Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin laittaa työpaikalla omaan maitopurkkiin laksatiiveja?

Vierailija
14.06.2016 |

Menee hermo maitovarkaisiin. Mulla siis töissä oma rasvaton EiLa-maito, josta muut työntekijät ottavat kahviinsa maitoa, vaikka siinä lukee selkeästi minun nimeni ja vielä teksti "Ei kahvimaitoa!". Parhaimmillaan mulle on litran purkista jäänyt puoli lasillista juotavaksi.

Nyt mietin, että jos ostaisin töihin purkin, johon kirjoitan samat tekstit kuin ennenkin, mutta myös tekstin "Juomalla tätä maitoa hyväksyn, että saan mahdollisesti vatsanväänteitä".

Kommentit (287)

Vierailija
241/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja taas mitä draamaa yhdestä maidosta, joka maksaa halvimmillaa 60sent :D

Että sen takia pitää mennä myrkyttämään työkaverit, juuh.

Eikö se ole jo niin halpaa, että voisi ostaa oman maidon eikä juoda työkaverilta?

Tietenkin, mutta minusta tuo menee yli, että halutaan aiheuttaa toisille ripulia. Minkähänlainen työilmapiiri työpaikalla muutenkin on? Onko ap edes keskustellut maitoasiasta kertaakaan ensin?

Vierailija
242/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtui samaa elintarvikealan tehtaassa. Ja meni tosiaan niin, että useampi ajatteli, ettei sitä pientä tilkkaa kahvissa huomaa, no sen kyllä huomaa kun kymmenen tyyppiä on ottanut.

Meillä kyllä auttoi se, että kirjoitin purkkiin "ÄLÄ OTA".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä omaan maitotölkkiin laittaa mitä haluaa. Joskus pesen itsekkin tyhjän raejuustopurkin ja vien siinä töihin ITSELLENI murustettua sinihomejuustoa.

Tyhjään pieneen ketsuppipurkkiin pesun jälkeen muutaman viikon salaattikastikkeet. Leipäpussin sisään lihis.

Mitä minä syön, ei muille kuulu.

Luvaton toisten eväiden syöminen on näpistys? Eikös? Eihän sitä luvatta vähän lainata toisten polkupyöriäkään, edes pikkumatkoille. Tai otinpa sun tankista vaan 2 litraa bensaa.

Vierailija
244/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeh, itse makukahvien ystävänä olen joskus tehnyt "pähkinämaidon" tosin en ole vienyt töihin. :|

Vierailija
245/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauolla juo muiden nähden tölkin suusta.

Vierailija
246/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omiin eväisiin saa laittaa mitä tahansa ansaksi varkaalle. Se on rikos. Tässä tapauksessa ei varmaan kovin vakava, kun ei tollasella määrällä tulisi olemaan mitään vaikutusta. 

Itse tekisin siten, että ensin kuvaisin jääkaapin sisällön ettei siellä ole esim toista samanlaista maitopurkkia tai toista maitopurkkia ollenkaan. Ottaisin sitten kupin kahvia ja jäisin odottelemaan muita. Kun joku tulee sisään niin kuvaisin jos se ottaa mun maitoani jääkaapista. Laittaisin nimet ylös ja antaisin sen pomolle sanoen, että noi varastaa multa joka päivä, että hoida homma. Jos varkaat väittävät erehtyneensä purkista, niin sulla on kuvamateriaalia siitä että jääkaapissa ei ollut toista purkkia. ja sama jos ne kiistää varastamisen.

Vierailija
247/287 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä ne samat parhainta palkaa saavat, pihit ihmiset eivät koskaan tarjoa mitään kahvipullaa tms. Mutta ovat kyllä ensimmäisinä ottamassa tarjoomuksia.

Vierailija
248/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
249/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita syanidia maitoon

Vierailija
250/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jääkaapissa paljon yhteisiä juttuja joita täydennetään sitä mukaa kun loppuvat. Ei tarvitse pitää listaa siitä, kenen vuoro on ostaa maitotölkki, kaikki ostavat kun huomaavat jonkun olevan lopuillaan. Tuplaostosten välttämiseen meillä on eksoottiselta kuulostava tapa "avata suunsa" ja sanoa muille että tuo huomenna maidon, majoneesin jne. 

Purkeissa lukee selvästi, että kyseessä on yhteispurkki jotta erottuvat henk. koht. eväistä. 

Ei ole erityisen vaikeaa. 

Vierailija
251/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingoittamistarkoituksessa tehty kepponen johtaa seurauksiin jos asianomainen jää siitä kiinni. Itse esimiehenä kiellän tämäntapaisen toiminnan omalla työpaikallani jyrkästi. Perusteena työterveyden vaarantaminen tai kiusaaminen. Jokainen aikuinen varmasti ymmärtää työnantajan suhtautumisen tämänkaltaisiin asioihin.

Toki ymmärrän. Miten esimiehenä sitten suhtaudut alaisiin, jotka juovat toisten maidot?

Maitovaras saisi varoituksen jos sanominen ei riitä.

Maitomyrkyttäjä saisi potkut. Mitä jos palaveriin tullut asiakas heittäytyy maitovarkaaksi ja kaataa kakatusmaitoa kahviinsa?

Ihan lopullinen aikuisten ratkaisu on se, että talon puolesta ostetaan huoneenlämmössä säilyvää UHT-maitoa (1,6 €/l) muutama litran pänikkä kuukausittain, joita sitten siirretään jääkaappiin sitä mukaa kun niitä availlaan. Bonuksena maku, joka sopii vain kahviin.

Esimiehenä sinun kannattaisi harkita tarjoilupuolen kuntoon laittamista, jos asiakas päästetään kahvihuoneeseen. Ihan jo sen vuoksi, että minimoitte riskit siitä, että asiakas lorauttaakin esimerkiksi piiminyttä maitoa kuppiinsa ja tekee tämän pohjalta -mahdollisesti hyvinkin oikeaan osuvan- johtopäätöksensä firman suhtautumisesta asiakkaisiinsa.

Vierailija
252/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä lähtisi sekoittelemaan maitooni mitään lääkkeitä tai suoloja tai elintarvikevärejä. Menee vaan hyvät ruoat hukkaan. Kaada maitosi esimerkiksi pestyyn juotava jugurtti -pulloon, niin kukaan ei edes vahingossa kaada sun "jugurttia" kahviinsa. Jos välttämättä haluat pitää maitoa purkissaan, kirjoita siihen esimerkiksi "Minnan oma, älä ota, EI OLE MAITOA". Ja vaikka post it -lappu korkin päälle, se on ihmisten pakko huomata. 

Tosin meillä ei auta mitkään tekstit purkeissa, jengi ei yksinkertaisesti katso mitä purkeissa lukee kun niistä kahviinsa lorottelee. Niille riittää, kun purkki näyttää maitopurkilta, ihan sama kenen nimikirjaimet tai nimi tölkissä lukee, ei ne jää tekstejä lukemaan. Itse ratkaisin teemaito-ongelmani sillä, että siirryin kookosmaitoon. On sen verta eksoottista kamaa työkavereilleni, ettei kukaan vaivaudu lainaamaan. Kirjoitin silti varuiksi nimikirjaimeni korkkiin, mutta ei se ole silti itsekseen vajunut ;)

Vierailija
253/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja taas mitä draamaa yhdestä maidosta, joka maksaa halvimmillaa 60sent :D

Että sen takia pitää mennä myrkyttämään työkaverit, juuh.

Halvimmillaan maksaa 60c ja kuitenkin olet niin köyhä, että pitää toisten maidot varastaa....

Vierailija
254/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omiin eväisiin saa laittaa mitä tahansa ansaksi varkaalle. Se on rikos. Tässä tapauksessa ei varmaan kovin vakava, kun ei tollasella määrällä tulisi olemaan mitään vaikutusta. 

Itse tekisin siten, että ensin kuvaisin jääkaapin sisällön ettei siellä ole esim toista samanlaista maitopurkkia tai toista maitopurkkia ollenkaan. Ottaisin sitten kupin kahvia ja jäisin odottelemaan muita. Kun joku tulee sisään niin kuvaisin jos se ottaa mun maitoani jääkaapista. Laittaisin nimet ylös ja antaisin sen pomolle sanoen, että noi varastaa multa joka päivä, että hoida homma. Jos varkaat väittävät erehtyneensä purkista, niin sulla on kuvamateriaalia siitä että jääkaapissa ei ollut toista purkkia. ja sama jos ne kiistää varastamisen.

Eihän sinne omiin eväisiin mitä tahansa laitettukaan ansaksi varkaalle. Sinne laitettiin "mitä tahansa" koska ne on omat eväät ja haluaa nauttia omat eväänsä sen "minkä tahansa" kanssa. Etkä muuta voi todistaa joten mitään rikosta ei ole tapahtunut.

Vierailija
255/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset juovat toisten maitoa, mutta niillä ei välttämättä ole varaa omaan maitoon,

Vierailija
256/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitää olla maito töissä.

Vierailija
257/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omassa kaapissa pienessä termoksessa maitoa, hyvin säilyy sen nelisen tuntia, sen jälkeen en juokaan kahvia kuin vasta kotona :).

Vierailija
258/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuuluu mitä sinun nimellä varustettu työpäivän eväs pitää sisällään?

Ei siihen mitään "varoituksia" tarvitse kirjoittaa. Jos työpaikalla on yhteinen keittiö ja jääkaappi, johon jokainen voi OMAT eväänsä tuoda, niin toisen eväisiin kajoaminen kysymättä lupaa on kyllä ihan varastamista. Sinulta on varastettu maitoa. Aivan sama syylle. 

Samaa tapahtui kerran työharjoittelussa itselleni, ihmiset ovat yllättävän röyhkeitä. Lasagnesta oli hävinnyt lounasboxista 2/3 osaa. Samoin kupistani oli juotu ja se tahraisena lojui tiskialtaassa kun tulin kahville. Loppuajan toin vain ituja ja linssejä, nämä jäivät koskemattomiksi. 

Vierailija
259/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään kuuluu mitä sinun nimellä varustettu työpäivän eväs pitää sisällään?

Ei siihen mitään "varoituksia" tarvitse kirjoittaa. Jos työpaikalla on yhteinen keittiö ja jääkaappi, johon jokainen voi OMAT eväänsä tuoda, niin toisen eväisiin kajoaminen kysymättä lupaa on kyllä ihan varastamista. Sinulta on varastettu maitoa. Aivan sama syylle. 

Samaa tapahtui kerran työharjoittelussa itselleni, ihmiset ovat yllättävän röyhkeitä. Lasagnesta oli hävinnyt lounasboxista 2/3 osaa. Samoin kupistani oli juotu ja se tahraisena lojui tiskialtaassa kun tulin kahville. Loppuajan toin vain ituja ja linssejä, nämä jäivät koskemattomiksi. 

OHIS, mutta mitä on "kaksikolmasosaa osaa"?

Vierailija
260/287 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että te mammat olette noloja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan