Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pyydän kakuista???? En osaa yhtään miettiä hintaa

Vierailija
14.06.2016 |

Ihan perus kermakakku tuoreilla mansikoilla 26cm vuokaan (oisko 20 hengen kakku)
ja sitten kinkku voileipäkakku (oisko 10 hengen se vuokaleipään tehty suorakaiteen mallinen)

Kermakakkuun ajattelin 45 euroa, mutta sitten tuntuu tyhmältä voikkarista pyytää 45 euroa, koska sen tekemiseen menee paljon paljon enemmän rahaa.

Sukulaiselle teen joka haluaa maksaa niistä kunnon hinnan, onko voikkari liian halpa vai kermakakku liian kallis?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne menee samaan osoitteeseen niin älä mieti niinkään, että kermakakku x€ ja voikkari y€, vaan kimppahinta. Hintaan en sinänsä ota kantaa, mutta että eikai niitä tarvitse mihinkään erotella. Mieti kuinka paljon vaivaa ja rahaa meni yhteensä, esim yht 90-120€. En kyllä kauheasti tuon enempää ehkä sukulaisille kakuista maksaisi ellei aineksiin ole tosissaan mennyt se satanen.

Vierailija
2/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakakku 50 euroa ja voikkari 60 euroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Millalta... Saat myös neuvoja ettei tarvi maksaa veroja.

Vierailija
4/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako ihmiset kakuista noin paljon, jopa sukulaisen tekemistä?? Itse en maksaisi ikinä pikkukakusta yli kolmeakymppiä, johan monista leipomoistakin saa melkein siihen hintaan?

Vierailija
5/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvikkeet+10 euroa/kakku, jos olet kotileipuri.

Vierailija
6/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakakku 35 e ja voileipäkakku 45-50 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan että kerrot ns. könttäsumman, ei niin että täytekakku X euroa ja voileipäkakku X euroa. Kannattaa kertoa ehkä sekin paljonko ns. yhteensä meni raaka-aineisiin (JOS asialla on ostajalle merkitystä), kaikki eivät ymmärrä paljonko enemmän menee voileipäkakun materiaaleihin vert. täytekakku jonka tekee n.10eurolla.

Vierailija
8/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksaisi kolmeakymppiä enempää kermakakusta jos olet harrastelijaleipuri. Laske tarvikkeiden hinta ja siihen ehkä kymppi päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvikkeet plus max. 20 e tekopalkkaa per kakku.

Vierailija
10/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hanhenmaksaa te laitatte voileipäkakkuihinne, kun aina niiden ainekset on mammoilla ainakin viidenkympin luokkaa? Itse saan ison voileipäkakun tehtyä aina parillakympillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pyytänyt ainekset, jotka pitää tuoda kotiovelle plus 25e.

Vierailija
12/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa yhtään miettiä hintaa...

No jospa lähtisit siitä liikkeelle, että mitä ainekset kustantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Millakin pyysi ihan järkyttäviä summia! Tosin nehän menivätkin hyväntekeväisyyteen ;)

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa..

Vierailija
14/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy Millalta... Saat myös neuvoja ettei tarvi maksaa veroja.

Eikös se raja ollut 10 000 euroa. Eli ei tarvitse maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen kondiittoriksi, joten en aivan harrastelijaleipuri ole.

Toki voisi ihan tuntipalkkaa miettiä tarvikkeiden lisäksi. Ei ole koulussa käsitelty hinnoittelua ei sitten yhtään, joten ei ole hajuakaan. Noikin hinnat nappasin erään konditorian sivuilta ja vähensin vähän hinnasta

ap

Vierailija
16/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10:lle

Itse en tee voileipäkakkuja, mutta hyvä ystävä tekee. Hänen kauttaan jonkun verran tiedän asiasta, ja noissa on sama mitä esim. pitsoissa: vain taivas on rajana sille mitä voileipäkakkuun voi laittaa.

Luonnollisesti hintaan vaikuttaa se onko kakussa vähän "halpaa sulatejuustoa", edullisinta kinkkuleikettä ja pari siivua kurkkua/tomaattia jne. vai laittaako esim. lohta, katkarapuja, "erikoisempia" vihanneksia koristeeksi, kalliimpaa juustoa -vaikka kaviaaria jos haluaa jne.

Myös täytteiden määrä vaikuttaa, esim. koristeluun jos laittaa erilaisia juttuja, niin paljon enemmän pitää ostaa (toki osa voi jäädä yli, eikä kaikkea voi laskea siihen hintaan 100%:sti mukaan) mutta äkkiä voi kaiken maailman oliivipurkki ym. olla kori täynnä.

Vierailija
17/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako ihmiset kakuista noin paljon, jopa sukulaisen tekemistä?? Itse en maksaisi ikinä pikkukakusta yli kolmeakymppiä, johan monista leipomoistakin saa melkein siihen hintaan?

Juuri näin, eihän sukulaisilla ja ystäville ole muuta tekemistä ja siksi voikin tehnä ilmaiseksi, ainakin alle mitä kaupassa maksaisi.

Minunkin ystävä halusi tyttärelleen koulun lopettajaisiin mekon, olivat ottaneet kännykällä valokuvan kaupassa ja kun mekko oli liian kallis, kuvittelivat minun saavan kankaat, vetoketjut ilmaiseksi ja kaikessa jaloudessaan lupautuvat maksamaan 30€, kun kaupassa se maksoi 70€. En kiireeltänyt ehtinyt ompelemaan.

Vierailija
18/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hyvä leipoja ja kakut hyviä, maksaisin tarvikkeet + 25-30€/h eli n. 30% korkeamman hinnan mitä kaupassa kakut maksavat.

Tuossa ostetaan laatua, eikä niitä voi edes verrata kaupan kakkuihin.

Vierailija
19/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10:lle

Itse en tee voileipäkakkuja, mutta hyvä ystävä tekee. Hänen kauttaan jonkun verran tiedän asiasta, ja noissa on sama mitä esim. pitsoissa: vain taivas on rajana sille mitä voileipäkakkuun voi laittaa.

Luonnollisesti hintaan vaikuttaa se onko kakussa vähän "halpaa sulatejuustoa", edullisinta kinkkuleikettä ja pari siivua kurkkua/tomaattia jne. vai laittaako esim. lohta, katkarapuja, "erikoisempia" vihanneksia koristeeksi, kalliimpaa juustoa -vaikka kaviaaria jos haluaa jne.

Myös täytteiden määrä vaikuttaa, esim. koristeluun jos laittaa erilaisia juttuja, niin paljon enemmän pitää ostaa (toki osa voi jäädä yli, eikä kaikkea voi laskea siihen hintaan 100%:sti mukaan) mutta äkkiä voi kaiken maailman oliivipurkki ym. olla kori täynnä.

Kukaan tuskin laittaa kaviaaria voileipäkakkuunsa ja oliivipurkki maksaa euron pintaan.

Kuka laittaa sulatejuustoa tai sitten erikoisjuustojakaan voileipäkakkuihinsa?

Perussettinä itselläni isot paahtoleipäviipaleet, joista reunat pois, ja täytteen ja päällisen pohjaksi

turkkilaista jogurttia jota maustan tuore- tai pehmeällä vuohenjuustolla, creme fraichella tai majoneesilla fiiliksestä riippuen. Ja rahaa menee alle kymppi tähän mennessä , tai kymppi jos tosi iso kakku.

Täytteeseenkään en kalleimpia aineita osta, panostan sitten päälliseen.

Vierailija
20/40 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äskettäin ostin kotileipurilta kuivakakkuja ja esim. Tiikerikakusta maksoin 30€ ja minusta ok. hinta. Tekee todella hyviä kakkuja.

Eli 20 heng. kermakakusta olisin valmis maksamaan 60-70€. Jos hyvät raaka-aineet.