/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää äitiys osa sitä elämänkoulun työkokemusjaksoa?

Vierailija
19/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että äitiys on kokemus, jota ei voi täysin ymmärtää jos sitä ei itse koe. Kertoo silti ajatusmaailman köyhyydestä ja ihmisen itsekeskeisyydestä, jos kehtaa pokkana väittää, että lapsettomalla on aina vähemmän elämänkokemusta kuin äidillä.

Vierailija
20/50 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa...olen ollut nyt 8 kk kotona esikoisen ja vauvan kanssa, enkä usko, että kukaan lapseton kadehtii tältä ajalta saamaani elämänkokemusta. Kuka tahansa voi valvoa monta kuukautta, seota, masentua, ahdistua ja tylsistyä, ei siihen lapsia tarvita. Helpottavat tietysti tällaisen elämänkokemuksen saavuttamista.

Osanottoni. Kyllä se siitä vielä helpottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi