Tyttö oli laitettu leirikasteessa kävelemään hevosenlantaan tulehtunut haava jalassaan
Ujo 11v ja ei ollut uskaltanut laittaa vanhemmille ohjaajille vastaan. n.17v tyttöjä olleet. Soitti minulle itkien asiasta ja olen nyt ottamassa yhteyttä paikkaan, miten te muotoilisitte asian puhelimessa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
No mikä tulehdus ap:n jalkapohjassa oli?
Tulehtunut haava, kerrottiin aloituksessa. Olisin tosin kaivannut ap:lta lisäkommenttia sen hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
No jalka ei ihme kyllä mennyt siitä pahemmaksi, Nämä aikuiset ohjaajat tarkkailevat sitä ja puhdistivat. Näille vanhemmille ohjaajatytöille pidetään puhuttelu.
Ap
Minkä takia ne vanhemmat tytöt joutuvat puhutteluun? Senkö takia, että sinun tyttäresi ei avannut suutaan ja sanonut että "minulla on haava jalassa, en kävele lantakasaan"? Sitten ymmärtäisin puhuttelun, jos tyttäresi olisi sanonut hänellä olevan haavan ja hänet olisi jotenkin pakotettu lantakasaan.
Kerrotaan vielä sekin, että minä olen ollut lapsena ujo ja arka, mutta en jotenkin osaa nähdä mitenkään kauheana "nöyryytyksenä" tuollaista paskakasaan tallustamista. Kyllä ne heppatytöt yleensä on aika sinut kaiken sen hevonpaskan ym. kanssa. Laitumellakin tms. saatetaan tillustaa ihan vapaaehtoisesti avojaloin ja silloinpa saattaa kakkaa tarttua jalkapohjaan.
Lannassa kävely on ihan ok ja jos haava on valmiiksi tulehtunut, ei se enää lannasta pahene. Eri asia pitäisikö se hoitaa muista syistä.
Mutta hevosennappuloita ei testata salmonellan varalle. En siis söisi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotaan vielä sekin, että minä olen ollut lapsena ujo ja arka, mutta en jotenkin osaa nähdä mitenkään kauheana "nöyryytyksenä" tuollaista paskakasaan tallustamista. Kyllä ne heppatytöt yleensä on aika sinut kaiken sen hevonpaskan ym. kanssa. Laitumellakin tms. saatetaan tillustaa ihan vapaaehtoisesti avojaloin ja silloinpa saattaa kakkaa tarttua jalkapohjaan.
En asu Suomessa, ja täällä nousisi hirveä haloo jos joku olisi maksua vastaan hommannut alakouluikäiselle lapselle "kesähoitopaikan", vaikka sitten harrastusleirillä, eikä joku aikuinen olisi jatkuvasti vastuussa.
Suomessa on erikoista se miten vaaditaan itsenäisyyttä hyvässä ja pahassa, ja hyvin aikaisesta iästä alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Lannassa kävely on ihan ok ja jos haava on valmiiksi tulehtunut, ei se enää lannasta pahene.
Tämä nyt ei ainakaan pidä paikkaansa.
Moi! Mielestäni leirikasteiden pitäisi olla turvallisia ja tytöllesi oltaisiin voitu pistää kenkä jalkaan.
Leirikasteet ovat hauskoja,kun ne ovat turvallisia ja ohjaajat hauskoja ja rohkaisevia. Sekä kiva leiri porukka.
Sori muuten kirjoitusvirheistä, tämä mobiiliversio on hankala. Tai sitten en vain osaa käyttää sitä :D nykyään olen muuten menestyvä, sopivasti puoliaan pitävä aikuinen. Olisin silti toivonut, että lapsena leireillä ja muuallakin olisi herkempienkin toiveet huomioitu paremmin. Ne kaikkein arimmat ja itkuisimmat yleensä saivatkin helpotusta, mutta kaltaiseni jotka käyttäytyivöt reippaasti tunteistaan huolimatta jäivät usein täysin paitsioon.
T.61