Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (115)
En kuulu. Olen kyllä ihan tunnustava kristitty, mutta mielestäni luterilainen kirkko on ajautunut aika kauas Raamatun opetuksista ja tuntuu, että kirkko yrittää liikaa mukautua "maailmanmenoon".
En kuulu, koska äiti halusi, että itse päätän kuulunko vai en. En ole löytänyt syytä liittyä kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun Saatanan kirkkoon.
Toivon, että käännyt, ennenkuin on liian myöhäistä. Et halua viettää ikuisuutta helvetissä. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Lue raamattua.
Ihan kaikkea ei pitäisi uskoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että käännyt, ennenkuin on liian myöhäistä. Et halua viettää ikuisuutta helvetissä. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Lue raamattua.
Raamatun lukeminen on varmin tapa tehdä ihmisestä ateisti.
Joten suosittelen kaikille Raamatun lukemista.
En kuulu. Sain jo tarpeeksi kirkon seksuaalivähemmistökannasta ja nyttemmin muslimien hyysäämisestä.
En ole kuulunut enää moneen vuoteen. Osallistun Luther-säätiön paikallisen seurakunnan toimintaan, koska siellä saa raamatullista opetusta, toisin kuin kansankirkossa jossa papit saarnaa mitä sattuu. Toki kirkossa on edelleen hyviäkin pappeja ja hyviä seurakuntia, mutta omassa kaupungissani tilanne on kestämättömän huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatana on kyseisen satukirjan hahmoja. Mielenkiintoista, että ihmiset uskovat kiduttaja jumalaan ja samalla väittävät jumalan olevan rakkaus. Erikoinen tapa rakastaa, jos heittää ison osan luomistaan ihmisistä ikuiseeen liekkimereen. Tuollaisen jumalan rinnalla hitlerit ja stalinit on pelkkiä pyhäkoulupoikia.
En kuulu kirkkoon/seurakuntaan, koska olen ateisti.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu. Sain jo tarpeeksi kirkon seksuaalivähemmistökannasta ja nyttemmin muslimien hyysäämisestä.
Mitä kirkon seksuaalivähemmistökantaa tarkoitat?
En kuulu mihinkään kirkkoon, koska en usko jumalien olemassaoloon.
Erosin kirkosta aikanaan naispappeuden takia.
Olen eronnut kirkosta jo kahdesti. Tällä hetkellä kuulun siihen taas, koska odotan seuraavaa kohua jonka yhteydessä voin osoittaa mieltäni eroamalla siitä uudestaan.
En maksa jäsenmaksua millekään maalliselle kirkolle. Voin uskoa mihin haluan, mutta se ei vaadi anetta. Kirkollisvero oli jo niin korkea palkasta, että sekin vaikutti.
Kuulun. Kirkollisverolla tehdään paljon hyvää yhteisön vähäosaisten eteen.
Kuulun, koska arvostan kirkon toimintaa ja haluan tukea sitä olemalla kirkon jäsen ja maksamalla kirkollisveroa. Ripari ja sen jälkeinen seurakunnan nuortentoiminta oli mulle aikoinaan sellainen käännekohta, jonka ansiosta sain elämäni raiteilleen ja vältyin paljolta pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut kirkosta jo kahdesti. Tällä hetkellä kuulun siihen taas, koska odotan seuraavaa kohua jonka yhteydessä voin osoittaa mieltäni eroamalla siitä uudestaan.
Vastenmielistä touhua.
En. En näe syytä olla uskonnollisen yhdyskunnan jäsen, koska en usko.
En. En ole koskaan halunnut kuulua mihinkään uskontoon.
Kuulun, sillä kannatan kirkon tekemää työtä esimerkiksi vähäosaisten hyväksi. Lisäksi haluaisin mennä naimisiin kirkossa, mikäli haluan joskus mennä naimisiin. Perustelut tälle ovat kuitenkin täysin pinnalliset.
Jos saisin joskus lapsia, eroaisin kirkosta, jotta heidän ei tarvitsisi osallistua koulun uskonnonopetukseen. Kastajaiset jäisivät myös väliin.