Nyt autatte! miten voin olla varma miehen sivusuhteen päättymisestä?!
Miehellä oli lyhyt sivusuhde työkaveriin. Aiitä tuli kriisi välillemme ja oltiin jo eroamassa. Kuitenkin on luja rakkaus ja halu molemmilla yrittää vielä. Ollaan puhuttu tunti ja päivä tolkulla. Mies katuu ja on pahoillaan loukattuaan mua pahasti. Ollaan menossa pariterapiaan ja jotenkin jopa lähennyttykkin. Mies vannoo että sivusuhde on päättynyt. Kaikki on nyt avointa; puhelin , fb jne. Soittelee usein töistä ja vastaa mulle heti.
Luonnollisesti luottamuspula vaivaa ja on rankkaa kun se nainen on samalla työpaikalla. Siksi epäilen koko ajan ja näen merkkejä, jotka voivat olla harhaakin..
Mistä voin varmistaa suhteen päättyneen.
Itse epäilen jopa hyvää seksiäkin. On se aina ollut hyvää, mutta nyt jotenkin aiempaa kiihkeämpää ja mies haluaa koko ajan. Myös ajoittain on ajatuksissaan kun tulee töistä. Lähtee töihin innoissaan ( tosin näin on tehnyt aina) mutta nyt se ärsyttää.
On mua kohtaan kiltti ja huomaavainen. Olen kuulema tärkein ihanin yms. Hieroo, silittää ja haluaa olla lähellä. Näistäkin saan jo epäilyksiä aikaiseksi.
Nyt joku vois (saman kokenut ehkä ja toki muutkin) neuvoa hukassa olevaa.
Kommentit (70)
Nykyisessä työtilanteessa duunipaikan vaihto on ikävän vaikeaa, eikä se kuitenkaan takaa suhteen päättymistä.
16 v liitto takana ja sivusuhde kesti pari kk. Sain selville perinteisestä puhelin käyttäytymisestä eli ykskaks aina äänetön ja luuri kulki mukana joka paikkaan.. ap
Oikeastaan ainoa pitkäkestoinen tapa uuden pettämisen estämiseksi on se, että saa selville ne pohjimmaiset syyt miksi mies petti ja lähtee vaikuttamaan niihin syihin ja hakemaan niihin muutosta. Pettäminen voi johtua huomion kaipuusta, epäitsevarmuudesta, siitä että kokee kotona olevansa ainaisen kritiikin alla, jännityksen halusta jne tuhat syytä. Yleensä muutos vaatii mieheltä isoa omaa työskentelyä heikkouksiensa kanssa, omaa terapiaakin ehkä. Luuserimaista toimintaa pettäminen joka tapauksessa ja petturit pitäisi hirttää munistaan.
Vierailija kirjoitti:
16 v liitto takana ja sivusuhde kesti pari kk. Sain selville perinteisestä puhelin käyttäytymisestä eli ykskaks aina äänetön ja luuri kulki mukana joka paikkaan.. ap
Hmm. Hyvä puoli sinulle on se, että miehesi on selkeästi ollut amatööri pettämisessä.
Minun äitini neuvot minun siskolle, joko eroat heti tai sitten hyväksyt syrjähypyt. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Siskoni ei uskonut ja jäi suhteeseen. Kesti 6 vuotta niin hän sai tarpeeksi ja heitti äijän pihalle. Silloin siskoni oli henkisesti ihan loppu ja ei luottanut itseänsä ollenkaan.
Onneksi hän on nyt avoliitossa ihanan miehen kanssa, ja hänen ex mies on jatkanut samaan malliin. Tosin 4 liitto on taas loppumassa eroon.
Tarinaan kuluu myös se, että isäni petti äitiä useasti. Ennen kuin isäni kuoli niin sanoi minulle, älä ikinä luota mieheen joka on jäänyt kiini syrjähypystä.
Minua on pitkässä avioliitossa petetty. Kyse oli yksittäisestä seksihairahduksesta. Annoin anteeksi. No. Ei olisi kannattanut. Sillä sama mies petti minua uudelleen toisen kerran yli kymmenen vuotta myöhemmin. Nyt on eksä.
Ap. Kuinka uskottavasti mies katui ja katuu pettämistään? Lopettiko hän suhteen omasta halusta vai sinun vaatimuksesta? Kumman aloitteesta sinulle tuli pääsy miehen kännykkään ym? Kuinka paljon mies säikähti että otat eron hänestä? Yrittikö hän syytellä sinua siitä että ajautui pettämään vai kantoiko kaiken vastuun heti itse? Kuinka paljon hän on nyt panostanut teidän suhteen korjaamiseen? Mitä mies ehdottaa ratkaisuksi luottamuksen palauttamiseen? Kärsiikö mies itse ja jos niin mistä? Onko mies valehdellut joskus jostain muista asioista tai muuten toiminut selkäsi takana? Koetko vilpittömästi, että mies aidosti rakastaa sinua?
Et saa varmuutta ikinä. Miehellä voi olla toinen puhelin, tai pokkana poistaa puhelimestaan kaikki yhteydenotot heidän välillään. Ruokatauolla ehtii tehdä vaikka mitä.
Ainoa varmuus on se, että olet leski.
Entä jos et mitenkään voi saada varmuutta? Haluatko elää epävarmuuden kanssa?
Kaverini mies jäi kiinni puolen vuoden mittaisesta sivusuhteesta. Kaverilla oli ollut epäilyksensä mutta todisteita ei aluksi ollut. Lopulta käry kävi. Muuttivat erilleen, mutta lasten vuoksi saivat pidettyä välit asiallisena. Muutaman kuukauden erillään asumisen ajan mies lupasi kuut ja tähdet taivaalta, kertoi muuttuneensa, rukoili antamaan uuden mahdollisuuden, pyysi anteeksi varmaan satoja kertoja, käytti kaikki keinot mitä vaan keksi. Lopulta kaveri heltyi ja muutti takaisin kotiin.
3kk taisivat asua yhdessä kun kävi käry jälleen. Samainen toinen nainen otti yhteyttä facebookissa kaveriini ja kertoi totuuden. Mies oli koko ajan pitänyt sivusuhdetta yllä, eikä suhdetta ei oltu katkaistu missään vaiheessa. Toiselle naisellekin oli sepitellyt vaikka mitä, selittänyt että ero on vaimolle vaikea paikka ja hänen pitää lastenkin vuoksi tukea vaimoa. Aluksi toinen nainen oli uskonut selitykset mutta sitten yhteisten tuttujen kautta saanut kuulla että asuvatkin takaisin yhdessä. Tästä suuttuneena laittoi viestiä kaverilleni.
Kaveri on kironnut monen monta kertaa että menikin p*rkele uskomaan äijänkuvatuksen puheet. Ovat siis eronneet nyt.
Mä voin kertoa omasta kolemuksesta; 10 v yhdessä, 2 pientä lasta. Miehellä oli muutaman kuukauden suhde harrastusporukan naiseen. Paljastui kun aloin epäillä ja luin viestit. Lupasi lopettaa mutta aavistin että homma jatkui.
Juteltiin, juteltiin ja juteltiin. En kertaakaan pyytänyt jäämään vaan sanoin että senkus lähtee jos kerran paremman on löytänyt. Paljastui että puolen vuoden jälkeenkin jatkui vielä ja sanoin että viimeinen mahdollisuus alkaa olemaan nyt. Ilmeisesti suhde loppui. Näkevät toisiaan n. Kerran viikossa mutta tunnen mieheni ja olen varma että ei ole enää peliä.
Tosta on nyt 3v ja meillä menee hyvin. Rakastetaan ja halutaan olla yhdessä. Mutta kyllä mulla on takaraivossa jatkuvasti ajatus, että mikään ei ole varmaa. Joku päivä mies voi taas ihastua johonkin toiseen. Mutta sille mä en voi mitään. En omista häntä.
Koen kuitenkin olevani onnellinen enkä pelkää tulevaisuutta. Jos mies joskus lähtee niin kyllä mä pärjään. Olen varautunut siihen tavallaan. Mutta silti nautin nyt ihan täysillä tästä mitä meillä on nyt.
Vaikea selittää.
Antaisiko miehesi sinun seurata kännykkänsä sijaintia? Nykyäänhän se on helposti mahdollista, että kaikki perheenjäsenet näkevät kartalla kaikkien kännyköiden sijainnin ja siitä tietävät missä perhe liikkuu. En usko, että työkaverisuhteessa sentään työpaikalla yleensä pannaan.
Oli aika kamalaa elää eksän kanssa pettämisen jälkeen.
Hän ei edes jäänyt kiinni, ennen kuin ihan vitsillä kysyin, onko hän voinut tartuttaa minuun jonkun taudin, kun oli jotain kutinaa alapäässä. Mitään tautia ei siis ollut, mutta mies hätäpäissään sanoikin, että voi olla, että hän on tartuttanut jotain, kun kävi panemassa kylän kukkakauppiasta kälynsä hautajaiskukkia ostaessaan.
Hän olisi mennyt vuokseni vaikka solmuun, etten jättäisi häntä. Enkä jättänytkään, moneen vuoteen. Silloin hän pani tyttökaveriani, se riitti.
Terveisiä tutuille.
Vierailija kirjoitti:
Antaisiko miehesi sinun seurata kännykkänsä sijaintia? Nykyäänhän se on helposti mahdollista, että kaikki perheenjäsenet näkevät kartalla kaikkien kännyköiden sijainnin ja siitä tietävät missä perhe liikkuu. En usko, että työkaverisuhteessa sentään työpaikalla yleensä pannaan.
Ei helvetti, jos liitto on siinä pisteessä, että toisen pitää seurata toisen jokaista askelta, ettei toinen pääsisi pettämään, voi ja pitääkin erota!
En siis ikimaailmassa haluaisi seurata miehen liikkeitä!
Sivusuhde on kyllä jo aivan toinen asia, kuin jokin kännihairahdus tai kokeilunhalu. Ymmärtäisin jonkun panohairahduksen, jos omassa suhteessa olisi todella kuiva kausi, mutta sivusuhde on kyllä niin silmään kusemista, että sellaisella miehellä ei tee vittu kukaan mitään. Mutta ainahan niitä naisia löytyy, jotka näitä paapoo ja anteeksi antaa. Sen takia kannattaakin sumeilematta jatkaa pettämistä. Koskaan ei tule vastaan hetki, että on menettänyt kaiken ja pitäisi itse muuttua. Kyllä eukko joustaa ja odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä panin työpaikalla... Ja kyllä, jäin kiinni, mies antoi anteeksi, jatkettiin yhdessä monta vuotta, kunnes mies rakastui työkaveriinsa ja jätti minut. Karman laki, mutta silti sattuu...
Vierailija kirjoitti:
Mä voin kertoa omasta kolemuksesta; 10 v yhdessä, 2 pientä lasta. Miehellä oli muutaman kuukauden suhde harrastusporukan naiseen. Paljastui kun aloin epäillä ja luin viestit. Lupasi lopettaa mutta aavistin että homma jatkui.
Juteltiin, juteltiin ja juteltiin. En kertaakaan pyytänyt jäämään vaan sanoin että senkus lähtee jos kerran paremman on löytänyt. Paljastui että puolen vuoden jälkeenkin jatkui vielä ja sanoin että viimeinen mahdollisuus alkaa olemaan nyt. Ilmeisesti suhde loppui. Näkevät toisiaan n. Kerran viikossa mutta tunnen mieheni ja olen varma että ei ole enää peliä.
Tosta on nyt 3v ja meillä menee hyvin. Rakastetaan ja halutaan olla yhdessä. Mutta kyllä mulla on takaraivossa jatkuvasti ajatus, että mikään ei ole varmaa. Joku päivä mies voi taas ihastua johonkin toiseen. Mutta sille mä en voi mitään. En omista häntä.
Koen kuitenkin olevani onnellinen enkä pelkää tulevaisuutta. Jos mies joskus lähtee niin kyllä mä pärjään. Olen varautunut siihen tavallaan. Mutta silti nautin nyt ihan täysillä tästä mitä meillä on nyt.
Vaikea selittää.
Eli et enää luota. Ja se on valtava puute suhteessa.
Tiedän, koska olen itse samanlaisessa tilanteessa kuin sinä ja samat fiilikset. Se varmuus ja luottamus ei enää ole sama ja pitemmän päälle se on raskasta ja vähentää läheisyyttä.
Minun mieheni pani minua monta kertaa päivässä, kun hänellä oli sivusuhde, sitä ennen mies oli kiinnostunut minusta siinä mielessä parin kuukauden välein.