Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö töissä olla kivaa?

Vierailija
12.06.2016 |

Olen kuullut kahta mielipidettä; toiset sanovat, että työn pitää ehdottomasti olla kiinnostavaa, toiset taas ovat sitä mieltä, että ei työn kuulukaan olla hauskaa, vaan sitä tehdään vain rahan vuoksi ja kiinnostavat jutut ovat sitten vapaa-ajalla. Mitä mieltä tällä palstalla ollaan?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tärkeintä on että työ on mielekästä. Ei sen tarvitse olla jotenkin erityisen kivaa, mutta pitää olla tunne että sen tekemisessä on jotain järkeä. Että tekemästäni työstä on jotain hyötyä. Teen vaativaa asiantuntijatyötä erittäin keskeneräisessä organisaatiossa, ja työ on välillä todella raskasta. Tulipalojen sammuttelua suurelta osin, ja prosessien kehittämistä. Välillä ottaa päästä rankasti, mutta samalla on mahtavaa nähdä kuinka kaaos järjestäytyy hiljalleen hallittavaksi kokonaisuudeksi.

Voisin toimia myös siivoojana, siinä vasta onkin työ jolla on merkitystä ja jonka tekemisessä on järkeä. Bore out voisi kyllä iskeä, kun pää ei saisi riittävästi tekemistä.

Mielekkään työn lisäksi työyhteisön pitää sopia minulle. Minä pidän suhteellisen itsenäisestä työstä, missä työkaverit on neutraaleja ihmisiä. En kaipaa ystävyyksiä tai juoruamista, mutta fiksua ja aikuismaista käytöstä ja asioiden käsittelyä kyllä.

Vierailija
62/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aika monenlaisia hommia eri paikoissa erilaisten ihmisten kanssa. Itse en ensisijaisesti motivoidu rahasta. Tietenkin sitä pitää saada sen verran, että sillä elää ilman puutetta, mutta kyllä mielekäs työ ja mukava työyhteisö on kaikkein tärkeintä. Työpaikalla vietetään sen verran iso osa valveillaoloajasta, etten voisi kuvitellakaan olevani työpaikassa, jossa en viihdy. Kaksi kertaa olenkin vaihtanut työpaikkaa sen vuoksi, että ilmapiirissä tai työtehtävissä jokin on hiertänyt todella pahasti. Tyhjän päälle ei kannata jättäytyä, mutta aina voi alkaa katsella parempia vaihtoehtoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni pitää olla kivaa ja merkityksellistä. Oon ollut työpaikassa jonne oon mennyt aina hymyssä suin ja sellaisessa jota inhosin ekasta päivästä alkaen. Helppo arvata kumman duunin aikana olin onnellisempi.

N31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme