Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää tori ostajat, jotka tulevat paikan päälle tinkimään

Vierailija
12.06.2016 |

Miksi ei voi kysyä puhelimessa, tekstiviestissä tai s-postissa, että onko myyjä valmis alentamaan hintaa. Ärsyttää ostajat, jotka ilmoittavat ostavansa tuotteen ja sitten paikan päällä aletaan tinkiä. Ärsyttävää. Tietenkin voin sanoa, että alennusta ei tipu, mutta silti raivostuttavaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytiin kerran ihan älyttömän painava pöytä ja jouduttiin vielä kantamaan se kolmanteen kerrokseen, kun ostaja ei muka pystynyt. Sitten kolmannessa kerroksessa ostaja alkoi vielä tinkaamaan hinnasta. Sanoin, että todellakaan ei hinta tipu ja lähdin vihaisena pois.

Vierailija
2/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta, mutta varmasti ärsyttää. Luulenpa, että tinkivät vain varmuuden vuoksi mutta ovat kuitenkin valmiita maksamaan sovitun summan. (Ei siis kannata suostuakaan.) Vaikea uskoa, että kellään olisi pokkaa siinä vaiheessa perua kauppoja, jos ei saa alennusta. Yrittävät vain varmuuden vuoksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun tuotteesta on nähnyt vain kuvia niin eihän sitä lopullista hintaa mitä on valmis mausamaan voi tietää ennen kuin on nähnyt mitä on ostamassa.

Vierailija
4/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkijälle voi sanoa, että sorry, sulla on väärä osoite. Tätä tavaraa ostava ei puhelimessa sanonut mitään hinnanalennuksista.

Sitten ovi kiinni. Toimii erityisen hyvin silloin, kun ostaja tulee jostain muualta kuin naapurstosta.

Vierailija
5/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia missä Suomessa voi tinkiä on nää yksityiseltä yksityiselle kaupat, pitäähän sitä kokeilla.

Vierailija
6/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tottakai yrittävät varmuuden vuoksi, mutta voisivat yrittää jo ennen kuin tulevat paikalle. T.ap

Vierailija
7/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytiin kerran ihan älyttömän painava pöytä ja jouduttiin vielä kantamaan se kolmanteen kerrokseen, kun ostaja ei muka pystynyt. Sitten kolmannessa kerroksessa ostaja alkoi vielä tinkaamaan hinnasta. Sanoin, että todellakaan ei hinta tipu ja lähdin vihaisena pois.

Minulle on itsestään selvyys, etttä myyjä tuo tuotteen ostajan kotiin, ellei muuta ilmoituksessa lue. Näin on aina ollut

Vierailija
8/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa hinta-asia etukäteen. Joskus itsellenikin  on käynyt, että ostaja  tulee paikan päälle tinkimään, sen takia varmistan asian nykyään etukäteen.

Vierailija
9/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tottakai yrittävät varmuuden vuoksi, mutta voisivat yrittää jo ennen kuin tulevat paikalle. T.ap

Ajattelevat ehkä, että kun sinulla on siinä vaiheessa vähän "pakko" myydä, niin voisit myydä vaikka alennuksellakin, kun taas aikaisemmin olisit voinut paljon helpommin kieltäytyä.

Ovelat.

Mutta sinä tiedät onneksi, että heidän on yhtälailla "pakko" ostaa ilman alennustakin. :D

Vinkki jatkoon: hinta erikseen vahvistetaan selkeästi, ja jopa toteat, että et sitten anna mitään viimehetken alennuksia.

Vierailija
10/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on itsestään selvyys, etttä myyjä tuo tuotteen ostajan kotiin, ellei muuta ilmoituksessa lue. Näin on aina ollut

Esimerkiksi kodinkoneliikkeet veloittaa tuosta noin 15 - 35 e. Siksi laitan tori.fi -ilmoituksiin, että "nouto tai kotiinkuljetus, jolloin lisähintaa 40 snt/km + 35 e). Ihmeesti on vähentänyt "voitko tuoda" -kyselijöitä.

Vierailija
11/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin yhdestä divaanista 30e. Katsoja sitten tuli, ja sanoin hälle jo alkuun että voi se 20e kans lähteä, kunhan saan jaloista pois.

Kangas oli divaanissa semmosta karheaa, tavallaan neuletta. Pinta ei koskaan ollut tasainen. Ostaja sitten alkoi valittavaan että voi voi, tää on kyllä aika nukkaantunut. Ei taida olla rahan arvoinen. Kympillä vois ostaa.

No sinne se sitten lähti. Kympillä. Hyväkuntoinen divaani. Olisin pitänyt itsellä jos olis ollut yksiössä tilaa, mut sohvan lisäksi vähän turha.

Vierailija
12/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi on taas valitukset.... laitan hintaan aina tinkimisvaran, koska tingin itsekin.

Vierailija
13/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kun tuotteesta on nähnyt vain kuvia niin eihän sitä lopullista hintaa mitä on valmis mausamaan voi tietää ennen kuin on nähnyt mitä on ostamassa.

Mä olen myyjän kanssa sopinut tällaisissa "huonoja kuvia" tilanteissa ensin tarkastavani tuotteen ja senjälkeen tekeväni tarjouksen. Homma on aina toiminut hyvin ja kaupat on tehty.

Myynnissä on paljon perunalla kuvattuja tuotteita ja mikä parhainta, tuotteista ei ole kerrottu minkäänlaisia mittoja. Ilmoitus on tyyliin "osta matto, pyöreä". Yhdestä tällaisesta pyöreästä matosta kysyin mittaa ja vastauksena oli, pituus 97cm ja leveys 93cm.

Vierailija
14/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pyysin yhdestä divaanista 30e. Katsoja sitten tuli, ja sanoin hälle jo alkuun että voi se 20e kans lähteä, kunhan saan jaloista pois.

Kangas oli divaanissa semmosta karheaa, tavallaan neuletta. Pinta ei koskaan ollut tasainen. Ostaja sitten alkoi valittavaan että voi voi, tää on kyllä aika nukkaantunut. Ei taida olla rahan arvoinen. Kympillä vois ostaa.

No sinne se sitten lähti. Kympillä. Hyväkuntoinen divaani. Olisin pitänyt itsellä jos olis ollut yksiössä tilaa, mut sohvan lisäksi vähän turha.

Mä olisin ennemmin soittanu konttiin että hakekaa pois kuin myynyt moiselle tinkijälle

Vierailija
15/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoituksessa luki "nouto", mutta kun ostaja kysyi, että voisitteko tuoda pöydän meille, kun heillä ei ole peräkärryä, suostuin, koska meillä oli peräkärry valmiina pihassa. Pöytä maksoi 50e ja matkaa paikalle oli noin 15 km. Ostaja ei puhunut etukäteen mitään kantamisesta kolmanteen kerrokseen. Kun sen jälkeen vielä ostaja ryhtyy tinkaamaan hinnasta, kun olemme ilmaiseksi tuoneet ja kantaneet pöydän, tuli hiukan hyväksikäytetyltä olo.

Vierailija
16/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tinkijä alko tinkaamaan maaleja kaupanpäällisinä ja kun en suostunut, niin hintaa olis pitänyt pudottaa 50%, että hän olis saanu haettua maalipurkin kaupasta. Jäi kaupat tekemättä.

Vierailija
17/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi on taas valitukset.... laitan hintaan aina tinkimisvaran, koska tingin itsekin.

Niinpä. Tinkiminen on tällaisen kauppatavan pihvi.

Vierailija
18/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieroa, ja koska siitä iso miinus, niin mä sanoisin jo aika tylysti että rahat tassuun, ihan precis se aiemmin lukkoon sopimamme hinta, hyvää jatkoa. Luottavat epäilemättä juuri siihen että kun kaupanteko on jo meneillään ja enää yksi ostaja karsiutunut siihen vaiheeseen, voivat härskisti tehdä noin ja myyjä suostuu pitkin hampain, kun muu olisi vaivalloista tai monesta myyjästä jopa noloa (heittää ulos ja ottaa seuraava ostaja).

Vierailija
19/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin on myös itsestäänselvyys, että kuljetuksesta veloitetaan käypä hinta. Näin on aina ollut.

Vierailija
20/27 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua ärsttävät ne ostajat jotka eivät lupauksestaan huolimatta tule koskaan paikalle. Myös ne myyjät, joilla ei koskaan ole aikaa näyttää tuotetta ostajalle ja tietenkin sellaiset jotka eivät poista ilmoitusta vaikka tavara on myyty eivätkä myöskään vastaa sähköpostiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan