Vierailija

Kun päästän kissanpennut ulkoilemaan, niin ne tykkäävät mennä auton moottoritilaan. Sieltä on sitten työlästä houkutella niitä pois, kun eivät täysin tottele kis-kis-kutsua. Ja onhan se vaarallinen paikka, jos joskus en tiedä kissojen olevan siellä ja lähden ajamaan.

Miten estän kissoista tulemasta jauhelihaa eli miten estän niitä menemästä moottoritilaan?

• ylös 9
  • alas 3

Sivut

Kommentit (27)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Keksikää nyt joku jotain! Itse olen keksinyt, että jos säilytän autoa jossain kilometrin päässä, niin ei eivät mene sinne. Vähän työlästä vaan sitten lähteä kipaisemaan kauppaan. Toinen vaihtoehto on tietenkin, että kissat eivät ulkoile. Mutta todella karua on sekin, kun muuten ulkoilu ei olisi ongelma, eivät karkaa eivätkä ole vaarassa. Paitsi tuolla minun autossa. Nyt tarvitaan aivoja! A

Vierailija

Luulin, että olen itse vain niin toivottoman tyhmä, etten osaa ratkaista selkeää ongelmaa. Mutta lohdullista huomata, että ideat ovat vähissä muillakin. Kiitos teille lohdullisuudesta. Minä yritän saada kissanpennut pysymään hengissä. Ap

Kerro sitten, miten kävi. Mä en oikeasti osaa keksiä mitään, vaikka kuinka yritän. Mietin jotain isoa pressu-huppusysteemiä auton päälle, mutta nääh...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ulkoiluta kerrallaan niin monta kissaa, jotka pystyt hallitsemaan.

Paremmin sanoen: niin monta kissaa kuin pystyt hallitsemaan.
Jotta voit estää menemästä autoon.

Vierailija

Auton moottorissa on laturin hihna oikeastaan ainoa sellainen osa, joka käynnistettäessä saattaa todella huonolla tuurilla aiheuttaa vahinkoa kissalle. Jos kissa on moottoritilassa tai auton alla, se kyllä säntää tiehensä kun moottori käynnistetään ja oppii jatkossa varomaan autoa silloin, kun joku menee kuskin paikalle. Kissa on fiksu eläin ja oppii kerrasta.

Sanoisin, että riski liikkeelle lähtevästä autosta on kissalle aika pieni. Vaarallisempaa on maantien ylitys, kun   autot liikkuvat nopeasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pidä kissat sisällä ja auto ulkona. Tai päinvastoin.

Tästä ajatuksesta voisi kehitellä jotain. Ja nyt teenkin niin, että laitan kissat sisälle ennen kuin lähden autolla. Pennut eivät ole ulkona koko ajan, joten ehkä voisin piilottaa auton ulkoilun ajaksi.

Kaikki tällaiset konstit toimivat, kunnes tulee kiireinen lähtö, ja kissat tai auto on väärässä paikassa. Ap

Vierailija

Teet kissoille tarhan elihäkin jossa ulkoilevat turvassa tältä ja muiltakin vaaroilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Auton moottorissa on laturin hihna oikeastaan ainoa sellainen osa, joka käynnistettäessä saattaa todella huonolla tuurilla aiheuttaa vahinkoa kissalle. Jos kissa on moottoritilassa tai auton alla, se kyllä säntää tiehensä kun moottori käynnistetään ja oppii jatkossa varomaan autoa silloin, kun joku menee kuskin paikalle. Kissa on fiksu eläin ja oppii kerrasta.

Kun tähän juuri en luota. Olen kuullut monta tarinaa siitä, kun kissa on matkannut auton mukana ties minne. Ja omaa kokemustakin on aiheesta. Ap

Pitäiskö kokeilla ehdollistamista? Laita jotain pahan hajuista ainetta, vaikka pippuria, auton tietämille ja aina, kun kissat yrittävät konepellin alle, tee hirveää ääntä jänisräikällä. Voisivat ehkä oppia pelkäämään autoa?

Vierailija

Kissalla on yhdeksän henkeä. Yksi voi mennä siinä, jos se erehtyy moottoritilaan autoa käynnistettäessä. Kahdeksan vielä on jäljellä.

Vierailija

Onko kukaan koskaan kuullut tai nähnyt jauhelihaksi muuttunutta kissaa auton  moottoritilassa?

Suomessa on kolme miljoonaa autoa ja kuusisataatuhatta kissaa, joita ei taatusti kaikkia vahdita. Jos kyseessä olisi todellinen ongelma, siitä olisi netissä runsaasti keskusteluja.

Vierailija

Auton moottori kiinnostaa kissoja lämpimänä paikkana.

Pihalle kissoille häkki ja häkkiin lämpimiä kohtia jollain tavalla. Foliolla? Ei ehkä.

Vierailija

Kouluta ne. Vie kissat auton alle, ja kaverisi käynnistää moottorin. Eivät mene sen jälkeen lähellekään käynnistettävää autoa. Sitten sinulla on ongelmana vain pyydystää ne pitkin naapureiden pihoja karanneet kissat.

Vierailija

Kaffepulla kirjoitti:
Pitäiskö kokeilla ehdollistamista? Laita jotain pahan hajuista ainetta, vaikka pippuria, auton tietämille ja aina, kun kissat yrittävät konepellin alle, tee hirveää ääntä jänisräikällä. Voisivat ehkä oppia pelkäämään autoa?

Onkohan eläinkaupassa jotain kissakarkotetta? Toimiiko sellainen? Sitä voisi laittaa autoon. Ap

Vierailija

Meillä kävi kerran niin, että mummolasta matkusti kissanpentu moottorissa. Eipä sille mitään käynyt mutta on kyllä hurjaa...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.