Mikä auttaa alapään kutinaan
Kommentit (39)
Oletko käynyt gynekologilla? Se voi olla valkojäkälä. Siihen määrätään kuurina voimakasta kortisonia ja sitten hoidoksi esim. Cheridal -öljyä kerran päivässä esim iltaisin yöksi. Käy lääkärissä; gyne on oikea osoite.
Katso Iholiiton sivuilta otsikolla valkojäkälä. Siellä on keskusteluja aiheesta. Se aiheutta kutinaa ym. oreita. Toivon että sinulla ei ole sitä vaan kutina johtuisi jostakin muusta. Kortisonia ei saa käyttää pitkiä aikoja yhteen kyytiin koska se ohentaa ihoa, mutta se saa ihon sellaiseen kuntoon että vaiva pysyy muullakin hoidolla kurissa.
kysyjän tapauksessa auttaa DILDO jos muuta ei saatavilla. Muussa tapauksessa liota sitä ainakin 6h ämpärissä voimakaalla etikkaliuoksella. Kuivaa hyvin ja vedä päälle tummelia.
Mulla tulee ihon alle pieniä tukkeumia mikä sen kutinan aiheuttaa. Älä raavi! Iho paksuuntuu sitten ja, et pysty puristaan itse pois pientäkään talikökköö. Tuntuu se kutina järkyttävältä siitä kohtaa missä se pieni pallo on ihon alla.
Tiedättekö, että alapään kutinaa tekee myös bakteerivaginoosi sekä kondylooma?
Kondylooma ei välttämättä näy sulla missään silmälle eikä myöskään papassa ellei ole se paha virus mikä on aiheuttanut jo muutoksia kohdunsuun limakalvoille solutasolla.
Useimmiten kyseessä on kuitenkin näppylöitä aiheuttava, vaaraton kondylooma. Joillekin vaan näppyjä tulee tyyliin yksi ja siten jää naisilta täysin huomaamatta.
Kannattas poiketa gynellä syynättävänä jos kutina jatkuu kaikesta huolimatta. Tosin gynekin joutuu joskus syynään tooosi tarkkaan etsiessään sitä näppylää.
Pahalaatuinen kondylooma ei yleensä näy edes silmälle vaan tulee penslata näkyviin, mutta halunnet hoitaa sen ennenkö se aiheuttaa papaan muutoksia!
Kondyloomasta on vaan aivan liian vähän oikeaa tietoa ja siksipä se leviääkin yhä kuin kulovalkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa nykyään seksin jälkeen ihan älytön kutina (johtuu e-pillereistä), joten käytän vagisanin kostetuttavaa voidetta. Se auttaa parissa päivässä ja kutina katoo. Ei oo kyse hiivasta, koska oon tän takia käyny pari kertaa lääkärissäkin, eikä kummallakaan kerralla ollu tulehdusta.
Siis senkin kanssa se kutina kestää jokaisen yhdynnän jälkeen pari päivää?
Valitettavasti. Ilmeisesti alapään kuivuuden takia (käytän kyllä liukkaria aina seksin aikana) sinne tulee jotain pieniä haavaumia tai jotain, jotka kutisee ihan älyttömästi sen pari päivää.
Tiesittekö että myös silikonia sisältävät liukuvoiteet aiheuttavat kutinaa? Ja myös ihohuokosten tukkeutumista. Silikoni on muovia, keho ei voi pilkko sitä mitenkään. Tuloksena lisääntynyt haiseva valkovuoto, kun vagina yrittää puhdistaa itseään.
Eli yhdyntään vain vesiliukoista liukkaria!
Ja limakalvojen hoitoon kannattaa kokeilla kookosöljyä, se oikeasti toimii. Tuota kun laittaa yöksi niin lähtee kutinat.
Ja tuo ylläoleva kirjoitus kondyloomasta oli todella hyvä, kannattaa käydä gynellä jos vaiva pitkittyy!
No pitää itsekin kokeilla vielä jotain muuta voidetta ja kookosöljyäkin löytyy kaapista. Kondylooma nyt ei ole mahdollisuus, mutta jos ei ala helpottamaan niin kai se pitää gynelle marssia.
Kondylooma voi olla oireeton vuosia ja puhjeta yllättäen pintaan eli ei tarkoita, että olisit ollut huolimaton.
Kondylooma tarttuu myös kondomin kera sillä ihokontakti riittää ja usein näpyt tai haavaumat on ulkopuolella eikä niihin välttämättä kiinnitä siis huomiota tai ne ei näy silmälle.
Tämä lisäyksenä aiempaan.
Vierailija kirjoitti:
No pitää itsekin kokeilla vielä jotain muuta voidetta ja kookosöljyäkin löytyy kaapista. Kondylooma nyt ei ole mahdollisuus, mutta jos ei ala helpottamaan niin kai se pitää gynelle marssia.
Höpö höpö. Voit hyvinkin kantaa virusta.
Käytänpä tilaisuutta hyväkseni ja kysyn tässä omastakin kutinastani. Klitoriksen "huppu" kutisee aivan sairaasti oikealta puolelta! Huolellinen pesu ja rasvaus auttaa tilapäisesti, mutta sitten taas parin viikon kuluttua sama alkaa, samasta paikasta, onpa seksiä tai itsetyydytystä ollut tai ei. Mikä ihme tuossa voi olla? Ei voi olla haavaumakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en voi mikäli se ei tartu muuten kun yhdynnässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en voi mikäli se ei tartu muuten kun yhdynnässä.
Se on höpöhöpö ainoastaan silloin jos olet ollut yli 10 vuotta selibaatissa (myös ilman oraaliseksiä ja esileikkejä/ihokontaktia). Sittenhän olet turvassa siltä osin. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa sperma :D Siis säännöllinen seksi auttaa, jos tulee taukoa, tulee myös kutina. Ilmeisesti mulla on sytolyysi ja siemenneste tasapainottaa happamuutta.
Vanha ketju, mutta kommentoin kuitenkin. Mulla auttaa kans sperma tähän vaivaan parhaiten. Ei mitään oireita pitkän parisuhteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa nykyään seksin jälkeen ihan älytön kutina (johtuu e-pillereistä), joten käytän vagisanin kostetuttavaa voidetta. Se auttaa parissa päivässä ja kutina katoo. Ei oo kyse hiivasta, koska oon tän takia käyny pari kertaa lääkärissäkin, eikä kummallakaan kerralla ollu tulehdusta.
Siis senkin kanssa se kutina kestää jokaisen yhdynnän jälkeen pari päivää?
Kokeilkaa kakkosta.
Laihdutus auttaa,sitte ei haudu paikat.
No sitten se kutina ei ainakaan johdu television katselusta. Kuunteletko radiota?