Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko adoptoida sisaresi/ystäväsi 6 lasta, jos tämä ennen kuolemaansa viimeisenä toiveenaan pyytäisi?

Vierailija
10.06.2016 |

Ja olettaen että näiden 6 lasten toinen vanhempi ei siis olisi kuvioissa mitenkään mukana (kuollut myös tai ei halua pitää yhteyttä).

Jos ystäväsi/sisaruksesi kuolinvuoteellaan kyynelsilmin viimeisenä toiveenaan pyytäisi, että juuri sinä adoptoisit kaikki hänen 6 pientä lastaan (iältään noin 0 - 10 v), niin suostuisitko?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni lapset voisin adoptoida, mutta en kenenkään muun

Vierailija
2/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en voi päättää yksin. Tämä sellainen asia, johon aviopuolisonkin pitää sitoutua 100%. Lähtökohtaisesti en halua enempää lapsia kuin niitä jo on, mutta ihan mahdoton sanoa, miten tuollaisessa tapauksessa sitten itse toimisi.

Vierailija
4/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka läheinen olisin lasten kanssa. Luultavasti en adoptoisi. Pääni ei kestäisi elämää niin monen lapsen kanssa, enkä olisi kovin hyvä vanhempi jatkuvasti kiukkuisena ja vittuuntuneena.

Vierailija
5/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan vain pystyisi. Ei minusta olisi rakastamaan vieraita lapsia, enkä kestäisi suurperheen elämää.

Vierailija
6/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Sisareni lapset ovat todella tärkeitä minulle, enkä haluaisi heitä menettää. Ei ole niin läheisiä ystäviä, joilta voisin tuon kuvitella kuulevani. Joten jos olisi yhtä tärkeä lapsineen kuin sisareni, voisin kuvitella.

Vierailija
7/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Huh!

Vierailija
8/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan onnistuisi, harmi. Valitettavasti mieheni ei suostuisi, joten ero tulisi jos minä suostuisin ja se olisi jo liian suuri uhraus itseäni ja omia lapsiani ajatellen. En voisi asua sellaisen lapsikatraan kanssa mieheni kanssa samassa taloudessa. :( Muuten ihan oikeasti suostuisin, pidän lapsista, myös muiden lapsista ja olen tehnyt hieman vapaaehtoistyötä vähäosaisten lasten hyväksi jne. Mutta pitäisi sitten vaan selittää ystävälleni, että yritän puhua miehelleni ja otan heidät jos mieheni suostuu (mutta valitettavasti ei kyllä suostuisi).

Vierailija
9/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En...minusta ei olisi siihen. Onneksi olen ainut lapsi niin ei ole siskon tai veljen lapsia ja ystävien lapsista toivottavasti sukulaiset pitäisivät huolta.

Vierailija
10/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksen lapset tottakai, muita varmaankaan en. 

Vierailija
11/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin montaa lasta, vaikka ne olis miten rakkaita. Itsekästä ehkä, mutta järki menee tunteiden edelle.

Vierailija
12/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helvetissä pilaisi elämääni moisella

Vierailija
13/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni adoptiota varten pitäisi läpikäydä armoton rumba, sijaisperheeksi pääsee helpommalla. Eli olisin valmis ryhtymään huoltajaksi ja kasvattaisin kuin omani, mutta adoptiokaruselliin en lähtisi. Lisäksi lapsilla olisi jo isä ja äiti (tosin kuolleet), ei he uusia tarvitse vaan pelkästään hyvän kodin.

Vierailija
14/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pystyisin ja ei olisi reilua miestäni kohtaan. Yrittäisin pysyä elämässään mukana muuten. Molemmilla siskoillani on yksi lapsi, heidät kyllä ehdottomasti adoptoisin jos menettäisivät molemmat vanhempansa (tosin äitini saattaisi olla parempi vaihtoehto adoptoimaan).

Vierailija
15/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta eipä taitaisi onnistua. Sosiaaliviranomaiset päättäisivät mihin lapset menisivät. Kuka vaan ei voi adoptoida ketä vaan.

Vierailija
16/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hell no

Vierailija
17/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, en edes yhtä.

Vierailija
18/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siihen on syynsä, miksi olen halunnut vain kaksi lasta.

Vierailija
19/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/52 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottamasti haluaisin auttaa tuttuja lapsia. Jos heitä on 6, ovat varmaan hyvin eri-ikäisiäkin. Meillä liiankin iso talo, tänne mahtuisi hyvin :) Ja voisin ottaa sijaislapsiksi, olen sitäkin uravaihtoehtoa ajatellut muutenkin. Toki tositilanteessa vaatisi pitkän harkinnan puolison kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi