Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies löi riidan yhteydessä, ero ainoa vaihtoehto?

Vierailija
10.06.2016 |

Ollaan oltu miehen kanssa melkeen 12v yhdessä eikä koskaan aikaisemmin ole tapahtunut mitään vastaavaa. Riitoja on muutenkin todella harvoin, ehkä kerran puolessa vuodessa tai jopa harvemmin. Elämä on ollut kaikin puolin hyvää, tietysti elämässä on välillä ollut rankempia jaksoja, joista on selvitty toinen toista tukemalla ja nämä koettelemukset on vaan vahvistaneet liittoamme.

Meillä oli alkuviikosta riitaa, pari päivää ennen kun mies lähti työmatkalle. Riidan yhteydessä mies käyttäytyi todella uhkaavasti ja löi minua ensin kasvoihin. jonka takia horjahdin ja löin sitten vielä pääni lattiaan. Mies näytti ensin siltä, että aikoisi hyökätä uudelleen kimppuuni, sitten ilme muuttui säikähtäneeksi ja mies lähti ulos. Tämän jälkeen otin lapsen ja vein hänet vanhemmilleni ja menin itse lääkäriin varmistamaan olenko kunnossa. Mitään pahempaa ei onneksi tapahtunut, selvisin säikähdyksellä. Kotiin en uskaltanut mennä ennen kun tiesin miehen lähteneen työmatkalle ja olevan pari viikkoa poissa. Miehelle ilmoitin, että olen lapsen kanssa toistaiseksi pois kotoa.

Olen niin ihmeissäni ja peloissani tästä tapahtuneesta. En olisi ikinä uskonut, että mies tekisi jotain tällaista. Mikään ei ole koskaan viitannut siihen, että olisi väkivaltainen. Onko ainoa vaihtoehto ero? Vai voiko olla vaan yksittäinen tapaus, jos menisi esim. terapiaan niin voisiko auttaa?

Vanhempieni lisäksi olen kahdelle hyvälle ystävälle tästä puhunut ja heidän mielestään minun pitäisi antaa miehelle vielä mahdollisuus eikä heti miettiä eroa. Itse en ole ollenkaan varma, koska pelkään todella paljon tuon tapahtuneen takia. En tiedä, miten pystyisin vielä luottamaan mieheen, ilman että koko ajan miettisin millonkohan sama tapahtuu uudestaan. Lisäksi olen aina ollut sillä kannalla, että jos mies lyö ensimmäisen kerran niin en jää odottamaan toista kertaa. Tästä huolimatta on tullut mietittyä, että olisiko kuitenkin annettava mahdollisuus? Vai olisiko se omalla hengellään leikkimistä, jos mies tekisi saman kuitenkin uudestaan?

Meillä on tosiaan yksi 3v lapsi. Pelottaa myös hänen puolesta, jos jään tähän suhteeseen, että tekeekö mies jossain vaiheessa lapsellekin jotain. Tai jos eroamme, niin miten uskallan antaa miehen tavata lasta, jos hällä just sillon syystä tai toisesta palaa pinna ja tekee lapselle jotain.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpsäisy on eri asia kuin lyöminen. Ap sanoi, että löi niin että horjahti ja kaatui.

Vierailija
22/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Paha mies käy mielipuolisesti ilman syytä päälle. AINA.

Mikäs on riittävä syy lyömiseen parisuhderiidoissa? Itse luulin, ettei sellaisia ole. Onko lyövä mies sitten hyvä?

Riitaan tarvitaan aina kaksi, näissä nyyhkytarinoissa sitä omaa osuutta asiassa ei koskaan kerrota.

Sinä toki haluaisit huutaa pahoista miehistä maailman tappiin asti vaikka keijukais-keskustelussa,

mutta naisetkin ovat oikeasti pahoja ja hirviöitä , ei pelkästään miehet.

Yksipuolinen uikutustarina ei ole koskaan puolueeton kertomus.

Mitä luulet, monestiko ap on ehtinyt miestään vetämään litsarilla naamaan 12 vuoden aikana?

Sinun objektiivinen näkemyksesi on, että ap on itse väkivaltainen ja mies nalkutuksen ja litsareiden uhri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut kerran 25 vuoden aikana väkivaltainen riita ja se olin minä (nainen) joka löi ensin ja siitäkös mies tietysti suivaantui niin että kävi päälle ja minä hulluna tappelin vastaan. No ei ole toiste kumpikaan moiseen sorruttu...kaapin paikka tuli kummallekin selväksi ja oli se niin noloa ja kamalaa että ei tule toiste tapahtumaan. Ei mennyt luottamus ja ei pelätä toisiamme.

Meillä sama. Häpeän tekoani valtavasti. Mies ei onneksi kanna kaunaa asiasta.

Vierailija
24/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miesvihastoorihan tämä on, kun aloittaja ei kerro omaa osuuttaan riitaan, eikä edes sitä oliko lyönti nyrkillä naamaan vai kevyempi huitaisu. Ja satuitko haukkumaan miehen munattomaksi ja toivovasi että et olisi ikinä tavannut häntä ja niin pois päin?

Aikamoista marttyyrinviittaa ja uhrin kruunua tässä tarinassa.

Vierailija
25/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Läpsäisyyn olen itsekin sortunut, mutta lyöminen on jo ihan eri juttu. Jos mies ei suostu terapiaan, niin en jäisi.

Vierailija
26/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on riittävä syy lyömiseen parisuhderiidoissa? Itse luulin, ettei sellaisia ole. Onko lyövä mies sitten hyvä?

Riitaan tarvitaan aina kaksi, näissä nyyhkytarinoissa sitä omaa osuutta asiassa ei koskaan kerrota.

Sinä toki haluaisit huutaa pahoista miehistä maailman tappiin asti vaikka keijukais-keskustelussa,

Mitä luulet, monestiko ap on ehtinyt miestään vetämään litsarilla naamaan 12 vuoden aikana?

Sinun objektiivinen näkemyksesi on, että ap on itse väkivaltainen ja mies nalkutuksen ja litsareiden uhri?

Ei tietenkään. Vain mies voi olla paha ja väkivaltainen. Nainen on aina viaton uhri ja pyhimys! AINA!

Vierailija
27/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo olisi tapahtunut suhteen alussa, olisi ero varmaan ainoa ratkaisu. Mutta 12 vuotta takana, eikä mitään vastaavaa ole tapahtunut. Pistää ihmetyttämään. Mikä tällä kertaa oli toisin? Itse olen antanut miehelle anteeksi muutaman teon, jossa minulle olisi voinut käydä huonosti. Mies muuttuikin, eikä vastaavaa ole tapahtunut vuosiin. Mutta jotain meni rikki pysyvästi.

Vierailija
28/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit tai sanoit itse ennen väittämääsi lyöntiä? Vai oliko kyseessä vain litsari, joita muijat jakelee miehille jatkuvasti?

Näissä tarinoissa ei koskaan kerrota sitä omaa osuutta asiaan, vaan kalastellaan vain mieheen kohdistuvaa vihaa.

Naisasialiitto Unionin tyttösetkö näitä tehtailee kymmenittäin palstalle?

No en sanonut riidan yhteydessä mitään sellaista, joka oikeuttaisi lyönnin. Ja kyllä kyseessä oli lyönti kasvoihin, mistään litsarista ei horjahtais ja löis päätä vielä lattiaan sen seurauksena.

Eikä minusta MIKÄÄN ei siis todellakaan MIKÄÄN sanominen oikeuta lyömistä, ei mieheltä eikä naiselta. Litsaria tai muutakaan väkivaltaa en itse ole koskaan toteuttanut.

En kalastele mitään vihaa miestä kohtaan vaan haluaisin kokemuksia/ajatuksia kannattaako liittoon vielä jäädä vai miten todennäköistä on, että lyöminen toistuu ja on mahdollisesti vielä pahempaa.

ap

Vierailija
29/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella sinä katsot, että on oikein riistää lapsesi isältään ilmoittamatta edes päiväksi? Ihan näin ohiksena.

Vierailija
30/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miesvihastoorihan tämä on, kun aloittaja ei kerro omaa osuuttaan riitaan, eikä edes sitä oliko lyönti nyrkillä naamaan vai kevyempi huitaisu. Ja satuitko haukkumaan miehen munattomaksi ja toivovasi että et olisi ikinä tavannut häntä ja niin pois päin?

Aikamoista marttyyrinviittaa ja uhrin kruunua tässä tarinassa.

Yksikään mies ei ole koskaan lyönyt naista, vaan automaattisesti kaikki vastaavat kirjoitukset ovat miesvihastooreja? Miksi yleistät yhden miehen teon kaikkiin miehiin? Antaako haukkuminen luvan käyttää väkivaltaa? Onko lyövä mies aina naisen uhri?

Vierailija
31/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat syyllistytty läpsäisyihin suhteen alkuaikoina ennen lapsia. Nuokin hävettävät näin jälkikäteen. Mutta kunnon lyönti on minusta eri asia. Tuliko mustelmaa? Mitä lääkäri sanoi?

Vierailija
32/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan oman mieheni väkivallanteot eivät tapahtuneet riidan yhteydessä. Saattoi hermostua jostain asiasta, johon en varsinaisesti edes liittynyt, mutta purki sen minuun. Kerran oli mustasukkainen, vaikka mitään syytä ei ollut (hänen omaa mielikuvitustaan). Onneksi mies itse halusi muuttua ja pelastaa suhteemme.

Vierailija
33/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kylmääviä vastauksia... Palstaraadin mukaan toista ihmisistä, jopa (etenkin?) rakasta puolisoa, saa siis lyödä jos ei pidä siitä mitä tämä sanoo? 

Vierailija
34/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä oikeudella sinä katsot, että on oikein riistää lapsesi isältään ilmoittamatta edes päiväksi? Ihan näin ohiksena.

Kun pahoinpitelee vaimoaan, mies ottaa tietoisen riskin siitä, että vaimo lähtee lapsien kanssa pois. Väkivaltaiselle ja kiihtyneelle henkilölle ei lastensuojelullisista syistä voi jättää lapsia, eikä ketään aikuista voi pakottaa olemaan toisen nyrkkeilysäkkinä.

Vierailija
35/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa heti. Tuo pahenee vain ajan kanssa. Mistä oikein riitelitte, oliko jotenkin erityisen paha riita? Joka tapauksessa, et voi enää ikinä luottaa mieheen. Parempi erota.

Riita ei ollut mitenkään erityisen paha, mutta yhdessä vaiheessa huomasin ensin, että mies alkoi käyttäytyä uhkaavasti (olemus muuttui täysin, aiemmin en tällaisena ole nähnyt riitojenkaan yhteydessä), vähän tämän jälkeen mies löi nyrkillä kasvoihin ja tämän seurauksena horjahdin ja kaaduin lattialle lyöden vielä pääni.

Kuten sanottu, olen aika ihmeissäni, että mistä tuo käytös oikeen johtuu.

ap

Vierailija
36/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne, koska olette olleet noin pitkään yhdessa ja tämä on vasta ensimmäinen kerta. Voisiko miehellä olla paljon stressiä nyt työn takia tms. Tämä ei siis millään tavalla oikeuta lyömään, mutta jotain on selvästi muuttunut. Ehkä ehdottaisin keskustelemaan hartaasti ja miksei jopa harkitsemaan pariterapiaa tms., jossa voisi oikeasti keskustella tilanteesta.

Millainen lyönti oli? Oliko siis suoraan nyrkillä naamaan vai mitä siitä tarkalleen tapahtui? Jotenkin kuulostaa siltä, että mies ei välttämättä ajatellut tilannetta samoin.

Mies löi nyrkillä kasvoihin ja lyönti tuli todella kovalla voimalla, koska lyönnin takia horjahdin ja löin vielä pääni kaatuessani.

ap

Vierailija
37/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 v yhdessä ja nyt mies ekan kerran väkivaltainen? Kyllä mä ainakin haluaisin kysyä miehen mielipiteen siihen että mitä hänen mielestään tapahtui? Ja miksi?

Tietenkin tämän voi tehdä vaikka puhelimitse.

Ihan oikein teit kun otit hajurakoa, on tuo sen moinen tapaus että mies pitääkin pistää miettimään.

Ollaan keskusteltu puhelimitse miehen kanssa, mutta tapahtuneen suhteen mies on ollut vaitonainen. Pyytänyt kyllä anteeksi ja vannonut, ettei tule toistumaan, mutta ei ole kertonut, miksi löi.

ap

Vierailija
38/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea asia. Miten mies itse suhtautuu asiaan?

Olen ollut mieheni kanssa 21v. ja kerran on tuuppassut minua, en kaatunut ja kerran mottasi käsivarteen hyvin vaikeassa tilanteessa. Itse väittää että naputti vain.

Meillä nämä tilanteet johtuivat lapsestamme joka ei ole terve.

Ei voi sanoa että toistuu mutta hyvin vaikea tilanne teillä.

Äskeiseen jo kirjoitinkin, että olen miehen kanssa puhelimessa koittanut tapahtuneesta keskustella, mutta hän on ollut sen suhteen vaitonainen. Anteeksi on pyytänyt ja vannonut, ettei tule toistumaan, mutta ei ole kertonut, mikä hänet sai niin raivon valtaan ja lyömään.

ap

Vierailija
39/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut miestäni kohtaan väkivaltainen millään tavalla, myöskään yhtään litsaria ei minun puolelta ole annettu.

ap

Vierailija
40/121 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap liittyikö riita miehen työmatkaan? Olisiko reissussa toisen naisen kanssa? Jos siksi hermostui...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi