Isäni mielestä miesystäväni on "neitimäinen hintti"
Syyt:
1. Käyttää siistejä vaatteita, esim. rento kauluspaita ja siistit tummat housut arkikäytössä (vrt. todella kuluneet verkkarit ja reikäinen t-paita)
2. Hiukset on leikattu muuhun malliin kuin ajeltu siili (siisti, lyhyehkö ja klassinen malli)
3. Tekee tasapuolisesti kotitöitä ja auttoi esimerkiksi verhojen ripustuksessa, on myös kiinnostunut yhtä lailla kotimme sisustuksesta - onhan se miehenkin koti
4. Tykkää myös kasvisruoista ja tykkää syödä monipuolisesti ja terveellisesti, ei käytä juurikaan alkoholia
5. Valitsi siviilipalveluksen sairaalassa armeijan sijaan, syitä monia (osa liittyi minuun ja minun terveydentilaani tuolloin)
Oikeastaan mies ei ole mies, ellei paskaiset verkkarit ole riittävän hyvät - vaikka eihän mitään muuta tarvitse tehdäkään kuin piereskellä sohvalla, kiskoa kaljaa ja rassata moottoripyörää. Jestas, että välillä väsyn perheeseeni... Eipä juuri olla tekemisissäkään enää nykyään. Jo pelkästään homoseksuaaliin viittaavan sanan käyttö haukkumasanana on niin perinpohjaisen junttia, ja kuvastaa hyvin lapsuuden perheeni keskustelukulttuuria ja vuorovaikutustaitojen tasoa, että ei kiitos. Mieluummin valitsen toisenlaisen puolison: miehen, joka osaa puhua tunteistaan ja ajatuksistaan, osaa keskustella rakentavasti ja on läsnä arjessa tasaveroisena kumppanina.
Kommentit (191)
Ja miksi ihmeessä isäsi katsoo oikeudekseen haukkua miestäsi, oli se millainen tahansa?
Sanoisin isälleni tuossa tilanteessa, että en ikimaailmassa huolisi sinunkaltaistasi junttia ja vähentäisin yhteydenpitoa.
Kuulostaa kyllä todella, todella juntilta.
Nykymiehet on niin neitejä. Vaunuja lykkivät ja milloin milläkin isyys- vanhemmuuslomalla. Kokonaan työttömäksikin heittäytyviä on. Pitäähän sitä nyt läsnä olla ja veronmaksajien tissiä imeä, ettei lapselle tule traumoja.
Kiitos ihmiset jotka tässä ketjussa annatte osuvia esimerkkejä tässä viestissä todetusta ilmiöstä:
Vierailija kirjoitti:
Toi "se on homo!" taitaa olla noilta tosimiähiltä vaan joku defenssi, jonka avulla lytätään miehet jotka näkee vaivaa itsensä eteen, kun itse ei jakseta tehdä mitään. Onhan se nyt hienoa jos oma välinpitämättömyys tai laiskuus saadaan oman sukupuolen piikkiin. Sit jos ilmestyykin erilainen miesyksilö paikalle niin siitä tulee uhka -> "no se onkin tommonen neitimäinen hintti eikä tosimies!"
Tämä sama ilmiö näkyy monessa muussakin asiassa. Esim. lihava ihminen laihasta: "no se onkin tommonen kauhean pinnallinen/ilkeä/ylimielinen/ruma/muodoton eikä tämmönen lämmin ja aito kiva ihminen kuten minä". Kouluissa hyvin menestyvistä jupistaan että "no sillä ei ookkaan muuta elämää kun vaan lukeminen, se onkin tommonen kirjatoukka ja opettajan lellikki, toisin kuin minä jolla on oikeesti elämää."
Ja mun puolesta kaikki saa olla niin laittautumattomia, ylipainoisia, sohvalla viihtyviä, liikkumattomia, koulusta piittaamattomia... kuin vain haluaa, ei tästä ole siitä kyse. Pointti on tuossa, että ei voida olla rehellisesti tyytyväisiä niihin omiin ominaisuuksiin, vaan on pakko lytätä vastakkaiset alas.
Hullujahan osa mammoista on kun sivarista näin paljon räkyttävät. Käykää itse armeija ja tulkaa sitten huutelemaan 😂
Isäsi on todennäköisesti oikeassa.
Enemmän munaa tarvitaan sivariin/C-papereihin juuri sen leiman takia minkä valinnasta junteilta saa. Minkä takia on miehekästä totella auktoriteetteja kyseenalaistamatta kuin lampaat, ja lukittautua pelkästään samaa sukupuolta olevien kanssa pieneen tilaan moneksi kuukaudeksi? Varsinkin jos vaihtoehtona on oikeasti hyödyllistä työtä, kuten sairaalassa tai vanhainkodissa työskentely.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän munaa tarvitaan sivariin/C-papereihin juuri sen leiman takia minkä valinnasta junteilta saa. Minkä takia on miehekästä totella auktoriteetteja kyseenalaistamatta kuin lampaat, ja lukittautua pelkästään samaa sukupuolta olevien kanssa pieneen tilaan moneksi kuukaudeksi? Varsinkin jos vaihtoehtona on oikeasti hyödyllistä työtä, kuten sairaalassa tai vanhainkodissa työskentely.
Naisilla varsinkaan ei ole mitään oikeutta tuomita miehen sivaria/C-papereita. Suurinta mahdollista tekopyhyyttä vaatia mieheltä jotain, mitä ei itsekään suorittaisi.
Mä saan inhon väristyksiä hintti sanasta. Äitini käyttää sitä vähän turhan usein. Hän on apn isän kaltainen ali-ihminen.
Kuulostaa mun mielestä just hyvältä mieheltä, mistä tuollaisen löytää?
Mitenkään ottamatta kantaa noihin esimerkkeihin, mutta tunnetteko naiset itsenne otetuiksi, jos "miehenne" on neitimäisempi kuin te itse? Kaikki saa olla minun puolesta millaisia haluaa, mutta kysyn vaan, että miten on. Itse en ihmettele, jos vanhan liiton jäärä miettii testamentin kirjoittamista uusiksi.
Odotan, että nämä suuret ikäluokat kuukahtaa eikä tarvitse enää sietää ainakaan vanhoja jääräpäisiä juntteja. Omaa ikäluokkaa olevat elämämkoululaiset herättävät lähinnä sääliä, mutta vanhat juntit, jotka vetoaa iän tuomaan auktoriteettiin ja kokemukseen typerien mielipiteiden oikeutuksena, saavat sappeni kiehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään ottamatta kantaa noihin esimerkkeihin, mutta tunnetteko naiset itsenne otetuiksi, jos "miehenne" on neitimäisempi kuin te itse? Kaikki saa olla minun puolesta millaisia haluaa, mutta kysyn vaan, että miten on. Itse en ihmettele, jos vanhan liiton jäärä miettii testamentin kirjoittamista uusiksi.
Mun miehellä on tässä ketjussa mainittuja piirteitä, mutta on kyllä perusluonteeltaan niin tyyni ja itsevarma, että jalat menee alta. Ihan tosi.
Isäsi on täysin oikeassa. Mies voi tehdä kaikenlaista ja pitää auttaa kotona, kantaa sohvaa ja nuolla naista mutta toi kuulostaa todella pahasti siltä että saattapi "miehesi" imeä kongolaisia merimiehiä satamassa.
Koulussa jo kasvatettu kirjoitti:
No, kun nykyajan pojat kasvatetaan tiedostamatta tuohon muottiin. Kaikki 1990-luvun jälkeen syntyneet, niistä ei saa junttia, karsia maalaistyömiestä kovin helposti. Sisustamaan joutuu, jos nainen on aina kiireinen ja jos toinen sen osaa. Ruotsin kuninkaan poika on joku designeri, sisutaa ja katsoo Sofialle vaatteita. Silti sitä ei pidetä hinttinä, vaikka on täysin hintin ammatti.
junttia et saa musta tekemälläkään mut sen maalaistyön otan mielelläni vastaan. pitäkööt neitoset sisustuspuolen ihan itellään kun minulle ei ole tärkeää kuin tietyt tavarat helposti saatavilla mikä ei tarkoita että työkalut pitää roikkua esillä, saahan ne sieltä kaapistakin.
ainut mistä en jousta on sisustamiseen menevää ylimääräistä rahaa esim en osta valkoista koppaa tietokoneeseen vain sen takia että sopisi muun kämpän väriin ja ei, en osta tuota 300€ enemmän maksavaa mallia vain että muotoilu miellyttää silmää.
Vierailija kirjoitti:
Syyt:
1. Käyttää siistejä vaatteita, esim. rento kauluspaita ja siistit tummat housut arkikäytössä (vrt. todella kuluneet verkkarit ja reikäinen t-paita)
2. Hiukset on leikattu muuhun malliin kuin ajeltu siili (siisti, lyhyehkö ja klassinen malli)
3. Tekee tasapuolisesti kotitöitä ja auttoi esimerkiksi verhojen ripustuksessa, on myös kiinnostunut yhtä lailla kotimme sisustuksesta - onhan se miehenkin koti
4. Tykkää myös kasvisruoista ja tykkää syödä monipuolisesti ja terveellisesti, ei käytä juurikaan alkoholia
5. Valitsi siviilipalveluksen sairaalassa armeijan sijaan, syitä monia (osa liittyi minuun ja minun terveydentilaani tuolloin)
Oikeastaan mies ei ole mies, ellei paskaiset verkkarit ole riittävän hyvät - vaikka eihän mitään muuta tarvitse tehdäkään kuin piereskellä sohvalla, kiskoa kaljaa ja rassata moottoripyörää. Jestas, että välillä väsyn perheeseeni... Eipä juuri olla tekemisissäkään enää nykyään. Jo pelkästään homoseksuaaliin viittaavan sanan käyttö haukkumasanana on niin perinpohjaisen junttia, ja kuvastaa hyvin lapsuuden perheeni keskustelukulttuuria ja vuorovaikutustaitojen tasoa, että ei kiitos. Mieluummin valitsen toisenlaisen puolison: miehen, joka osaa puhua tunteistaan ja ajatuksistaan, osaa keskustella rakentavasti ja on läsnä arjessa tasaveroisena kumppanina.
Kauluspaita ei ole koskaan rento, mutta jos kädet on sellaiset siimat ettei niissä verhoa raskaampi pysy, niin ymmärrän ettei niitä näytille laiteta. Suorissa housuissa andymccoy- jalat on parhaimmillaan.
Liian sliipatut hiukset kertoo sekin jostain.
Verhot ja sisustaminen kiinnostaa varmasti, jos ei jakoavain ja moottorisaha ole tuttuja.
Ymmärrän, että kasvisruoka maistuu, koska mihin tällaisen keho proteiinia tarvitsisi?
Siviilipalvelun valinta oli varmasti oikea, koska täyspakkaus painaa sen 40kg.
Kyllä isäsi on vaan oikeassa, mutta mitä sitten.
Onko niitä hintteja sitten muunkinlaisia?
Eihän tässä pitäisi olla mitään ongelmaa jos ap itse pitää hinttimäisestä miehestään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä pitäisi olla mitään ongelmaa jos ap itse pitää hinttimäisestä miehestään.
Tämä.
Kyllähän tuo sivari-leima ei pala tulessakaan ja sitä häpeää saa kantaa hautaan asti. Ja kierrellen vastata sukulaisten kysymyksiin asiasta.