Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
5101/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kikka-63 kirjoitti:

Se on kumma kun kaikki vegaanit ovat niin itsekkäitä että tarjoavat vain sitä mitä itse syövät. Mutta seka syöjät kyllä miettivät niin että ruokaa on kaikille dietistä ja allergioista huolimatta. Joo Hävetkää !!!

Ei kyllä ole maitoallergiselle yleensä juurikaan muuta kuin salaattia (johon siihenkin on monesti rytkätty juustokuutioita). Kommentti: Mutta näähän on kaikki laktoosittomia!!!

Vegaanitarjoiluista minäkin saan yleensä syödä kaikkea mitä tarjolla on, sillä muita rajoitteita mulla ei ole kuin maito, eikä asenneongelmia minkäänlaisia.

Vierailija
5102/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniruoka on pahaa. Kookosrasvaa on tungettu joka asiaan ja kaikki on korviketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5103/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kikka-63 kirjoitti:

Se on kumma kun kaikki vegaanit ovat niin itsekkäitä että tarjoavat vain sitä mitä itse syövät. Mutta seka syöjät kyllä miettivät niin että ruokaa on kaikille dietistä ja allergioista huolimatta. Joo Hävetkää !!!

Ei kyllä ole maitoallergiselle yleensä juurikaan muuta kuin salaattia (johon siihenkin on monesti rytkätty juustokuutioita). Kommentti: Mutta näähän on kaikki laktoosittomia!!!

Vegaanitarjoiluista minäkin saan yleensä syödä kaikkea mitä tarjolla on, sillä muita rajoitteita mulla ei ole kuin maito, eikä asenneongelmia minkäänlaisia.

Joo, tää suomalaisten maitohulluus on ihan hanurista. Aasiassa tähän ongelmaan ei törmää oikeestaan ikinä.

Vierailija
5104/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole asennevammaisuutta olla vegaaniruokaa vastaan. Olen kerran maistanut erinomaista vegaanipiirakkaa. Ongelma on vaan se, että moneen vegaaniruokaan pistetään sellaisia elementtejä, joille ihmiset ovat allergisia tai yliherkkiä kuten mantelit, pähkinät, paprikat, chilit, jalopenot ym maisteiset ainesosat. Vegaanisten ruokien tarjoaminen on nykyään osa kohteliasta häätarjoilua. Koska suurin osa meistä on sekasyöjiä, ehkäpä kalan tarjoaminen olisi ollut keskitie. Eivät meistä sekasyöjistä välttämättä kaikki kaipaa lihatuotteita. Ongelma on tosin tuossakin. Tiedän erään henkilön, joka on todella allerginen kalalle. Ja muuten, pidäthän vegaaniruokavaliota noudattavana huolta, että saat B12-vitaaminia. Sen saanti on tärkeää ihmisen hyvin voinnille. Kun omaa paljon tuttuja, niin eräs niistä oli juuri tiputuksessa B12-vitamiinin puutteen takia. Tämä vain varoituksen sanana.

Tutkimusten mukaan noin yksi prosentti aikuisista on allergisia, joten ei liene kovin suuri ongelma nuo paprikat ja muut.

Mä en ole allerginen, mutta silti palkokasvit eivät sovi mun suolistolle. Tiedän monia, jolla on sama tilanne. Ja ei sovi tarkoittaa kivuliaita kramppeja, korvia huumaavia ilmavaivoja ja raivokasta ripulia.

Sori, jos en maista edes kohteliaisuusyistä.

Jos joku mulle syöttää "salaa" jotain tuollaista "kun kukaan ei huomaa eroa", niin teen poliisille ilmoituksen pahoinpitelystä.

Siinä tapauksessa olet varmasti oppinut jo aikoja sitten ilmoittamaan allergiastasi kun ruokarajoitteita kysellään. Ravintolassakin muistat aina kysyä, onko annokseen käytetty palkokasveja, sillä usein liharuokiin on. Ei tässä kukaan salaa mitään ole syöttämässä.

Kyllä täällä parikin on kehuskellut kuinka on tarjoillut esim. sieni-soijamoussakaa väittämällä sen olevan jotain muuta...

Kyllä niin voi tehdäkin ihmisille, joiden allergioista ja rajoitteista on tarkkaan tietoinen. Varsinkin jos vielä tuntee heidät muuten normaaleiksi, ettei ole nuttura turhan tiukalla.

Kuinka monen tuttavan ruokarajoitteista olet niin varma, että uskaltaisit ottaa riskin? Nutturan pitää kyllä olla aika löysällä, jos haluaa olla läheisissä tekemisissä valehtelevan idiootin kanssa.

Mä ainakin haluaisin pystyä luottamaan ihmisiin sen verran että jos kysyn mitä tää on, niin vastataan rehellisesti. Ihme porukkaa täällä.

Vierailija
5105/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas oppi kirjoitti:

Vegaanit ovat uskonlahko ja moninaiset ovat sen lapsiuhrit. Lapset saavat kärsiä vanhempiensa fanaattisuudesta ja vahingoittua ruumiillisesti. Veganismi myös ruokkii syömishäiriötä, joka aiheuttaa etenkin nuorien tyttöjen kuolemia. Vegaanien nimissä on myös tehty murhia esimerkiksi Isossa Britanniassa.

Kaupassa todistin tapausta, jossa äiti ja poika kävivät ostoksilla. Poika tutki innokkaasti kalastusvälineitä kunnes äiti pyysi poikaa tulemaan takaisin. Joku tuntematon vanha mies seurasi tilannetta ja totesi äidille, että voihan pojastanne tulla kalamies. Äiti siinä tiuski että he ovat vegaaneja ja he eivät kalasta. Mies kuitenkin totesi, että voi sitä varmaan silti kalastaa. Oli aika kiukkuinen perheenäiti. Näin vihervassarinaiset pahoinpitelevät poikia ja miehiä. Aivan pahinta henkistä väkivaltaa, mitä koskaan olen kohdannut heiltä.

Onkiminen on todella julmaa. Meidän biologian opettaja oli kuulema lopettanut onkimisen kun kala oli huutanut kivusta. Mietipä itse jos roikkuisit koukusta.

Lapsia tulee ohjata väkivallattomuuteen. Ei väkivallasta nauttivilla ole oikeutta traumatisoida muita ihmisiä toteuttamalla sairaita halujaan.

Hyvät naurut sain kerrankin. Toivottavasti tämä kivulias kala -tarina oli vitsi 😆

?? Miksi sinua naurattaa kalojen kärsimys? Oletko s a d isti? Oikeastiko on noin julmia ihmisiä olemassa?

Itseäni viiltää ihan hirmu kivuliaasti sydämestä kun näen kalojen kärsivän. Tuntuu niin pahalle että tuntuu että taju lähtee. Olen monesti saanut traumoja.

Tässä nähdään miten sairaita lihaanit henkisesti ovat ja vertaus p e d areihin on TODELLAKIN paikallaan.

Oikeesti???

Vierailija
5106/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole asennevammaisuutta olla vegaaniruokaa vastaan. Olen kerran maistanut erinomaista vegaanipiirakkaa. Ongelma on vaan se, että moneen vegaaniruokaan pistetään sellaisia elementtejä, joille ihmiset ovat allergisia tai yliherkkiä kuten mantelit, pähkinät, paprikat, chilit, jalopenot ym maisteiset ainesosat. Vegaanisten ruokien tarjoaminen on nykyään osa kohteliasta häätarjoilua. Koska suurin osa meistä on sekasyöjiä, ehkäpä kalan tarjoaminen olisi ollut keskitie. Eivät meistä sekasyöjistä välttämättä kaikki kaipaa lihatuotteita. Ongelma on tosin tuossakin. Tiedän erään henkilön, joka on todella allerginen kalalle. Ja muuten, pidäthän vegaaniruokavaliota noudattavana huolta, että saat B12-vitaaminia. Sen saanti on tärkeää ihmisen hyvin voinnille. Kun omaa paljon tuttuja, niin eräs niistä oli juuri tiputuksessa B12-vitamiinin puutteen takia. Tämä vain varoituksen sanana.

Tutkimusten mukaan noin yksi prosentti aikuisista on allergisia, joten ei liene kovin suuri ongelma nuo paprikat ja muut.

Mä en ole allerginen, mutta silti palkokasvit eivät sovi mun suolistolle. Tiedän monia, jolla on sama tilanne. Ja ei sovi tarkoittaa kivuliaita kramppeja, korvia huumaavia ilmavaivoja ja raivokasta ripulia.

Jos joku mulle syöttää "salaa" jotain tuollaista "kun kukaan ei huomaa eroa", niin teen poliisille ilmoituksen pahoinpitelystä.

Siinä tapauksessa olet varmasti oppinut jo aikoja sitten ilmoittamaan allergiastasi kun ruokarajoitteita kysellään. Ravintolassakin muistat aina kysyä, onko annokseen käytetty palkokasveja, sillä usein liharuokiin on. Ei tässä kukaan salaa mitään ole syöttämässä.

Kyllä täällä parikin on kehuskellut kuinka on tarjoillut esim. sieni-soijamoussakaa väittämällä sen olevan jotain muuta...

Ottavat kyllä aikamoisen riskin. Kaikki eivät voi syödä soijaa.

Vierailija
5107/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järsiikö häävegaanipari vielä parsaa yhdessa?

Vierailija
5108/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kauheaa. Ihan julkisista somevaikuttajistakin moni on kertonut tarjonneensa perheelleen korvikkeita, ja täydestä on mennyt. Se on kyllä hirveää. Mihin on maailma menossa, kun vakavalla asialla hassutellaan.

Vierailija
5109/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kauheaa. Ihan julkisista somevaikuttajistakin moni on kertonut tarjonneensa perheelleen korvikkeita, ja täydestä on mennyt. Se on kyllä hirveää. Mihin on maailma menossa, kun vakavalla asialla hassutellaan.

Soija-allergia on kyllä äärimmäisen harvinainen.

* Soijaa on muun muassa valmisruoissa, lihatuotteissa, makkaroissa, suklaassa, jäätelössä, sinapissa, maustekastikkeissa ja aamiaisviljavalmisteissa. Soijajauhoa voidaan käyttää myös leivissä, leivonnaisissa ja kekseissä. Myös kasvissyöjät käyttävät lihan tilalla proteiinipitoista soijaa. Soijasta tehdään myös soijajuomia ja -rouheita. On olemassa lehmänmaitoallergisille tarkoitettuja soijapohjaisia valmisteita korvaamaan tavallisia äidinmaidonkorvikkeita. Myös soijapohjaisia kliinisiä täydennysravintovalmisteita ja laihdutusvalmisteita on markkinoilla. Monien urheilijoille suunnattujen proteiinijauheiden proteiininlähde on soija. Soijapavuista tehdään myös öljyä.

Aasialaisessa keittiössä soijaa käytetään paljon. Soijakastikkeen lisäksi käytetään soijamaidosta juoksetettua tofua. Japanilaisessa keittiössä ruoanvalmistuksessa käytetään paljon miso-tahnaa, jota valmistetaan käytetyistä soijapavuista.

Lupiini on sukua maapähkinälle ja aiheuttaa oireita noin puolelle maapähkinäallergisista. Lupiinia lisätään jauhoihin sen ravitsemuksellisen laadun ja leivontaa parantavien ominaisuuksien takia etenkin Etelä- ja Keski-Euroopassa.

Herne, pavut, kikherne (eli kahviherne) ja linssi voivat myös aiheuttaa allergiaa, mutta ne aiheuttavat oireita selvästi harvemmille kuin edellä mainitut kolme muuta palkokasvia. Maapähkinä-, lupiini- ja soija-allergisten ei rutiininomaisesti tarvitse välttää muita palkokasveja, koska ristiallergiareaktioita maapähkinään, lupiiniin ja soijaan esiintyy harvoin. Tuoreet herneet voivat aiheuttaa oireita siitepölyallergiselle.*

Siis jos on kovasti soilåjalle allerginen, kannattaa ehdottomasti välttää myös useita valmisruokia, lihatuotteita, makkaroita, suklaita, jäätelöitä, sinapeja, maustekastikkeita ja aamiaisviljavalmisteita. Soijajauhoa voidaan käyttää myös leivissä, leivonnaisissa ja kekseissä.

Vierailija
5110/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kikka-63 kirjoitti:

Minulla taas vegaanitarjoilujen nauttimista rajoittaa keliakian lisäksi rajoitukset mm. soijan, paprikan, kaalin, omenan ja muutaman muun suhteen. Mutta kun se asenneongelma kuitenkin loistaa poissaolollaan, uskoisin löytäväni syötävää vegaanipöydästäkin. Varautuisin ainakin juhliin olemalla etukäteen syömättä niitä, joita lääkäri on sallinut syödä hieman.

Vierailija
5111/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FODMAP on myös joillekin uskonto, vaikka useimmille ihan vain suositus. Ja asennevamma takaa sen, että kielletyt asiat tiedostetaan toisessa tilanteessa ihan eri tavoin kuin toisessa. Kai sitä paprikaa nyt majoneesissa saa olla, vaikka vegaanisessa ruoassa se onkin lähes välitön hengenvaara.

Vierailija
5112/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija-allergia on kyllä äärimmäisen harvinainen.

* Soijaa on muun muassa valmisruoissa, lihatuotteissa, makkaroissa, suklaassa, jäätelössä, sinapissa, maustekastikkeissa ja aamiaisviljavalmisteissa. Soijajauhoa voidaan käyttää myös leivissä, leivonnaisissa ja kekseissä. Myös kasvissyöjät käyttävät lihan tilalla proteiinipitoista soijaa. Soijasta tehdään myös soijajuomia ja -rouheita. On olemassa lehmänmaitoallergisille tarkoitettuja soijapohjaisia valmisteita korvaamaan tavallisia äidinmaidonkorvikkeita. Myös soijapohjaisia kliinisiä täydennysravintovalmisteita ja laihdutusvalmisteita on markkinoilla. Monien urheilijoille suunnattujen proteiinijauheiden proteiininlähde on soija. Soijapavuista tehdään myös öljyä.

Aasialaisessa keittiössä soijaa käytetään paljon. Soijakastikkeen lisäksi käytetään soijamaidosta juoksetettua tofua. Japanilaisessa keittiössä ruoanvalmistuksessa käytetään paljon miso-tahnaa, jota valmistetaan käytetyistä soijapavuista.

Lupiini on sukua maapähkinälle ja aiheuttaa oireita noin puolelle maapähkinäallergisista. Lupiinia lisätään jauhoihin sen ravitsemuksellisen laadun ja leivontaa parantavien ominaisuuksien takia etenkin Etelä- ja Keski-Euroopassa.

Herne, pavut, kikherne (eli kahviherne) ja linssi voivat myös aiheuttaa allergiaa, mutta ne aiheuttavat oireita selvästi harvemmille kuin edellä mainitut kolme muuta palkokasvia. Maapähkinä-, lupiini- ja soija-allergisten ei rutiininomaisesti tarvitse välttää muita palkokasveja, koska ristiallergiareaktioita maapähkinään, lupiiniin ja soijaan esiintyy harvoin. Tuoreet herneet voivat aiheuttaa oireita siitepölyallergiselle.*

Siis jos on kovasti soilåjalle allerginen, kannattaa ehdottomasti välttää myös useita valmisruokia, lihatuotteita, makkaroita, suklaita, jäätelöitä, sinapeja, maustekastikkeita ja aamiaisviljavalmisteita. Soijajauhoa voidaan käyttää myös leivissä, leivonnaisissa ja kekseissä.

Ei sen tarvitse olla allergia, vaan jos ruoassa on paljon soijaa niin se pistää vatsan sekaisin. Pieni olematon määrä ei haittaa. Voi johtua myös aineenvaihdunnan eroavaisuuksista.

Toinen ystäväni ei nykyään juo teetä koska vatsa menee sekaisin jostain syystä.

Mielestäni jokainen syököön sitä mikä tekee hyvän olon, oli se sitten seka/kasvis/vegeruokavalio.

Vierailija
5113/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järsiikö häävegaanipari vielä parsaa yhdessa?

Ei, pyörittelevät onnellisena sikanaudasta lihapullia huomiselle aamiaiselle.

Vierailija
5114/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FODMAP on myös joillekin uskonto, vaikka useimmille ihan vain suositus. Ja asennevamma takaa sen, että kielletyt asiat tiedostetaan toisessa tilanteessa ihan eri tavoin kuin toisessa. Kai sitä paprikaa nyt majoneesissa saa olla, vaikka vegaanisessa ruoassa se onkin lähes välitön hengenvaara.

Toi FODMAP kuulostaa aika hyvältä. Olisi kyllä pakko vähän joustaa mitä tulee omenaan, parsaan ja ruisleipään.

Kaura onkin ehkä paras vilja. Vatsalle niin hellä <3

Vierailija
5115/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen nyt huomaa jos vatsa menee kuralle jostain mistä ei edes tykännyt. Siihen on sitten hyvä vedota jatkossakin. Mutta jonkun kebab ranuilla -annoksen jälkeen se nyt vain kuuluu asiaan ja sillä selvä.

Vierailija
5116/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kikka-63 kirjoitti:

Täällä nyt lihaanit kertoo että kalojen kärsimyksestä ei tarvitse välittää. Eli ne on lihaanit jotka on itsekkäitä.

Vegaanit ovat epäitsekkäitä sillä he eivät halua aiheuttaa kärsimystä eläimille oman nautintonsa vuoksi(joka sitä paitsi on harhaa, vegaaniruoka on paljon nautittavampaa).

Häpeä!!!

Hävetkää kaikki jotka olette välinpitämättömiä eläinten kärsimystä kohtaan!!!

Vierailija
5117/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas oppi kirjoitti:

Vegaanit ovat uskonlahko ja moninaiset ovat sen lapsiuhrit. Lapset saavat kärsiä vanhempiensa fanaattisuudesta ja vahingoittua ruumiillisesti. Veganismi myös ruokkii syömishäiriötä, joka aiheuttaa etenkin nuorien tyttöjen kuolemia. Vegaanien nimissä on myös tehty murhia esimerkiksi Isossa Britanniassa.

Kaupassa todistin tapausta, jossa äiti ja poika kävivät ostoksilla. Poika tutki innokkaasti kalastusvälineitä kunnes äiti pyysi poikaa tulemaan takaisin. Joku tuntematon vanha mies seurasi tilannetta ja totesi äidille, että voihan pojastanne tulla kalamies. Äiti siinä tiuski että he ovat vegaaneja ja he eivät kalasta. Mies kuitenkin totesi, että voi sitä varmaan silti kalastaa. Oli aika kiukkuinen perheenäiti. Näin vihervassarinaiset pahoinpitelevät poikia ja miehiä. Aivan pahinta henkistä väkivaltaa, mitä koskaan olen kohdannut heiltä.

Onkiminen on todella julmaa. Meidän biologian opettaja oli kuulema lopettanut onkimisen kun kala oli huutanut kivusta. Mietipä itse jos roikkuisit koukusta.

Lapsia tulee ohjata väkivallattomuuteen. Ei väkivallasta nauttivilla ole oikeutta traumatisoida muita ihmisiä toteuttamalla sairaita halujaan.

Hyvät naurut sain kerrankin. Toivottavasti tämä kivulias kala -tarina oli vitsi 😆

En ihmettelisi, jos jossain vegaanisivustolla olisi "videotodiste" kiljuvasta kalasta.

Tutkimus yllätti: Kalat tuntevat kipua

Viimeaikaisissa tutkimuksissa on osoitettu, että kalat pystyvät tuntemaan kipua. Ne pystyvät välttelemään kivuliaita tilanteita ja muutamaan käyttäytymistään sen mukaisesti. Aikaisemmin on ajateltu, etteivät kalat tuntisi kipua eivätkä osaisi käyttäytyä sen mukaisesti, kertoo Eviran ylitarkastaja Sari Salminen.

Suomessa eläinsuojelulainsäädäntö koskee kaikkia eläimiä. Tarkoituksena on suojella kaikkia eläimiä parhaalla mahdollisella tavalla kivulta, tuskalta ja kärsimykseltä, kertoo ylitarkastaja Sari Salminen eläinten hyvinvointijaostosta Evirasta.

https://yle.fi/a/3-5395239

Ajatteleeko joku oikeasti että kala ei tuntisi kipua?! Ja miksiköhän ei tuntisi?

Onko tällainen ihminen niin tyhmä että ajattelee, ki du tan tuota toista elävää olentoa mutta en tunne siitä itse kipua, siispä tuo eläin ei silloin tunne kipua! ÄO nolla.

Metsästäjät ja kalastajat pyrkivät lopettamaan saaliseläimensä mahdollisimman pikaisesti, jotta saalis ei joudu kärsimään.

Erikseen on sitten tämä yksi uskonlahko, joiden mielestä eläinten kidutus on ok koska eläimillä ei ole sielua.

Vierailija
5118/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kikka-63 kirjoitti:

Joo, tää suomalaisten maitohulluus on ihan hanurista. Aasiassa tähän ongelmaan ei törmää oikeestaan ikinä.

Maito ja maitotuotteet maistuvat hyvältä! Varsinkin juustot, nam!

Vierailija
5119/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kirjoitti:

Joidenkin tutkimusten mukaan eläinten väärinkäyttö nuoruudessa ennustaa mielensairautta vanhempana. En tiedä, mutta minusta eläinten systemaattinen teurastaminen on jonkinasteisesti julmaa ja väärinkäyttöä. Tällöin suuri osa yhteiskunnan osasista olisi henkisesti sairaita. En tiedä muista, mutta minulla ainakin on vaikeuksia ottaa vakavasti henkisesti sairaita ihmisiä.

Psykopaattien  3 tunnusmerkkiä lapsena, eläimiin kohdistuva julmuus, tulileikit ja yökastelu.

Siinä olet oikeassa että kun sivusta katsoo näitä e lä in ten murhaajia niin onhan se todella sairasta touhua. Vähän niin kuin oltaisin jossain pimeällä keskiajalla.

Vaan onhan siitäkin kehitytty. Silloin ihmisten k i d uttaminen oli kaikille ok mutta nykyisin se ei ole monille enää ok. Nykyisin eläinten k i d uttaminen on monille ok, ehkäpä tulevaisuudessa useammat vastustavat sitä.

Vierailija
5120/6229 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniruoka on pahaa. Kookosrasvaa on tungettu joka asiaan ja kaikki on korviketta.

Kookosrasva on myrkkyä ja tukkii suonet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan