Miehen isä ei suostu laittamaan pukua häihimme
Kuulemma parasta mihin pystyy ovat tummat farkut ja ruudullinen kauluspaita. Jalkoihin ilmeisesti ajatteli vetää siisteimmät lenkkitossunsa. Kaikki muu olisi epämiehekästä ja turhaa hienostelua. Ja mulla ois aivan sama jos joku muu päättäis tuolla tavalla tulla häihimme mutta nyt on kuitenkin kyse sulhasen isästä, näyttää sitten tosi hienolta kaikissa valokuvissakon kun muut ovat kuitenkin pukeutuneet kunnolla.
Ja tää on hänelle hyvin vahva periaatekysymys, ei ole auttanut vaikka ollaan tarjouduttu lainaamaan pukua tai vaikka ostamaan kokonaan oma jos siitä on kiinni. Mutta hän ei jousta. Luulisi, että aikuinen mies voisi tuon verran joustaa periaatteistaan ainoan lapsensa häissä mutta ei.
Oli muuten veikeä näky aikanaan ylioppilasjuhlissanikin kun käytännössä kaikilla muilla vierailla oli puku ja hän ilmestyi paikalle kuluneissa farkuissa ja tahraisessa t-paidassa.
Anoppi on tuon suhteen luovuttanut jo vuosikymmeniä sitten. Ovat varmaan taas huvittavan näköinen pari kun anopin tuntien hän ilmestyy paikalle viimeisen päälle laitettuna iltapuvussa.
Argh, ei kai tuolle mitään voi eikä kutsumattakaan voisi jättää...
Kommentit (66)
Ihmisillä on avioeroja ja häitä nykyään jatkuvasti, joten ei se niin tarkkaa ole, mitä ensimmäisissä omissa häissä jollakulla on yllään. Kyllä Nykäsen Matti tietää, mikä on sopiva omien häiden määrä yhdelle ihmiselle. :) Siinä menevät jo valokuvat ja vaatemuodit sekaisin, kun vuosien päästä katselee useiden häiden valokuvatarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viralliset protokolat ovat pukeutumisen suhteen löysyneet, eikä kyseessä taida olla kuninkaalliset häät vaikka prinsessa niin luuleekin niin anna olla.
Häissä morsian on se prinsessa. Joten hänellä on täysi oikeus toivoa elämänsä isoimpiin juhliin tulevilta vierailta asiallista pukeutumista. Tässä tapauksessa pukua. Jos olet itse noin juntti, pysy poissa toisten juhlista.
Tässä kirjoituksessa tiivistyy suomalaisen naisen prinsessaharhat. Päivä ei ole siis laisinkaan sulhasen päivä?
Kukaan ei muista kusisia juhliasi viiden vuoden päästä, mutta sinun mielestäsi koko maailman pitäisi muistaa vuosituhannen hienoimmat häät! Onko prinsessaleikit jääneet lapsuudesta päälle, vai oliko niitä liian vähän?
En sattuneista syistä leikkinyt prinsessaleikkejä lapsena. Ja olen aina pukenut asianmukaisen puvun päälleni häissä, hautajaisissa yms. Kravatti kaulaan jne, vaikka ei juuri tule muuten käytettyäkään.
Kun en ole mennyt naimisiin, niin ei minulla ole ollut myöskään kusisia häitä. Ja jos olisin mennyt, en olisi kutsunut sinua, joten häät eivät olisi olleet sittenkään kusiset.
Ja tietenkin häät ovat myös sulhasen juhlat. Mistä sinä tomppeli keksit kirjoituksestani, että ne eivät mielestäni olisi? Mutta ei se sitä tarkoita, että morsiamen toiveita asiallisesta pukeutumisesta ei tarvitsisi noudattaa.
Voi hemmetti. Semmoisia ne jotkut vaan on. Eivät tajua juhlista mitään.
Sitten on toinen puoli.
OT: Miehen veli meni naimisiin ja morsio tarkasti lähisuvun vaatteet, että ovatko käypiä hänen häihinsä.
Anoppi "tykkäs hirveesti" tuosta ratsiasta. Hänellä oli kuulemma liikaa tummia sävyjä, pitää hankkia jotain kesäistä ja tyylikästä. He pitävät häät, ei hautajaisia.
Anopilla on oma tyylinsä, muistuttaa pitkälti Kirsti Paakkasta (ei ihan pelkkää mustaa, mutta sinnepäin). Morsio toi anopille äitinsä vaatekaapista ihanan pitkän vartalomyötäisen rosan mekkosen, ruusuhuivin ja leveä lierisen hatun, helmikorut. Olivat ne kauniit, en sitä sano.
Olin paikalla kun anoppia puettiin ja näin se höyryn joka sieltä korpin mustien hiusten alta nousi. Oli naurussa pitelemistä.
En mäkään tuossa ratsiassa jäänyt osattomaksi. Mun piti laihduttaa hänen häihinsä, etten näytä niin turvonneelta kuvissa. Olin raskaana silloin - en laihduttanut. Hän näki paljon vaivaa löytääkseen mulle sopivia vaatteita, kun kieltäydyin tilaamasta yhtä juhlaa varten jenkeistä raskausajan juhlavaatteet (250 e), niin suutahti. Ihan HM rekiltä löysin kauniin kesäisen mekon, sai luvan kelvata.
Appiukon puku meni myös uusiksi ja miehelleni sen oli ihan turha mitään sanoa. Tumma puku sai luvan kelvata.
Häät sitten meni niin, että meidän perhe oli silloin Norossa, oikeasti! Anoppi laittoi päälleen mustinta mitä kaapista löytyi ja vielä harso pillerin osti päähänsä. Vielä laittoi mulle tekstarin, "te onnekkaat!" Ei se silloin siltä tuntunut.
Häistähän kuului vaikka mitä juttua jälkeenpäin, mutta yllättäen pääosissa ei ollut anoppi. Vaan sulhasen "sairaat" kaverit.
Älkää puuttuko liikaa vieraiden vaatetukseen, vaan keskittykää juhlimaan läheisten kanssa! :)
Itsensä vaan nolaa :D
Olin kerran ristiäisissä missä vauvan mummon uusi mies oli pukeutunut kulahtaneisiin farkkuihin ja fleeceen, muut oli pukeutuneet ihan asiallisesti. Itsensä vaan nolasi, varsinkin kun kaikki tiesi ettei kyseinen mies pidä ollenkaan vaimonsa lapsista.
Ei se kylän nuorisoseurantalo kartanoksi muutu vaikka kuinka vieraat vaatteilla koreilisi.
Teillä on kuitenkin hyvät välit ja miehen isä vaivautuu tulemaan häihin? Ehkä se vaatetus nyt kuitenkin on pieni murhe...ei aikuista voi pakottaa.
Meidän häihin miehen isä ei tullut ollenkaan...ei puvussa eikä farkuissa eikä ole tullut mihinkaan juhliin sen jälkeenkään.
Tämä keskustelu on hyvin hämmentävää? Ovatko suomalaiset todella niin juntteja, kuin näiden kommenttien perusteella voisi päätellä, vai onko nämä kaikki provoja?
Hölmöä käytöstä appiukolta, mutta itse antaisin vaan olla ja pukeutua niin kuin tykkää. Kaikki saavat näyttää omilta itseltään kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viralliset protokolat ovat pukeutumisen suhteen löysyneet, eikä kyseessä taida olla kuninkaalliset häät vaikka prinsessa niin luuleekin niin anna olla.
Häissä morsian on se prinsessa. Joten hänellä on täysi oikeus toivoa elämänsä isoimpiin juhliin tulevilta vierailta asiallista pukeutumista. Tässä tapauksessa pukua. Jos olet itse noin juntti, pysy poissa toisten juhlista.
Missä feministinen liike, joka vaatii, että naisen eriarvoinen kohtelu häissä pitää lakkauttaa tasa-arvoa loukkaavana?
Ai niin, tasa-arvo toimii vaan kivoissa jutuissa, naisen erityisasemaan ei saa kajota silloin, kun siitä on naiselle etua.
Onpa harvinaisen tyypillinen suomalainen mies! Alkaa jopa olla katoavaa kansanperinnettä. Jopa äskettäin valitun missin faijakin pukeutui puuhan huipennukseen pukuun, vaikka on henkeen ja vereen farkkumies. Vähänkin vanhempi suomalainen perusmies karttaa kaikkea etikettiin ja hyvään käytökseen liittyvää, koska se on hänen mielestään herrankekkuloille tarkoitettua ja voi jopa vaikuttaa homostelulta.
Katselkaapa perusmiestä, joka on jossain ruokapaikassa (ei toki huippuravintolassa!), niin lippalakki päässä se ahtaa hirveällä vauhdilla kukkuraista annostaan pelkällä haarukalla suuhunsa. Perunat se muussaa kastikkeen sekaan samalla tavalla kuin silloin, kun äiti muussasi ne kun poikakulta oli kolmevuotias ja opetteli itse syömään. Mustia käsiä ei parane edes katsoa, ettei itse menetä ruokahaluaan. Samaan pakettiin kuuluu myös se, että harva mies suostuu ääntämään vieraita kieliä kunnolla, koska se on niin noloa ja akkamaista. Nuoriso on parantanut tässä suhteessa tapojaan.
Välähdys vuosikymmenien takaa omista lakkiaisistani: Koululla isäpuolella oli sentään puku ja kravatti, mutta kotiin päästyämme vaihtoi heti verkkareihin ja trikoopaitaan. Ja velipoika seurasi tietysti isänsä esimerkkiä! Myös meillä valokuvat ovat aika huvittavia, sillä muilla miesvierailla on puku päällään, jopa enollani, joka ei mikään pukumies ollut, mutta osasi kuitenkin pukeutua tilanteen mukaan. Täytyy myöntää, että ne verkkarit loukkasivat silloin mieltäni, vaikken mikään prinsessa tai muu kermaperse olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa harvinaisen tyypillinen suomalainen mies! Alkaa jopa olla katoavaa kansanperinnettä. Jopa äskettäin valitun missin faijakin pukeutui puuhan huipennukseen pukuun, vaikka on henkeen ja vereen farkkumies. Vähänkin vanhempi suomalainen perusmies karttaa kaikkea etikettiin ja hyvään käytökseen liittyvää, koska se on hänen mielestään herrankekkuloille tarkoitettua ja voi jopa vaikuttaa homostelulta.
Katselkaapa perusmiestä, joka on jossain ruokapaikassa (ei toki huippuravintolassa!), niin lippalakki päässä se ahtaa hirveällä vauhdilla kukkuraista annostaan pelkällä haarukalla suuhunsa. Perunat se muussaa kastikkeen sekaan samalla tavalla kuin silloin, kun äiti muussasi ne kun poikakulta oli kolmevuotias ja opetteli itse syömään. Mustia käsiä ei parane edes katsoa, ettei itse menetä ruokahaluaan. Samaan pakettiin kuuluu myös se, että harva mies suostuu ääntämään vieraita kieliä kunnolla, koska se on niin noloa ja akkamaista. Nuoriso on parantanut tässä suhteessa tapojaan.
Välähdys vuosikymmenien takaa omista lakkiaisistani: Koululla isäpuolella oli sentään puku ja kravatti, mutta kotiin päästyämme vaihtoi heti verkkareihin ja trikoopaitaan. Ja velipoika seurasi tietysti isänsä esimerkkiä! Myös meillä valokuvat ovat aika huvittavia, sillä muilla miesvierailla on puku päällään, jopa enollani, joka ei mikään pukumies ollut, mutta osasi kuitenkin pukeutua tilanteen mukaan. Täytyy myöntää, että ne verkkarit loukkasivat silloin mieltäni, vaikken mikään prinsessa tai muu kermaperse olekaan.
Pääsit haukkumaan suomalaista miestä, kostuitko? Suomalainen nainen on elegantti kaunotar, joka liihottelee aina tyylikkäissä vaatteissa ja laitettuna, paikasta paikkaan luoden onnellisuutta , hymyjä ja hyvää oloa ympärilleen?
Jos olisin tämän bridezillan miehen isä, jättäisin häät väliin ja penniäkään en maksaisi kuluista.
Rahat taitaa tällekin mammalle kelvata? Eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on hyvin hämmentävää? Ovatko suomalaiset todella niin juntteja, kuin näiden kommenttien perusteella voisi päätellä, vai onko nämä kaikki provoja?
Todellinen juntti on se, joka arvostelee toisten ulkoista olemusta ja pukeutumista.
Ja hämmentävää tässä on vain se, että suomalainen nainen on niin prinsessaharhainen.
Oma isäni vetää AINA vitum0iset kännit ja kertoo "hauskoja vitsejä" ja "viattomasti" ahdistelee kaikki yli 15 alle 55-v naisia... Viime juhlista jätettiin kutsumatta, saa nähdä kutsutaanko häihinkään.
PS. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata pukeutua tilanteen mukaan.
Eli vaikka sulhasen isä olisi Ingvar Kamprad , joka ajaa 30 vuotta vanhalla Volvolla ja pukeutuu tuulipukuun,
olisi hän palstamammojen mielestä tyylitön juntti, jolla ei ole asia POIKANSA SUUREEN PÄIVÄÄN?
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikka sulhasen isä olisi Ingvar Kamprad , joka ajaa 30 vuotta vanhalla Volvolla ja pukeutuu tuulipukuun,
olisi hän palstamammojen mielestä tyylitön juntti, jolla ei ole asia POIKANSA SUUREEN PÄIVÄÄN?
Ei raha tee ihmisestä automaattisesti tyyliniekkaa. Amerikkalaisessa MAD-huumorilehdessa parodioitiin aikanaan pukeutumista työpaikalla, siinä tasan kaksi työntekijää sai pukeutua T-paitaan, risaisiin farkkuihin ja tennareihin. Toinen oli postituksen kesä-apulainen ja toinen oli firman omistaja.
M45
M 1 E S kirjoitti:
Oma isäni vetää AINA vitum0iset kännit ja kertoo "hauskoja vitsejä" ja "viattomasti" ahdistelee kaikki yli 15 alle 55-v naisia... Viime juhlista jätettiin kutsumatta, saa nähdä kutsutaanko häihinkään.
PS. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata pukeutua tilanteen mukaan.
Lisänä isäni ei koskaan tuo mitään lahjaa mutta yrittää aina lainata 20-100€ kaikkien edessä ja lopettaa vasta jos sille apinalle jotain ropoja heittää. Jos miehesi isä ei osaa olla edes pari h puku päällä niin voitte jättää kutsumatta, tuskin mitään menetätte. Joskus isäni uhannut että jos ei häntä auteta niin turha tuoda lapsia hoitoon sitten jos niitä saatte aikaan. Joo-o en kyllä ikinä veisi edes kissoja sille hoitoon. Ja saa sitä olla vaikka rankin miesten mies mutta käyttäytyä pitää osata ja muita kunnioittaa.
Tietääkö sulhasmies olevansa menossa päällepäsmärin kanssa naimisiin? Toki vässyköitä ja masokisteja on, huvinsa kullakin. Ei vain kovin ruusuista kuvaa pysty muodostamaan sulhasen tulevaisuudesta aloituksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Voi hemmetti. Semmoisia ne jotkut vaan on. Eivät tajua juhlista mitään.
Sitten on toinen puoli.
OT: Miehen veli meni naimisiin ja morsio tarkasti lähisuvun vaatteet, että ovatko käypiä hänen häihinsä.
Anoppi "tykkäs hirveesti" tuosta ratsiasta. Hänellä oli kuulemma liikaa tummia sävyjä, pitää hankkia jotain kesäistä ja tyylikästä. He pitävät häät, ei hautajaisia.
Anopilla on oma tyylinsä, muistuttaa pitkälti Kirsti Paakkasta (ei ihan pelkkää mustaa, mutta sinnepäin). Morsio toi anopille äitinsä vaatekaapista ihanan pitkän vartalomyötäisen rosan mekkosen, ruusuhuivin ja leveä lierisen hatun, helmikorut. Olivat ne kauniit, en sitä sano.
Olin paikalla kun anoppia puettiin ja näin se höyryn joka sieltä korpin mustien hiusten alta nousi. Oli naurussa pitelemistä.
En mäkään tuossa ratsiassa jäänyt osattomaksi. Mun piti laihduttaa hänen häihinsä, etten näytä niin turvonneelta kuvissa. Olin raskaana silloin - en laihduttanut. Hän näki paljon vaivaa löytääkseen mulle sopivia vaatteita, kun kieltäydyin tilaamasta yhtä juhlaa varten jenkeistä raskausajan juhlavaatteet (250 e), niin suutahti. Ihan HM rekiltä löysin kauniin kesäisen mekon, sai luvan kelvata.
Appiukon puku meni myös uusiksi ja miehelleni sen oli ihan turha mitään sanoa. Tumma puku sai luvan kelvata.
Häät sitten meni niin, että meidän perhe oli silloin Norossa, oikeasti! Anoppi laittoi päälleen mustinta mitä kaapista löytyi ja vielä harso pillerin osti päähänsä. Vielä laittoi mulle tekstarin, "te onnekkaat!" Ei se silloin siltä tuntunut.
Häistähän kuului vaikka mitä juttua jälkeenpäin, mutta yllättäen pääosissa ei ollut anoppi. Vaan sulhasen "sairaat" kaverit.
Älkää puuttuko liikaa vieraiden vaatetukseen, vaan keskittykää juhlimaan läheisten kanssa! :)
Ai kauheeta mikä miniä😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Noloa.. Siis hänelle itselleen. Mun isä myös joskus ollut todella jääräpäinen tietyissä asioissa. Esim. Juhliin ei koskaan suostu laittamaan kravattia vaan rusetin.
OT, mutta mikä vika kravatissa on? Eikös kraka ole arkisempi kuin rusetti?
Sekä jos joku nyt sitä koettaa, että pojalla olisi ollut huono todistus, niin kyse ei ollut siitäkään. Keskitasoa parempi, pari ällää ja loput ämmiä.