Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi riidan yhteydessä, ero ainoa vaihtoehto?

Vierailija
10.06.2016 |

Ollaan oltu miehen kanssa melkeen 12v yhdessä eikä koskaan aikaisemmin ole tapahtunut mitään vastaavaa. Riitoja on muutenkin todella harvoin, ehkä kerran puolessa vuodessa tai jopa harvemmin. Elämä on ollut kaikin puolin hyvää, tietysti elämässä on välillä ollut rankempia jaksoja, joista on selvitty toinen toista tukemalla ja nämä koettelemukset on vaan vahvistaneet liittoamme.

Meillä oli alkuviikosta riitaa, pari päivää ennen kun mies lähti työmatkalle. Riidan yhteydessä mies käyttäytyi todella uhkaavasti ja löi minua ensin kasvoihin. jonka takia horjahdin ja löin sitten vielä pääni lattiaan. Mies näytti ensin siltä, että aikoisi hyökätä uudelleen kimppuuni, sitten ilme muuttui säikähtäneeksi ja mies lähti ulos. Tämän jälkeen otin lapsen ja vein hänet vanhemmilleni ja menin itse lääkäriin varmistamaan olenko kunnossa. Mitään pahempaa ei onneksi tapahtunut, selvisin säikähdyksellä. Kotiin en uskaltanut mennä ennen kun tiesin miehen lähteneen työmatkalle ja olevan pari viikkoa poissa. Miehelle ilmoitin, että olen lapsen kanssa toistaiseksi pois kotoa.

Olen niin ihmeissäni ja peloissani tästä tapahtuneesta. En olisi ikinä uskonut, että mies tekisi jotain tällaista. Mikään ei ole koskaan viitannut siihen, että olisi väkivaltainen. Onko ainoa vaihtoehto ero? Vai voiko olla vaan yksittäinen tapaus, jos menisi esim. terapiaan niin voisiko auttaa?

Vanhempieni lisäksi olen kahdelle hyvälle ystävälle tästä puhunut ja heidän mielestään minun pitäisi antaa miehelle vielä mahdollisuus eikä heti miettiä eroa. Itse en ole ollenkaan varma, koska pelkään todella paljon tuon tapahtuneen takia. En tiedä, miten pystyisin vielä luottamaan mieheen, ilman että koko ajan miettisin millonkohan sama tapahtuu uudestaan. Lisäksi olen aina ollut sillä kannalla, että jos mies lyö ensimmäisen kerran niin en jää odottamaan toista kertaa. Tästä huolimatta on tullut mietittyä, että olisiko kuitenkin annettava mahdollisuus? Vai olisiko se omalla hengellään leikkimistä, jos mies tekisi saman kuitenkin uudestaan?

Meillä on tosiaan yksi 3v lapsi. Pelottaa myös hänen puolesta, jos jään tähän suhteeseen, että tekeekö mies jossain vaiheessa lapsellekin jotain. Tai jos eroamme, niin miten uskallan antaa miehen tavata lasta, jos hällä just sillon syystä tai toisesta palaa pinna ja tekee lapselle jotain.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta jos sinä aloitit riidan, niin sinä olet syyllinen. 

Jos mies aloitti riidan, niin mies on syyllinen. Kumpi siis aloitti riidan?

Vierailija
62/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivon turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi, että lähdet pois väkivaltaisen miehen luota.

Olen tyytyväinen siitä, että selvisit pahoinpitelystä eikä mies lyönyt sinua uudelleen. Hyvä, että  teit rikosilmoituksen, mutta mielestäni et ole turvassa, jos jäät miehen luo.

Olen pahoillani tilanteestanne ja toivon, että tulevaisuutesi on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo tosissas!? Ihan sama kumpi alotti, toista kohtaan ei missään tapauksessa olla väkivaltainen!

Vierailija
64/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaan turvautuva on syyllinen, uliuliuu-uhrimies.

Ohis

Vierailija
65/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen on se, joka löi. Eli ap:n mies.

Vierailija
66/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mies löi minua baarissa. Kun poliisi saapui paikalle, niin totesi ettei kannata nostaa syytettä. Tähän luultavasti sovelletaan samoja kriteerejä.

M 29v.+2v

Vierailija
67/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekossa riidan (tappelun) aloittaja saa aina 2+2 minuuttiaj ja se jälkimmäinen osapuoli vain 2 minuuttia, eikä aina sitäkään, jos jälkimmäisen toiminta katsotaan itsepuolustukseksi henkistä väkivaltaa kohtaan.

Vierailija
68/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, toivon turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi, että lähdet pois väkivaltaisen miehen luota.

Olen tyytyväinen siitä, että selvisit pahoinpitelystä eikä mies lyönyt sinua uudelleen. Hyvä, että  teit rikosilmoituksen, mutta mielestäni et ole turvassa, jos jäät miehen luo.

Olen pahoillani tilanteestanne ja toivon, että tulevaisuutesi on parempi.

Tältä minustakin vahvasti tuntuu, etten pysty enää mieheen luottamaan ja että pelko jäisi pysyväksi mikäli suhteemme jatkuisi ja hyvin todennäköisesti tässä tapauksessa lapsi kärsisi.

Lähipiirissä on hyvin vähän ollut väkivaltaa, joten sitä kautta ei pahemmin kokemuksia ole. Yhden tutun mies on väkivaltainen aina humalassa, mutta selvinpäin ei. Toki olen lukenut paljonkin tästä aiheesta ja useinkaan se lyönti ei ole jäänyt siihen yhteen vaan se toinen ja sitä seuraavakin on tapahtunut.

Nyt kun tämä tuli omalle kohdalle niin kyllä se erokin tuntuu vaikealta päätökseltä, mutta järjellä ajateltuna se taitaa olla se ainoa vaihtoehto. En vaan usko, että tämä pelkoni häviäisi mihinkään ja miten sitä voi olla yhdessä ihmisen kanssa jota pelkää.

ap

Vierailija
69/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös miehesi yrittänyt heittää sinua vähän aikaa sitten vasaralla naamaan?

Ei.

ap

Vierailija
70/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran mies löi minua baarissa. Kun poliisi saapui paikalle, niin totesi ettei kannata nostaa syytettä. Tähän luultavasti sovelletaan samoja kriteerejä.

M 29v.+2v

Millaiset vammat sait? Jos osasit lukea niin alottaja sai pahat vammat...

Vierailija
71/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti juuri tuota, millaista elämäsi olisi, jos jäät. Itse jäin avioliittoon, jossa mies petti. Juurikin lasten takia. Liitto ei ole samanlainen kuin ennen pettämistä. Jotain meni rikki pysyvästi. Mies on hyvä isä lapsille, joten heidän takia jaksan. Mutta kun lapset ovat aikuisia, eroan.

Vierailija
72/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on työmatkalla joku hoito ja toivoo tällä tempulla että jätät hänet.? Mut aika kovaa löi jos kaaduit. Itse en vois enää luottaa.

Ja karkuunkin vielä juoksi, sillä on nyt tunteet sekasin.

Vierailija
73/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele miehen kanssa kasvotusten, rauhassa, ajan kanssa. Pyydä selitys. Ei tällaista asiaa voi puhelimessa käsitellä. Hyvä kun purat ajatuksiasi täällä mutta älä tee päätöstä mihinkään suuntaan ennen keskustelua.

Vierailija
74/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin heti, enkä ole katunut. Suosittelen samaa, kyllä elämä jatkuu. Lapselleni en ole koskaan kertonut miksi lähdin enkä aio. Mutta ei ole tapaamisissa ollut lasta kohtaan väkivaltainen ja lapsi jo sen verran vanha että osaisi sanoa jos joku pielessä. Heillä on hhvä suhde.

Lastasihan tuo käytös ei vielä turvaa, saat huoltajuuden varmaan helposti, mutta miehesi saa silti tavata lasta. Ja sitä et pysty valvomaan.

Vierailija
75/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä on työmatkalla joku hoito ja toivoo tällä tempulla että jätät hänet.? Mut aika kovaa löi jos kaaduit. Itse en vois enää luottaa.

Ja karkuunkin vielä juoksi, sillä on nyt tunteet sekasin.

Vaikea uskoa toiseen naiseen, kun sen suhteen ei ole mitään merkkejä ollut. Onhan toki sekin mahdollista.

ap

Vierailija
76/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulisi ymmärtää ja myöntää kuinka isosta asiasta on kyse. Hänen tulisi selittää ja käydä asiaa läpi apn kanssa niin paljon kuin ap haluaa. Hänen tulisi pyytää oikeasti anteeksi (ei tavan takia tai pakotetusti) ja tehdä kaikkensa ettei tämä toistu. Eli jos masentunut tai vastaavaa niin hoitoon. Jos aloittanut vaikka jotkut lääkkeet/doping aineet jotka aiheuttivat niin kertoa ja lopettaa. Ja mennä joka tapauksessa terapiaan.

