Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän aineenopettajan työllistyminen

Vierailija
10.06.2016 |

Valmistumisesta alkaa olla jo useampi vuosi, eikä alan töitä löydy. Milloin kannattaa luovuttaa ja alkaa miettiä alanvaihtoa? Aineyhdistelmäkin on niin eksoottinen kuin matematiikka/kemia. Hakijoita paikkaan kuin paikkaan on kymmeniä.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että matematiikan opet onnistu harvoja aineenopeja jotka työllistyy.

Vierailija
2/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että matematiikan opet onnistu harvoja aineenopeja jotka työllistyy.

Niin minäkin luulin ja niin meille yliopistolla kerrottiin. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka ja kemia on liian vähän peruskoulupuolella. Pitää olla mafyke vähintään, mielellään vielä pätevyys tietotekniikkaan. Lukiosta voi löytyäkin tuo make yhdistelmä, mutta harvinaisempia ja halutumpia paikkoja ovat. Eli lue fysiikan aineopinnot nyt ainakin.

Vierailija
4/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuten opiskele ainakaan laaja-alaiseksi erityisopettajaksi; meitä on aivan liikaa! Itse olen enkun ope ja opiskelin laaja-alaiseksi, mutta enpä työllisty näillä pätevyyksillä.

Vierailija
5/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajien työt ovat vähentyneet todella paljon. Kilpailussa pärjätäseen pitäisi oikeastaan olla vielä fysiikka ja atk. Silloin olisi paremmat mahdollisuudet päästä pieniin kouluihin, joissa pätevistä monen aineen opettajista on välillä pulaa.

Vierailija
6/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenopettajien työt ovat vähentyneet todella paljon. Kilpailussa pärjätäseen pitäisi oikeastaan olla vielä fysiikka ja atk. Silloin olisi paremmat mahdollisuudet päästä pieniin kouluihin, joissa pätevistä monen aineen opettajista on välillä pulaa.

Minä olen ollut vain isoissa kouluissa isoissa kaupungeissa, ja kaikki virat ovat olleet vähintään mafyke. Niin on nyt omakin virkani.

Vierailija
7/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistokaupungit on kyllä tukossa. Ei muuta kuin maakuntaan hankkimaan työkokemusta.

Vierailija
8/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka ja kemia on liian vähän peruskoulupuolella. Pitää olla mafyke vähintään, mielellään vielä pätevyys tietotekniikkaan. Lukiosta voi löytyäkin tuo make yhdistelmä, mutta harvinaisempia ja halutumpia paikkoja ovat. Eli lue fysiikan aineopinnot nyt ainakin.

Nykyään ei ole oikein mahdollista rajattujen opiskeluaikojen puitteissa lukea kolmen aineen pätevyyttä. Ehkä pitää mennä täydentämään tutkintoa omalla rahalla :(

Vierailija
9/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni: Jos valmistumisen jälkeen työttömyyttä on takana jo useampi vuosi, onko jo aika luovuttaa? Eikö tässä leimaannu epäkelvoksi?

On se muuten kumma, että opiskeluaikana sijaisuuksia sai niin paljon kun halusi tehdä. Nyt ei mitään, ei yhtään mitään. Ei kai se pätevyyden saaminen voi niin paljoa vaikuttaa sijaisuuksien saamiseen?

- ap

Vierailija
10/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole oikein mahdollista rajattujen opiskeluaikojen puitteissa lukea kolmen aineen pätevyyttä. Ehkä pitää mennä täydentämään tutkintoa omalla rahalla :(

Itse täydensin jälkikäteenkin, mutta kyllä minä neljässä vuodessa sain jo 185 ov maisterintutkinnon kasaan, mitä se nyt sitten opintopisteinä nykyään tarkoittaakaan. Minimi olisi ollut 160 ov.

Vierailija
11/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistokaupungit on kyllä tukossa. Ei muuta kuin maakuntaan hankkimaan työkokemusta.

Miehellä on (onneksi) vakituinen työ täällä, joten muutto ei tule kyseeseen. Mieluummin alanvaihto kuin etäsuhde, sillä on se sen verran hyvä mies :) -ap

Vierailija
12/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni: Jos valmistumisen jälkeen työttömyyttä on takana jo useampi vuosi, onko jo aika luovuttaa? Eikö tässä leimaannu epäkelvoksi?

On se muuten kumma, että opiskeluaikana sijaisuuksia sai niin paljon kun halusi tehdä. Nyt ei mitään, ei yhtään mitään. Ei kai se pätevyyden saaminen voi niin paljoa vaikuttaa sijaisuuksien saamiseen?

- ap

Kyllä voi. Pätevälle pitää maksaa pätevän palkka.

Vierailija
13/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma minullakin, vaikka aineeni ovat eri. Olen miettinyt tuota laaja-alaisen erkkaopen pätevyyttä, mutta eikö siis heillekään löydy töitä? Luokanopettajan työtäkin voisin tehdä, mutta missä ihmeessä noita täydennysopintoja pystyy tekemään? Ainakaan minä en ole löytänyt tuollaista koulutusta Helsingin seudulta ensi vuodeksi. Surutyötä joutuu kyllä tekemään, ettei saa opettaa omia rakkaita aineitaan :( Kiroan yliopistojen ylikoulutuksen alimpaan maanrakoon!

Vierailija
14/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on (onneksi) vakituinen työ täällä, joten muutto ei tule kyseeseen. Mieluummin alanvaihto kuin etäsuhde, sillä on se sen verran hyvä mies :) -ap

Jokaisella on tietty omat tilanteensa. Minä lähdin valmistumisen jälkeen hyvän määräaikaisen työtarjouksen perässä muutaman sadan kilometrin päähän hankkimaan työkokemusta. Sen jälkeen olenkin työllistynyt samoille seuduille kuin mieheni. Lapsettomana tuollainen lenkki oli vielä helppo tehdä.

Vierailija
15/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma minullakin, vaikka aineeni ovat eri. Olen miettinyt tuota laaja-alaisen erkkaopen pätevyyttä, mutta eikö siis heillekään löydy töitä? Luokanopettajan työtäkin voisin tehdä, mutta missä ihmeessä noita täydennysopintoja pystyy tekemään? Ainakaan minä en ole löytänyt tuollaista koulutusta Helsingin seudulta ensi vuodeksi. Surutyötä joutuu kyllä tekemään, ettei saa opettaa omia rakkaita aineitaan :( Kiroan yliopistojen ylikoulutuksen alimpaan maanrakoon!

Silloin tällöin laaja-alaiset opinnot ovat olleet tarjolla työvoimakoulutuksina.

Vierailija
16/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovuttaisin ja työskentelisin jossain yhtiössä ainakin toistaiseksi.

Vierailija
17/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni aineenopettajan täydentäviin opintoihin on kova tunku ainakin pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Ihan keskinkertaisilla kasvatustieteen aineopintojen arvosanoilla (kuten itselläni on) ei ole toivoakaan päästä sisälle.

-ap

Vierailija
18/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettaa haluat niin eritysiopeittajille ja opinto-ohjaajille vissiin on kysyntää. Sinällään alanvaihtokin voi tulla kysymykseen laboratoriopuolelle vaikka opiskelun kautta mutta palkasta ei tarvitse paljon haaveille sen jälkeen.

Vierailija
19/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kouluvirastoihin ja saattaa löytyä sijaisuuksia . Esim. Etelä-Karjalassa ainakin sai sijainenkin viran juuri tänä keväänä ja vinkiksi: soita Etelä-Karjalan pari suurinta kaupunkia läpi eli kouluvirastot ja suoraan yläkoulut ja lukiot. Saattaa olla työtä tarjolla jo ensi syksynä...

Vierailija
20/71 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haemme Imatran yhteislukioon matematiikan ja kemian päätoimista tuntiopettajaa määräaikaiseen virkasuhteeseen ajalle 1.8.2016 - 31.7.2017. 

Lisätietoja antaa lukion rehtori Mika Strömberg, p. 020 617 5709,mika.stromberg@imatra.fi

Siinä yksi työpaikka tarjolla. Ei kannata pilata omaa työnhakua olemalla itsepintaisesti yhdessä paikkakunnassa kiinni. Imatralta on runsas kaksi tuntia junalla Helsinkiin. Nykyään ei kannata olla liian ronkeli tai ei saa ikinä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän