Mies löi riidan yhteydessä, ero ainoa vaihtoehto?
Ollaan oltu miehen kanssa melkeen 12v yhdessä eikä koskaan aikaisemmin ole tapahtunut mitään vastaavaa. Riitoja on muutenkin todella harvoin, ehkä kerran puolessa vuodessa tai jopa harvemmin. Elämä on ollut kaikin puolin hyvää, tietysti elämässä on välillä ollut rankempia jaksoja, joista on selvitty toinen toista tukemalla ja nämä koettelemukset on vaan vahvistaneet liittoamme.
Meillä oli alkuviikosta riitaa, pari päivää ennen kun mies lähti työmatkalle. Riidan yhteydessä mies käyttäytyi todella uhkaavasti ja löi minua ensin kasvoihin. jonka takia horjahdin ja löin sitten vielä pääni lattiaan. Mies näytti ensin siltä, että aikoisi hyökätä uudelleen kimppuuni, sitten ilme muuttui säikähtäneeksi ja mies lähti ulos. Tämän jälkeen otin lapsen ja vein hänet vanhemmilleni ja menin itse lääkäriin varmistamaan olenko kunnossa. Mitään pahempaa ei onneksi tapahtunut, selvisin säikähdyksellä. Kotiin en uskaltanut mennä ennen kun tiesin miehen lähteneen työmatkalle ja olevan pari viikkoa poissa. Miehelle ilmoitin, että olen lapsen kanssa toistaiseksi pois kotoa.
Olen niin ihmeissäni ja peloissani tästä tapahtuneesta. En olisi ikinä uskonut, että mies tekisi jotain tällaista. Mikään ei ole koskaan viitannut siihen, että olisi väkivaltainen. Onko ainoa vaihtoehto ero? Vai voiko olla vaan yksittäinen tapaus, jos menisi esim. terapiaan niin voisiko auttaa?
Vanhempieni lisäksi olen kahdelle hyvälle ystävälle tästä puhunut ja heidän mielestään minun pitäisi antaa miehelle vielä mahdollisuus eikä heti miettiä eroa. Itse en ole ollenkaan varma, koska pelkään todella paljon tuon tapahtuneen takia. En tiedä, miten pystyisin vielä luottamaan mieheen, ilman että koko ajan miettisin millonkohan sama tapahtuu uudestaan. Lisäksi olen aina ollut sillä kannalla, että jos mies lyö ensimmäisen kerran niin en jää odottamaan toista kertaa. Tästä huolimatta on tullut mietittyä, että olisiko kuitenkin annettava mahdollisuus? Vai olisiko se omalla hengellään leikkimistä, jos mies tekisi saman kuitenkin uudestaan?
Meillä on tosiaan yksi 3v lapsi. Pelottaa myös hänen puolesta, jos jään tähän suhteeseen, että tekeekö mies jossain vaiheessa lapsellekin jotain. Tai jos eroamme, niin miten uskallan antaa miehen tavata lasta, jos hällä just sillon syystä tai toisesta palaa pinna ja tekee lapselle jotain.
Kommentit (121)
Eikös lääkäri ole velvollinen tekemään ilmoituksen poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Millä oikeudella sinä katsot, että on oikein riistää lapsesi isältään ilmoittamatta edes päiväksi? Ihan näin ohiksena.
No en uskaltanut jättää lasta isänsä kanssa tuon tapahtuman jälkeen enkä myöskään itse uskaltanut jäädä kotiin.
ap
Ihan ihmeellistä, jos ei KOSKAAN 12 vuoden aikana mitään merkkejäkään aggressiivisuudesta/äkkipikaisuudesta tms. Tämä pistää kysymään, voiko ihan kuka tahansa mies/nainen pimahtaa ja lyödä nyrkillä turpaan yhtäkkiä.. Itse ehkä antaisin mahdollisuuden (jos suostuisi terapiaan), noin monen vuoden jälkeen. Kaikki tietenkin riippuu muista olosuhteista ja mistä riitelitte. Löikö mies sinua sen jälkeen, kun olit sanonut jotain?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit tai sanoit itse ennen väittämääsi lyöntiä? Vai oliko kyseessä vain litsari, joita muijat jakelee miehille jatkuvasti?
Näissä tarinoissa ei koskaan kerrota sitä omaa osuutta asiaan, vaan kalastellaan vain mieheen kohdistuvaa vihaa.
Naisasialiitto Unionin tyttösetkö näitä tehtailee kymmenittäin palstalle?
Kyse on yhden naisen kokemasta väkivallasta eli hänen miehensä kävi häneen käsiksi.
Ymmärrän tietenkin, että ihailet feministejä, mutta jatkuvat huomautuksesi heistä/teistä tuntuvat typeriltä.
Suosittelen, että osallistut jatkossa vain sinun tasoisillesi varattuihin keskusteluihin. Esimerkiksi talonrakennusta, bussieväitä tai tatuointeja koskeviin.
Itse jäin kiinni pettämisestä ja silloin mies tuuppasi minua. Tämän kyllä toisaalta ymmärrän, koska loukkasin häntä niin kovasti. Nuo läpsäisyt ja pienet tuuppimiset voisin vielä hyväksyä, mutta varsinaista väkivaltaa en.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat syyllistytty läpsäisyihin suhteen alkuaikoina ennen lapsia. Nuokin hävettävät näin jälkikäteen. Mutta kunnon lyönti on minusta eri asia. Tuliko mustelmaa? Mitä lääkäri sanoi?
Tuli mustelma ja pari tikkiä silmäkulmaan. Lääkärin mukaan olisi voinut käydä paljon pahemminkin. Nyrkki osui osittain silmään ja huonommalla tuurilla mulla ois voinut lähteä toisesta silmästä jopa näkö, jos sormus, josta nyt tuli haava silmäkulmaan oliskin osunut silmään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap liittyikö riita miehen työmatkaan? Olisiko reissussa toisen naisen kanssa? Jos siksi hermostui...
Riita ei liittynyt miehen työmatkaan. Riita liittyi miehen äidin käytökseen ja siihen onko se sopivaa vai ei. Vaikea uskoa toiseen naiseen, koska mitään merkkejä siitä ei ole ollut ilmassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit tai sanoit itse ennen väittämääsi lyöntiä? Vai oliko kyseessä vain litsari, joita muijat jakelee miehille jatkuvasti?
Näissä tarinoissa ei koskaan kerrota sitä omaa osuutta asiaan, vaan kalastellaan vain mieheen kohdistuvaa vihaa.
Kyse on yhden naisen kokemasta väkivallasta eli hänen miehensä kävi häneen käsiksi.
Ymmärrän tietenkin, että ihailet feministejä, mutta jatkuvat huomautuksesi heistä/teistä tuntuvat typeriltä.
Suosittelen, että osallistut jatkossa vain sinun tasoisillesi varattuihin keskusteluihin. Esimerkiksi talonrakennusta, bussieväitä tai tatuointeja koskeviin.
Naiset ovat miehiä väkivaltaisempia parisuhdeväkivallassa, puhumattakaan henkisestä väkivallasta.
Mutta kiva kun jaksatte naisina aina uhriutua, ja demonisoida miehiä joukolla. Peiliin katsominen teiltä ei koskaan onnistu.
Kiva kun sinä jaksat aina jauhaa samaa, että kukaan mies ei ikinä lyö tai jos lyö niin vika onkin muka naisessa! Ihan vaan tiedokses, että mikään sanominen ei oikeuta lyömistä ei sen paremmin mieheltä kun naiseltakaan! Sanat voivat riidellä keskenään vaikka kuinka paljon, mutta toista kohtaan ei saa missään olosuhteissa olla väkivaltainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat syyllistytty läpsäisyihin suhteen alkuaikoina ennen lapsia. Nuokin hävettävät näin jälkikäteen. Mutta kunnon lyönti on minusta eri asia. Tuliko mustelmaa? Mitä lääkäri sanoi?
Tuli mustelma ja pari tikkiä silmäkulmaan. Lääkärin mukaan olisi voinut käydä paljon pahemminkin. Nyrkki osui osittain silmään ja huonommalla tuurilla mulla ois voinut lähteä toisesta silmästä jopa näkö, jos sormus, josta nyt tuli haava silmäkulmaan oliskin osunut silmään.
ap
No en kyllä noin rajun välivallan jälkeen voisi enää luottaa sitten mitenkään. Ja mieti nyt itsekin, voisitko kuvitella että esimerkiksi harrastaisit seksiä miehen kanssa joka on lyönyt sinua? Tai olisiko sinulla mukava ja luottavainen olo rötkötellä miehen kainalossa sunnuntaiaamuisin? Olisiko mukava lähteä perheenä reissuun, vai pelkäisitkö vaan koko ajan että mies suuttuu jostain tai tulee riita?
Mä mietin jo ns. litsarin jälkeen, uskallanko jäädä parisuhteeseen. Uskalsin ja ei ole sattunut sen jälkeen mitään. Mutta noin vakavan väkivallan jälkeen miettisin monta kertaa. Varsinkin kun on lapsi. Itse sain litsarin myöskin tilanteessa, kun arvostelun murhe äitiä kovin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat miehiä väkivaltaisempia parisuhdeväkivallassa, puhumattakaan henkisestä väkivallasta.
Mutta kiva kun jaksatte naisina aina uhriutua, ja demonisoida miehiä joukolla. Peiliin katsominen teiltä ei koskaan onnistu.
Kiva kun sinä jaksat aina jauhaa samaa, että kukaan mies ei ikinä lyö tai jos lyö niin vika onkin muka naisessa! Ihan vaan tiedokses, että mikään sanominen ei oikeuta lyömistä ei sen paremmin mieheltä kun naiseltakaan! Sanat voivat riidellä keskenään vaikka kuinka paljon, mutta toista kohtaan ei saa missään olosuhteissa olla väkivaltainen!
Eli et osaa katsoa sinne peiliin? Uhriudu ihmeessä lisää. Mene tänään nakkikioskille haastamaan riitaa, ja tule kertomaan huomenna miten kävi?
Sinä se et tässä osaa katsoa peiliin ja nähdä, ettei se vika ole väkivallan uhrissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No en kyllä noin rajun välivallan jälkeen voisi enää luottaa sitten mitenkään. Ja mieti nyt itsekin, voisitko kuvitella että esimerkiksi harrastaisit seksiä miehen kanssa joka on lyönyt sinua? Tai olisiko sinulla mukava ja luottavainen olo rötkötellä miehen kainalossa sunnuntaiaamuisin? Olisiko mukava lähteä perheenä reissuun, vai pelkäisitkö vaan koko ajan että mies suuttuu jostain tai tulee riita?
Juuri näitäkin on tullut nyt mietittyä, että miten tämän jälkeen pystyisin harrastamaan seksiä miehen kanssa tai olla vaan kainalossa tmv. Osaisko sitä sitten oikeasti rentoutua eikä pelätä koko ajan, että mies lyö taas. En usko, että lapselle ainakaan olisi hyväksi sellainen ilmapiiri, jossa toinen vanhemmista pelkää, varmasti lapsikin sen aistisi.
Tilanne tuntuu silti todella vaikealta, osin varmasti siksi, että takana on melkeen 12v yhteiseloa. Mies ei ole juurikaan suostunut keskustelemaan ainakaan puhelimitse tapahtuneesta eikä myöskään kertonut syytä lyönnille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et osaa katsoa sinne peiliin? Uhriudu ihmeessä lisää. Mene tänään nakkikioskille haastamaan riitaa, ja tule kertomaan huomenna miten kävi?
Sinä se et tässä osaa katsoa peiliin ja nähdä, ettei se vika ole väkivallan uhrissa!
Kaikkisuomalaisetmiehettappaahakkkaaraiskaa! Nainen on aina viaton uhri!
Nyt vääristelit sanojani, tarkoitin väkivallan uhrilla niin miestä kun naistakin. Väkivallan uhri ei ole koskaan syyllinen siihen vaan se syy on siinä, joka väkivaltaisesti käyttäytynyt. Mikään sanominen ei oikeuta lyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkisuomalaisetmiehettappaahakkkaaraiskaa! Nainen on aina viaton uhri!
Puhutaan yhdestä miehestä. YHDESTÄ. Luku = 1.
Onko sinun muutenkin vaikeaa ymmärtää kirjoitettua tekstiä?
Vierailija kirjoitti:
Teithän rikosilmoituksen?
Kyllä rikosilmoitus on tehty.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miesasiamies kirjoitti:
Mitäs te naiset suositte näitä jännämiehiä. Oma vika sitten jos tuleekin turpaa.
Töissäkäyvä mies, joka lyö 12 vuotta suhteen alkamisen jälkeen... millä kristallipallolla naisen olisi pitänyt pystyä ennustamaan miehen väkivaltaisuus ja eivätkö miehet ovat vastuullisia teoistaan?
Ei koska mies on täysin hormoniensa ohjaama eläin joka elää tunteella.
Ehkä sitten näin yhteiskuntarauhaa ajatellen teidät miehet voisi sulkea ihan omalle alueelle. Voitte siellä sitten mennä viettienne ja tunteidenne mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eiköhän se ollut sitten siinä. Kuinka paljon poliisille vähättelit omaa osuuttasi?
Ei poliisia kiinnosta kuka provosoi koska se ei ole rikos. Pahoinpitely kylläkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eiköhän se ollut sitten siinä. Kuinka paljon poliisille vähättelit omaa osuuttasi?
En vähätellyt mitään vaan kerroin totuuden.
ap
Aiemmissa kommenteissa tämä jo lukee, mutta lyönti oli nyrkillä kasvoihin ja lyönnin voimakkuuden takia horjahdin ja löin vielä pääni kaatuessani. En ole haukkunut miestä munattomaksi tmv. riidan yhteydessä koskaan.
ap