Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin
Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?
Kommentit (6229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä enää!!! Mä en jaksa ja henki ei kulje kunnolla mutta kultin oppien mukaisesti mun täytyy raivopuolustaa palstalla yhteentoista asti. Itkettää.
t. VegaaniJoo sama, vituttaa kamalasti kun en yksissä juhlissa saa lihaa :( Kuolen kyllä tähän paikkaan ja saan ainakin sata puutostilaakin!!
Sitäpaitsi ne eläimet HALUAA kuolla ja antaa meille lihaa ruuaksi, typerät vegaanit kun ei sitä usko vaikka mun naapurissa on kolme teurastamoa joissa päivystän joka päivä ja voin sanoa että ne eläimet kuolee vanhuuteen ja pääsee taivaaseen!!!
T. Lihaani
Nyt meni vegaanilla siellä tunteisiin niin kuin minulla pihvi masuun.
Mitä sä itket. Me tapetaan eläimiä ja syödään niitä. So what?
Jos tulisit läpsyttämään tota sun paskaa mulle niin lätkisin makkaralla poskille. Saattaisit tykätä salaa.
Huvittavaa että monet sekaanit ihan vilpittömästi luulee olevansa niin nokkelia että kaikki heidän jutut aiheuttaa vegaaneille raivoa ja itkun purskahduksia.
Tunnen lähinnä myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläinten tappaminen ruoaksi on pahasta kun vegaanit on jäänyt kiinni tuntemattomien ihmisten lemmikkien kaappaamisesta ja lopettamisesta? Siis vegaanit tykkää tappaa mutta ei tykkää että lihaa syödään.
Hämmentävä ideologia.
Kun ei muuta keksi täytyy vähän yleistää, sellaista se on kun ei keksi päteviä argumentteja.
Sinäkin varmaan hyväksyt lemmikkikoirien varastamisen, kiduttamisen ja syömisen koska sitähän ne sekasyöjät tekee? Miksi sekasyöjien mielestä tappaminen on ok mutta vaan silloin kun tapetaan hänen mielestä vähempiarvoisia eläimiä?
Hämmentävä ideologia.
Meillä muilla on normaali ruokavalio. Ei idelogiaa.
Monta lapsistasi on kuollut puutostiloihin? Näitäkin tapauksia löytyy vegaanien jäljiltä aika monta.
Ja ihan oikeasti. Wtf? Miksi tapatte ihmisten koiria?! Vastaa nyt edes siihen että mikä helvetin hieno idea siinä on taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä enää!!! Mä en jaksa ja henki ei kulje kunnolla mutta kultin oppien mukaisesti mun täytyy raivopuolustaa palstalla yhteentoista asti. Itkettää.
t. VegaaniJoo sama, vituttaa kamalasti kun en yksissä juhlissa saa lihaa :( Kuolen kyllä tähän paikkaan ja saan ainakin sata puutostilaakin!!
Sitäpaitsi ne eläimet HALUAA kuolla ja antaa meille lihaa ruuaksi, typerät vegaanit kun ei sitä usko vaikka mun naapurissa on kolme teurastamoa joissa päivystän joka päivä ja voin sanoa että ne eläimet kuolee vanhuuteen ja pääsee taivaaseen!!!
T. Lihaani
Jos tulisit läpsyttämään tota sun paskaa mulle niin lätkisin makkaralla poskille. Saattaisit tykätä salaa.Huvittavaa että monet sekaanit ihan vilpittömästi luulee olevansa niin nokkelia että kaikki heidän jutut aiheuttaa vegaaneille raivoa ja itkun purskahduksia.
Tuo "olen viileä ja ei haittaa" ei toimi kauhean hyvin sen jälkeen kun on saanut raivoralleja sarjassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oli tarjolla kahvin kanssa jos oli mantelille allerginen?
Kyllä minusta vegaanitkin voisivat sen verran joustaa, että laittaisivat tarjolle myös jotakin normaalia syötävää, että ennakkoluuloisimmatkin tai kasviksille allergiset saavat jotakin syödäkseen.
Vai vielä joustaa. Miksi murhaajien sairaan "ruokavalion" takia tarvitsisi joustaa tippaakaan? Lihaahan nuo murhaajat olis halunnu ateriakseen kuitenkin.
Tällaista mielikuvaako sinä haluat vegaanien sielunmaisemasta välittää? Syytetään toisia murhaajiksi ja sairaiksi lihanhimoisiksi ihmisiksi. Vai tuollaista psyykkistä pahoinvointiako se teidän ruokavalionne sitten teettää? Siinä tapauksessa pidän sen lihan edelleen ruokavaliossani :)
Meat is murder, kuten Flow festivaaleille saapuva Morrisseykin jo viime vuosituhannella julisti.
Kyllä monet vegaanit ovat aidosti samaa mieltä ja onko tappamisella, teurastamisella ja murhaamisella kovin paljon eroa. Juridiikassa tappo ja murha erotetaan toisistaan mm sillä perusteella, onko kyseessä harkittu teko vai ei. Kyllä kai suurin osa lautaselle päätyvästä lihasta on harkiten tapettu.
Millä lailla esim. lasi maitoa tai kananmuna on siis murha? Tuossahan kukaan ei ole kuollut.
Huoh, ota vaikka selvää mistä ne maidot ja kananmunat tulee. Sitten voit selvittää minkälaisissa oloissa niitä tuottavia eläimiä pidetään ja mitä niille tapahtuu kun hyödykkeet on saatu.
Tuotetaan mm. ihan tuossa minun naapurissani. En edellekään ole huomanut että maitolasin tai kananmunan taki olisi yksikään eläin siellä kuollut.
Ne eläimet on syntyneet sen maitolasin ja kananmunan takia. Ja kun lasit eivät enää täyty eikä munia tule, ne teurastetaan.
Ei ne sinun naapurissasikaan ikuisesti elä, eivätkä edes kovin vanhoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläinten tappaminen ruoaksi on pahasta kun vegaanit on jäänyt kiinni tuntemattomien ihmisten lemmikkien kaappaamisesta ja lopettamisesta? Siis vegaanit tykkää tappaa mutta ei tykkää että lihaa syödään.
Hämmentävä ideologia.
Kun ei muuta keksi täytyy vähän yleistää, sellaista se on kun ei keksi päteviä argumentteja.
Sinäkin varmaan hyväksyt lemmikkikoirien varastamisen, kiduttamisen ja syömisen koska sitähän ne sekasyöjät tekee? Miksi sekasyöjien mielestä tappaminen on ok mutta vaan silloin kun tapetaan hänen mielestä vähempiarvoisia eläimiä?
Hämmentävä ideologia.
Monta lapsistasi on kuollut puutostiloihin? Näitäkin tapauksia löytyy vegaanien jäljiltä aika monta.Ja ihan oikeasti. Wtf? Miksi tapatte ihmisten koiria?! Vastaa nyt edes siihen että mikä helvetin hieno idea siinä on taustalla.
Montako sinun lapsistasi on kuollut ylipainoon tai diabetekseen? Onko sulla sydän- ja verisuonitauteja tai syöpä?
Miksi sua edes kiinnostaa koirien olot kun ei kiinnosta muidenkaan eläinten, miksi te tapatte ihmisten koiria muiden eläinten kylkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävä ideologia.
Ei vegaanit tykkää tappaa. Mutta onhan lemmikkien pito eläinrääkkäystä, jos oikein ajatellaan.
Itse en ole vegaani, mutta pystyn silti ymmärtämään omistani poikkeavia näkökantoja.
Mutta myös sen, että etiikkaa ja moraalia ei voi toisten päähän väkisin ajaa.
Asioita ei tarvitse muuttaa, asioiden ymmärtäminen muuttaa ne. Sitä odotellessa. Olihan ennen ihan ok pitää ihmisiä orjina, mutta vähitellen ymmärrettiin, ettei se ole oikein ja siitä seurasi muutos normeihin. Vähän samankaltainen tilanne suhtautumisessa tuotantoeläimiin ja eläinten hyväksikäyttöön laajemminkin on käynnissä, mutta ottaahan se aikansa.
Tajuatko että on ihan helvetin psykoottista hiippailla ihmisten takapihoilla ja käydä lopettamassa niiden koiria. Psyko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävä ideologia.
Ei vegaanit tykkää tappaa. Mutta onhan lemmikkien pito eläinrääkkäystä, jos oikein ajatellaan.
Itse en ole vegaani, mutta pystyn silti ymmärtämään omistani poikkeavia näkökantoja.
Asioita ei tarvitse muuttaa, asioiden ymmärtäminen muuttaa ne. Sitä odotellessa. Olihan ennen ihan ok pitää ihmisiä orjina, mutta vähitellen ymmärrettiin, ettei se ole oikein ja siitä seurasi muutos normeihin. Vähän samankaltainen tilanne suhtautumisessa tuotantoeläimiin ja eläinten hyväksikäyttöön laajemminkin on käynnissä, mutta ottaahan se aikansa.
Tajuatko että on ihan helvetin psykoottista hiippailla ihmisten takapihoilla ja käydä lopettamassa niiden koiria. Psyko.
Miksi te sekasyöjät siis teette niin? Ihan pidätte festivaaleja sen kunniaksi, yöks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävä ideologia.
Hämmentävä ideologia.
