Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sulla on tuo tatuointi" työhaastattelussa

Vierailija
09.06.2016 |

Työhaastattelussa sanoi haastattelija, että tatuointini kaulassa voi olla ongelma. Onko tällainen laillista? Voinko vaatia korvauksia?

N26

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja päättää kenet palkkaa. Ottaessasi tatuoinnin kaulaan olit varmaankin tietoinen siitä, että se saattaa sulkea joitakin ovia.

Vierailija
22/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika apinaduunilta, jos tatuointi kaulassa on ongelma. En ottaisi paikkaa vastaan muutenkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etpä voi asialle yhtään mitään.  Työnantajalla on oikeus tehdä valintaa tuollaisen perusteella. Tietyissä hommissa näkyvillä paikoilla olevat tatuoinnit vaan ovat yhä edelleen vähän nounou, sen tajuaa varmasti jokainen joka tatskaa menee ottamaan. Tää nyt on vähän kärjistettyä, mutta mietipä jos vaikka Stubidolla olisi kaulassa joku hämähäkinverkko tai tribaali niin että näkyis aina kauluspaidan reunasta. Tai ohimolle tatskattu jotain. Tai ihanat kyyneleet tatuoituna naamaan. Voipi olla että näyttäis hiukka erikoiselta!

Niin tai jos ap on hakenut työhön, joka vaatii vaikkapa työmatkoja ulkomaille. Länsimaissa tatuointeihin suhtautuminen on melko neutraalia, mutta entäs jos ap lähetettäisiin vaikkapa Etelä-Koreaan, jossa tatuointeihin suhtaudutaan niin kielteisesti, että jopa niiden tekeminen on laitonta?

Vierailija
24/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointi tuolaisessa paikassa alentaa kynnystä palkata ko. henkilö ainakin tietyille aloille.

Ja tuo että voitko saada korvausta vielä vahvistaa että kaikki muumit ei ole laaksossa eikä inkkarit kajakissa.

alentaa kynnystä palkata = helpottaa työnsaantia. Sitä tuskin tarkoitit?

Vierailija
25/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähä paska! Onneksi ei nähnyt tikkataulutatuointia persereiän ympärillä! Tai, ehkä se olisi ollut etu!

Vierailija
26/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo: maksaja päättää - oli tatuointia tai ei. Eli tässä tapauksessa työn mahdollistaja. Provoa veikkaan tai todella yksinkertainen ihminen. Eli työpaikka olisi joka tapauksessa jäänyt saamatta. Sori.

Vierailija
27/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tatuointi on pieni, ihmettelen miten se voi olla ongelma edes kaulassa. Eri asia sitten sellaiset puoli kaulaa ja niskaa peittävät tatskat, ymmärrän että ne voi häiritä jotain asiakkaita, vaikka omasta puolestani nekin menettelisivät.

Et ilmeisesti ole ollut töissä esim. vanhainkodeissa tm hoitoalalla? Myös esim. mielenterveyspotilaat voivat aiheuttaa ongelmaa todella ihan pienestä ja jonninjoutavasta. Jopa väärän värinen villatakki voi laukaista jotain elämää suurempaa.

Vierailija
28/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa aika apinaduunilta, jos tatuointi kaulassa on ongelma. En ottaisi paikkaa vastaan muutenkaan

Jossain rahoitusalan duuneissa ainakin on selvää, että asiakastapaamisia hoitavalla henkilöstöllä ei ole näkyviä tatuointeja.

Vierailija
29/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään palkkaisi tatuoitua ihmistä. Se kertoo ihmistyypistä ihan tarpeeksi.

Vierailija
30/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä palkkaisi henkilöä, jolla on tatuointi liian näkyvässä paikassa.

Vierailija
31/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työnantajalla on vielä oikeus päättää kenet ottaa töihin ja kenet ei. Kannattaa miettiä silloin kun ottaa niitä aah niin ihquja tatskoja, että ei joka työpaikkaan pääse.

Vierailija
32/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin saattaisit päästä. Tai cannon balliin.

Vierailija
33/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vaa vastannu: "Mites noi sun kuteet tai ananastukka"

Enpä ihmettele miksi sinä olet työtön.

Juu en ole, mutta minulla sentään on huumorintajua.

Vierailija
34/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon asenteen vuoksi mä kuljin töissä ekat kaks vuotta kesät talvet pitkissä hihoissa. Vasta, kun olin saavuttanut aseman, että mut tiedettiin hyväksi ja luotettavaksi työntekijäksi enkä ollut ekana jonossa, jos joku pitäis erottaa uskalsin kesällä mennä t-paidassa töihin kuten suurin osa muistakin.

Vierailija
35/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi miettiä mihin niitä tatuointeja laittaa. En ikinä palkkaisi esim asiakaspalveluun tyyppiä jolla on tatuointi paikassa jota ei vaatteilla saa peitettyä. Eri asia jos työ on sellaista jossa ei olla kasvotusten asiakkaan kanssa tekemisissä. Sama homma naamalävistysten kanssa.

Ihan näin mielenkiinnosta, miksi et ottaisi? Mulla on ollut lääkärinä henkilö, jolla oli siniset hiukset ja tatuointeja ja onpa yhdellä meidän yliopiston proffallakin niitä aika reippaasti + aina irokeesi ja maiharit. Kummatkin hoitavat hommansa oikein hyvin. Minulla taas on ollut siniset hiukset kohta 10 vuotta, enkä muista kertaakaan kuulleeni yhtään poikkipuolista sanaa. Päin vastoin, bussipysäkeillä yleensä vanhemmat ihmiset (=selvästi eläkeikäisen näköiset) yleensä tulevat kehumaan. Ymmärrän että tatuoinneilla on ollut tietty stigma, mutta nykyaikana tuo tuntuu turhalta sievistelyltä, kun ihan oikeasti ne eivät ole valtaosalle asiakkaista, edes vanhemmille ihmisille, ongelma.

Vierailija
36/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla itsellänikin on tatuointeja niin en silti haluaisi nähdä niitä tiettyjen alojen työntekijöillä (lääkäri, pankkivirkailija tms), kun taas vaikkapa taksikuskin tatuoinnit eivät haittaisi.

Vierailija
37/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja en palkkaisi työntekijää, jolla on näkyviä tatuointeja tai läväreitä. Ne yhdistyy mielessäni kaikkeen sellaiseen, joka viestii huonosta työntekijästä. Sotkuinen elämä, wt-elämäntyyli, päihteet, rikollisuus tai sen suosinta lähipiirissä jne. Lyhyesti sanottuna "elämäm koululaisuus". Pieni tatska peitettävässä paikassa on ok, kun niitä tiedän olevan monilla fiksuillakin ihmisillä.

Enkä palkkaa edes asiakaspalvelutyöhön porukkaa.

Vierailija
38/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaa se piiloon. Vichyltä löytyy myös vartalon iholle tarkoitettu todella peittävä meikkivoide. Tsekkaa uskomaton video jossa päästä varpaisiin tatuoitu mies meikata normaaliksi

Vierailija
39/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi miettiä mihin niitä tatuointeja laittaa. En ikinä palkkaisi esim asiakaspalveluun tyyppiä jolla on tatuointi paikassa jota ei vaatteilla saa peitettyä. Eri asia jos työ on sellaista jossa ei olla kasvotusten asiakkaan kanssa tekemisissä. Sama homma naamalävistysten kanssa.

Ihan näin mielenkiinnosta, miksi et ottaisi? Mulla on ollut lääkärinä henkilö, jolla oli siniset hiukset ja tatuointeja ja onpa yhdellä meidän yliopiston proffallakin niitä aika reippaasti + aina irokeesi ja maiharit. Kummatkin hoitavat hommansa oikein hyvin. Minulla taas on ollut siniset hiukset kohta 10 vuotta, enkä muista kertaakaan kuulleeni yhtään poikkipuolista sanaa. Päin vastoin, bussipysäkeillä yleensä vanhemmat ihmiset (=selvästi eläkeikäisen näköiset) yleensä tulevat kehumaan. Ymmärrän että tatuoinneilla on ollut tietty stigma, mutta nykyaikana tuo tuntuu turhalta sievistelyltä, kun ihan oikeasti ne eivät ole valtaosalle asiakkaista, edes vanhemmille ihmisille, ongelma.

Tuo Howard Jacobshan on legenda, siis proffa. Hänhän on itse sanonut, että on sen takia Suomeen parkkeerannut, kun täällä on voinut olla punkkari. Briteissä tai jenkeissä punkkarius olisi estänyt proffan uran. Hänellä kysymys on imagosta ja on onnistunut kääntämään sen jo cooliksi piirteeksi. Mutta "mikä sopii Jupiterille, ei sovi Härälle" eli sama punkkarityyli ei edesauta taviksen uraa.

Vierailija
40/252 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi yrityksen imagoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan