Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutko kirkkoon?

Vierailija
12.06.2016 |

Miksi / mikset?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun, koska arvostan kirkon toimintaa ja haluan tukea sitä olemalla kirkon jäsen ja maksamalla kirkollisveroa. Ripari ja sen jälkeinen seurakunnan nuortentoiminta oli mulle aikoinaan sellainen käännekohta, jonka ansiosta sain elämäni raiteilleen ja vältyin paljolta pahalta.

Siis oikeasti kirkollisverosta menee suurin osa palkkoihin ja seiniin. Vain pieni osa jää hyväntekeväisyyten. Kirkon ruoka-apukin on eu:n rahoittamaa vaikka kirkko muuta antaa ymmärtää.

Vierailija
42/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun mutta haluaisin erota jos löytäisin jonkun paremman seurakunnan. Nykyinen valtion evlut kirkko ei enää vastaa käsitystäni kristinuskosta. Lauma harhaoppisia leipäpiispoja lakeijoineen.

http://www.luterilainen.com

Oletko tutustunut tähän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulun ja mielelläni sen teen. Uskon Jumalaan, mutta se ei ole kirkkoon sidottu asia. Uskoisin vaikken kuuluisi mihinkään. Mutta evl-seurakunta on minulle hyvä paikka olla.

Vierailija
44/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu, erosin reilut 10 vuotta sitten. En ole koskaan uskonut raamattuun tai jumaliin. Aika paljon sitä eroamista joutui pohtimaan, vaikka minulle oli jo 20 vuotianaa ihan päivän selvää että raamattu on ihmisen kirjoittama enkä usko jumaluuksien olemassaoloon, meni kuitenkin noin 10 vuotta ennen kuin sain erottua kirkosta.

Nykypäivän erokynnys onneksi on madaltunut. Vieläkö päästäisiin siitä että vauvat liitetään vanhan tavan vuoksi kirkkoon.

Vierailija
45/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, mutta en tarvitse siinä kirkollisveroa, eli en kuulu kirkkoon. Hyväntekeväisyyteen on muitakin teitä💓

Vierailija
46/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun, koska arvostan kirkon toimintaa ja haluan tukea sitä olemalla kirkon jäsen ja maksamalla kirkollisveroa. Ripari ja sen jälkeinen seurakunnan nuortentoiminta oli mulle aikoinaan sellainen käännekohta, jonka ansiosta sain elämäni raiteilleen ja vältyin paljolta pahalta.

Siis oikeasti kirkollisverosta menee suurin osa palkkoihin ja seiniin. Vain pieni osa jää hyväntekeväisyyten. Kirkon ruoka-apukin on eu:n rahoittamaa vaikka kirkko muuta antaa ymmärtää.

Selvennetään siis suoraan, että arvostan kirkon toimintaa muutenkin kuin ns. hyväntekeväisyyden osalta.

Kasiluokan lopussa keskiarvoni oli vähän päälle 7, liikuin huonoissa porukoissa, näpistely ja ilkivalta oli arkipäivää, alkoholia kului liikaa, tulevaisuudensuunnitelmia ei juuri ollut jne. Sitten tuli ripari ja sen jälkeen seurakuntanuorten porukat ja pysyvät kontaktit kirkon nuorisotyöntekijöihin ja pappeihin. Ysiluokan lopussa olin täysraitis, kaikki rötökset oli taaksejäänyttä elämää ja halusin niin kovasi hyvään lukioon, että onnistuin nostamaan keskiarvoni melkein ysiin asti. Ja lukiossa tahti vain parani, minkä ansiosta olen saanut hyvän ammatin ja elämäni on muutenkin ihan hyvällä mallila. En tahdo edes ajatella, mitä musta olisi tullut ilman kirkkoa.

Ainakin täällä muuten kirkon ruoka-apu on pitkälti seurakuntayhtymän rahoittamaa. Osa ruuasta tulee EU:n kautta ja osa lahjoituksina kaupoilta, mutta osan kirkko ostaa itse. Säilytys- ja jakelutilat, työntekijöiden palkat, ruuan kotiinkuljetus niille jotka ei pysty sitä hakemaan jne. maksetaan myös kirkon omasta pussista. Lisäksi kirkko tarjoaa kerran viikossa vähävaraisille ilmaisen lounaan, jonka valmistamisen ja tarjoilun kirkko maksaa omasta pussistaan.

Vierailija
47/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko varsin mielellään mainostaa jakavansa ruoka-apua, mutta sen se unohtaa kertoa että kirkon nimissä toimivat vapaaehtoiset toimivat vain jakelukananvana, kirkko ei pistä euroakaan omistaa tähän jakamiseen, vaan jakelijat ovat vapaaehtoisia ja jaettavat tulee EU:lta ja kauppiailta lahjoituksina.

Vierailija
48/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvennetään siis suoraan, että arvostan kirkon toimintaa muutenkin kuin ns. hyväntekeväisyyden osalta.

Kasiluokan lopussa keskiarvoni oli vähän päälle 7, liikuin huonoissa porukoissa, näpistely ja ilkivalta oli arkipäivää, alkoholia kului liikaa, tulevaisuudensuunnitelmia ei juuri ollut jne. Sitten tuli ripari ja sen jälkeen seurakuntanuorten porukat ja pysyvät kontaktit kirkon nuorisotyöntekijöihin ja pappeihin. Ysiluokan lopussa olin täysraitis, kaikki rötökset oli taaksejäänyttä elämää ja halusin niin kovasi hyvään lukioon, että onnistuin nostamaan keskiarvoni melkein ysiin asti. Ja lukiossa tahti vain parani, minkä ansiosta olen saanut hyvän ammatin ja elämäni on muutenkin ihan hyvällä mallila. En tahdo edes ajatella, mitä musta olisi tullut ilman kirkkoa.

Ainakin täällä muuten kirkon ruoka-apu on pitkälti seurakuntayhtymän rahoittamaa. Osa ruuasta tulee EU:n kautta ja osa lahjoituksina kaupoilta, mutta osan kirkko ostaa itse. Säilytys- ja jakelutilat, työntekijöiden palkat, ruuan kotiinkuljetus niille jotka ei pysty sitä hakemaan jne. maksetaan myös kirkon omasta pussista. Lisäksi kirkko tarjoaa kerran viikossa vähävaraisille ilmaisen lounaan, jonka valmistamisen ja tarjoilun kirkko maksaa omasta pussistaan.

Lukiossa oleva kirkkoon kuulumaton ateistityttäreni on myös 100% raitis, ei ne hyvät tavat ole mitenkään uskontoon liittyviä. Viimeviikolla viimeksi oli lehdessä juttu kun pappi veti rippileirillä änkyräkännit. Kunkahan montaa tyttöä kävi kourimassa ja yrittämässä?

Vierailija
49/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulunut koko ikäni ev.lut. seurakuntaan, paikkakunta on vaihtunut muutaman kerran. Miksi minun pitäisi perustella sinulle, ap, miksi minut kastettiin seurakunnan jäseneksi muutaman kuukauden ikäisenä? Se ei kuulu sinulle pätkän vertaa. Hoidat vain omat asiasi, niin se riittää.

Vierailija
50/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa oleva kirkkoon kuulumaton ateistityttäreni on myös 100% raitis, ei ne hyvät tavat ole mitenkään uskontoon liittyviä. Viimeviikolla viimeksi oli lehdessä juttu kun pappi veti rippileirillä änkyräkännit. Kunkahan montaa tyttöä kävi kourimassa ja yrittämässä?

En sanonut, että pitäisin kirkkoa ainoana nuoria auttavana tahoina. Sanoin arvostavani sen toimintaa niin paljon, että haluan omalta osaltani tukea sen jatkumista olemalla kirkon jäsen ja maksamalla kirkollisveroa.

Vierailija
51/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuulu. Sain jo tarpeeksi kirkon seksuaalivähemmistökannasta ja nyttemmin muslimien hyysäämisestä.

Mitä kirkon seksuaalivähemmistökantaa tarkoitat?

Sitä kantaa, että seksuaalivähemmistöjä ei voi vihkiä kirkossa. Kirkko vastusti myös tasa-arvoista avioliittolakia.

Vierailija
52/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko varsin mielellään mainostaa jakavansa ruoka-apua, mutta sen se unohtaa kertoa että kirkon nimissä toimivat vapaaehtoiset toimivat vain jakelukananvana, kirkko ei pistä euroakaan omistaa tähän jakamiseen, vaan jakelijat ovat vapaaehtoisia ja jaettavat tulee EU:lta ja kauppiailta lahjoituksina.

Valehtelet. Osa seurakunnista voi jakaa pelkästään EU:lta saatuja elintarvikkeita ilman mitään omia kustannuksia, mutta ei todellakaan kaikki. Yksi esimerkki on Tampereen seurakuntien RuokaNysse: http://www.ruokanysse.fi/sivustot/ruokanysse

Vierailija
53/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Kirkollisverolla tehdään paljon hyvää yhteisön vähäosaisten eteen.

http://vapaa-ajattelijat.fi/helsinki/2013/10/08/kymmenykset/

Häviävän pieni osuus kirkollisverosta päätyy hyväntekeväisyyteen.

Käytännössä avuntarvitsijoille menee noin 10%, mutta luulen että siinäkin on jo mukana kolehtikeräykset ja lipaskeräykset, mitä lie sitten jää oikeasti kirkollisveron osuudeksi, tuskin mitään.

Vierailija
54/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. Osa seurakunnista voi jakaa pelkästään EU:lta saatuja elintarvikkeita ilman mitään omia kustannuksia, mutta ei todellakaan kaikki. Yksi esimerkki on Tampereen seurakuntien RuokaNysse: http://www.ruokanysse.fi/sivustot/ruokanysse

Tässä vielä pari lainausta niille, jotka ei jaksa lukea linkin tekstiä:

"Jaettavat elintarvikkeet tulevat EU:lta ruoka-apuna, ostetaan kirkollisverorahoin sekä saadaan lahjoituksina kaupoilta."

"Ruokapankin ja Nyssen toimintaa pyöritetään kahden vakituisen työntekijän sekä vapaaehtoisten tärkeän avun turvin."

Ja kuten kaikki voi huomata, sivuilla ei mitenkään yritetä peitellä ilmaiseksi saatujen avustusten ja palkattomien vapaaehtoisten osuutta toiminnassa.

Vierailija
55/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vielä pari lainausta niille, jotka ei jaksa lukea linkin tekstiä:

"Jaettavat elintarvikkeet tulevat EU:lta ruoka-apuna, ostetaan kirkollisverorahoin sekä saadaan lahjoituksina kaupoilta."

"Ruokapankin ja Nyssen toimintaa pyöritetään kahden vakituisen työntekijän sekä vapaaehtoisten tärkeän avun turvin."

Ja kuten kaikki voi huomata, sivuilla ei mitenkään yritetä peitellä ilmaiseksi saatujen avustusten ja palkattomien vapaaehtoisten osuutta toiminnassa.

Aivan. Lisäksi kannattaa huomata, että ainakin osa vapaaehtoisista on luultavasti mukana siksi, että kyse on kirkon toiminnasta.

Vierailija
56/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin heti, kun olisi pitänyt alkaa maksaa kirkollisveroa. Olen ateisti.

Vierailija
57/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun mutta haluaisin erota jos löytäisin jonkun paremman seurakunnan. Nykyinen valtion evlut kirkko ei enää vastaa käsitystäni kristinuskosta. Lauma harhaoppisia leipäpiispoja lakeijoineen.

http://www.luterilainen.com

Oletko tutustunut tähän?

Oho. En tiennytkään, että Suomessa on joku toinen luterilainen kirkko joilla on noin laajaa toimintaa eri puolilla maata.

Vierailija
58/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu, erosimme koko perhe n. 10 v sitten kun nettieroaminen tuli mahdolliseksi. En ole koskaan uskonut kirkon oppeihin, joten mielestäni olisi outoa kuulua johonkin sellaiseen yhteisöön, jonka opetuksia pitää mielikuvituksena. Muut kuulukoot jos haluaa, ei kuulu minulle. Sitä en hyväksy, että uskontoa opetetaan valtion kouluissa, mielestäni on kunkin yhteisön ja uskovien perheiden asia opettaa omaa uskontoaan jäsenilleen. Neutraali uskontotieto olisi ok oppiaine.

Vierailija
59/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunutkaan, enkä aio liittyä.

Vierailija
60/115 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun ja tulen aina kuulumaan. Olen töissä seurakunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi