Mitä pyydän kakuista???? En osaa yhtään miettiä hintaa
Ihan perus kermakakku tuoreilla mansikoilla 26cm vuokaan (oisko 20 hengen kakku)
ja sitten kinkku voileipäkakku (oisko 10 hengen se vuokaleipään tehty suorakaiteen mallinen)
Kermakakkuun ajattelin 45 euroa, mutta sitten tuntuu tyhmältä voikkarista pyytää 45 euroa, koska sen tekemiseen menee paljon paljon enemmän rahaa.
Sukulaiselle teen joka haluaa maksaa niistä kunnon hinnan, onko voikkari liian halpa vai kermakakku liian kallis?
Kommentit (40)
Kermakakku 50 euroa ja voikkari 60 euroa
Kysy Millalta... Saat myös neuvoja ettei tarvi maksaa veroja.
Maksaako ihmiset kakuista noin paljon, jopa sukulaisen tekemistä?? Itse en maksaisi ikinä pikkukakusta yli kolmeakymppiä, johan monista leipomoistakin saa melkein siihen hintaan?
Tarvikkeet+10 euroa/kakku, jos olet kotileipuri.
Kermakakku 35 e ja voileipäkakku 45-50 e.
Minäkin ehdotan että kerrot ns. könttäsumman, ei niin että täytekakku X euroa ja voileipäkakku X euroa. Kannattaa kertoa ehkä sekin paljonko ns. yhteensä meni raaka-aineisiin (JOS asialla on ostajalle merkitystä), kaikki eivät ymmärrä paljonko enemmän menee voileipäkakun materiaaleihin vert. täytekakku jonka tekee n.10eurolla.
Itse en maksaisi kolmeakymppiä enempää kermakakusta jos olet harrastelijaleipuri. Laske tarvikkeiden hinta ja siihen ehkä kymppi päälle.
Tarvikkeet plus max. 20 e tekopalkkaa per kakku.
Mitä hanhenmaksaa te laitatte voileipäkakkuihinne, kun aina niiden ainekset on mammoilla ainakin viidenkympin luokkaa? Itse saan ison voileipäkakun tehtyä aina parillakympillä.
Oon pyytänyt ainekset, jotka pitää tuoda kotiovelle plus 25e.
En osaa yhtään miettiä hintaa...
No jospa lähtisit siitä liikkeelle, että mitä ainekset kustantaa.
Se Millakin pyysi ihan järkyttäviä summia! Tosin nehän menivätkin hyväntekeväisyyteen ;)
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa..
Vierailija kirjoitti:
Kysy Millalta... Saat myös neuvoja ettei tarvi maksaa veroja.
Eikös se raja ollut 10 000 euroa. Eli ei tarvitse maksaa.
Opiskelen kondiittoriksi, joten en aivan harrastelijaleipuri ole.
Toki voisi ihan tuntipalkkaa miettiä tarvikkeiden lisäksi. Ei ole koulussa käsitelty hinnoittelua ei sitten yhtään, joten ei ole hajuakaan. Noikin hinnat nappasin erään konditorian sivuilta ja vähensin vähän hinnasta
ap
10:lle
Itse en tee voileipäkakkuja, mutta hyvä ystävä tekee. Hänen kauttaan jonkun verran tiedän asiasta, ja noissa on sama mitä esim. pitsoissa: vain taivas on rajana sille mitä voileipäkakkuun voi laittaa.
Luonnollisesti hintaan vaikuttaa se onko kakussa vähän "halpaa sulatejuustoa", edullisinta kinkkuleikettä ja pari siivua kurkkua/tomaattia jne. vai laittaako esim. lohta, katkarapuja, "erikoisempia" vihanneksia koristeeksi, kalliimpaa juustoa -vaikka kaviaaria jos haluaa jne.
Myös täytteiden määrä vaikuttaa, esim. koristeluun jos laittaa erilaisia juttuja, niin paljon enemmän pitää ostaa (toki osa voi jäädä yli, eikä kaikkea voi laskea siihen hintaan 100%:sti mukaan) mutta äkkiä voi kaiken maailman oliivipurkki ym. olla kori täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako ihmiset kakuista noin paljon, jopa sukulaisen tekemistä?? Itse en maksaisi ikinä pikkukakusta yli kolmeakymppiä, johan monista leipomoistakin saa melkein siihen hintaan?
Juuri näin, eihän sukulaisilla ja ystäville ole muuta tekemistä ja siksi voikin tehnä ilmaiseksi, ainakin alle mitä kaupassa maksaisi.
Minunkin ystävä halusi tyttärelleen koulun lopettajaisiin mekon, olivat ottaneet kännykällä valokuvan kaupassa ja kun mekko oli liian kallis, kuvittelivat minun saavan kankaat, vetoketjut ilmaiseksi ja kaikessa jaloudessaan lupautuvat maksamaan 30€, kun kaupassa se maksoi 70€. En kiireeltänyt ehtinyt ompelemaan.
Jos olet hyvä leipoja ja kakut hyviä, maksaisin tarvikkeet + 25-30€/h eli n. 30% korkeamman hinnan mitä kaupassa kakut maksavat.
Tuossa ostetaan laatua, eikä niitä voi edes verrata kaupan kakkuihin.
Vierailija kirjoitti:
10:lle
Itse en tee voileipäkakkuja, mutta hyvä ystävä tekee. Hänen kauttaan jonkun verran tiedän asiasta, ja noissa on sama mitä esim. pitsoissa: vain taivas on rajana sille mitä voileipäkakkuun voi laittaa.
Luonnollisesti hintaan vaikuttaa se onko kakussa vähän "halpaa sulatejuustoa", edullisinta kinkkuleikettä ja pari siivua kurkkua/tomaattia jne. vai laittaako esim. lohta, katkarapuja, "erikoisempia" vihanneksia koristeeksi, kalliimpaa juustoa -vaikka kaviaaria jos haluaa jne.
Myös täytteiden määrä vaikuttaa, esim. koristeluun jos laittaa erilaisia juttuja, niin paljon enemmän pitää ostaa (toki osa voi jäädä yli, eikä kaikkea voi laskea siihen hintaan 100%:sti mukaan) mutta äkkiä voi kaiken maailman oliivipurkki ym. olla kori täynnä.
Kukaan tuskin laittaa kaviaaria voileipäkakkuunsa ja oliivipurkki maksaa euron pintaan.
Kuka laittaa sulatejuustoa tai sitten erikoisjuustojakaan voileipäkakkuihinsa?
Perussettinä itselläni isot paahtoleipäviipaleet, joista reunat pois, ja täytteen ja päällisen pohjaksi
turkkilaista jogurttia jota maustan tuore- tai pehmeällä vuohenjuustolla, creme fraichella tai majoneesilla fiiliksestä riippuen. Ja rahaa menee alle kymppi tähän mennessä , tai kymppi jos tosi iso kakku.
Täytteeseenkään en kalleimpia aineita osta, panostan sitten päälliseen.
Juuri äskettäin ostin kotileipurilta kuivakakkuja ja esim. Tiikerikakusta maksoin 30€ ja minusta ok. hinta. Tekee todella hyviä kakkuja.
Eli 20 heng. kermakakusta olisin valmis maksamaan 60-70€. Jos hyvät raaka-aineet.
No jos ne menee samaan osoitteeseen niin älä mieti niinkään, että kermakakku x€ ja voikkari y€, vaan kimppahinta. Hintaan en sinänsä ota kantaa, mutta että eikai niitä tarvitse mihinkään erotella. Mieti kuinka paljon vaivaa ja rahaa meni yhteensä, esim yht 90-120€. En kyllä kauheasti tuon enempää ehkä sukulaisille kakuista maksaisi ellei aineksiin ole tosissaan mennyt se satanen.