Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa syöt päivän aikana?

Vierailija
10.06.2016 |

Ja mitä yleensä: siis aamupala, lounas, välipaloja ..?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti 6 kertaa eli aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Toisinaan saattaa olla kaksikin iltapalaa.

Ja selostanpa ennen kuin joku keksii alkaa valittamaan. Eli aamulla alkaa tosi nopeasti heikottamaan aamiasen jälkeen joten tarvitsen tuon ylimääräisen välipalan. Mulla on myös heikko sokeritasapaino (ihan lääkärin toteamana).

Niin ja syömisten laatua ei voi muuttaa  :D:D

Minulla on kyllä ravitsemus katsottu kuntoon ihan ammattilaisten kanssa. Lämpimillä aterioilla lihaa ja kasviksia+lähes aina salaattia. Ainoa miinus on etten pysty käyttämään viljatuotteita mutta nämäkin on fiksusti korvattu.

Herkkä sokeritasapaino on ihan sokerirasituksella todettu. Teille joillekin tämä on varmasti vaikea ymmärtää mutta maailmasta ei löydy ruokaa joka pitäisi heikotuksen poissa usean tunnin ajan.

Vierailija
82/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Joskus klo 20 maissa illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 kertaa. Getting Jacked. Vettä 4-6L päivässä.

Vierailija
84/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti 6 kertaa eli aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Toisinaan saattaa olla kaksikin iltapalaa.

Ja selostanpa ennen kuin joku keksii alkaa valittamaan. Eli aamulla alkaa tosi nopeasti heikottamaan aamiasen jälkeen joten tarvitsen tuon ylimääräisen välipalan. Mulla on myös heikko sokeritasapaino (ihan lääkärin toteamana).

Minulla on kyllä ravitsemus katsottu kuntoon ihan ammattilaisten kanssa. Lämpimillä aterioilla lihaa ja kasviksia+lähes aina salaattia. Ainoa miinus on etten pysty käyttämään viljatuotteita mutta nämäkin on fiksusti korvattu.

Herkkä sokeritasapaino on ihan sokerirasituksella todettu. Teille joillekin tämä on varmasti vaikea ymmärtää mutta maailmasta ei löydy ruokaa joka pitäisi heikotuksen poissa usean tunnin ajan.

Näinpä. Itse onneksi olen niitä, jotka voivat olla ongelmitta pitkiä aikoja syömättä, mutta tiedän että esim. reaktiivisesta hypoglykemiasta kärsivät eivät oikein voi, koska se liian alas menevä verensokeri tekee olosta kamalan, jopa työkyvyttömän. Riippuen ihmisestä liian alhainen verensokeri tulee 2-5 tuntia aterian jälkeen, ja jos silloin tällainen ihminen ei syö nostaakseen verensokeria, tukalat oireet pilaavat taatusti päivän.

Vierailija
85/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Itse onneksi olen niitä, jotka voivat olla ongelmitta pitkiä aikoja syömättä, mutta tiedän että esim. reaktiivisesta hypoglykemiasta kärsivät eivät oikein voi, koska se liian alas menevä verensokeri tekee olosta kamalan, jopa työkyvyttömän. Riippuen ihmisestä liian alhainen verensokeri tulee 2-5 tuntia aterian jälkeen, ja jos silloin tällainen ihminen ei syö nostaakseen verensokeria, tukalat oireet pilaavat taatusti päivän.

Niin ja näille reaktiivisesta hypoglykemiasta kärsiville oireet siis tosiaan tulevat vaikka karppaisi tai söisi paljon proteiinia tai ihan mitä vaan. Aterian koostumuksesta huolimatta verensokeri menee oireita aiheuttavan alas tietyn ajan päästä ateriasta.

Vierailija
86/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän siitä olostilasta kun on "pitkään" syömättä ja näläntunne katoaa, meneekö siinä sitten joku rasvanpolttomoodi päälle tms.

Vierailija
87/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän siitä olostilasta kun on "pitkään" syömättä ja näläntunne katoaa, meneekö siinä sitten joku rasvanpolttomoodi päälle tms.

Ei vaan lihaksenpolttomoodi. Sitä on sitten kiva olla laihaläski.

Vierailija
88/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

06:00: Smoothie+mysli

12-13:00:lounas

15:00: chia vankkaa

18:00:päivällinen

21:00:iltapala

Vierailija
89/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen monet muutkin syövät kahdesti päivässä! Itse syön lounaan keskipäivällä ja illallisen alkuillasta. Aterioiden kalorimäärät vaihtelevat siinä 400-800 välillä. Joskus raskaamman lounaan jälkeen unohtaa loppupäivänä syödä! Vieraillessa saatan kohteliaisuudesta ottaa kahvin kanssa keksin tai jotain muuta pientä "välipalaksi". BMI on 20, energiaa virtaa kuin pienessä kylässä enkä ole mikään laihaläski.

Vierailija
90/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kertaa päivässä pieniä annoksia.

Vierailija
91/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä lihaksia käytetä, ellei sitten ole myös jatkuvasti miinuskaloreilla. Kyllä keho normaalitilanteessa ottaa ensiksi maksan ja lihasten hiilihydraattivarastoista, sekä rasvakudoksesta. Tällaisessa pitkien ruokailuvälien tapauksessa nimenomaan näistä se otetaan, eikä aleta lihasta polttaa. Rankka laihdutus, eli pitkällinen  kovilla miinuskaloreillla olo, kyllä sitten alkaa syödä sitä lihastakin.

Vierailija
92/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi kyllä merkittävää lihaskatoa tulla vielä päivän mittaisella paastollakaan, jos koko viikon kalorit on maltillisesti miinuksella.

Vierailija
93/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6. Nyt oon syöny jo neljä kertaa joten voi olla että pari kertaa viel pitää

Vierailija
94/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista, täällä alapeukutetaan niitä, jotka syövät säännöllisesti ja terveellisesti.

Läskit kateellisena?

Ei se ainoa tapa elää terveellisesti ja säännöllisesti ole syödä kuutta kertaa päivässä. Jos se jatkuva pienen puputtaminen ei ole jollekin luonnollista, niin se voi tehdä jopa hallaa.

Vierailija
95/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista, täällä alapeukutetaan niitä, jotka syövät säännöllisesti ja terveellisesti.

Läskit kateellisena?

Ei se ainoa tapa elää terveellisesti ja säännöllisesti ole syödä kuutta kertaa päivässä. Jos se jatkuva pienen puputtaminen ei ole jollekin luonnollista, niin se voi tehdä jopa hallaa.

Kukas se sanoikaan, ettei leijonakaan saalista oravia "pikkunälkään"? Ihmisten höpötystä tuollaiset välipalat.

Vierailija
96/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä 4 kertaa päivässä:

aamupala

lounas

välipala

iltapala

Joinakin päivinä kertoja tulee 5, jos otan noiden varsinaisten "aterioiden" lisäksi hedelmän. En pystyisi elämään kahdella syömiskerralla päivässä. Minulle tulee tosi huono olo, jos ateriavälit venyy yli neljän tunnin.

Vierailija
97/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 kertaa

Vierailija
98/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa

Vierailija
99/99 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-6. Yleensä kuitenkin neljä tai viisi kertaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän