Nyt autatte! miten voin olla varma miehen sivusuhteen päättymisestä?!
Miehellä oli lyhyt sivusuhde työkaveriin. Aiitä tuli kriisi välillemme ja oltiin jo eroamassa. Kuitenkin on luja rakkaus ja halu molemmilla yrittää vielä. Ollaan puhuttu tunti ja päivä tolkulla. Mies katuu ja on pahoillaan loukattuaan mua pahasti. Ollaan menossa pariterapiaan ja jotenkin jopa lähennyttykkin. Mies vannoo että sivusuhde on päättynyt. Kaikki on nyt avointa; puhelin , fb jne. Soittelee usein töistä ja vastaa mulle heti.
Luonnollisesti luottamuspula vaivaa ja on rankkaa kun se nainen on samalla työpaikalla. Siksi epäilen koko ajan ja näen merkkejä, jotka voivat olla harhaakin..
Mistä voin varmistaa suhteen päättyneen.
Itse epäilen jopa hyvää seksiäkin. On se aina ollut hyvää, mutta nyt jotenkin aiempaa kiihkeämpää ja mies haluaa koko ajan. Myös ajoittain on ajatuksissaan kun tulee töistä. Lähtee töihin innoissaan ( tosin näin on tehnyt aina) mutta nyt se ärsyttää.
On mua kohtaan kiltti ja huomaavainen. Olen kuulema tärkein ihanin yms. Hieroo, silittää ja haluaa olla lähellä. Näistäkin saan jo epäilyksiä aikaiseksi.
Nyt joku vois (saman kokenut ehkä ja toki muutkin) neuvoa hukassa olevaa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Suhteen arkipäiväisyys on ihan oikea syy. Ei mikään pintasyy. Suurimmalle osalle se riittää syyksi pettää. Ei kaikki petä, mutta osa kyllä. On ihan naistenlehtihöpöhöpöä väittää, että taustalla olisi jokin monimutkainen psykologinen syy joka sitten aiheuttaa tämän. Suurimmalle osalle miehistä ihan uuden naisten kiihottavus ja se tunne, kun saa seksiä ja intohimoa uuden ihmisen kanssa 16 vuoden jälkeen, riittää. olemme biologian ajamia loppupeleissä eikä se ole sen monimutkaisempaa.
Mutta ei silloin oman suhteen arkipäiväisyys ole se syy. Syy on se, että sattuu olemaan sellainen mies, jolle uuden naisen kiihottavuus on niin mahtava juttu että oma suhde unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteen arkipäiväisyys on ihan oikea syy. Ei mikään pintasyy. Suurimmalle osalle se riittää syyksi pettää. Ei kaikki petä, mutta osa kyllä. On ihan naistenlehtihöpöhöpöä väittää, että taustalla olisi jokin monimutkainen psykologinen syy joka sitten aiheuttaa tämän. Suurimmalle osalle miehistä ihan uuden naisten kiihottavus ja se tunne, kun saa seksiä ja intohimoa uuden ihmisen kanssa 16 vuoden jälkeen, riittää. olemme biologian ajamia loppupeleissä eikä se ole sen monimutkaisempaa.
Niin, mut onhan siinä sit joku tekiä, miksi toiset ryhtyy pettämään ja toiset ei.
No eikä ole. Ihmiset on erilaisia ja tilaisuus tekee varkaan. Jos tuot 16 vuotta naimisissa olevalle miehelle seksikkään halullaan nuoren naisen eteen niin hyvin harva sanoo ei. Tai baarissa jos on mahdollisuus. Ei se ole kuin sekunnissa tehty päätös suuntaan tai toiseen eikä sinne taustalle tarvita mitään sen syvällisempää.
Eli väität että käytännössä kaikki pitkässä suhteessa olevat miehet, jotka baarissa tms kohtaa hottiksen uuden nuoren naisen, niin pettää?
Itse ihastuin ja rakastuin suhteessa ollessani. Pyysin eroa ja luulin tietysti tämän miehenkin olleen tosissaan. No jänishousu oli ja valehteli tietysti puolisolleen että kavereita vaan ollaan.
No itse puhuin omalle miehelle totta. Oltiin hetki erossa ja käytiin terapiassa ja mietittiin tuleeko tästä mitään enää.
Tällä hetkellä olemme yhdessä ja ihan hyvin menee. Tunteet tähän toiseen karisi hyvin nopeasti kun hän olikin vain hetken huvia hakemassa. Hän jatkaa samaa peliä edelleen mutta enää en siihen lankaan mene. Olen iloinen että puolisoni rakkaus on niin vahvaa että pystyi antaa anteeksi tyhmimmän ja järjettömimmän päätökseni.
Sille ei kyllä mitään voi kun rakastuu mutta kyllä sen verran pitää löytyä ns. munaa että kertoo sit totuuden eikä keksi tarinoita pelkästä ystävyydestä.
Ei auta muuta kuin luottaa. Sanot, että toista kertaa et anna anteeksi...että ero on sitten varma, jos vielä tapahtuu jotain vastaavaa. Se pariterapia on kyllä hyvä juttu. Mielellään kerran viikossa. Siinä tajuaa, miksi suhteessa on ollut tilaa kolmannelle osapuolelle. Ja se kirja " Revitty sydän" tai jotain sinnepäin, kannattaa lukea.
Kaikki pettäjät ei ole psykopaatteja, mutta lähes kaikki psykopaatit pettää. Ja miehissä on enemmän psykopaatteja kuin naisissa. Lisäksi voimakas testosteronin tuotanto saa aikaan kaikenlaista ei-toivottavaa käytöstä, yliseksuaalisuuden vuoksi pettämistä, mutta myös aggressiivisuutta ja röyhkeyttä. Tunteet jää vähemmälle, kun testot jyllää.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama se on naisillakin. Ehdottaisin ap:lle, että kävisi itsekin parilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama se on naisillakin. Ehdottaisin ap:lle, että kävisi itsekin parilla treffeillä.
Näin on. Minut jätettiin keväällä omasta mielestäni yllättäen ja "hyvän" avioliiton jälkeen. Mies löysi siis toisen naisen. Pahimmat itkut itkettyäni päädyin sänkyyn erään miehen kanssa ja tajusin, mikä avioliitostamme oli puuttunut jo pitkään - intohimo. Seksiä oli loppuun asti useamman kerran viikossa, mutta oikeasti halusin tätä satunnaistuttavuutta enemmän kuin olin halunnut miestäni enää pitkään aikaan. Vaikka seksi aviomieheni kanssa oli hyvää ja tyydyttävä, se kiiihko puuttui täysin. Satunnaistuttavuuden kanssa seksi ei ole ollut yhtä tyydyttävää, mutta kiihkeyttä on senkin edestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ainoa pitkäkestoinen tapa uuden pettämisen estämiseksi on se, että saa selville ne pohjimmaiset syyt miksi mies petti ja lähtee vaikuttamaan niihin syihin ja hakemaan niihin muutosta. Pettäminen voi johtua huomion kaipuusta, epäitsevarmuudesta, siitä että kokee kotona olevansa ainaisen kritiikin alla, jännityksen halusta jne tuhat syytä. Yleensä muutos vaatii mieheltä isoa omaa työskentelyä heikkouksiensa kanssa, omaa terapiaakin ehkä. Luuserimaista toimintaa pettäminen joka tapauksessa ja petturit pitäisi hirttää munistaan.
Ei niille syille vaan suurimmassa osassa tapauksessa voi tehdä mitään. Suurin osa pettää, koska suhde on arkipäiväistynyt. Jos 16 vuotta panee aina samaa ihmistä, vaikka se olisi kuinka kiva ja tekee uusia juttuja, se puuduttaa ja kyllästyttää. Vaikka vaimo tekisi mitä, ei voi ikinä korvata sitä, miltä intohimo ja halu tuntuvat uuden seksikumppanin kanssa. Suhteessakaan ei tarvitse olla mitään vialla. Siksi nämä pettämiset ovatkin vaikeita juttuja. Ap:lle ehdottaisin mietintätaukoa suhteelle ja avointa suhdetta hetkeksi niin että käyt pari kertaa itsekin treffeillä ja mietit, voisiko vaihtelu tehdä myös sulle hyvää. Ei ole mikään pakko sun jäädä ns. Tuleen makaamaan.
Hmm. Tuo että suhde on arkipäiväistynyt on näennäissyy ja pintasyy. Kaikki, oikeastaan suuri osa ihmisistä, ei petä siksi, että suhde on arkipäiväistynyt! Eli pitää hakea se syy, miksi juuri kyseinen henkilö pettää suhteen arkipäiväistyessä. Eli se pohjimmainen syy.
Itseasiassa kaikkien tutkimusten mukaan yli 70% pettää joista n. 50 on ihan yhdyntä ja 25% on jonkinlainen suhde. En tunne yhtään pitkään yhdessä olutta paria, josta toinen ei olisi joskus pettänyt. Vain murto-osa jää kiinni.
Ei caan kaikkien tutkimusten mukaan 30% on joskus, edes kerran elämässä pettänyt jotakuta eli ei edes 30% petä nykyisessä suhteessaan.
Minä oon ollut samassa tilanteessa vuonna 2007. Ymmärrän sinua täysin, että olet noin paniikissa. Tuollainen elämäntapa ei ole kuitenkaan hyväksi. Et voi loppuelämäsi pelätä, milloin mies pettää. Et ole yksin vastuussa parisuhteenne laadusta, etkä ole vastuussa miehesi onnellisuudesta.
Parasta on saada oma mielesi niin tyyneksi, ettei pettäminen tai mikään miehesi teko voi sinua satuttaa. Ala arvostamaan itseäsi. Katso YouTubesta esim videoita Moojista. Lue paljon kirjoja esim. Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi.
Minä olen nyt onnellinen. Elämme puolison kanssa edelleen parisuhteessa. En ole vuosiin enää pelännyt vaikeuksia parisuhteessa. Meillä on pieni poikakin. Jos joskus eroamme miehen kanssa, niin uskon olevani silti hyvin onnellinen.
No eikä ole. Ihmiset on erilaisia ja tilaisuus tekee varkaan. Jos tuot 16 vuotta naimisissa olevalle miehelle seksikkään halullaan nuoren naisen eteen niin hyvin harva sanoo ei. Tai baarissa jos on mahdollisuus. Ei se ole kuin sekunnissa tehty päätös suuntaan tai toiseen eikä sinne taustalle tarvita mitään sen syvällisempää.