Miehen isä ei suostu laittamaan pukua häihimme
Kuulemma parasta mihin pystyy ovat tummat farkut ja ruudullinen kauluspaita. Jalkoihin ilmeisesti ajatteli vetää siisteimmät lenkkitossunsa. Kaikki muu olisi epämiehekästä ja turhaa hienostelua. Ja mulla ois aivan sama jos joku muu päättäis tuolla tavalla tulla häihimme mutta nyt on kuitenkin kyse sulhasen isästä, näyttää sitten tosi hienolta kaikissa valokuvissakon kun muut ovat kuitenkin pukeutuneet kunnolla.
Ja tää on hänelle hyvin vahva periaatekysymys, ei ole auttanut vaikka ollaan tarjouduttu lainaamaan pukua tai vaikka ostamaan kokonaan oma jos siitä on kiinni. Mutta hän ei jousta. Luulisi, että aikuinen mies voisi tuon verran joustaa periaatteistaan ainoan lapsensa häissä mutta ei.
Oli muuten veikeä näky aikanaan ylioppilasjuhlissanikin kun käytännössä kaikilla muilla vierailla oli puku ja hän ilmestyi paikalle kuluneissa farkuissa ja tahraisessa t-paidassa.
Anoppi on tuon suhteen luovuttanut jo vuosikymmeniä sitten. Ovat varmaan taas huvittavan näköinen pari kun anopin tuntien hän ilmestyy paikalle viimeisen päälle laitettuna iltapuvussa.
Argh, ei kai tuolle mitään voi eikä kutsumattakaan voisi jättää...
Kommentit (66)
On hienoa, että on vielä ihmisiä, jotka eivät piittaa yleisistä normeista ja suunnilleen haistattavat paskat tyylikkyydelle ja muulle joutavalle. Arvostan "juntteilua" todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sinullako on mielestäsi oikeus määritellä muiden pukeutumisesta prinsessaleikkiisi?
Eikä mielessä ole muuta murehdittavaa? Saattaa olla niinkin, että prinsessapäivänäsi menee moni muukin asia pieleen, kestääkö psyykkeesi sen? Olet pinnallinen bridezilla.
Se on psyyke, psyykesi. Älä käytä vaikeita sanoja, jos et osaa.
On asioita, joihin et voi vaikuttaa. Ihan turhaa alkaa niistä rakentamaan itselleen suurta murhetta. Kutsussa voi esittää toiveen siitä, mikä on pukukoodi mutta jokainen vieras ratkaisee itse, miten pukeutuu. Väärin ja liian rennosti tilaisuuden luonteeseen pukeutunut henkilö vaikuttaa juntilta, mutta jos se on miehen tyyli ja hän haluaa niin tehdä, niin et voi muuta kuin sopeutua. Kokonaisuudessa se on kuitenkin pikkujuttu ja tuskin pilaa hienoa päivääsi.
Vosiko olla kyse siitä, että isällä vaan ei ole sopivan kokoista tai tämän vuosisadan ajanmukaista pukua. Tai kenkiä puvun kanssa. Jos hänen kaappiinsa ilmestyisi puku, valkoinen kauluspaita, kravatti ja kengät, veikkaanpa että pukisi ne päälleen ihan vapaaehtoisesti hääpäivänänänne.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma parasta mihin pystyy ovat tummat farkut ja ruudullinen kauluspaita. Jalkoihin ilmeisesti ajatteli vetää siisteimmät lenkkitossunsa. Kaikki muu olisi epämiehekästä ja turhaa hienostelua. Ja mulla ois aivan sama jos joku muu päättäis tuolla tavalla tulla häihimme mutta nyt on kuitenkin kyse sulhasen isästä, näyttää sitten tosi hienolta kaikissa valokuvissakon kun muut ovat kuitenkin pukeutuneet kunnolla.
Ja tää on hänelle hyvin vahva periaatekysymys, ei ole auttanut vaikka ollaan tarjouduttu lainaamaan pukua tai vaikka ostamaan kokonaan oma jos siitä on kiinni. Mutta hän ei jousta. Luulisi, että aikuinen mies voisi tuon verran joustaa periaatteistaan ainoan lapsensa häissä mutta ei.
Oli muuten veikeä näky aikanaan ylioppilasjuhlissanikin kun käytännössä kaikilla muilla vierailla oli puku ja hän ilmestyi paikalle kuluneissa farkuissa ja tahraisessa t-paidassa.
Anoppi on tuon suhteen luovuttanut jo vuosikymmeniä sitten. Ovat varmaan taas huvittavan näköinen pari kun anopin tuntien hän ilmestyy paikalle viimeisen päälle laitettuna iltapuvussa.
Argh, ei kai tuolle mitään voi eikä kutsumattakaan voisi jättää...
Ihan OK minusta. Jokainen tyylillään.
Minusta on outoa nykyään, kun vaatteisiin on alettu kiinnittää niin paljon huomiota. Pääasia, että ovat siistit ja puhtaat, niin minä ajattelen.
Olen 60-luvulla syntynyt ja olen jotenkin kuvitellut, että mitä enemmän ihminen kehittyy, sitä rennommin hän suhtautuu tiettyihin asioihin kuten tummienbpukujen käyttöön juhlissa. Siksi minua oudoksuttaa, että vielä nykyäänkin jotkut eivät suvaitsisi yksilöllistä pukeutumista juhlissa.
Eli sellainen istumaton lyhyt puku pekko kraavaatilla olis nyt parempi kuin se farkku/kauluspaita?
Kukaan ei muista häitäsi vuoden päästä, kannattaako joka asiasta stressata?
Tulee vain mieleeni se, kuinka lyhyeen talutushihnaan miehesi aiot jatkossa laittaa.
Mun mielestä epäkohteliasta hääparia kohtaan olla pukeutumatta juhlan arvon mukaisesti. Ja ymmärrän tilanteen, omat vanhempani ovat molemmat samanlaisia jääräpäitä.
Oletko kysynyt lähtisikö hän sinun kanssasi puku ostoksille ja sinä tietenkin maksat?
Ei taida poiketa kauhean monen suomalaisen keski-ikäisen miehen juhlatyylistä paljoakaan. Ainakin noita satuhäitä ym katselemalla olen sen kuvan saanut että suomalaiset ei osaa pukeutua juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntti on juntti. Antakaa hänen nolata itsensä jos ei tajua omaa parastaan!
Ei teidän tarvitse tuntea tai kantaa hänen häpeäänsä tai olla noloina aikuisen ihmisen junttiudesta. pukeutukaa itse tyylikkäästi ja nauttikaa päivästänne!
Näinhän se on. mutta tosiaan, ärsyttää vain tuo jääräpäisyys kun ei ole ainoita asioita missä näkyy...
Ap
Etkö saanut kyyhkysiä ja poneja häihisi isän kustantamana?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaampa, että vieraiden joukossa on muitakin miehiä joilla sitä pukua ei ole ja naisia farkuissa niin isä ei tule mitenkään erottumaan joukosta.
Naisia farkuissa?! Mitä. En ole kyllä ikinä törmännyt tälläseen ilmiöön. Onko oikeesti joskus joku pukeutunut häihin farkkuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vosiko olla kyse siitä, että isällä vaan ei ole sopivan kokoista tai tämän vuosisadan ajanmukaista pukua. Tai kenkiä puvun kanssa. Jos hänen kaappiinsa ilmestyisi puku, valkoinen kauluspaita, kravatti ja kengät, veikkaanpa että pukisi ne päälleen ihan vapaaehtoisesti hääpäivänänänne.
Luitko aloitusta ollenkaan?
Naisena, vaimona, äitinä ja siskona olen ymmärtänyt että puvun housut ei ole ne mukavimmat, nykyäänhän on paljon farkkuja/chinoja jne jotka näyttävät ja tuntuvat päällä hyvältä. Jos tuleva appi tohtisi edes puvun takin laittaa päälle, niin hän olisi juhlallisempi... tiedän oman mieheni kohdalta aina saman "taistelun" ennen juhlia ja olenkin sanonut että puvun takki ja siisti yksivärinen kauluspaita alle sekä kraka niskaan, muuten aivan se ja sama miten pukeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viralliset protokolat ovat pukeutumisen suhteen löysyneet, eikä kyseessä taida olla kuninkaalliset häät vaikka prinsessa niin luuleekin niin anna olla.
Häissä morsian on se prinsessa. Joten hänellä on täysi oikeus toivoa elämänsä isoimpiin juhliin tulevilta vierailta asiallista pukeutumista. Tässä tapauksessa pukua. Jos olet itse noin juntti, pysy poissa toisten juhlista.
Tässä kirjoituksessa tiivistyy suomalaisen naisen prinsessaharhat. Päivä ei ole siis laisinkaan sulhasen päivä?
Kukaan ei muista kusisia juhliasi viiden vuoden päästä, mutta sinun mielestäsi koko maailman pitäisi muistaa vuosituhannen hienoimmat häät! Onko prinsessaleikit jääneet lapsuudesta päälle, vai oliko niitä liian vähän?
Suomalaiset naiset ne vasta niin upeita ilmestyksiä onkin legginseissään, kouvolatukissaan ja tatuoituina.
Paljon melua tyhjästä. Häissä voi mennä aika moni asia pieleen, ja pääsetkö tuolla asenteella edes sinne alttarille asti? Miehenä juoksisin pakoon , ja helkatin lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaampa, että vieraiden joukossa on muitakin miehiä joilla sitä pukua ei ole ja naisia farkuissa niin isä ei tule mitenkään erottumaan joukosta.
Naisia farkuissa?! Mitä. En ole kyllä ikinä törmännyt tälläseen ilmiöön. Onko oikeesti joskus joku pukeutunut häihin farkkuihin?
Oikeesti. Mustia farkkuja pidetään riittävän siisteinä juhlapukeutumiseen. Harvan häät on enää niin muodollisia, että vaaditaan mitään etikettipukeutumista. Monen ymmärtävät taloudellisesti tiukan tilanteen, eikä enää pidetä niin muodollisia juhlia.
Vaikka muut eivät muista niin itse katsoo niitä kuvia vielä pitkään. Ja aina muistuu mieleen miten vähän tämä appi arvosti/kunnioitti juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsen kummisetä, joka pitää pukua ihan edustusmielessä useinkin ja omistaa useita pukuja, tuli paikalle kauluspaidassa ja farkuissa. Vaimo oli sentään pukeutunut juhlavammin, joskin naisilla se on suhteellista. Veljeni nauraa sille vieläkin. Lapsen vuotta aiemmin kirjoittanut kaverikin oli laittanut puvun päälleen.
Alapeukuttajille tiedoksi, että seuraavana vuonna lapsen serkun yo-juhlissa taas oli puku. Sekä hänellä ei ollut kyse siitä, etteikö omista pukuja tai eikö voisi niitä pitää. En tiedä, miksi meidän pojan juhlaan ei sitä laittanut ja kun oli vielä farkut.
Jos mä joskus järjestän häät tai muut isot pippalot (tuskin järjestän), niin pukukoodiksi tulee farkku. Saa nää jotka on piinanneet mua pukujuhlillaan marssia kauppaan ja itse laittaa rahaa vaatteisiin, joita eivät halua, jotka tuntuvat epämukavilta käyttää ja joilla on käyttöä kerran viidessä vuodessa.