Onko yleistäkin että raskaustesti näyttää positiivista jo 4-2päivää ennen oletettuja menkkoja?
Minulla tänään dpo 12 ja ihan puhtaan negatiivisen sain aamulla testiin... Mietin että luovutanko jo tämän kierron suhteen vai onko vielä toivoa raskaudesta. Nyt on kp26 ja kuukautisten pitäisi alkaa viimeistään perjantaina. Ovulaatioplussan sain kp 13.
Kommentit (7)
No harva tekee testin noin aikaisin niin ei tiedä mitä se näyttäisi.
Minulla on 28pv:n kierto ja raskaustestin olen tehnyt aina kp 29 ja silloin selkeä +.
Minulla on ollut 4 raskautta mutta vain 2 lasta koska yksi raskaus olikin tuulimunaraskaus ja yksi keskenmeno.
Noilla raskaus foorumailla porukka tuntuu testaavan kovin aikaisin tyyliin dpo 10 lähtien ja tuntuu vaan että kovin moni saa edes jonkunlaista viivaa esiin jo silloin...
Aikaisemmissa raskauksissa olen testannut todella myöhään, vasta kun kuukautiset olleet 1-2viikkoa myöhässä...
No sehän nyt riippuu ihan testistäkin.
10mIU/ml (eli erittäin herkät) testit voivat näyttää raskauden 10 päivää ovulaation jälkeen, mikä on siis yleensä 4 vuorokautta ennen kuukautisten alkamispäivää. Hcg:n nousu on kuitenkin hieman yksilöllistä, joten tämä ei ole varmaa, vaan voi olla, että näyttää vaikka vasta pari päivää ennen sitä päivää, kun menkkojen pitäisi alkaa.
Normaaliherkät testit (25mIU) näyttävät raskauden yleensä päivänä, jolloin kuukautisten pitäisi alkaa.
Itse olen molempien raskauksien kohdalla saanut plussan noin 11 päivää ovulaation jälkeen, noilla herkimmillä testeillä.
Käytin tuollaista herkkää testiä joka on 10mIU/ml.
Eli mahdollisuudet raskauteen on kuitenkin sitten aika pienet?
ei vissiin kukaan tiedä....