Mikseivät naiset (erityisesti korkeakoulutetut) yritä olla tasokkaampia ja...
... yritä opetella tykkäämään miesten harrastuksia. Katsokaa välillä lätkää, jännittäkää Kimin ajoa, katsokaa koko viikonloppu Kummelia ja Monty Pythonia. Selatkaa välillä autolehtiä, juokaa joskus punkun sijaan. Olisitte miehille paljon mukavampaa ja tasokkaampaa seuraa, kun harrastuksenne eivät olisi niin outoja ja tylsiä. Löytyisi yhteisiä puheenaiheita ja olisitte kiinnostavia ihmisiä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet ymmärtänyt väärin. Ne on miehiä, jotka ei osaa olla yksin. Miesten terveys paranee avioliitossa ja elinikä pitenee. Naiset pärjäävät ihan hyvin yksinkin, jos tarpeeksi tasokkaita miehiä ei löydy. Tämän takia miesten pitää parantaa tasoaan tai oppia olemaan onnellisia sinkkuna, kuten naisetkin ovat.
Okei. Kuuntelen nöyränä. Kerro mulle että mille tasolle nousee milläkin harrastuksilla?
AP
Kokonaisuus ratkaisee, kuten hyvin tiedät. Oman kiinnostavuuden väkisin nostamista helpompaa on varmaan kuitenkin opetella pitämään huolta itsestään ja löytää onni muista ihmisistä riippumatta. Mgtow vai mikä se on.
Okei. Mutta siis tarkoitat varmaan sitä, että miehen ei pidä olla oma itsensä vaan kannattaa vähintäänkin olla hiljaa siitä jos katsoo vormuloita? Että taso nousee sillä kun tiedostaa ne yhteiskunnan standardit ja yrittää vaan vastata niihin parhaansa mukaan, ettei kukaan pääsisi ajattelemaan että "voi mikä juntti"?
AP
Vierailija kirjoitti:
... yritä opetella tykkäämään miesten harrastuksia. Katsokaa välillä lätkää, jännittäkää Kimin ajoa, katsokaa koko viikonloppu Kummelia ja Monty Pythonia. Selatkaa välillä autolehtiä, juokaa joskus punkun sijaan. Olisitte miehille paljon mukavampaa ja tasokkaampaa seuraa, kun harrastuksenne eivät olisi niin outoja ja tylsiä. Löytyisi yhteisiä puheenaiheita ja olisitte kiinnostavia ihmisiä.
Miksi minun pitäisi olla miehille mukavampaa seuraa?
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, moniko nainen antaisi tältä seisomalta pakit miehelle, jota kiinnostaa jääkiekko, formulat, autolehdet, konemusiikki, Kummeli, kuntosali ja joka saattaa poikaporukassa kertoa ne kaikista härskeimmät jutut?
AP
Nuo muut asiat on täysin epäolennaisia. Ketä kiinnostaa lukeeko joku jotain autolehtiä vai ei.
Käytöstavat, ne on se juttu. Eli pakit tulisi meikäläiseltä.
Ps. Mäkin muuten tykkään katsoa formuloita, ja konemusastakin tykkään (siis aidosta teknosta tyyliin gabber, en mistään eurodiscosta)
No joo, itse asiassa kaveri ei niitä härskejä juttujaan kyllä kerro missä tahansa seurassa, vaan nimenomaan kun aika ja paikka on sopiva.
AP
Mieheni ei harrasta mitään noista listaamistasi asioista. Hän kyllä urheilee, mutta ei penkkiurheile vaan liikkuu itse. Hän ei juo viinaa, eikä katso Kummeleita, ei Monty Pythoneita.
Katsomme yhdessä kyllä sci-fiä ja toimintaelokuvia, joten ilmeisesti olemme jollain tasolla.. oletko ap muuten pelannut vähän liikaa, jos et näe muuta kuin tasoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut hei vitsit vitsinä... mitäs olette korkeakoulutetut naiset mieltä mun kaverista ihan näin harrastusten perusteella: käy Jokerien peleissä, lukee autolehtiä, katsoo mm. Kummeliviihdettä, kuuntelee konemusiikkia, käy kuntosalilla ja tykkää heittää todella härskiä läppää?
Niin ja itseasiassa formuloitakin katsoo, nyt kun muistelen.
AP
No niin, moniko nainen antaisi tältä seisomalta pakit miehelle, jota kiinnostaa jääkiekko, formulat, autolehdet, konemusiikki, Kummeli, kuntosali ja joka saattaa poikaporukassa kertoa ne kaikista härskeimmät jutut?
AP
Härskeimmät jutut? Varmaan kääntyisin kantapäilläni ja kävelisin toiseen suuntaan. Tylsä ja juntti.
Minulla on muutamia tekemisiä, joista monet miehetkin voisivat pitää. Esim. Tekniikan Maailma oli yhteen aikaan lempilukemista, tykkään myös Monty Phytonista. Sitten tykkään samoilla metsissä. Katson just nyt noita jalkapallomatseja. Haluaisin retkiluistelukaverin kivasta miehestä. Muutenkin retkeily vaikkapa Alpeilla olisi ihanaa reippaan miehen kanssa. Sitten tykkään autoajeluista kohti auringonlaskua, tosin nyt minulla ei ole autoa, kun asun pk-seudulla. Jne. Mutta ei minulla kyllä ole miestä, jota ilahduttaisin tiedoillani ja taidoillani.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet ymmärtänyt väärin. Ne on miehiä, jotka ei osaa olla yksin. Miesten terveys paranee avioliitossa ja elinikä pitenee. Naiset pärjäävät ihan hyvin yksinkin, jos tarpeeksi tasokkaita miehiä ei löydy. Tämän takia miesten pitää parantaa tasoaan tai oppia olemaan onnellisia sinkkuna, kuten naisetkin ovat.
Ei kaikkea voi mitata terveydellä ja eliniällä. Esim. lastensaanti vähentää yöunia, mutta laskeeko se elämänlaatua? Varmaan moni nainen olisi tyytyväisempi jos saisi miehen ja lapsia, eliniästä viis.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkea voi mitata terveydellä ja eliniällä. Esim. lastensaanti vähentää yöunia, mutta laskeeko se elämänlaatua? Varmaan moni nainen olisi tyytyväisempi jos saisi miehen ja lapsia, eliniästä viis.
AP
Tulepas pois sieltä 50-luvulta ja katso ympärillesi. Maa on täynnä tyytyväisiä yksinhuoltajia jotka pärjäävät. Minä en ainakaan suostu laskemaan elämänlaatuani miehen takia vaikka lasten takia teen sen ilomielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut hei vitsit vitsinä... mitäs olette korkeakoulutetut naiset mieltä mun kaverista ihan näin harrastusten perusteella: käy Jokerien peleissä, lukee autolehtiä, katsoo mm. Kummeliviihdettä, kuuntelee konemusiikkia, käy kuntosalilla ja tykkää heittää todella härskiä läppää?
Niin ja itseasiassa formuloitakin katsoo, nyt kun muistelen.
AP
AP
Härskeimmät jutut? Varmaan kääntyisin kantapäilläni ja kävelisin toiseen suuntaan. Tylsä ja juntti.
Aijai. Itse asiassa kyseessä on mies, jonka saatat löytää ravintolasta hienossa puvussa juomasta jotain mihin monella ei ole varaa ja käyttämästä outoa ammattisanastoa, josta et ymmärrä mitään. Kyseinen mies on myös feministi, puhuu joskus tasa-arvosta sellaisessakin seurassa jossa moni mies ei uskaltaisi. Sosiaalisesti lahjakas ja itsevarmakin. Hauska kaiken lisäksi. Ja kyllä, saattaa kertoa ne härskeimmät jutut illanvietoissa. Korkeakoulutetut naiset roikkuvat tuollaisissa miehissä.
Ne ennakkoluulot, ne ennakkoluulot :)
AP
Mun mies ei tykkää katsoa lätkää, formuloita tai jalkapalloa, saati lue jotain autolehtiä ja miksi lukisikaan, kun ei omista edes ajokorttia. Itse aikataulutan kesälomat jalkapallokisojen mukaan, luen urheilulehtiä ja tykkään vielä dokatakin. Mies käy mielellään elokuvissa, teatterissa ja konserteissa. Nyt soittelee levyjä, kun itse katson peliä.
Kumman tässä olisi pitänyt luopua oudoista ja tylsistä harrastuksistaan ja kumpi on ikävää seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tulepas pois sieltä 50-luvulta ja katso ympärillesi. Maa on täynnä tyytyväisiä yksinhuoltajia jotka pärjäävät. Minä en ainakaan suostu laskemaan elämänlaatuani miehen takia vaikka lasten takia teen sen ilomielin.
Kulta, sä et nyt ymmärrä. Tarkoitin sitä, että moni ihminen on kuitenkin tyytymätön, jos ei pääse jatkamaan sukuaan. Sitä en tarkoittanut, että pitäisi paskaan suhteeseen jäädä.
AP
Kysymyshän tässä on: miksi naiset pitää omia harrastuksiaan jotenkin niin paljon parempina ja hienompina kuin miesten harrastuksia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla tasokkaampi ja miellyttää miehiä?
Ei ole näkynyt perusteluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi olla tasokkaampi? Samat perustelut molemmille sukupuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi olla tasokkaampi? Samat perustelut molemmille sukupuolille.
Minulle on aivan sama ovatko miehet tasokkaita vai eivät - en etsi parisuhdetta. Joten edelleen: miksi pitäisi olla tasokkaampi ja miellyttää miehiä?
Monen naisen pitäisi miettiä vähän omaa ajatusmaailmaansa. Sen todistaa tämäkin ketju: täynnä miesten harrastusten halveksimista. Kertoo jotain siitä ettei näillä naisilla ole asiat kovin hyvin. Mietipä vastaavasti miestä, joka halveksii naisten tyypillisiä mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia. Mitä ajattelet tällaisesta miehestä? Aivan, pitäisit häntä karseana lassukkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes, ihanan stereotyyppiset "miesten harrastukset". Meillä minä olen esim. paljon kiinnostuneempi urheilusta kuin mies. En koe, että kiinnostuksenkohteet on tuolla tavoin sukupuolisidonnaisia. Ja yhteisiä puheenaiheita löytyy ihan universaaleista ihmiselämää koskevista asioista, ei mistään erityisistä miesten/naisten jutuista.
Ei minunkaan duunarimies harrasta mitään noista. Onneksi se on nyt iltaisin paljon pois kotoa, niin saan rauhassa katsoa jalkapallon MM-kisoja. Jos mies tulee kesken pelin kotiin, pitää vaihtaa kanavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyshän tässä on: miksi naiset pitää omia harrastuksiaan jotenkin niin paljon parempina ja hienompina kuin miesten harrastuksia?
Mitä hiton miesten ja naisten harrastuksia? Ei multa ole kukaan futispeliin, teatteriin tai klubille mennessä kysynyt sukupuolta. Telkkarikaan ei ole niin älykäs, että valitsisi kanavan sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hiton miesten ja naisten harrastuksia? Ei multa ole kukaan futispeliin, teatteriin tai klubille mennessä kysynyt sukupuolta. Telkkarikaan ei ole niin älykäs, että valitsisi kanavan sukupuolen mukaan.
Itse asiassa telkkarissa on nimenomaan eri sukupuolille räätälöityjä kanavia. Jo se kertoo, että nämä erot ovat olemassa, vaikkeivät ne kaikkien kohdalla pädekään.