Miehen isä ei suostu laittamaan pukua häihimme
Kuulemma parasta mihin pystyy ovat tummat farkut ja ruudullinen kauluspaita. Jalkoihin ilmeisesti ajatteli vetää siisteimmät lenkkitossunsa. Kaikki muu olisi epämiehekästä ja turhaa hienostelua. Ja mulla ois aivan sama jos joku muu päättäis tuolla tavalla tulla häihimme mutta nyt on kuitenkin kyse sulhasen isästä, näyttää sitten tosi hienolta kaikissa valokuvissakon kun muut ovat kuitenkin pukeutuneet kunnolla.
Ja tää on hänelle hyvin vahva periaatekysymys, ei ole auttanut vaikka ollaan tarjouduttu lainaamaan pukua tai vaikka ostamaan kokonaan oma jos siitä on kiinni. Mutta hän ei jousta. Luulisi, että aikuinen mies voisi tuon verran joustaa periaatteistaan ainoan lapsensa häissä mutta ei.
Oli muuten veikeä näky aikanaan ylioppilasjuhlissanikin kun käytännössä kaikilla muilla vierailla oli puku ja hän ilmestyi paikalle kuluneissa farkuissa ja tahraisessa t-paidassa.
Anoppi on tuon suhteen luovuttanut jo vuosikymmeniä sitten. Ovat varmaan taas huvittavan näköinen pari kun anopin tuntien hän ilmestyy paikalle viimeisen päälle laitettuna iltapuvussa.
Argh, ei kai tuolle mitään voi eikä kutsumattakaan voisi jättää...
Kommentit (66)
Anna tulla miten tulee.. itsensä vaan nolaa.
Noloa.. Siis hänelle itselleen. Mun isä myös joskus ollut todella jääräpäinen tietyissä asioissa. Esim. Juhliin ei koskaan suostu laittamaan kravattia vaan rusetin.
Juntti on juntti. Antakaa hänen nolata itsensä jos ei tajua omaa parastaan!
Ei teidän tarvitse tuntea tai kantaa hänen häpeäänsä tai olla noloina aikuisen ihmisen junttiudesta. pukeutukaa itse tyylikkäästi ja nauttikaa päivästänne!
Taidat olla aika kontrolloiva persoona. Anna ihmisten pukeutua miten haluavat.. on sulla pienet murheet. Haloo.
Anna isän olla oma itsensä ja keskity juhlaan muuten.
No eiköhän se ole ihan oma häpeänsä aikuinen ihminen. Ei siitä kukaan teitä syytä.
Viralliset protokolat ovat pukeutumisen suhteen löysyneet, eikä kyseessä taida olla kuninkaalliset häät vaikka prinsessa niin luuleekin niin anna olla.
Veikkaampa, että vieraiden joukossa on muitakin miehiä joilla sitä pukua ei ole ja naisia farkuissa niin isä ei tule mitenkään erottumaan joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän tarvitse tuntea tai kantaa hänen häpeäänsä tai olla noloina aikuisen ihmisen junttiudesta. pukeutukaa itse tyylikkäästi ja nauttikaa päivästänne!
Näinhän se on. mutta tosiaan, ärsyttää vain tuo jääräpäisyys kun ei ole ainoita asioita missä näkyy...
Ap
Mun mielestä jotenkin sympaattista. Voin nähdä sieluni silmin kuinka miehesi näyttää hääkuvia lapsenlapsilleen ja naureskelee kuinka oma pappa oli tuollainen jäärä :)
Sinullako on mielestäsi oikeus määritellä muiden pukeutumisesta prinsessaleikkiisi?
Eikä mielessä ole muuta murehdittavaa? Saattaa olla niinkin, että prinsessapäivänäsi menee moni muukin asia pieleen, kestääkö psyykkeesi sen? Olet pinnallinen bridezilla.
Meillä lapsen kummisetä, joka pitää pukua ihan edustusmielessä useinkin ja omistaa useita pukuja, tuli paikalle kauluspaidassa ja farkuissa. Vaimo oli sentään pukeutunut juhlavammin, joskin naisilla se on suhteellista. Veljeni nauraa sille vieläkin. Lapsen vuotta aiemmin kirjoittanut kaverikin oli laittanut puvun päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Viralliset protokolat ovat pukeutumisen suhteen löysyneet, eikä kyseessä taida olla kuninkaalliset häät vaikka prinsessa niin luuleekin niin anna olla.
Häissä morsian on se prinsessa. Joten hänellä on täysi oikeus toivoa elämänsä isoimpiin juhliin tulevilta vierailta asiallista pukeutumista. Tässä tapauksessa pukua. Jos olet itse noin juntti, pysy poissa toisten juhlista.
Eikö ole tärkeintä, että sulhasen isä kuitenkin tulee paikalle? Sullehan se varmasti sopisi, ettei miehen puolelta tulis ketään, kunhan sun omat täydelliset sukulaisesi on paikalla. Että joku jaksaakin nipottaa turhasta.
Joka suvussa on joku jollain tavalla ongelmallinen.
Kyllä minuakin vähän harmittaisi. Taitaa kuitenkin olla viisainta olla välittämättä.
Tulevaisuuden kannalta tärkeintä on että tulette toimeen sen yhteisen ajan mitä jäljellä on.
Isät ja äidit saattavat kuollakin yllättävän pian. Koskaan ei voi tlietää.
Suurin osa vieraista kuitenkin jotenkin tietänee sulhasesi isän, joten miksi hänen pitäisi teeskennellä olevansa jotain mitä ei ole.
Toivottavasti ei kuitenkaan riehu humalassa tai muuta todella tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. mutta tosiaan, ärsyttää vain tuo jääräpäisyys kun ei ole ainoita asioita missä näkyy...
Ap
Voi pientä. Eikö iskä anna rahaa uuteen autoon tai palvo teitä aikuisia ihmisiä toisena päivätyönään?
Ilmoitat, että sinullakin on periaatteesi, ja että joko isäsi tulee häihisi puvussa tai ei lainkaan. Muu pukeutuminen loukkaa sinua.
Ei kaikkea tarvi sietää edes suvulta, vaikka olisikin oma isä/äiti/lapsi.
Tuota noin... oliskohan sinun kannattanut miettiä näitä asioita silloin, kun päätit johonkin pysyvämpään tulevan miehesi kanssa ryhtyä?
Tuosta perheestä et koskaan tule pääsemään eroon. Ajattele myös, minkälaisia vaikutteita tuleva miehesi on kotoaan saanut.
En tietenkään tunne taustaasi, mutta esim minulle tuollainen junttius ei olisi koskaan ok.
Hyvä iskä!