Isäni mielestä miesystäväni on "neitimäinen hintti"
Syyt:
1. Käyttää siistejä vaatteita, esim. rento kauluspaita ja siistit tummat housut arkikäytössä (vrt. todella kuluneet verkkarit ja reikäinen t-paita)
2. Hiukset on leikattu muuhun malliin kuin ajeltu siili (siisti, lyhyehkö ja klassinen malli)
3. Tekee tasapuolisesti kotitöitä ja auttoi esimerkiksi verhojen ripustuksessa, on myös kiinnostunut yhtä lailla kotimme sisustuksesta - onhan se miehenkin koti
4. Tykkää myös kasvisruoista ja tykkää syödä monipuolisesti ja terveellisesti, ei käytä juurikaan alkoholia
5. Valitsi siviilipalveluksen sairaalassa armeijan sijaan, syitä monia (osa liittyi minuun ja minun terveydentilaani tuolloin)
Oikeastaan mies ei ole mies, ellei paskaiset verkkarit ole riittävän hyvät - vaikka eihän mitään muuta tarvitse tehdäkään kuin piereskellä sohvalla, kiskoa kaljaa ja rassata moottoripyörää. Jestas, että välillä väsyn perheeseeni... Eipä juuri olla tekemisissäkään enää nykyään. Jo pelkästään homoseksuaaliin viittaavan sanan käyttö haukkumasanana on niin perinpohjaisen junttia, ja kuvastaa hyvin lapsuuden perheeni keskustelukulttuuria ja vuorovaikutustaitojen tasoa, että ei kiitos. Mieluummin valitsen toisenlaisen puolison: miehen, joka osaa puhua tunteistaan ja ajatuksistaan, osaa keskustella rakentavasti ja on läsnä arjessa tasaveroisena kumppanina.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhakemukset, joissa "neiti" ilmoittaa ettei ole käynyt armeijaa, lentää täällä suoraan roskikseen.
Niimpä, työnantajalle ei ole kuulunut ~kahteenkymmeneen vuoteen kenenkään sotilastausta tai uskonto
Olet oikeassa - mutta työhönottajalle se saattaa "kuulua".
Tummat housut? Siis mustat farkut?
Niin kauan meni hyvin, kunnes tuli ilmi, että on sivari ts. hintti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin mies on varmaan jonkun mielestä aika neitimäinen, ei ole käynyt armeijaa, on kiinnostunut kotimme sisustuksesta, huolehtii ulkonäöstään ja terveydestään ja onpa tuolla vielä pitkä tukkakin :D
En yhtään tajua miten se on muka miehekästä ettei viitsi huolehtia itsestään tai kodistaan, ei yhtään kiinnostaisi elää jonkun laiskan sian kanssa.
Miten se armeijan käynti liittyy miehekkyyteen? Mun pitkätukkainen mies on käynyt armeijan ja sanoo että se on helppo homma kun ei tarvitse ajatella. Tekee vaan niinkuin sanotaan. Sehän se on miehekästä. Onneksi aviomies ei luonteeltaan ole sellainen perässävedettävä :)
Ai joo, se huolehtii ulkönäöstäänkin. Neiti mikä neiti :D
Ette te siviilit sitä ymmärrä, vaikka ratakiskosta vääntäisi. Se pitää itse kokea.
Isäsi on vain kateellinen menestyksestäsi miesten kanssa. On ehkä itse salaa vähän ihastunutkin mieheesi. Oletko itse saman tyylinen kuin miehesi vai enemmän raksa- tai sporttinen verkkarikundi tyyppinen kaveri. Isääsi saattaa harmittaa valintasi siksi että hän kokee oman karskimiesidentiteettinsä aliarvostetuksi ja ehkä haikailee jotain nuoruutensa neitimäistä ihastustaan.
Oletteko huomanneet, että neitimäiset sisustajaitufruittarit seurustelisi usein ylipainoisten naisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Työhakemukset, joissa "neiti" ilmoittaa ettei ole käynyt armeijaa, lentää täällä suoraan roskikseen.
Juuri näin. Minä ja mieheni leikitään usein "armeijaa", etenkin ennen vähän rajumpia panoja. Usein käskytän ja puhun "inttikieltä" ja mieheni seuraa käskyjäni. Lopulta käsken hänen ottaa kaluni suuhunsa ja "tyhjentää lippaat".
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Minullakin lentää roskikseen kun luen työpaikkahakemuksia. Itse valitsen aina karskeja armyjätkiä, joiden kanssa on mukava viettää kosteita saunailtoja ilman turhia estoja.
Neitimäiseltä vinkuheinältä on turha odottaa auktoriteettia edes työpaikalla. Alaisethan nauraa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minä ja mieheni leikitään usein "armeijaa", etenkin ennen vähän rajumpia panoja. Usein käskytän ja puhun "inttikieltä" ja mieheni seuraa käskyjäni. Lopulta käsken hänen ottaa kaluni suuhunsa ja "tyhjentää lippaat".
Kuulostaa kivalta ;)
Minusta mies kuulostaa oikein hyvältä. Sivariudesta kuitenkin tulee pitkä miinus. Jos tarvitsit hänen tukeaan, hän olisi voinut hakea lykkäystä.
Etsi sun isäsi valokuvia 70-luvulta. Sen aikainen muoti näyttää todella hintiltä mun silmään.
Esim. Tukholmassa miesten pukeutuminen näytti aika naiselliselta, ehkä siksi kun tosiaan olivat pukeutuneet trendikkäästi. Toisten mielestä puolet varmaan oli hinttejä, mutta heteropareja näytti olevan, tosin pari poikkeusta.
Vierailija kirjoitti:
Syyt:
1. Käyttää siistejä vaatteita, esim. rento kauluspaita ja siistit tummat housut arkikäytössä (vrt. todella kuluneet verkkarit ja reikäinen t-paita)
2. Hiukset on leikattu muuhun malliin kuin ajeltu siili (siisti, lyhyehkö ja klassinen malli)
3. Tekee tasapuolisesti kotitöitä ja auttoi esimerkiksi verhojen ripustuksessa, on myös kiinnostunut yhtä lailla kotimme sisustuksesta - onhan se miehenkin koti
4. Tykkää myös kasvisruoista ja tykkää syödä monipuolisesti ja terveellisesti, ei käytä juurikaan alkoholia
5. Valitsi siviilipalveluksen sairaalassa armeijan sijaan, syitä monia (osa liittyi minuun ja minun terveydentilaani tuolloin)
Kuulostaa ihan mun mieheltä! Siistit vaatteet, käy kolmen viikon välein kampaajalla, tehdään yhdessä kaikki kotityöt, auttoi sisustamisessa (yhdessä vängättiin, mistä molemmat tykkää, ja päädyttiin moderniin sisustukseen), syö pääasiassa kasvisruokaa (ja joskus harvemmin lihaa). Armeijaa ei käynyt atooppisen ihon takia (olisi pitänyt päästä joka päivä suihkuun, ja rasvata iho, mutta se ei armeijassa onnistu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyt:
Eihän tuollainen ole mies!?
Kuulostaa ihan mun mieheltä! Siistit vaatteet, käy kolmen viikon välein kampaajalla, tehdään yhdessä kaikki kotityöt, auttoi sisustamisessa (yhdessä vängättiin, mistä molemmat tykkää, ja päädyttiin moderniin sisustukseen), syö pääasiassa kasvisruokaa (ja joskus harvemmin lihaa). Armeijaa ei käynyt atooppisen ihon takia (olisi pitänyt päästä joka päivä suihkuun, ja rasvata iho, mutta se ei armeijassa onnistu)
Olet oikeassa - mutta työhönottajalle se saattaa "kuulua".