Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajaäidit!

Vierailija
13.06.2016 |

Kärsiikö lapsenne ammatistanne?
Oletko organisoimassajoka kekkereissä jotain pedagogista puuhaa lapsille/nuorille/aikuisille onko lapsenne kavereilleen viemät synttärilahjat jotain kirjallisuuden klassikoita tai englanninkielisiä sanaristikoita?
Entä annatteko lapsenne lomailla edes kesällä?
Pakotatteko lapsenne ns" kehittäviin" harrastuksiin vasten tahtoaan?
Opettajat ovat vanhempina suoraan saatanasta, eikö?!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää yleistystä... Ei jatkoon.

Mistä olet pahoittanut mielesi?

Vierailija
2/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mun lapset ovat maanneet ensimmäisen viikon sohvilla ja sängyissä ja niskat kipeinä tuijottaneet iPadejään ja kännyköitään. 

Samaa olen tehnyt minäkin, tosin kirja kädessä. Ja nyt läppäri. 

T.Opettajaäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tää on taivahan tosi!

Opettajien lapset on aina niin esimerkkeinä, että oikein säälittää. Hirveät paineet toisilla.

Opettajan lapsi

Vierailija
4/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lötkötellään. Välillä syödään ja käydään kaupassa.

T. Lehtori

Vierailija
5/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat mitä ovat.

En ole heidän opettajansa vaan äiti.

Turhalla prässäämisellä saa lapsen vain vastarintaan.

Vierailija
6/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kehittämässä toimintaa jatkuvasti. Kesällä ulkoilemme ja reissaamme ja otamme rennosti. Yleensä ostan lahjaksi kirjoja tai esim lautapelin, koska krääsää usein saa ihan riittävästi muualtakin. Tosin kaverisynttäreitä ei vielä ole ollut, ne asia erikseen. En pakota lastani harrastuksiin, miksi pakottaisin?

Lisähuomio: Opetan työkseni ihan riittävästi. Lapseni saa varhaiskasvatuksen ja opetuksen sitten muualta, ettei minun tarvitse olla TÖISSÄ 24/7. Toki teemme kehittäviäkin juttuja, mutta ei todellakaan koko ajan, saati edes joka päivä.

Vierailija
7/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kehittämässä toimintaa jatkuvasti. Kesällä ulkoilemme ja reissaamme ja otamme rennosti. Yleensä ostan lahjaksi kirjoja tai esim lautapelin, koska krääsää usein saa ihan riittävästi muualtakin. Tosin kaverisynttäreitä ei vielä ole ollut, ne asia erikseen. En pakota lastani harrastuksiin, miksi pakottaisin?

Lisähuomio: Opetan työkseni ihan riittävästi. Lapseni saa varhaiskasvatuksen ja opetuksen sitten muualta, ettei minun tarvitse olla TÖISSÄ 24/7. Toki teemme kehittäviäkin juttuja, mutta ei todellakaan koko ajan, saati edes joka päivä.

Hahaa!

Eka tiukkapipo bongattu!

Vierailija
8/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa!

Eka tiukkapipo bongattu!

Tiukkapipo? :D

Vierailija
9/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetillisen noloa olla open lapsi.

Kaikki vaatteet on itsetehtyjä, viilikin väsätty itse ja legolandiaan pääsee vasta kun lukudiplomi suoritettu.

Vierailija
10/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetillisen noloa olla open lapsi.

Kaikki vaatteet on itsetehtyjä, viilikin väsätty itse ja legolandiaan pääsee vasta kun lukudiplomi suoritettu.

:D

Puhumattakaan kotiintuloajoista, ruutuajoista, nukkumaanmenoajoista ja pakkopartiosta.

Vierailija
11/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi vanhempi suoraan saatanasta...

Meillä löhötään paljon lomilla, kouluun ei suhtaudutaan kauhean tiukkapipoisesti, lapsilla ei ole suorituspaineita. Kunhan hoitavat hommansa niin, että ovat itse tyytyväisiä.

Tässä vuosien aikana on oppinut kokemuksesta,että hyvät ja tasapainoiset nuoret pärjäävät kyllä elämässä, oli todistuksessa sitten keskiarvo numeron enemmän tai vähemmän.

Hyvät kaverit ja hyvät ihmissuhteet ovat niitä asioita joihin vanhempana ja opena tulee kiinnitettyä yhä enemmän huomiota.

Turhaa harrastusstressiä ja kiirettä meillä myös vältellää. Ei ole pakko harrastaa mitään jos ei halua.

Joku joskus kummastellut kun opeperheen (meillä molemmat, hui!)lapset kasin oppilaita eivätkä loista harrastuksissa.

Vierailija
12/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löhötään kahdeksan viikkoa, sitten vien lapset hoitoon. Vanhin lapsi istuu varmaan tietokoneella koko kesän, jos ei käske pois. Kehittävää kesätekemistä? Lasketaanko rantaloma Kreikassa? Ehkä myös päivä Tallinnassa.

En ikinä osallistu mihinkään vanhempainyhdistykseen tms. ylimääräiseen. Käyn kyllä vanhempainilloissa, jos ei ole omia töitä samaan aikaan.

Vanhin ei harrasta mitään. Kaksi nuorinta käy jumpassa ja kunnan liikuntakerhossa. 

Synttärilahjaksi ostettiin juuri Nexo-Legoja ja My Little Pony.

En usko, että lapset kärsii pahasti, koska olen eri kunnassa töissä, missä asutaan. Vältän sitä, että olisin samassa koulussa töissä, missä lapset on.

Vierailija
13/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien lapset ovat ilmeisen erimieltä asiasta kuin opettajavanhemmat..

🤔

Vierailija
14/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hauska avaus. En olekaan ajatellut, että opettajilla on tällainen maine vanhempina. Johtuu varmaan siitä, että olen töissä hyvätuloisella pk-seudun postinumeroalueella, jossa vanhempien koulutustaso on todella korkea. Nämä juristit, yritysjohtajat jne. vasta tiukasti suhtautuvatkin lastensa kasvattamiseen ja harrastamiseen. Näihin vanhempiin verrattuna me opettajat olemme ihan rentoja. Lapset, joita opetan, harrastavat kalliita ja tavoitteellisia harrastuksia: muodostelmaluistelua, kilpapurjehdusta, viulunsoittoa, ratsastusta omalla hevosella... Itselläni ei olisi edes varaa laittaa satoja euroja kuussa lasten harrastuksiin. Niin, itse en siis asu tällä samalla alueella, jossa työskentelen.

Vierailija
15/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyyköhän tääkin aloitus siihen, että jollakin on ollut vaikeuksia järjestää kesähoito lapsilleen? Kyllähän se meilläkin teiniä harmittaa, kun äiti on koko kesän kotona. Pienet on iloisia.

Vierailija
16/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon kirjoja, koska lapsi tykkää niistä. Hän myös haluaa käydä kirjastossa usein. Lapsi harrastaa askartelukerhoa ja muskaria, koska haluaa. Kohta hän on sen ikäinen, että ehkä vaihtaa jommankumman satujumppaan (kolme harrastusta viikossa on mielestäni pienelle lapselle liikaa, kaksi riittää). Lisäksi käymme uimassa ja luistelemassa. Hiihtämään täällä ei loskatalvien takia juurikaan pääse, mutta olemme harjoitelleet hiihtoa putkessa. Ihan hän saa harrastaa, mitä tykkää tai olla kokonaan harrastamatta. Onhan hänellä tablettikin, josta tykkää töllöttää piirrettyjä.

Lahjaksi olen ostanut kirjoja, Legoja, vaatteita, leluja, muovailuvahaa, saippuakulpakoneen, pyörän, tabletin, ihan mitä hän haluaakin (budjetin rajoissa). Karkkia ja jätskiä syömme tämän tästä ja limsaakin saa aina kun janottaa.

Minä en ole lapseni opettaja vaan äiti. Ajattelin kyllä opettaa hänet lukemaan jo ennen koulua, koska hän näyttää olevan niin kiinnostunut kirjaimista ja kirjoista. Minutkin opetettiin lukemaan viisivuotiaana, vaikkeivät vanhempani olleetkaan opettajia.

Loma on meillä lomailua varten.

Vierailija
17/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä koske opettajaisiä?

Vierailija
18/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paljon kirjoja, koska lapsi tykkää niistä. Hän myös haluaa käydä kirjastossa usein. Lapsi harrastaa askartelukerhoa ja muskaria, koska haluaa. Kohta hän on sen ikäinen, että ehkä vaihtaa jommankumman satujumppaan (kolme harrastusta viikossa on mielestäni pienelle lapselle liikaa, kaksi riittää). Lisäksi käymme uimassa ja luistelemassa. Hiihtämään täällä ei loskatalvien takia juurikaan pääse, mutta olemme harjoitelleet hiihtoa putkessa. Ihan hän saa harrastaa, mitä tykkää tai olla kokonaan harrastamatta. Onhan hänellä tablettikin, josta tykkää töllöttää piirrettyjä.

Lahjaksi olen ostanut kirjoja, Legoja, vaatteita, leluja, muovailuvahaa, saippuakulpakoneen, pyörän, tabletin, ihan mitä hän haluaakin (budjetin rajoissa). Karkkia ja jätskiä syömme tämän tästä ja limsaakin saa aina kun janottaa.

Minä en ole lapseni opettaja vaan äiti. Ajattelin kyllä opettaa hänet lukemaan jo ennen koulua, koska hän näyttää olevan niin kiinnostunut kirjaimista ja kirjoista. Minutkin opetettiin lukemaan viisivuotiaana, vaikkeivät vanhempani olleetkaan opettajia.

Ensimmäinen lapsi? Huh. Ok, no nyt taidan tietää mistä tää ketju tulee. Alakoulun opettajat on kieltämättä vähän tällaisia. Itse opetan yläkoulussa, enkä kyllä sieltä tunnista tätä ihmistyyppiä.

Vierailija
19/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiäitien lapset joutuvat opiskelemaan koko kesän liikennesääntöjä.

Myyjien lapset joutuvat leikkimään pelkkiä kauppaleikkejä kaiket illat.

Hoitajien lapset tottuvat jo varhain hieromaan käsiinsä puolen tunnin välein desinfiointiainetta kesken leikkienkin.

Vierailija
20/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen lapsi? Huh. Ok, no nyt taidan tietää mistä tää ketju tulee. Alakoulun opettajat on kieltämättä vähän tällaisia. Itse opetan yläkoulussa, enkä kyllä sieltä tunnista tätä ihmistyyppiä.

En opeta alakoulussa vaan ammattikorkeassa.