Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Millä te ja lapsenne elätte, työttömyyskorvauksella vai toimeentulotuella vai saatteko molempia? Miten olette selvinneet, jos olette saaneet karenssia kieltäydyttyänne mahdollisesti työkkärin osoittamasta vuorotyöstä tai kotoa tosi kaukana sijaitsevasta työstä? Voidaanko yksinhuoltajatkin pakottaa karenssin uhalla esimerkiksi vuorotyöhön? Onhan niitä vuoropäiväkoteja, mutta entäs kouluikäiset lapset? Nythän noita työn vastaanottamisen ehtoja ollaan tiukentamassa ja kyllä itseäni pelottaa, miten tässä käy. Yksinhuoltajuus ei ollut valintani sen enempää kuin työttömyyskään, joten älkää niihin takertuko. Kiinnostaa vai, miten selviän tästä.

• ylös 10
  • alas 1

Kommentit (10)

Vierailija

Paremmin noilla tulee toimeen kuin yh:nä työssäkäyvänä, ellei nyt satu tienaamaan yli 3000 käteen kuussa. Karenssi ei haittaa mitään, koska sossusta saa sen kun laittaa selvityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eletään työttömyysturvalla, asumistuella, lapsilisällä ja elatusmaksuilla. Tosi tiukkaa on, isoimpiin ostoksiin täytyy säästää muutaman kk, esim lapsen uudet talvikengät yms. En ole onneksi joutunut vielä karenssiin, jos jostain joudun kieltäytymään niin koitan kyllä selitellä itseni ulos siitä.. Sossusta sitten jos niin käy. Justiinsa tuo vuorotyö tai parin tunnin työmatkat julkisilla pelottaa. Työ kyllä kelpaisi, mutten halua lapselleni 12h hoitopäiviä, enkä vuoropäiväkotia.

Vierailija

Voidaan pakottaa kaikkiin noihin mitä sanoit. Miten pärjätään? Olen aina saanut paremman työn muutaman kuukauden sisällä. Yksinhuoltajana on vaan oltava niin paljon parempi kuin muut työntekijänä.

Vierailija

Työttömyysturva, asumistuki ja lapsilisät. Vuokran jälkeen pari sataa kuussa. Elareita en saa. Kolme teiniä. Ei naurata. Toimeentukea en saa, koska on omaisuutta sisarusten kanssa, josta en hyödy mitään

Vierailija

Mulla ei ollut työttömänä ollenkaan tiukkaa..kaiken pystyin ostaan mitä halusin ja säästämään ja matkustelemaankin...onko teillä auto? Sossusta saa lapselle harrastusrahaa, kausivaatteisiin, urheiluvälineisiin. ei tarvitse maksaa päivähoitoa, sähköä, lääkkeitä, tk maksuja itse. Menisin itsekin töihin jos verottaja ei veisi niin paljoa ja olisi kannattavaa. Karenssiin jouduttua valitus ei auta kelassa mitään. Käsittely vie vuoden eikä päätös enää siinä vaiheessa hetkauta mitenkään. Toimeentulotukea ei alenneta 20 % vaikka niin väittävät kun on lapsia huollettavana.

Vierailija

Autoa ei ole, joten siinä säästetään. Mihinkään tupakkaan ja juhlimiseen ei todellakaan pala rahat, joten siinäkin tulee säästöä. Matkustelu on jo jäänyt muutenkin. Lapsiin taas saisi rahaa uppoamaan. Lasten asioista on ehkä kipeintä säästää. Kunhan en sitä karenssia hanki ja jos löytyisi edes osa-aikaista työtä niin olisi parempi mieli. Jostain syystä on vaikea luottaa, että sieltä sossusta saisi. Pitäisi ensin luopua vielä lisää lasten menoista, nyt kun on tosi kiva yksityinen päivähoito niin se ainakin pitäisi jättää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut työttömänä ollenkaan tiukkaa..kaiken pystyin ostaan mitä halusin ja säästämään ja matkustelemaankin...onko teillä auto? Sossusta saa lapselle harrastusrahaa, kausivaatteisiin, urheiluvälineisiin. ei tarvitse maksaa päivähoitoa, sähköä, lääkkeitä, tk maksuja itse. Menisin itsekin töihin jos verottaja ei veisi niin paljoa ja olisi kannattavaa. Karenssiin jouduttua valitus ei auta kelassa mitään. Käsittely vie vuoden eikä päätös enää siinä vaiheessa hetkauta mitenkään. Toimeentulotukea ei alenneta 20 % vaikka niin väittävät kun on lapsia huollettavana.

Oletko tosiaan saanut tukea kausivaatteisiin? Miten siis käytänössä? Lisää rahaa jotta voit ostaa esim. talvitakkeja tms? En ole kuullutkaan. Periaatteessahan vaatteet sisältyy siihen toimeentulotuen perusosaan josta ne on hankittava.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan saanut tukea kausivaatteisiin? Miten siis käytänössä? Lisää rahaa jotta voit ostaa esim. talvitakkeja tms? En ole kuullutkaan. Periaatteessahan vaatteet sisältyy siihen toimeentulotuen perusosaan josta ne on hankittava.

Voisiko olla kyse tarveharkintaisesta tuesta? Sehän on ihan sossusta ja pärstästä varmaan kiinni, kuka saa, miten paljon ja miten helposti. Itse en laita mitään sen varaan, että saisin just noita kaikkia tossa lueteltuja maksatettua sossulla ja koitan pitääkin sen sossun sitten viimeisenä osoitteena. ap

Vierailija

Onkos tänään yksinhuoltajia paikalla av:llä?

Eihän ne työvoimaviranomaiset voi pakottaa opiskelemaan hoitoalalle? Hirveästi on paikkoja kaikkiin iltapäiväkerhoihin ja päiväkoteihin avoinna tai sitten niihin vuorotöihin vanhustenhoitoon tai muualle. Mikään myyntityökään ei ole juttuni. Huonolta näyttää.