Se että lupaa ettei tämä toistu koskaan ei ole minkään arvoista. Mutta se että selittää miksi ja selittää miten konkreettisesti estää ettei toistu esim terapia. Sitten voisin harkita yhdessä jatkamista.

Vierailija
77/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttele miehen kanssa kasvotusten, rauhassa, ajan kanssa. Pyydä selitys. Ei tällaista asiaa voi puhelimessa käsitellä. Hyvä kun purat ajatuksiasi täällä mutta älä tee päätöstä mihinkään suuntaan ennen keskustelua.

Aion kyllä keskustella vielä miehen kanssa kasvotusten, kunhan palaa työmatkaltaan. En ajatellutkaan, että tämän pystyisi pelkästään puhelimitse käsittelemään, tosin toivoin, että mies olisi edes jotain sanonut puhelimessa siitä, että miksi löi. Anteeksi pyysi ja vannoi, ettei toistu.

ap

Vierailija
78/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin heti, enkä ole katunut. Suosittelen samaa, kyllä elämä jatkuu. Lapselleni en ole koskaan kertonut miksi lähdin enkä aio. Mutta ei ole tapaamisissa ollut lasta kohtaan väkivaltainen ja lapsi jo sen verran vanha että osaisi sanoa jos joku pielessä. Heillä on hhvä suhde.

Lastasihan tuo käytös ei vielä turvaa, saat huoltajuuden varmaan helposti, mutta miehesi saa silti tavata lasta. Ja sitä et pysty valvomaan.

Minunkin mies on lasta kohtaan käyttäytynyt tähän saakka moitteetta, mutta eipä hän ollut minuakaan kohtaan aikaisemmin ollut väkivaltainen.

En varsinaisesti edes halua estää miestä tapaamasta lastaan, mutta sen haluaisin varmistaa, ettei lapsi ole tapaamisissa vaarassa.

ap

Vierailija
79/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ihan noin kovasti nyrkillä lyö, niin on aika vakavasta asiasta kysymys. Eihän se tietysti lievempikään väkivalta ole hyväksyttyä, mutta ajattelen tässä nyt sitä edeltävää 12 vuotta ilman mitään väkivallan merkkejä, niin ehkä jonkun tönäisyn voisi keskustelun ja terapian jälkeen antaa anteeksi, mutta tuollaista ei voi ohittaa helposti. Onko miehen käytös muuttunut mitenkään muuten? Meinaan jos todellakaan ei ole ollut mitään väkivallan uhkaa 12 vuoteen ja yhtäkkiä nyrkillä vetäisee naamaan, niin itsellä tulee ensimmäisenä mieleen aivokasvain tai jokin muu aivojen etulohkoon vaikuttava sairaus.

Ihmettelen myös sitä, että noin rajun väkivallan jälkeen lähipiirisi suosittelee yhdessä pysymistä. Jos itselle tapahtuisi tuolla tavoin, olisivat vanhempani ja sisarukseni ensimmäisenä tekemässä muuttokuormaa. Aloituksesta saa muutenkin käsityksen paljon lievemmästä tilanteesta, kuin että tikkejä silmäkulmassa ja näön menetyskin lähellä. Jotenkin tuokin on vähän epäuskottavaa että 12 vuotta ei mitään merkkejä ja sitten kerralla tuollainen paukku. Muistuttaa aika paljon erästä terassinrakentamisepisodia, jossa vasarat lenteli. Voihan tämä tietysti tottakin olla, mutta varmasti hyvin harvinaista että ihminen muuttuu yhtäkkiä väkivaltaiseksi parisuhteessa 12 vuoden jälkeen.   

Vierailija
80/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap liittyikö riita miehen työmatkaan? Olisiko reissussa toisen naisen kanssa? Jos siksi hermostui...

Riita ei liittynyt miehen työmatkaan. Riita liittyi miehen äidin käytökseen ja siihen onko se sopivaa vai ei. Vaikea uskoa toiseen naiseen, koska mitään merkkejä siitä ei ole ollut ilmassa.

ap

Ei ollut väkivaltaisuudestakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän