vaaditko miestäsi olemaan panostava isä?
miten paljon "vaadit" - ehkäpä edellytät tai odotat - mieheltäsi isänä? Täytyykö hänen elää lasten ehdoilla, tehdä asiat heidän parhaaksi vai millainen laiskuus tai itsekkyys on hänelle ok?
Kysyn omaan elämään ja mietintöihini pohjautuen. Oma mies on minua huomattavasti itsekkäämpi ja laiskempi vanhempana. Hän tekee asioita enemmän mukavuuttaan ja toiveitaan ajatellen, vaikka lapsiakin huomioi. Mutta vaikka jos vie illalla lapsia ulos,venyttää sinne lähtöä melko myöhälle jotta ehtii itse rauhassa kahvitella päivällisen jälkeen jne lukea lehteä, sitten vie ulos kun lapsilla alkaisi jo pian väsy painaa ja iltapala-aika. Perus kotiruokaa laittaa mutta melkoi helpon kautta, harvoin viitsii vaikka kasviksia tai hedelmiä kuoria. Mielellään antaa pienemmän katsoa pitkään lastenohjelmia ja isomman olla kännykällä jotta itse voi ottaa rennosti. Tämän tyyppistä paljon arjessa. Minua tämä häiritsee valtavasti ja näen miehen siksi melko negatiivisessa valossa. Mutta mietin kriittisesti myös itseäni -vaadinko ja odotanko minä liikaa? Olenko itse liiankin lapsikeskeisesti ajatteleva, aina ja kaikessa vaan lapset ensimmäisinä?
Miten te ajattelette?
up