Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin laittaa työpaikalla omaan maitopurkkiin laksatiiveja?

Vierailija
14.06.2016 |

Menee hermo maitovarkaisiin. Mulla siis töissä oma rasvaton EiLa-maito, josta muut työntekijät ottavat kahviinsa maitoa, vaikka siinä lukee selkeästi minun nimeni ja vielä teksti "Ei kahvimaitoa!". Parhaimmillaan mulle on litran purkista jäänyt puoli lasillista juotavaksi.

Nyt mietin, että jos ostaisin töihin purkin, johon kirjoitan samat tekstit kuin ennenkin, mutta myös tekstin "Juomalla tätä maitoa hyväksyn, että saan mahdollisesti vatsanväänteitä".

Kommentit (287)

Vierailija
161/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa laittaa

Vierailija
162/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa laittaa

mutta onko se järkevää, kun ongelmasta pääsisi eroon ihan vain laittamalla maitonsa omaan muovipulloon? Kuulostaa muutenkin joltain yläastemenolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole viikko ilman maitoa? Nii joutuvat juomaan mustana. Sit sanot ettei oo varaa tuua kahvimaitoja kaikille.

Työpaikka tarjoaa kyllä maitoa, sitä lämpimässä säilyvää kevytmaitoa, jonka termiä en nyt muista. Eli ilman maitoa eivät jäisi. Mun Eila on vaan ilmeisesti "parempaa". Huoh.

Sitä huoneenlämmössä säilyvää maitoa on yleensä hyla joka maistuu hieman makealle , sitä löytyy myös laktoosittomana, voisiko se joka hankkii firman maidot ostaa sitä ? Jos se kelpaisi paremmin ? Tai sit ne juo sun maidot ja sä niitten .

Niitä pieniä eikä maitoa on myös 2,5 dl tetrassa, jättäisivätkö aukaisematta ?

http://www.valio.fi/tuotteet/maidot/valio-eila-kevytmaitojuoma-laktoosi…

http://www.arla.fi/tuotteet/maito/laktoositon-kevytmaitojuoma-uht-1l-29…

Vierailija
164/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes joisit maitoa? Se on ällöttävää. Lehmän tissin imeminen ei ole ainakaan minun juttuni.

Vierailija
165/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes joisit maitoa? Se on ällöttävää! Lehmän tissin imeminen ei ole ainakaan mun juttu.

Vierailija
166/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä ny lasin pari hörppäsee toisenkin maitotonkasta, jos jano on! Vuoroin vieraissa käydään.

Vierailija
167/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laksatiivia en ole kokeillutkaan, mutta vihreä elintarvikeväri ainakin toimi hyvin, ja maitoa pystyy silti juoda.

Vierailija
168/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

chiliä maitopurkkiin. vahvaa. testattu ja aijaijai, siitä jää muuten makoisasti kiinni :DD

Vaarallusta leikkiä. Mitä jos jollakin onkin vakava allergia lisättyyn aineeseen ja vaikka kuolee otettuaan sitä tietämättään? Voi olla että sen jälkeen ei enää höpsö jekku naurata.

Seliseli ja saivartelua. Jos maidossa on toisen nimi selvästi ja teksti, älä ota, pitää olla välinpitämättömän varkaan lisäksi tyhmä ja lukutaidoton.

Ja ihan vaan tiedoksi, kaikki tuntemani ihmiset, jotka ovat hengenvaarallisesti allergisia jollekin ruoka-aineelle, ovat hyvinkin tarkkoja mitä suuhunsa laittavat, koska eivät tahdo kuolla. Joten niin paska selitys, he eivät vaan mene toisten maidoille eikä eväille.

Vierailija
169/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä ei oikeastaan kukaan käytä maitoa, tai jotku käyttää jos sitä on tarjolla, mutta eivät "vaadi" että sitä olisi aina tarjolla kahviin.

Kokousvieraille on yleensä varattu maidot ja kahvipullatkin työnatanajan toimesta. Mutta sitten kun jollakin on töissä vähemmän virallisia vieraita ja haetaan kahvia, niin kyllä se vaan valitettavasti on niin että sille vieraalle tarjotaan maitoa siitä purkista mikä kaapissa sattuu olemaan ja se on tietty sen joka syö eväät töissä ja juo maitoa.

Öh, mit' ihmettä? Onko noin vaikeaa ostaa vaikka uht-maitoa kaappiin varalle tällaisten vieraiden varalta. No ainakin olisi kyllä asiallista ostaa tuolle maidon omistajalle uusi purkki maitoa, jos häneltä lainaillaan maitoa tällaisiin tarkoituksiin.

Vierailija
170/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun nettilakimiehet, minkä lain nojalla kuluttaja ei saisi laittaa elintarvikepakkaukseen mitä haluaa? en ole moisesta kuullutkaan.

on erittäin kaukaa haettua, että mitään vakavaa sattuisi kenellekään vaikka laittaisit asiaa X maitoosi. (pois lukien nyt ihan übermyrkyt, mutta niitä tässä nyt ei ajatellakaan.) jos joku on todella allerginen, ei käytä toisten ruokia ja juomia. tai tietäisit kyllä allergiasta. näillä henkilöillä on myös omat adrenaliinit. itse laittaisin varmaan laksatiivia, se olisi kaikkein tehokkain opetus, tai suolaa. ja nimi päälle, ei mitään varoituksia.

Vierailija
171/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketjun nettilakimiehet, minkä lain nojalla kuluttaja ei saisi laittaa elintarvikepakkaukseen mitä haluaa? en ole moisesta kuullutkaan.

on erittäin kaukaa haettua, että mitään vakavaa sattuisi kenellekään vaikka laittaisit asiaa X maitoosi. (pois lukien nyt ihan übermyrkyt, mutta niitä tässä nyt ei ajatellakaan.) jos joku on todella allerginen, ei käytä toisten ruokia ja juomia. tai tietäisit kyllä allergiasta. näillä henkilöillä on myös omat adrenaliinit. itse laittaisin varmaan laksatiivia, se olisi kaikkein tehokkain opetus, tai suolaa. ja nimi päälle, ei mitään varoituksia.

Ne mitään asiantuntijoita oo, ei oo hajuakaan pykälistä, kunhan latoo kaikkea tänne, kun pelkää punttitutisten, et ensikerralla kun on varkailla, onkin ikävä yllätys odottamassa. Nyt epätoivoisesti höpöttää hengenvaarallisista allergioista ja vahingossa varastamisesta ja lakipykälistä, ettei niitten uhrit uskalla puollustaa itseään ja jää kiinni törkeästä käytöksestään.

Vierailija
172/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon googletellut, mutten oo oikein löytänyt oikeaa sanaa. Mikäs oliskaan sellaista nestemäistä ainetta, joka värjääs huulet ja hampaat oikein kivan väriseksi, mutta on myrkytöntä? Sellaista vaan maidon sekaan, niin vois varkaalla hymy hyytyä ollessaan mustahampainen lopun päivää?

Vierailija
173/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin itse niin että kaataisin maitopurkista maidot esim urheiluhuomapulloon tms. Pullon laittaisin vielä vaikka prisman muovikassissa jääkaappiin. Maitopurkkiin voisin valmistaa jonkun smoothien tauolla nautittavaksi. Siinähän ihmettelisivät kun yrittävät kaataa toisen eväitä kahviinsa.

Vierailija
174/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap joko työpäivä on ohi? Mihin ratkaisuun päädyit?

Vierailija
175/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten tahallinen lääkitseminen on rikos. Siitä huolimatta, että kyseinen henkilö itse varastaa. Kannattaa myös muistaa, että sillä laksatiivilla voi olla muutakin vaikutusta kuin ripuli jos vaikka sitä nauttineella henkilöllä on joku lääkitys. Eli ei kannata riskeerata omia rahojaan ym. tuollaisen jekun takia. Vituttais vielä enemmän jos joutuis maksamaan varkaalle korvauksia tai sais potkut. Ja nuo on ihan mahdollisia jos menee muille antamaan lääkkeitä salaa. Se on nimittäin pahoinpitely jos siitä jää kiinni. Siitä huolimatta että se on oma maitopurkki ja toinen varastaa. Se lääke on siihen purkkiin laitettu ihan tarkoituksella aiheuttamaan varkaalle oireita.

Joku suola, sokeri tms. on parempi keino kuin lääkkeet. Ne on vaarattomia ja maistuu. Lääkkeet unohtaisin heti. Niillä ei oikeasti pelleillä eikä jekuteta, ei vaikka kuinka vituttais. Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää tämän kun hetken miettii.

Vierailija
176/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa vaan laittaisin. Varkaat tajuaisi, mutta ei ehkä saisi koko työyhteisön vihoja niskaansa. Kun niin se vaan on, että niiden ihmisten kanssa pitää sen jekun jälkeenkin vielä olla tekemisissä. On aika vaikeaa olla työpaikalla vihattuna.

Vierailija
177/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta lukko. Tee reiät kaatoaukkoon ja vips, kiinni on.

Ja vips, maidot pitkin pyöytää roiskuneina on.

Vierailija
178/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on ehdottanut, maito johonkin muuhun pulloon. Tai sitten, varsinkin jos mukana on muitakin eväitä, niin laittaa sellaisen pienemmän eila-purkin eväsrasian sisään. Onhan ne pikkupurkit kalliimpia kuin litraiset, mutta toisaalta se on sopiva kerta-annos ja suht helppo piilottaa. Itse en lähtisi millään laksatiiveilla tai muilla temppuilemaan.

Vierailija
179/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten tahallinen lääkitseminen on rikos. Siitä huolimatta, että kyseinen henkilö itse varastaa. Kannattaa myös muistaa, että sillä laksatiivilla voi olla muutakin vaikutusta kuin ripuli jos vaikka sitä nauttineella henkilöllä on joku lääkitys. Eli ei kannata riskeerata omia rahojaan ym. tuollaisen jekun takia. Vituttais vielä enemmän jos joutuis maksamaan varkaalle korvauksia tai sais potkut. Ja nuo on ihan mahdollisia jos menee muille antamaan lääkkeitä salaa. Se on nimittäin pahoinpitely jos siitä jää kiinni. Siitä huolimatta että se on oma maitopurkki ja toinen varastaa. Se lääke on siihen purkkiin laitettu ihan tarkoituksella aiheuttamaan varkaalle oireita.

Joku suola, sokeri tms. on parempi keino kuin lääkkeet. Ne on vaarattomia ja maistuu. Lääkkeet unohtaisin heti. Niillä ei oikeasti pelleillä eikä jekuteta, ei vaikka kuinka vituttais. Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää tämän kun hetken miettii.

Noup. Tahallinen lääkitys olisi, jos kirjoittaisi purkkiin "saa ottaa", mutta siitähän tässä ei ole ollut koskaan kyse. Ja ihmisellä on oikeus pitää henkilökohtaiset terveyteen liittyvät asiat salaisuutena, joten jos sulla on laksatiivia maitosi seassa vatsan toiminnan edistämiseksi, se ei kuulu varkaalle paskankaan vertaa.

Vierailija
180/287 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa laittaisit oikeesti faktoja ja linkkejä tuosta tännekin päin, ettei ny tuu kirjoiteltua sun uskomuksien perusteella vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan