Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko juoda kokonaisen 0,5 litran pullon siideriä rv 38?

Vierailija
25.02.2006 |

vai pitäskö ottaa vain puolet?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se on 0,33l siideriä se yksi annos.

Vierailija
2/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks tai puolikas????? Mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmaa olla ilman koko raskaus/imetysaikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt loppuraskaudessa maistuu taas siideri, kerran viikossa olen pienen pullon juonut lauantaina ruuan kanssa.



ap

Vierailija
4/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietit kokoajan synnärillä että saiseekohan sun hengitys viinalle..

Vierailija
5/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juonut en polttanut.

Ja jos lapseni alkavat polttaa (juovat joka tapauksessa) en ole ainakaan itse heitä koskaan tupakalle altistanut taikka alkolle. Itse tekevät mitä tekevät, mutta mulla ainakin puhdas omatunto

Vierailija
6/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksi siideri pahaa tee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en juottaisi edes puolikasta pulloa, siksi en juonutkaan MITÄÄN raskausaikana

Vierailija
8/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin yksikään perinatologi tmv. sanoisi, että juo vain. Jokainen tekee itse omat valintansa, mutta minä en tarjoaisi lapselleni alkoholia, joten en juonut/juo odotusaikanakaan. Se sama alkoholi nimittäin kiertää sitten kohta myös sikiön verenkierrossa, ja se on minulle aivan liian irvokas ajatus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


minä en juottaisi edes puolikasta pulloa, siksi en juonutkaan MITÄÄN raskausaikana

eihän se nyt kyllä ihan sama asia ole.... mutta jokainen tyylillään. kyllä ihan hyvin halutessaan voi lasillisen siideriä juoda. iik!

Vierailija
10/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit sellaiset vanhemmat jotka osais ja HALUAISI antaa vauvalle paremmat lähtökohdat ei saa:(



Miten raskaana oleva nainen voi olla nuin TYHMÄ?? Rentoutua siiderin voimalla, säälittävää:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Tuskin yksikään perinatologi tmv. sanoisi, että juo vain. Jokainen tekee itse omat valintansa, mutta minä en tarjoaisi lapselleni alkoholia, joten en juonut/juo odotusaikanakaan. Se sama alkoholi nimittäin kiertää sitten kohta myös sikiön verenkierrossa, ja se on minulle aivan liian irvokas ajatus...

siis jos vaikka puhallutettaisiin niin lasillinen siideriä ei siinä näkyisi, niin pieni on se määrä. mutta siis kaikki tyylillään.

Vierailija
12/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä siinä olisikaan??? Kun olet raskaana, et juo alkoholia. piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tosin ei edes maistunut

Vierailija
14/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti. Imettäessäänhän voi teoriassa olla vaikka 2 promillen humalassa eikä se vaikuta vielä lapseen mitenkään, sillä äidinmaidossa on tällöin vain se 2 promillea alkoholia eli 0,02 ml/dl, joka on mitätön määrä. (Tietenkään kenenkään ei koskaan pitäisi humalassa imettää tai edes olla pienten lasten läheisyydessä, mutta puhun siis teorettisella tasolla).



Jos sen sijaan raskaana oleva nainen juo sen verran alkoholia, että tulee pikkuruiseen hiprakkaan (niinkuin ap ilmeisesti 0,5 litran siideristä tulee kun kerran se hänet " rentouttaa" ) niin kyllä se sikiökin siellä kohdussa on ihan yhtä hiprakassa kuin äitinsäkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Promilleja sinulla oli silloin veressäsi kuitenkin yhtä paljon/vähän kuin olisi nytkin yhdestä pullollisesta joten on selvää miten tottumaton elimistö alkoholiin reagoi. Sitten mieti miten se samainen promillemäärä vaikuttaa muutaman kilon painoiseen vauvaan. Aivan saman promille määrän saa vereensä se pieni elämän alku sisälläsi. Siitä määrästä mikä sinua rentouttaa, vauvasi varmasti voi todella pahoin.



Tuntuu että moni ajattelee ettei pullollinen siideriä vaikuta vauvaan kun kun eihän sitä itsekään juuri tunne. Imettäessäkin saa pullollisen ottaa ihan luvalla. Eikö ihmiset käsitä että se on täysin eri asia. Maidossahan on vain promillemäärä alkoholia. Sehän on paljon vähemmän kuin alkoholittomassa siiderissä. Vauvojen Jekovitissakin on sen verran. Mutta asia on täysin eri jos se promillemäärä on omassa verenkierrossa. Miten kuvitelette pienen elimistön siihen reagoivan? Jos yhtään lohduttaa, niin ei se vauva siihen sentään kuole. Pieni elämä on sitkeä, mutta kuka äiti haluaisi aiheuttaa lapselleen sellaisen huonon olon että lapsi yökkäilee kohdussa velttona. Puoli pulloa viiniä ja vauva kelluu tajuttomana. Tämä kerrottiin meille synnytysvalmennuksessa, eikä sen jälkeen tullut mieleenkään ottaa pisaraakaan alkohoia.

Vierailija
16/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, ettei kokonaisesta 0,5 litran pullosta ole vauvalle vaaraa, mutta mietityttäähän se, että tunteeko hän kuitenkin olossaan noinkin pienen alkoholimäärän.



niille, jotka tuomitsevat tämän pullon nauttimisen muistuttaisin lääkkeellisen kivunlievityksen haitoista. epiduraalinhan on todettu kiistattomasti olevan haitallista sikiölle. ettehän sitten altista vauvaanne näille mrkyille?

esikoisen synnytin ilman puudutteita, osittain koska pelkäsin vauvan kärsivän vahvoista dropeista.

jatkan nyt tämän siiderin lipittämistä, joka on mielestäni aika kevyttä kamaa kuitenkin...



illan jatkoja



Vierailija
17/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiduraaliin, jonka kai suurin osa ottaa vasta äärimmäisessä hädässä, kun ei mitenkään kestä enää tai on kivuista niin krampeissa että avautuminen jumiutuu tuntikausiksi yhteen ja samaan senttimäärään?? Vähän eri asia kuin juoda " rentoutuakseen" ...

Vierailija
18/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi p.. jos joutuukin lähtemään synnyttämään ja tosiaan haisee viinalle. Eikö viinasiepot aina selittele että ' mä vaan maistoin vähän' .

Vierailija
19/22 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asettaa itsensä lapsen voinnin edelle, niin olisikohan ollut parasta unohtaa vauvahaaveet tai vaikka adoptoida...



Ja ap:lle, kyllä, tuli todella paha mieli. Tietenkään vauvan elimistö ei kestä samaa promillemäärää kuin sinä samoilla tuntemuksilla.

Vierailija
20/22 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kokonaan juomatta.



Toivon, etta ootte vaan provoja, juomisen puolustelijat! :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän