Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin
Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?
Kommentit (6229)
Ovatko kaikki vauvapalstan keskustelijat nykyään jotain peräkylän ritvoja, jotka ei pääse yli kun kerran elämässä joutuvat syömään muuta kuin tapettua eläintä? Missä vuodessa me eletään?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki vauvapalstan keskustelijat nykyään jotain peräkylän ritvoja, jotka ei pääse yli kun kerran elämässä joutuvat syömään muuta kuin tapettua eläintä? Missä vuodessa me eletään?
Heti aamusta jaksat aloittaa :)
Olen lihaani. Kait kaikki tiesi sen? Olen lihaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan teidän asianne mitä häissänne tarjoatte.
Jos se ei jollekin kelpaa, niin ainahan voi nakkikioskin kautta kurvata kotiin.Tämä kertoo kyllä ihan kaiken siitä, kuinka paljon halveksii vieraitaan.
Se olet sinä joka halveksii isäntäväkeään. Kuvittelet olevasi jotenkin parempi kun ei sama ruoka kelpaa. Sinulle kelpaa vain tapettu eläin! Kaikkien pitää sinulle tarjoilla tapettua eläintä koska sinä olet niin tärkeä!
Miksi ei muka voisi joustaa edes yhtenä iltana lihanhimostaan. Sinä et vaan pysty arvostamaan muita kuin itseäsi.
Lihaanit ovat niin itsekkäitä. Kyllähän sen näkee jo siinä että ovat valmiita aiheuttamaan eläimille kärsimystä ihan vaan oman hupinsa vuoksi. Minä minä minä ja minun napa!
Vegaanit ovat niin itsekkäitä. Kyllähän sen näkee jo siinä että ovat valmiita aiheuttamaan allergisille ja suolistosairaille kärsimystä ihan vaan oman hupinsa vuoksi. Minä minä minä ja minun napa!
Vierailija kirjoitti:
Kerkko kirjoitti:
Ei nää jonnet enää tajua mitä tarkoittaa VIERAANVARAISUUS. Selitän rautalangasta kun ei papuhuurujen läpi mene pääpointti perille.
Ensinnäkin, häät ovat juhlat jotka toivon mukaan pidetään vain kerran elämässä.
Toiseksi, harvoin molemmista suvuista (tuskin koskaan) tulee kokoontumaan yhtä paljon ERILAISIA, ERI IKÄISIÄ, etenkin suvun vanhemmat kuuluisi ottaa huomioon ilman muuta. Mihin on hävinnyt kunnioitus vanhempia kohtaan? Entä lapsia,allergikkoja? Ei oma mummini,87v, halua sieni-tofupiirakkaa tai mantelimaitoa.
Kunnioitusta peliin ja tilannetajua! Olisi voinu edes JOKU vaihtoehto olla normaaleillekin. Ja se oikea maito,herranjumala sentään.Missä on lihaanin kunnioitus ja tilannetaju juhlan järjestäjiä kohtaan? Se on heidän juhlapäivänsä, ei jonkun huvikseen nirsoilevan lihaanin.
Häät myös ruuistaan muistetaan. Kyllä niin suurissa juhlissa kuin häissä voisi olla edes lakto-ovovegetaariset tarjoilut vegaanisten lisäksi, kun edellä mainitut ovat tulleet ihan normiksi sekasyöjien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen peräkylän ritva. Olen alkanut laittaa enemmän vegaanisia, kasvisruokia ja leivonnaisia koska miehen kaverin avovaimo on vegaani. Tykkään tehdä tarjolle mahdollisimman paljon kaikille sopivaa, joten meillä on silloin niin paljon vegaanisia ja gluteenittomia juttuja kuin mahdollista. Yleensä esim.grilli-iltoina sitten joku liha niille jotka haluaa sitä syödä.
Paljon olen ihmettelyä saanut kun kerron että leivon vegaanisia juttuja, niistä on ihmisillä sellainen kuva että vegaanileivonta olisi jotenkin hirveän vaikeaa, työlästä ja kallista. Mutta ei se ole sen kummempaa kuin se gluteenittomuuskaan, mitä meillä pitää olla.
Vegaanius herättää ihmisissä negatiivisia tunteita koska he ajattelevat että vegaanit tuomitsee kaikki. Tämä nyt riippuu ihan ihmisestä ja samanlailla ne lihansyöjätkin niitä vegaaneja haukkuu ja tuomitsee. Minussa tämä vegaani tuttu on saanut aikaan pohdintaa oman syömisen suhteen ja vähentämään lihan syöntiä. En pidä tehotuotannosta. Pidän positiivisena asiana sitä että hän on tullut ystäväpiiriimme.
Itse hän kertoo saavansa paljon negatiivisia kommentteja ja ilkeilevää vitsailua osakseen tähän vegaaniruokavalioon liittyen. Se on kyllä kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi. En minäkään haluaisi sulatella eläimen ruumista suolistossani tai juoda lehmän tissimaitoa. Ei ihmekään että lihaania kiukuttaa oma elämä.
Jokainen meistä on juonut syntymänsä jälkeen oman äitinsä tissimaitoa. Ilman sitä ja jo äidin mahassa alkiona ja syntymättömänä vauvana saatua ravintoa ei meitä olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että kasvitkin ovat eläviä olentoja ja niiden elämä ja kasvu päättyy, kun ne korjataan ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerkko kirjoitti:
Ei nää jonnet enää tajua mitä tarkoittaa VIERAANVARAISUUS. Selitän rautalangasta kun ei papuhuurujen läpi mene pääpointti perille.
Toiseksi, harvoin molemmista suvuista (tuskin koskaan) tulee kokoontumaan yhtä paljon ERILAISIA, ERI IKÄISIÄ, etenkin suvun vanhemmat kuuluisi ottaa huomioon ilman muuta. Mihin on hävinnyt kunnioitus vanhempia kohtaan? Entä lapsia,allergikkoja? Ei oma mummini,87v, halua sieni-tofupiirakkaa tai mantelimaitoa.
Kunnioitusta peliin ja tilannetajua! Olisi voinu edes JOKU vaihtoehto olla normaaleillekin. Ja se oikea maito,herranjumala sentään.Ikaffe on paremman makuista kuin lehmän maito. Monissa kahviloissa ei muuta olekaan. On vain asennevamma vaatia lehmäntissieritettä juomaansa.
Sanopa toi mun mummille. 😉
Onko teidän vegaannien muuten pakko käyttää joko brutaalia,vastenmielistä tissierite-murha-teloitus-kieltä tai vauvakieltä? Taannuttaako veganismi suomen kielen taidon?Sinulla on vauvakieli jolla lipität tissimaitua. Maito on vauvojen ruokaa!
Etkö ole tiennyt, että maidosta, niin lehmän, lampaan kuin vuohenkin, tehdään monia erilaisia herkkuja?
Ihania juustoja, briet, fetat, homejuustot, kermaisat jäätelöt, rahkat, piimät ja lukemattomat muut herkut.
Huomenta lihaanit!
Antakaapa nyt tulla lisää kaikkien aikojen tyhmimpiä kommentteja niin saa nauraa teille! Tänä aamuna on päästy jo hyvään vauhtiin, Erityisarvosana sellaisille kommenteille joita ei ole jo hoettu tuhansia kertoja.
Näillä vegaaneilla on aika omituinen tapa levittää uskontonsa ilosanomaa, kun kaatavat hyllystä kaikki maidot ruokakaupan lattialle. Kaatavat vielä juustopöydänkin päälle että nekin menee piloille. Ei kovin järkevää toimintaa luonnon ja eläinten kannalta. Maidon hiilijalanjälki on suuri, ja sen tuhlaamisesta aiheutuu päästöjä. Noiden tuhlattujen maitojen tilalle joudutaan sitten tuottamaan lisää maitoa, jolloin eläinten kärsimys vain lisääntyy näiden vegaanien takia. Luulevatko nämä tosiaan että joku paikallaolija ryhtyy vegaaniksi tämän toiminnan nähtyään? Onko näillä ihan kaikki kotona?
Vierailija kirjoitti:
Huomenta lihaanit!
Antakaapa nyt tulla lisää kaikkien aikojen tyhmimpiä kommentteja niin saa nauraa teille! Tänä aamuna on päästy jo hyvään vauhtiin, Erityisarvosana sellaisille kommenteille joita ei ole jo hoettu tuhansia kertoja.
Huomenta vegaanit!
Vierailija kirjoitti:
Näillä vegaaneilla on aika omituinen tapa levittää uskontonsa ilosanomaa, kun kaatavat hyllystä kaikki maidot ruokakaupan lattialle. Kaatavat vielä juustopöydänkin päälle että nekin menee piloille. Ei kovin järkevää toimintaa luonnon ja eläinten kannalta. Maidon hiilijalanjälki on suuri, ja sen tuhlaamisesta aiheutuu päästöjä. Noiden tuhlattujen maitojen tilalle joudutaan sitten tuottamaan lisää maitoa, jolloin eläinten kärsimys vain lisääntyy näiden vegaanien takia. Luulevatko nämä tosiaan että joku paikallaolija ryhtyy vegaaniksi tämän toiminnan nähtyään? Onko näillä ihan kaikki kotona?
Surettaa siivoojien puolesta...
Onnittelut lihaaneille!
200 sivua ja 6 vuotta itkua ja raivareita häistä joissa ette itse ole olleet! Otetaanhan toinen samanlainen setti jatkoksi!
Miksi vegaanit ei voi hyväksyä sitä tosiasiaa että ihminen on eläin,ei mikään jumala? Ei ne eläimet vegaania sääli ja paijaa jos joutuu esim.susilauman saaliiksi. Ei ihminen päätä luonnonlakeja. Biologialle on turha hannata vastaan vaikka veget epätoivoisesti yrittääkin 🙂
Vierailija kirjoitti:
On ne niin rauhanomaisia ja toisten elämää kunnioittavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerkko kirjoitti:
Kunnioitusta peliin ja tilannetajua! Olisi voinu edes JOKU vaihtoehto olla normaaleillekin. Ja se oikea maito,herranjumala sentään.Ikaffe on paremman makuista kuin lehmän maito. Monissa kahviloissa ei muuta olekaan. On vain asennevamma vaatia lehmäntissieritettä juomaansa.
Sanopa toi mun mummille. 😉
Onko teidän vegaannien muuten pakko käyttää joko brutaalia,vastenmielistä tissierite-murha-teloitus-kieltä tai vauvakieltä? Taannuttaako veganismi suomen kielen taidon?Sinulla on vauvakieli jolla lipität tissimaitua. Maito on vauvojen ruokaa!
Etkö ole tiennyt, että maidosta, niin lehmän, lampaan kuin vuohenkin, tehdään monia erilaisia herkkuja?
Ihania juustoja, briet, fetat, homejuustot, kermaisat jäätelöt, rahkat, piimät ja lukemattomat muut herkut.
Vegaanit hehkuttaa vuustoja ja soija"rahkojaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, miten tehdään vegaaninen Pasta Carbonara? Viikonloppuna tulossa vegaanivieraita, ja tämä oli heidän toiveensa.
Juuri osui silmään vegaaniryhmän julkaisu, jossa kysyttiin pasta carbanoran ohjetta vegaanisena. Hernistä, aurinkokuivattua tomaattia tai vege"pekonia", jonka tuoteselosteen katsoin uteliaisuutta: soijaproteiinia, maltodekstriinia, savuaromia. Huutaako vegaanin keho rautaa, kun joka aterialla pitää saada jotain feikkilihaa.
Aivan panosti tulee tämä mieleen. Huijataan lihanhimoa feikkituotteilla, joissa on vaikka mitä lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Ei taas ymmärrä kirjoitti:
Siis nyt.... Mikä ju.....uta on LIHAANI??? Eläissäni kuullut typerämpää sanaa mut nyt kuulin/luin. Sillon ennen kun kaikki oli paremmin oltiin SEKASYÖJIÄ. Tarkoittaa että syödään kaikkea. Eihän kukaan syö 100% pelkkää lihaa??
Lihaani on sellainen henkilö joka suhtautuu eläimen lihaan ja eritteisiin pakkomielteisesti ja fanaattisesti ja joka menee suhteettoman raivoisaan tilaan jos joka aterialla ei ole lihaa ja eritteitä tarjolla. Hän ei pysty esim. juomaan kahvia ilman eritteitä.
Lihaanilla on obsessio tai fetissi sian pyllyyn ja haluaa sitä pakonomaisesti suuhunsa.
Söisitkö lihaani?
Anteeksi mitä?
Niin haluaisitko jotain lihaani?
Anteeksi mitä, taidan nyt poistua
Meidän suvussa karjalanpaisti on hyvinkin juhlaruokaa. Ei sitä herkkua joka päivä saa naatiskella 😋