Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
"Jaettavat elintarvikkeet tulevat EU:lta ruoka-apuna, ostetaan kirkollisverorahoin sekä saadaan lahjoituksina kaupoilta."
"Ruokapankin ja Nyssen toimintaa pyöritetään kahden vakituisen työntekijän sekä vapaaehtoisten tärkeän avun turvin."
Kuulun, koska synnyin sellaiseen perheeseen jonka mielestä kirkkoon kuuluminen on tärkeää ja toivovat että tulevaisuudessa vietän kirkkohäät vaikka minulle se ei ole tärkeää. Välillä olen harkinnun pois lähtemistä ettei tarttis kirkollisveroa maksaa, mutta valitettavasti sinne kirkkoon joutuisi kuitenkin lähtemään kun tulee joku hautajainen, kastajainen, hää ym meno joten sama se on olla kirkossa edelleen kun ei se rahatilanne vielä huono ole, että erota pitäisi.
En kuulu, koska kirkko on keskittynyt mielistelemään sateenkaariväkeä, muslimeita ym. enemmän kuin pitämään uskon asioita esillä.
Pakkoliitettynä olin jäsen 18 vuotta. Sen jälkeen en ole kuulunut, koska en usko.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyyden nimissä voisivat kertoa vaikka prosentit tai eurot siitä että millä suhteella eu, kirkko ja kaupat on toiminnassa mukana. Sen verran on pitänyt jotain ostaa omaan laskuun että kehtaa sanoa käyttäneensä kirkollisverorahojakin.
Juuri näin. On suorastaan kuvottavaa, kuinka kirkko ratsastaa tällä hyväntekijän roolillaan, vaikka tosiasiassa käyttää verottamalla saaduista varoista vain pienen murusen auttamistyöhön.
Aina huvittaa näissä vastaavissa keskusteluissa, kun ensimmäisenä hyökkää joku kirkon työntekijä kertomaan olevansa kirkon jäsen, koska kirkko tekee niin paljon hyvää ja sitten luetellaan litania toimia, jotka tosiasiassa kustantaa pääosin muut tahot (kunnat, valtio, eu jne) kuin kirkko itse.
Eli vaikka kirkolla on edelleen täysin käsittämättömästi oikeus verottaa, niin silti niistä verotettavista varoista ei käytetä kuin murunen siihen auttamistyöhön ja valtaosa menee ihan kaikkeen muuhun, mm sijoitustoimintaan. Jos minä saisin oikeuden verottaa sillä varjolla, että teen auttamistyötä, niin ei kyllä olisi pokkaa käyttää siihen auttamistyöhön vain muutamaa prosenttia niistä verovaroista, mutta kirkon härskiydellähän ei ole mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun mutta haluaisin erota jos löytäisin jonkun paremman seurakunnan. Nykyinen valtion evlut kirkko ei enää vastaa käsitystäni kristinuskosta. Lauma harhaoppisia leipäpiispoja lakeijoineen.
Oletko tutustunut tähän?
Nyt olen. Kiitos linkistä! STLK ei vaikuta ihan mun jutultani, mutta olen sen verran utelias että käyn varmasti joskus katsomassa millaista niiden toiminta on.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu, koska kirkko on keskittynyt mielistelemään sateenkaariväkeä, muslimeita ym. enemmän kuin pitämään uskon asioita esillä.
Mulla sama juttu. Kirkko tuntuu unohtaneen uskovat ja keskittyneen tyhjänpäiväiseen maailmanhalailuun ja julkisuuskuvansa kiillottamiseen. Onneksi SLEY järjestää säännöllisesti messuja ja muuta toimintaa kotikaupungissani, joten en ole joutunut jäämään tyhjän päälle tai vaihtamaan luterilaisuutta mihinkään lahkoihin.
Erosin viime vuonna kun seurakunta alkoi kysellä mamuille kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun mutta haluaisin erota jos löytäisin jonkun paremman seurakunnan. Nykyinen valtion evlut kirkko ei enää vastaa käsitystäni kristinuskosta. Lauma harhaoppisia leipäpiispoja lakeijoineen.
Oletko tutustunut tähän?
Perustettu 1929, vuonna 2013 jäseniä 327. Tuolla kasvuvauhdilla 1000 jäsenen maaginen raja menee rikki jo vuonna 2200 :)
Kuulun vapaakirkkoon ja olen käynyt kasteella. Uskon myös että Jeesus on Herra.
Vierailija kirjoitti:
Mihin muihin mielikuvitusolentoihin uskot?
Kuulun! <3
Paljon syitä. Tämä maallinen elämä on aika rankkaa ja kovaa. Onneksi on usko Jumalan täydelliseen rakkauteen, sellaiseen mitä kukaan ihminen ei voi tarjota. Uskoa, toivoa, rakkautta antaa kirkko minulle ja muille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan usko mihinkään mielikuvitus-evoluutioon ja että esi-isäni olisi kivimöykky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan usko mihinkään mielikuvitus-evoluutioon ja että esi-isäni olisi kivimöykky.
Eli onko tämä herrasi jeesus ainoa mielikuvitusolento johon uskot?
Kuulun vielä, mutta tarkoitus on ollut jo jonkin aikaa erota. Islamia valkopesevä ja ihannoima monikulttuurikirkko ökypalkkaisine piispoineen ei nauti enää luottamustani tai hyväksyntääni.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun, mutta harkitsen eroa.
Älä enää mieti, vaan toimi. Erosin kirkosta jo kohta neljäkymmentä vuotta sitten ja se oli yksi elämäni parhaista päätöksistä. En näe mitään syytä kuulua kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutustunut tähän?
Perustettu 1929, vuonna 2013 jäseniä 327. Tuolla kasvuvauhdilla 1000 jäsenen maaginen raja menee rikki jo vuonna 2200 :)
Reilun 300 jäsenen pieni kirkko, mutta aktiivista toimintaa monella paikkakunnalla, laajaa julkaisutoimintaa jne. Pakko nostaa hattua kattavasta toiminnasta, vaikken luterilainen olekaan! Siellä taidetaan sentään ottaa homma tosissaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko tämä herrasi jeesus ainoa mielikuvitusolento johon uskot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutustunut tähän?
Reilun 300 jäsenen pieni kirkko, mutta aktiivista toimintaa monella paikkakunnalla, laajaa julkaisutoimintaa jne. Pakko nostaa hattua kattavasta toiminnasta, vaikken luterilainen olekaan! Siellä taidetaan sentään ottaa homma tosissaan. :)
Aktiivista toimintaa monella paikkakunnalla??? Niillähän on kaksi seurakuntaa Helsingissä ja Tampereella. Miten hemmetissä tuosta 327 riittää sitä "aktiivista" väkeä monelle paikkakunnalle, kun kai noissa kahdessa seurakunnassa kuitenkin valtaosa tuosta 327 on.
Mitä hiton merkitystä sillä julkaisutoiminnalla on, jos niillä julkaisuilla ei ole lukijoita? Eihän Vartiotorniakaan kukaan Jehovan todistajien ulkopuolinen lue. No okei myönnän lukeneeni yhden pienen jutun tuputetusta Herätkää lehdestä ihan vaan varmistaakseni, että se on juuri sitä aivopesutuubaa, mitä sen kuvittelinkin olevan ja sitähän se oli, tosin vieläkin lapsellisempaa, mitä sen kuvittelin olevan.
Miten voidaan kuvitella sellaisen tuuban avulla saatavan käännytettyä yhtäkään edes suurinpiirein omilla aivoillaan ajattelevaa ihmistä? No ei tietysti mitenkään, sillähän ne dementoituneiden mummojen kimpussa pääasiassa pyörivätkin.
"Jaettavat elintarvikkeet tulevat EU:lta ruoka-apuna, ostetaan kirkollisverorahoin sekä saadaan lahjoituksina kaupoilta."
Rehellisyyden nimissä voisivat kertoa vaikka prosentit tai eurot siitä että millä suhteella eu, kirkko ja kaupat on toiminnassa mukana. Sen verran on pitänyt jotain ostaa omaan laskuun että kehtaa sanoa käyttäneensä kirkollisverorahojakin.