Onko väärin laittaa työpaikalla omaan maitopurkkiin laksatiiveja?
Menee hermo maitovarkaisiin. Mulla siis töissä oma rasvaton EiLa-maito, josta muut työntekijät ottavat kahviinsa maitoa, vaikka siinä lukee selkeästi minun nimeni ja vielä teksti "Ei kahvimaitoa!". Parhaimmillaan mulle on litran purkista jäänyt puoli lasillista juotavaksi.
Nyt mietin, että jos ostaisin töihin purkin, johon kirjoitan samat tekstit kuin ennenkin, mutta myös tekstin "Juomalla tätä maitoa hyväksyn, että saan mahdollisesti vatsanväänteitä".
Kommentit (287)
Saathan sä siihen omaan laittaa laksatiivejä. Sun suoliston toiminta ei muille kuulu.
Itselläni katosi ketsuppia vaikka luki isolla mun nimi. Loppui se, kun laitoin reilusti chiliä, sanoin et tykkään ( vaikken tykkää) tulisesta ruuasta, mitäs nyysivät. Oppivathan tuomaan omat pöperöt.
Kerran katos multa kaikki leivän päälliset ja oi sitä raivoa kun karjuin, mulla kun oli pitkälle päivälle sit vaan kuivaa leipää. Normaalisti olen rauhallinen, mut sillon palo pinna totaalisesti.
Mitä jos laittaa termospulloon kotona oman maidon, sen verran kuin sitä päivän aikana itselle menee ja pitää sitä työpöydällä koko päivän. Tai omassa laukussa pitää sen termospullon, jossa kylmä maito. Ei kai ne maitovarkaat mene laukkuun hakee sitä maitoo?
Kirjoita siihen purkkiin isolla, että olen sylkenyt tähän. Voithan ihan oikeastikin sylkeä sinne.
Ootan innolla sitä, kun ap tulee kertomaan mihin ratkaisuun on päätynyt!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita siihen purkkiin isolla, että olen sylkenyt tähän. Voithan ihan oikeastikin sylkeä sinne.
Ja pian joku koiranleuka kirjoittaa: "Niin minäkin" :D
Miten helvetissä joillakin on pokkaa mennä syömään toisten eväät? Tulkaa joku tätä toimintaa harrastava kertomaan, miksi kuvittelette voivanne tehdä näin :D
Enpä löytänyt Sfinx-pharaosta mitään lääkeainetta, mikä yhdessä esim. levolacin kanssa aiheuttaisi mitään ripulia kummempaa. Enkä ole kohta 20 vuoden aikaisen työuranikaan aikana moiseen törmännyt. Osaisiko nämä asiaa repostelevat mainita jonkun lääkkeen ja jonkun (vaarallisen) ongelman, jonka sen ottaminen yhdessä laksatiivin kanssa aiheuttaisi? Siis sitä ripulia kummemman ongelman?
Aiheesta on tehty peräti tutkimus! Siinä todettiin mm. hävikin olevan peräti 65% jääkaappiin tuodusta maidosta.
"Mustana - näyttöön perustuvaa lainailua" (Outi Heikkilä, Milla Rosengård-Bärlund ja Sari Mäkimattila)
Vierailija kirjoitti:
Enpä löytänyt Sfinx-pharaosta mitään lääkeainetta, mikä yhdessä esim. levolacin kanssa aiheuttaisi mitään ripulia kummempaa. Enkä ole kohta 20 vuoden aikaisen työuranikaan aikana moiseen törmännyt. Osaisiko nämä asiaa repostelevat mainita jonkun lääkkeen ja jonkun (vaarallisen) ongelman, jonka sen ottaminen yhdessä laksatiivin kanssa aiheuttaisi? Siis sitä ripulia kummemman ongelman?
Lääkeinfo:
2. MITÄ TULEE OTTAA HUOMIOON ENNEN LEVOLAC-ORAALILIUOKSEN KÄYTTÖÄ?
Älä käytä Levolac-oraaliliuosta
- jos olet allerginen (yliherkkä) laktuloosille tai Levolac-oraaliliuoksen jollekin muulle aineelle
- jos sinulla on perinnöllinen galaktoosin aineenvaihduntahäiriö (galaktosemia)
- jos sinulla on todettu suolitukos.
Tärkeää tietoa Levolac-oraaliliuoksen sisältämistä aineista
Valmiste sisältää mm. galaktoosia ja laktoosia. Jos lääkärisi on kertonut, että sinulla on jokin sokeri-intoleranssi, keskustele lääkärisi kanssa ennen tämän lääkevalmisteen ottamista.
Raskaus ja imetys
Levolac-oraaliliuosta voidaan käyttää raskauden ja imetyksen aikana.
Tuli tästä keskustelusta mieleen aika, jolloin asuin opiskelija-asuntolassa. Jokaisella oli oma huone + kylppäri, mutta olohuone ja keittiö olivat yhteiset. Ruokia ja maitoa varastettiin niin paljon, että asuntola joutui hankkimaan jokaiselle omat jääkaapit huoneisiin. :) Ei auttanut laputtelu, puhuminen, huomautukset .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkeinfo:
- jos olet allerginen (yliherkkä) laktuloosille tai Levolac-oraaliliuoksen jollekin muulle aineelle
- jos sinulla on todettu suolitukos.Tärkeää tietoa Levolac-oraaliliuoksen sisältämistä aineista
Valmiste sisältää mm. galaktoosia ja laktoosia. Jos lääkärisi on kertonut, että sinulla on jokin sokeri-intoleranssi, keskustele lääkärisi kanssa ennen tämän lääkevalmisteen ottamista.Raskaus ja imetys
Niin? Linkitit asian ymmärtämättä sen sisältöä?
Jos ihmisellä on sokeri-intoleranssi, hän ei käytä maitoa (saa siitä runsaat vatsavaivat).
Jos ihmisellä on galaktosemia, hän ei käytä maitoa (voi jopa kuolla siihen).
Jos ihmisellä on suolitukos, hän ei ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkeinfo:
- jos sinulla on todettu suolitukos.Tärkeää tietoa Levolac-oraaliliuoksen sisältämistä aineista
Valmiste sisältää mm. galaktoosia ja laktoosia. Jos lääkärisi on kertonut, että sinulla on jokin sokeri-intoleranssi, keskustele lääkärisi kanssa ennen tämän lääkevalmisteen ottamista.Raskaus ja imetys
No henkilö, joka on yliherkkä laktuloosille tai jon on laktuloosin aineenvaihduntahäiriö, niin henkilö ei varmaan lähtökohtaisestikaan käytä maitoa? Jo pelkkä maito ilman mitään laksatiiveja on nimittäin ongelma tuollaiselle. Suolitukoksessa taas kukaan tuskin tulee töihin eikä siinä muutenkaan tee mieli syödä mitään.
Myrkkyruokien ja ansojen virittämisestä voi joutua syytteeseen. Kannattaa olla aika varovainen varsinkin omalla työpaikalla ja merkitä ne ainakin hyvin. Meillä varmaan tulisi esimieheltä vähintään varoitus jos virittelee eväisiin pommeja. Joku vierailija saattaa ottaa niitä epähuomiossa. "Joo ota vaan mun maidosta, se on se korkillinen pullo siellä jääkaapissa"
Pilailukaupasta jotain muovisia toukkia, kärpäsiä tms. purkkiin. Sitten vaan kuuntelet, koska keittiöstä kuuluu kiljaisu.
Vierailija kirjoitti:
Myrkkyruokien ja ansojen virittämisestä voi joutua syytteeseen. Kannattaa olla aika varovainen varsinkin omalla työpaikalla ja merkitä ne ainakin hyvin. Meillä varmaan tulisi esimieheltä vähintään varoitus jos virittelee eväisiin pommeja. Joku vierailija saattaa ottaa niitä epähuomiossa. "Joo ota vaan mun maidosta, se on se korkillinen pullo siellä jääkaapissa"
Laksatiivit ei ole mitään myrkkyjä, vaan niitä käytetään edistämään suolen toimintaa ja niitä käytetään ihan yleisesti esim. ummetuksen hoidossa. Jos henkilö on tuonut oman maidon evääksi töihin, niin siitä ei varmaan tarjota kaiken mailman vieraille että "joo ota vaan!"
Toi on kyllä ihan uskomatonta, että toisten eväitä otetaan noin vaan. Kerran yksi työkaveri otti mun maidosta ja kun sanoin, että se maito on minun niin hän totesi että "mä otan vaan vähän kahviin, ei viitsi tätä varten ostaa omaa." Joo, ihan samaan tarkoitukseen sitä itsekin käytän.
Laita piimää siihen maitopurkkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
chiliä maitopurkkiin. vahvaa. testattu ja aijaijai, siitä jää muuten makoisasti kiinni :DD
Vaarallusta leikkiä. Mitä jos jollakin onkin vakava allergia lisättyyn aineeseen ja vaikka kuolee otettuaan sitä tietämättään? Voi olla että sen jälkeen ei enää höpsö jekku naurata.
Seliseli ja saivartelua. Jos maidossa on toisen nimi selvästi ja teksti, älä ota, pitää olla välinpitämättömän varkaan lisäksi tyhmä ja lukutaidoton.
Ja ihan vaan tiedoksi, kaikki tuntemani ihmiset, jotka ovat hengenvaarallisesti allergisia jollekin ruoka-aineelle, ovat hyvinkin tarkkoja mitä suuhunsa laittavat, koska eivät tahdo kuolla. Joten niin paska selitys, he eivät vaan mene toisten maidoille eikä eväille.
Tästä olen samaa mieltä. Jos on oikeasti allerginen, ei taatusti mene muiden eväille. Mulla on allerginen ystävä, ja kun tulee käymään meillä, ja istuu kahvipöydässä, kyselee tarkasti, mitkä näistä nyt on sellaisia mitä hän voi ottaa. Onneksi on allerginen vaan yhdelle aineelle, niin on helppo muistaa leivonnaiset, joita hän ei voi ottaa.
Osta kaksi purkkia maitoa, laita toiseen suolaa ja vie jääkaappiin, toisen kaadat vaikka juomapulloon ja juot itse sieltä. Näin et jää itse ilman maitoa mutta varkaat saa opetuksen. Toistat pari kertaa niin kyllä toimii:) tuuhan sit kertomaan miten kävi!