Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin laittaa työpaikalla omaan maitopurkkiin laksatiiveja?

Vierailija
14.06.2016 |

Menee hermo maitovarkaisiin. Mulla siis töissä oma rasvaton EiLa-maito, josta muut työntekijät ottavat kahviinsa maitoa, vaikka siinä lukee selkeästi minun nimeni ja vielä teksti "Ei kahvimaitoa!". Parhaimmillaan mulle on litran purkista jäänyt puoli lasillista juotavaksi.

Nyt mietin, että jos ostaisin töihin purkin, johon kirjoitan samat tekstit kuin ennenkin, mutta myös tekstin "Juomalla tätä maitoa hyväksyn, että saan mahdollisesti vatsanväänteitä".

Kommentit (287)

Vierailija
201/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrkkyruokien ja ansojen virittämisestä voi joutua syytteeseen. Kannattaa olla aika varovainen varsinkin omalla työpaikalla ja merkitä ne ainakin hyvin. Meillä varmaan tulisi esimieheltä vähintään varoitus jos virittelee eväisiin pommeja. Joku vierailija saattaa ottaa niitä epähuomiossa. "Joo ota vaan mun maidosta, se on se korkillinen pullo siellä jääkaapissa"

Joutuuko pomon puhutteluun ja saa syytteen myös silloin kun pähkinäallergikko syö kaapista mun itse tekemiä myslipatukoita (sis. pähkinää) tai ostamani maito on sattunut pilaantumaan ja joku saa sitä käytettyään ruokamyrkityksen? Jos tuossa joku tekee väärin, niin se toisen eväitä näpistelevä henkilö.

Vierailija
202/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ihan kokeilla sitä, että laittaisi oman maitonsa muuhun pulloon. Ruoka-aikana jos kerran kaikki syövät yhtä aikaa, voisi siitä pullostaan juoda ihan suoraan, niin että kaikki näkisivät. Tai minä varmaan tekisin niin, että ottaisin eväsjuomaksi mehua tai vettä, ja joisin maitoa sitten kotonani. Kyllä työkavereita vituttaisi, kun huomaisivat, että joutuvatkin ihan itse ostamaan kahvimaitonsa. Ap taisi kirjoittaa, että ei itse juo kahvia, joten hänellä ei kahvimaidon puuttuminen haittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos laittaisit oman maitosi siitä alkuperäisestä tölkistä omaan erilliseen astiaan, esim. pieneen termariin tai muovipulloon, AP? Luulisi, että näillä "vahingossa" sinun maitoasi käyttävillä työkavereilla olisi korkeampi kynnys mennä aukomaan sellaisia pulloja/astioita, jotka ovat selkeästi jonkun omassa käytössä eikä mitään geneeristä vapaata riistaa.

Vierailija
204/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrkkyruokien ja ansojen virittämisestä voi joutua syytteeseen. Kannattaa olla aika varovainen varsinkin omalla työpaikalla ja merkitä ne ainakin hyvin. Meillä varmaan tulisi esimieheltä vähintään varoitus jos virittelee eväisiin pommeja. Joku vierailija saattaa ottaa niitä epähuomiossa. "Joo ota vaan mun maidosta, se on se korkillinen pullo siellä jääkaapissa"

Tätä saaterin samaa selittelyä, kyse kun ei ole myrkystä, vatsan toimintaa edistävät lääkkeet/suola/sokeri/chili eivät ole syanidia eikä rotanmyrkkyä.

Ja tuo sun tilannekin on epätodennäköinen, koska jatkuisi näin "- ai tästä jossa lukee x:n kahvimaito, älä ota. ? - ei ei, se on mun työkaverin, ota siitä sinisestä korkillisesta jossa lukee y:n maito" tai " -tässä pullossa lukee kyllä x:n nimi, sun nimihän on y? - ei siitä, mun pullo on hyllyä alempana, siinä lukee se y." ( kerta jos oot lainailees jotain omaasi, ootte jo todennäköisesti kertoneet toisillenne etunimenne.

Kukaan ei ole niin tyhmä, että vaan menee suinpäin työpaikan yhteiseen eväsjääkaappiin ja ottaa sieltä jotain randomisti, vaikka kuinka olisi "lupa"

-hitsi kun jäi nälkä

-no mä tein aamulla ittelleni kaks ja eikä enää toisen jälkeen oo nälkä, saat jääkaapista sen toisen. *nälkäänen menee jääkaapille, katsoo hyllyllä olevia kolmea erillistä eväsleipää ja ottaa randomisti, kysymättä tarkennuksia, vaan jonkun.*

Vierailija
205/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki maito, ketsuppi jaa eväsvarkaat, ihan teille tiedoksi vaan, jos ikinnä satutte mun eväisiin kajoamaan, seuraavan kerran olen tasantarkkaan sylkäissyt maitoon, jos teet sitä edelleen, laitan sisälle piri pintaan suolaa. Ja jos vielä sitkeästi jatkat varasteluasi, muutama tippa poppamiehen kastiketta ei välttämättä salpaa hengitystäsi, mutta saa sinut sylkäiseen juomasi rinnuksillesi ja juoksemaan lähimmän vesipisteen luokse ja viettämään siellä seuraavat 15min.

Että tiedoksi teille kaikille varkaille, teitä on nyt varoitettu sen yhden ja ainoan kerran. ;)

Vierailija
206/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä söivät eväätkin jääkaapista. Ihan kaikki kelpasi.

Vierailija
207/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä eväsvarkaan päässä liikkuu. Vai liikkuuko siellä mitään?

Vierailija
208/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukollinen eväsrasia.

Vierailija
209/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaksi muodostuu se että kaikki eväsvarkaat ajattelee että ei se kyl haittaa jos mä tästä lirauksen otan. Sit jos näitä on 10 niin se on nopeasti purkki tyhjä. Itsekyydestä ja oman navan palvomisestahan siinä on kyse.

Hanki sitä chilikastiketta joka on ihan hemmetin vahvaa. Saa netin kautta. Sitä riittää se kaksI tippaa litraan maitoa ja se polttaa kun horna jo sillä määrällä. Ja mikä parasta ... Se ei värjää eikä maistu. Polttaa vaan niin pirusti.

Vierailija
210/287 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä laksatiivia laittaa, jälkeenpäin sitten jutustella että kun oli vatsa niin kovalla niin piti laittaa kahvimaidon seassa laksatiivia, sinne se upposi hyvin eikä maistunut miltään. Mahavaivoja voi valitella jatkossakin, niin ajattelevat siellä olevan edelleen sitä laksatiivia eivätkä kajoa enää.

Vierailija
211/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu :DD käyttäkää joskus järkeä. aivan yhtä ääliömäinen kysymys kuin vaikkapa että saako omassa laukussa säilyttää lääkkeitä. Saako omassa kodissa kulkea pillu paljaana. Saako omaan juomapulloon laittaa jotain mitä ikinä. Entä voinko joutua vankilaan, jos kotiini murtautuva Seppo kompastuu eteisessä imuriin, lyö päänsä ja kuolee? :DDDDD 😂😂

212/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama muu idea putkahti päähän ketjua selatessa, että miten varkaita voisi turvallisesti jekuttaa:

- jotain todella omituisen makuista, vaaleaa jogurttia, laimennettuna maidon paksuiseksi. Rahkakin vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto, jos saa sen sekoitettua vetteen tasaisesti esim. tehosekoittimella

- maidon joukkoon reilusti sitruunamehua tai etikkaa, maidosta tulee silloin vähän klimppistä ja pilaantuneen oloista

- joku veteen liuotettava ravintolisä, joka on valkoista. Käytän fluid balans nimistä elektrolyyttijuomaa (eli sisältää keholle tarpeellisia suoloja, kaliumia yms, kaikki ihan turvallisia keholle isompinakin annoksina, suositeltu päiväannos nestehukassa on melkein koko kymmenen pussin paketti ko. tuotetta), joka näyttää vedessä laimealta maidolta, mutta maistuu ihan suoraan sanottuna paskalta. 10 pussin paketti oli n. 8€, apteekista. Varmaan jos sekottaisi kaksi pussia, puoli litraa vettä ja puoli litraa maitoa niin tulee aika kamalan makuiset kahvit. Närästyssuolajauheet (esim. samarin, joka on harmitonta hedelmäsuolaa) on varmaan samannäköisiä vedessä, poreilu saattaa paljastaa

- laita maitoon jotain strösseleitä, värikkäitä tai pieniä pallomaisia johin ei voi vahingossa tukehtua, mutta näkyvät kahvin pinnalla

-  laitat maitopurkin tiiviisti muovipussiin ja isolla teksti jossa kerrot maidossa olevassa lääkkestä tai saamastasi tartuntataudista. Ei varmasti kukaan muu ota, muuta kuin täysin tahallisena ilkityönä. Ei tarvitse edes sabotoida maitoa mitenkään, pelkästään muovipussi ja teksti, hyvin isolla.

Vierailija
213/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laksatiivit ei ole mitään myrkkyjä, vaan niitä käytetään edistämään suolen toimintaa ja niitä käytetään ihan yleisesti esim. ummetuksen hoidossa. Jos henkilö on tuonut oman maidon evääksi töihin, niin siitä ei varmaan tarjota kaiken mailman vieraille että "joo ota vaan!"

Samalla tavallahan jotkut maanomistajat ovat ansoittaneet polkujaan. Ja pikkupojat vetäneet pimeässä naruja pyöräteiden yli. Vahingoittamistarkoituksessa tehty kepponen johtaa seurauksiin jos asianomainen jää siitä kiinni. Itse esimiehenä kiellän tämäntapaisen toiminnan omalla työpaikallani jyrkästi. Perusteena työterveyden vaarantaminen tai kiusaaminen. Jokainen aikuinen varmasti ymmärtää työnantajan suhtautumisen tämänkaltaisiin asioihin.

Vierailija
214/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut vielä koko ketjua, ihan ekoja viestejä vasta...

Mutta mitä jos säilyttäisit maidon läpinäkymättömässä muovipullossa varustettuna tekstillä:

X:n siemenmaito/auringonkukka-seesaminsiemen.

Voit myös toitottaa kuinka pahaa on mutta tuntuu sopivan vatsallesi.

Vierailija
215/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lkjhyuiopmnhbgvfcdxsza kirjoitti:

Laita piimää maitotölkkiin. Luulis että oppivat. eikä tarvitse laittaa kuin oma nimi tölkin päälle, ei kuulu muille mitä sulla on eväänä.

Tai se eila-maito piimätölkkiin. Ei kai ne piimää halua kahviinsa?

Vierailija
216/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahingoittamistarkoituksessa tehty kepponen johtaa seurauksiin jos asianomainen jää siitä kiinni. Itse esimiehenä kiellän tämäntapaisen toiminnan omalla työpaikallani jyrkästi. Perusteena työterveyden vaarantaminen tai kiusaaminen. Jokainen aikuinen varmasti ymmärtää työnantajan suhtautumisen tämänkaltaisiin asioihin.

Toki ymmärrän. Miten esimiehenä sitten suhtaudut alaisiin, jotka juovat toisten maidot?

Vierailija
217/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laksatiivit ei ole mitään myrkkyjä, vaan niitä käytetään edistämään suolen toimintaa ja niitä käytetään ihan yleisesti esim. ummetuksen hoidossa. Jos henkilö on tuonut oman maidon evääksi töihin, niin siitä ei varmaan tarjota kaiken mailman vieraille että "joo ota vaan!"

Samalla tavallahan jotkut maanomistajat ovat ansoittaneet polkujaan. Ja pikkupojat vetäneet pimeässä naruja pyöräteiden yli. Vahingoittamistarkoituksessa tehty kepponen johtaa seurauksiin jos asianomainen jää siitä kiinni. Itse esimiehenä kiellän tämäntapaisen toiminnan omalla työpaikallani jyrkästi. Perusteena työterveyden vaarantaminen tai kiusaaminen. Jokainen aikuinen varmasti ymmärtää työnantajan suhtautumisen tämänkaltaisiin asioihin.

LOL sä mikään esimies olet, tavallinen eväiden nyysijä vaan siellä taas nassuttaa kun haluaa varastaa kahvimaitonsa.

Ansoittaminen ja narujen veto eivät ole verrattavissa siihen, että aamukahvisi onkin suolainen varastamisen takia, koska niiden tavoite on fyysinen vahingoittuminen ja maidon suolaus saa sut välittömästi sylkäiseen kahvit pois suustasi.

Älä viitti antaa ittelles ylennyksiä vaan siksi, että haluat pelotella toisia taipumaan sun halusi alle.

Tai sitten todella haluan kuulla, minkä nimisessä paikassa päsmäröit, nimiä pöytään tai valehtelet. Tietääpi ainakin välttää kantamasta rahojaan sellaiseen paikkaan, missä pomo antaa hyväksyntänsä varastamiselle ka toisen henkiselle alistamiselle.

Vierailija
218/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos värjäisit karamellivärillä maidon esim. vihreäksi?  Pikkusen voisi säikäyttää. Tai kaada maitosi johonkin juomapulloon,  johon kukaan ei koske.

Vierailija
219/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingoittamistarkoituksessa tehty kepponen johtaa seurauksiin jos asianomainen jää siitä kiinni. Itse esimiehenä kiellän tämäntapaisen toiminnan omalla työpaikallani jyrkästi. Perusteena työterveyden vaarantaminen tai kiusaaminen. Jokainen aikuinen varmasti ymmärtää työnantajan suhtautumisen tämänkaltaisiin asioihin.

Toki ymmärrän. Miten esimiehenä sitten suhtaudut alaisiin, jotka juovat toisten maidot?

Maitovaras saisi varoituksen jos sanominen ei riitä.

Maitomyrkyttäjä saisi potkut. Mitä jos palaveriin tullut asiakas heittäytyy maitovarkaaksi ja kaataa kakatusmaitoa kahviinsa?

Ihan lopullinen aikuisten ratkaisu on se, että talon puolesta ostetaan huoneenlämmössä säilyvää UHT-maitoa (1,6 €/l) muutama litran pänikkä kuukausittain, joita sitten siirretään jääkaappiin sitä mukaa kun niitä availlaan. Bonuksena maku, joka sopii vain kahviin.

Vierailija
220/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita purkin kylkeen "seamen". Ja katso kuinka moni ymmärtää vitsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän