Nyt autatte! miten voin olla varma miehen sivusuhteen päättymisestä?!
Miehellä oli lyhyt sivusuhde työkaveriin. Aiitä tuli kriisi välillemme ja oltiin jo eroamassa. Kuitenkin on luja rakkaus ja halu molemmilla yrittää vielä. Ollaan puhuttu tunti ja päivä tolkulla. Mies katuu ja on pahoillaan loukattuaan mua pahasti. Ollaan menossa pariterapiaan ja jotenkin jopa lähennyttykkin. Mies vannoo että sivusuhde on päättynyt. Kaikki on nyt avointa; puhelin , fb jne. Soittelee usein töistä ja vastaa mulle heti.
Luonnollisesti luottamuspula vaivaa ja on rankkaa kun se nainen on samalla työpaikalla. Siksi epäilen koko ajan ja näen merkkejä, jotka voivat olla harhaakin..
Mistä voin varmistaa suhteen päättyneen.
Itse epäilen jopa hyvää seksiäkin. On se aina ollut hyvää, mutta nyt jotenkin aiempaa kiihkeämpää ja mies haluaa koko ajan. Myös ajoittain on ajatuksissaan kun tulee töistä. Lähtee töihin innoissaan ( tosin näin on tehnyt aina) mutta nyt se ärsyttää.
On mua kohtaan kiltti ja huomaavainen. Olen kuulema tärkein ihanin yms. Hieroo, silittää ja haluaa olla lähellä. Näistäkin saan jo epäilyksiä aikaiseksi.
Nyt joku vois (saman kokenut ehkä ja toki muutkin) neuvoa hukassa olevaa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisiko miehesi sinun seurata kännykkänsä sijaintia? Nykyäänhän se on helposti mahdollista, että kaikki perheenjäsenet näkevät kartalla kaikkien kännyköiden sijainnin ja siitä tietävät missä perhe liikkuu. En usko, että työkaverisuhteessa sentään työpaikalla yleensä pannaan.
Joo, oma mieheni ehdotti tuota kun jäi kiinni pettämisestä!
Sanoin, että mieluummin elän vaikka yksin koko loppuelämäni kuin alan oman puolison liikkeitä seuraamaan.
Jotain rajaa sentään.
Eihän sitä tarvitse aktiivisesti seurata, vaikka ottaisikin tuon paikannussovelluksen käyttöön. Mutta jos tulee tarve, niin voi katsoa.
Ei minusta tuollaisesta pidä tehdä mitään periaatteellista ongelmaa, kun se ei sellainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen sivusta seurannut yhden tutun miehen sivusuhteita (hänen vaimoa en tunne mitenkään). Tämä mies käyttää salaista kännykkää, jossa on prepaid. Viestittelee vain silloin kun vaimo ei ole paikalla. On joustavat työajat niin voi tapailla naisia silloin kun vaimo luulee olevan töissä. Ei panosta ulkonäköönsä extraa tms epäilyttävää. Osaa kirkkain silmin valehdella päin naamaa. Väittää naisille olevansa sinkku, ei paljasta mitään mistä muut naiset voisi löytää vaimon ja ottaa vaimoon yhteyttä. Ei tunne aitoa huonoa omaa tuntoa. Uskon, että pettäminen ei näy hänen käytöksestään mitenkään vaimolle esim. lisääntyneenä iloisuutena tai stressinä tai hajamielisyytenä tms.
Ihan on miehellä psykopaattisia piirteitä, vaikuttaa patologiselta valehtelijalta, tunnekylmältä, ei varmaan kadu mitään, käyttää muita hyväkseen jne.
Itse olen nyt myös sivusta seurannut tilannetta, jossa ystävälläni (sinkku) on suhde mieheen, joka seurustelee parhaillaan. Ystäväni seurusteli itse aiemmin tämän miehen kanssa, sai miehen kiinni pettämisestä (just tän naisen kanssa jonka kanssa äijä nyt seurustelee). No nyt mies pettää tätä seurustelukumppania ystäväni kanssa. Kyseessä on tosi outo kuvio. Kaikenhuipuksi ystäväni uskoo miehen selitykset kuinka ei voi jättää tätä seurustelukumppaniaan koska XXX (syyt milloin mitäkin). Ja että todellisuudessa tämä mies haluaa vain ystäväni, nyt hän on kuitenkin pakotettu olemaan yhdessä tämän seurustelukumppanin kanssa koska XXX. Olen yrittänyt puhua järkeä ja saada ystäväni ymmärtämään, että tämä mies on taatusti patologinen valehtelija. Miten tuollaiseen petturiin voisi luottaa???! Miten tämä liittyy ap:n aloitukseen: halusin vain sanoa että ihmiset kykenevät ihan järjettömiin valheisiin, ei kannata luottaa oikeastaan keneenkään. Toivottavasti ap sinä saat luottamuksen palautettua mieheesi, siihen ei auta kuin aika. Menkää terapiaan! Jos jossain vaiheessa päädyttekin eroon, saat kuitenkin terapiasta itsellesi eväitä tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kai siihen auta kuin aika... kyllä luottamus lopulta palautuu. Epäilyksiin sinulla oikeus ja miehesi tehtävä on jaksaa sitä. Hänhän kriisin on aiheuttanut.
Kauanko siihen menee? Mä oon odottanut 12 vuotta eikä vielä ole luottamus palautunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sivusta seurannut yhden tutun miehen sivusuhteita (hänen vaimoa en tunne mitenkään). Tämä mies käyttää salaista kännykkää, jossa on prepaid. Viestittelee vain silloin kun vaimo ei ole paikalla. On joustavat työajat niin voi tapailla naisia silloin kun vaimo luulee olevan töissä. Ei panosta ulkonäköönsä extraa tms epäilyttävää. Osaa kirkkain silmin valehdella päin naamaa. Väittää naisille olevansa sinkku, ei paljasta mitään mistä muut naiset voisi löytää vaimon ja ottaa vaimoon yhteyttä. Ei tunne aitoa huonoa omaa tuntoa. Uskon, että pettäminen ei näy hänen käytöksestään mitenkään vaimolle esim. lisääntyneenä iloisuutena tai stressinä tai hajamielisyytenä tms.
Ihan on miehellä psykopaattisia piirteitä, vaikuttaa patologiselta valehtelijalta, tunnekylmältä, ei varmaan kadu mitään, käyttää muita hyväkseen jne.
Voit olla hyvin tästä tuttavamiehestäni oikeassa. Pointtini oli aapeelle se, että ikinä ei voi tietää, että ikävä kyllä myös psykopaatteja on eikä se näy heistä välttämättä ulospäin eikä vaimo välttämättä arvaa että miehensä on psykopaatti, ikävä kyllä myös on henkisesti ihan terveitäkin joilla on vaan niin tunnekylmä arvomaailma että he tekevät itsekkäitä valintoja kuten pettäminen ilman pahempia tunnontuskia.
Se joka kirjoitti, että kännihairahdus on eri asia kuin sivusuhde. Juuri näin se on! Sivusuhteen jälkeen ei kannata jatkaa nykyistä liittoa, luottamusta ei saa nimittäin koskaan takaisin ja liitto ilman luottamusta on ahdistava ja huono liitto.
Vaikeaa se on, mutta ei se auta kuin yrittää luottaa. Mun mies petti ja aikani asioita mietittyäni, käytyämne terapiassa ja asuttuani hetken vanhemmillani päätin ja lupasin itselleni, että jos nyt meen takaisin niin tämä asia jää menneisyyteen. Sen jälkeen siitä ei oo puhuttu, mies on pitänyt sanansa ja mä en käytä sitä aseena miestä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kai siihen auta kuin aika... kyllä luottamus lopulta palautuu. Epäilyksiin sinulla oikeus ja miehesi tehtävä on jaksaa sitä. Hänhän kriisin on aiheuttanut.
Kauanko siihen menee? Mä oon odottanut 12 vuotta eikä vielä ole luottamus palautunut...
En usko että luottamus koskaan palautuu. Joo, joka hetki ei enää 12 vuoden jälkeen ajattele petetyksi tulemista, mutta pieni jatkuva epäilys kaihertaa takaraivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa se on, mutta ei se auta kuin yrittää luottaa. Mun mies petti ja aikani asioita mietittyäni, käytyämne terapiassa ja asuttuani hetken vanhemmillani päätin ja lupasin itselleni, että jos nyt meen takaisin niin tämä asia jää menneisyyteen. Sen jälkeen siitä ei oo puhuttu, mies on pitänyt sanansa ja mä en käytä sitä aseena miestä vastaan.
Mutta luotatko nyt? Oletko unohtanut pettämisen vaikka siitä ette enää koskaan puhu? Vaivaako ikinä pieni epäilys että voisiko mies pettää uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisiko miehesi sinun seurata kännykkänsä sijaintia? Nykyäänhän se on helposti mahdollista, että kaikki perheenjäsenet näkevät kartalla kaikkien kännyköiden sijainnin ja siitä tietävät missä perhe liikkuu. En usko, että työkaverisuhteessa sentään työpaikalla yleensä pannaan.
Sanoin, että mieluummin elän vaikka yksin koko loppuelämäni kuin alan oman puolison liikkeitä seuraamaan.
Jotain rajaa sentään.
Aika lailla olen samoilla linjoilla kanssasi, että jos minua petettäisi ja jotenkin päästäisiin siitä yli niin jos ainoa vaihtoehto olisi jatkuva toisen fb:n ja tekstareiden ja puheluiden seuraaminen, perään soittelu ja varmistelu ja pisteenä i:n päällä toisen seuraaminen kännykän paikannustietojen avulla niin minusta ero olisi silloin ainoa vaihtoehto. Kuka haluaa liiton, jonka jatkuvuus perustuu toisen päivittäiseen stalkkaamiseen? Avioliittona se olisi kamala. Mieluummin erilleen muutto, terapia ja paluu yhteen vasta, jos tuntuu, että luottamus on saavutettu ja jos ei ole niin ero. Olis hirveää stalkata ja perustaa koko avioliitto siihen stalkkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ainoa pitkäkestoinen tapa uuden pettämisen estämiseksi on se, että saa selville ne pohjimmaiset syyt miksi mies petti ja lähtee vaikuttamaan niihin syihin ja hakemaan niihin muutosta. Pettäminen voi johtua huomion kaipuusta, epäitsevarmuudesta, siitä että kokee kotona olevansa ainaisen kritiikin alla, jännityksen halusta jne tuhat syytä. Yleensä muutos vaatii mieheltä isoa omaa työskentelyä heikkouksiensa kanssa, omaa terapiaakin ehkä. Luuserimaista toimintaa pettäminen joka tapauksessa ja petturit pitäisi hirttää munistaan.
Ei niille syille vaan suurimmassa osassa tapauksessa voi tehdä mitään. Suurin osa pettää, koska suhde on arkipäiväistynyt. Jos 16 vuotta panee aina samaa ihmistä, vaikka se olisi kuinka kiva ja tekee uusia juttuja, se puuduttaa ja kyllästyttää. Vaikka vaimo tekisi mitä, ei voi ikinä korvata sitä, miltä intohimo ja halu tuntuvat uuden seksikumppanin kanssa. Suhteessakaan ei tarvitse olla mitään vialla. Siksi nämä pettämiset ovatkin vaikeita juttuja. Ap:lle ehdottaisin mietintätaukoa suhteelle ja avointa suhdetta hetkeksi niin että käyt pari kertaa itsekin treffeillä ja mietit, voisiko vaihtelu tehdä myös sulle hyvää. Ei ole mikään pakko sun jäädä ns. Tuleen makaamaan.
Olen se, joka tänne kirjoitti ehdotuksen kännykän sijaintitietojen seuraamisesta. Ehdotukseni oli sarkasmia, ajattelin että laitan niin överi-ehdotuksen että kaikki arvaavat sen olevan vitsi. Koska kukaan ei halua liittoa, jossa pitää stalkata toista, ajatushan on ihan hullu ja kamalan raskas. Ei sellaisessa liitossa voi olla onnellinen, se on piinaa molemmille.
Kokemuksesta voin sanoa, että luottamus todella häviää ja miehen täytyy olla todella kärsivällinen ja teidän suhteeseenne sitoutunut, jos aiotte jatkaa yhdessä. Komppaan myös edellisiä postaajia siinä, että sivusuhteeseen ajaneet syyt olisi hyvä selvittää perinpohjin. Meillä mies kärähti (tai ei oikeastaan kärähtänyt, vaan itse tunnusti) sivusuhteen alkumetreillä viitisentoista vuotta sitten, 6 vuoden yhdessäolon jälkeen. Meillä oli todella hankala elämäntilanne silloin ja itsekin oireilin tekemällä erityyppisiä tyhmyyksiä, mutta olin kyllä todella katkera siitä, että miehen piti mennä tekemään vaikeasta ajasta vieläkin vaikeampaa minulle. Ehkä meidän olisi vaan pitänyt turvautua toisiimme enemmän kuten olemme myöhemmin oppineet tekemään, mutta silloin olimme molemmat aivan totaalisesti hukassa. Sivusuhde loppui heti, ja mekin erosimme alunperin mutta palasimme myöhemmin yhteen. Mies sai tosiaan todistella ja olla minun epäluulojeni kohteena vuosikausia, ja vieläkin välillä tulee vaikeita jaksoja silloin tällöin. En kyllä tiedä miten olisin selviytynyt, jos sivusuhteen toinen osapuoli olisi ollut samassa työpaikassa. Olen onnellinen siitä, että annoin miehelle toisen mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain rajaa sentään.Aika lailla olen samoilla linjoilla kanssasi, että jos minua petettäisi ja jotenkin päästäisiin siitä yli niin jos ainoa vaihtoehto olisi jatkuva toisen fb:n ja tekstareiden ja puheluiden seuraaminen, perään soittelu ja varmistelu ja pisteenä i:n päällä toisen seuraaminen kännykän paikannustietojen avulla niin minusta ero olisi silloin ainoa vaihtoehto. Kuka haluaa liiton, jonka jatkuvuus perustuu toisen päivittäiseen stalkkaamiseen? Avioliittona se olisi kamala. Mieluummin erilleen muutto, terapia ja paluu yhteen vasta, jos tuntuu, että luottamus on saavutettu ja jos ei ole niin ero. Olis hirveää stalkata ja perustaa koko avioliitto siihen stalkkaamiseen.
Itse en alentuisi hetkeksikään kyttäämään viestejä enkä puheluita. Mies jatkaa suhdetta tästä huolimatta jos on jatkaakseen. Ota ohjat omiin käsiin, kerro miehellesi että haluat myös nähdä muuta maailmaa ja vaihtoehtoja tässä tilanteessa ennenkuin teet päätöksen, onko yhteiseloa mielekästä jatkaa. Mies voi sitten tehdä omat päätöksensä oman suhteesta kanssa niinkuin tekee joka tapauksessa. Itse kyllä eroaisin, koska on niin alentavaa että joudut olla jatkossa se kyttäävä mustasukkainen vaimo joka lukee viestitkin. Haluatko todella olla sitä ? Tämän toisenkin naisen silmissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ainoa pitkäkestoinen tapa uuden pettämisen estämiseksi on se, että saa selville ne pohjimmaiset syyt miksi mies petti ja lähtee vaikuttamaan niihin syihin ja hakemaan niihin muutosta. Pettäminen voi johtua huomion kaipuusta, epäitsevarmuudesta, siitä että kokee kotona olevansa ainaisen kritiikin alla, jännityksen halusta jne tuhat syytä. Yleensä muutos vaatii mieheltä isoa omaa työskentelyä heikkouksiensa kanssa, omaa terapiaakin ehkä. Luuserimaista toimintaa pettäminen joka tapauksessa ja petturit pitäisi hirttää munistaan.
Ei niille syille vaan suurimmassa osassa tapauksessa voi tehdä mitään. Suurin osa pettää, koska suhde on arkipäiväistynyt. Jos 16 vuotta panee aina samaa ihmistä, vaikka se olisi kuinka kiva ja tekee uusia juttuja, se puuduttaa ja kyllästyttää. Vaikka vaimo tekisi mitä, ei voi ikinä korvata sitä, miltä intohimo ja halu tuntuvat uuden seksikumppanin kanssa. Suhteessakaan ei tarvitse olla mitään vialla. Siksi nämä pettämiset ovatkin vaikeita juttuja. Ap:lle ehdottaisin mietintätaukoa suhteelle ja avointa suhdetta hetkeksi niin että käyt pari kertaa itsekin treffeillä ja mietit, voisiko vaihtelu tehdä myös sulle hyvää. Ei ole mikään pakko sun jäädä ns. Tuleen makaamaan.
Hmm. Tuo että suhde on arkipäiväistynyt on näennäissyy ja pintasyy. Kaikki, oikeastaan suuri osa ihmisistä, ei petä siksi, että suhde on arkipäiväistynyt! Eli pitää hakea se syy, miksi juuri kyseinen henkilö pettää suhteen arkipäiväistyessä. Eli se pohjimmainen syy.
Miten voit olla varma? No et mitenkään.
Suhteen arkipäiväisyys on ihan oikea syy. Ei mikään pintasyy. Suurimmalle osalle se riittää syyksi pettää. Ei kaikki petä, mutta osa kyllä. On ihan naistenlehtihöpöhöpöä väittää, että taustalla olisi jokin monimutkainen psykologinen syy joka sitten aiheuttaa tämän. Suurimmalle osalle miehistä ihan uuden naisten kiihottavus ja se tunne, kun saa seksiä ja intohimoa uuden ihmisen kanssa 16 vuoden jälkeen, riittää. olemme biologian ajamia loppupeleissä eikä se ole sen monimutkaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Suhteen arkipäiväisyys on ihan oikea syy. Ei mikään pintasyy. Suurimmalle osalle se riittää syyksi pettää. Ei kaikki petä, mutta osa kyllä. On ihan naistenlehtihöpöhöpöä väittää, että taustalla olisi jokin monimutkainen psykologinen syy joka sitten aiheuttaa tämän. Suurimmalle osalle miehistä ihan uuden naisten kiihottavus ja se tunne, kun saa seksiä ja intohimoa uuden ihmisen kanssa 16 vuoden jälkeen, riittää. olemme biologian ajamia loppupeleissä eikä se ole sen monimutkaisempaa.
Niin, mut onhan siinä sit joku tekiä, miksi toiset ryhtyy pettämään ja toiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Tuo että suhde on arkipäiväistynyt on näennäissyy ja pintasyy. Kaikki, oikeastaan suuri osa ihmisistä, ei petä siksi, että suhde on arkipäiväistynyt! Eli pitää hakea se syy, miksi juuri kyseinen henkilö pettää suhteen arkipäiväistyessä. Eli se pohjimmainen syy.
Itseasiassa kaikkien tutkimusten mukaan yli 70% pettää joista n. 50 on ihan yhdyntä ja 25% on jonkinlainen suhde. En tunne yhtään pitkään yhdessä olutta paria, josta toinen ei olisi joskus pettänyt. Vain murto-osa jää kiinni.
Jotain rajaa sentään.