Monta lapsistasi on kuollut puutostiloihin? Näitäkin tapauksia löytyy vegaanien jäljiltä aika monta.Ja ihan oikeasti. Wtf? Miksi tapatte ihmisten koiria?! Vastaa nyt edes siihen että mikä helvetin hieno idea siinä on taustalla.
Montako sinun lapsistasi on kuollut ylipainoon tai diabetekseen? Onko sulla sydän- ja verisuonitauteja tai syöpä?
Miksi sua edes kiinnostaa koirien olot kun ei kiinnosta muidenkaan eläinten, miksi te tapatte ihmisten koiria muiden eläinten kylkeen?
Mikä on tämä juttu että teidän mielestä on siistiä että lapsia kuolee puutostiloihin ja tapatte koiria mutta eläimen lihaa ei saa syödä.
Millaisen sekopään maailmassa tuo on loogista? Sinä todella puolustat tuota. Pidät sitä hyvänä asiana.
Se takaraivossasi kaikuva murhaaja-huuto on sinulle. Ei niille sekaaneille ja lihaaneille tai ties mille kenen yrittää psykoottisuuttasi purkaa. Sinulle. Murhaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lihaani
Jos tulisit läpsyttämään tota sun paskaa mulle niin lätkisin makkaralla poskille. Saattaisit tykätä salaa.Huvittavaa että monet sekaanit ihan vilpittömästi luulee olevansa niin nokkelia että kaikki heidän jutut aiheuttaa vegaaneille raivoa ja itkun purskahduksia.
Sekaanien (opin just uuden sanan) kimmastuminen vegaaneille juontaa varmaan alitajuisesta omien valintojen ja arvojen kyseenalaistamisesta. Antaa heidän raivota, varmaan se helpottaa.
Huvittavaahan sitä on seurata. Oikein aloitetaan keskusteluja, kun ei muuten päästä aiheesta meuhkaamaan, kun ei ne oikeat vegaanin pahukset tule tänne vauva av:lle itkemään, että sienipiirakkani ei kelvannut sukulaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis sinun logiikalla
Saat kutsun lihaasyövien häihin. Teille ei ole erikoisruokaa koska voittehan tekin ottaa lihansyönnin ennakkoluulottomana kokemuksena, niinkö?
Vegaanit eivät syö eläinperäisiä ruokia eettisistä syistä, onko sekaaneilla joku eettinen syy olla syömättä kasviperäisiä ruokia? Jos on niin kai te jätätte kasviperäiset ruuat kokonaan syömättä myös muissa tilanteissa?
Jos tulee sota ja nälänhätä ja vaihtoehtoina on syödä lihaa tai kuolla nälkään, kumman valitset? Niinpä, kyllä siinä "eettiset" syyt lentää romukoppaan hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Suklaakakkua, sieni-savutofupiirakkaa, riisipiirakoita hummuksen ja kirsikkatomaattien kera, keksejä, maissileipää ja hedelmiä ja marjoja
Ap
Siis jos tämä olisi oikeasti häiden tarjoulu, niin kyllä tulisi sanomista. Vaikka olisi tofun tilalla lihaa, niin onhan tuo täysin ala-arvoinen setti häihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lihaani
Sekaanien (opin just uuden sanan) kimmastuminen vegaaneille juontaa varmaan alitajuisesta omien valintojen ja arvojen kyseenalaistamisesta. Antaa heidän raivota, varmaan se helpottaa.
Huvittavaahan sitä on seurata. Oikein aloitetaan keskusteluja, kun ei muuten päästä aiheesta meuhkaamaan, kun ei ne oikeat vegaanin pahukset tule tänne vauva av:lle itkemään, että sienipiirakkani ei kelvannut sukulaisille.
Paitsi että koko tämä ketju alkoi siitä että ap itki kuinka hänen sienipiirakkansa ei kelvannut sukulaisille 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta vegaanitkin voisivat sen verran joustaa, että laittaisivat tarjolle myös jotakin normaalia syötävää, että ennakkoluuloisimmatkin tai kasviksille allergiset saavat jotakin syödäkseen.
Vai vielä joustaa. Miksi murhaajien sairaan "ruokavalion" takia tarvitsisi joustaa tippaakaan? Lihaahan nuo murhaajat olis halunnu ateriakseen kuitenkin.
Tällaista mielikuvaako sinä haluat vegaanien sielunmaisemasta välittää? Syytetään toisia murhaajiksi ja sairaiksi lihanhimoisiksi ihmisiksi. Vai tuollaista psyykkistä pahoinvointiako se teidän ruokavalionne sitten teettää? Siinä tapauksessa pidän sen lihan edelleen ruokavaliossani :)
Meat is murder, kuten Flow festivaaleille saapuva Morrisseykin jo viime vuosituhannella julisti.
Kyllä monet vegaanit ovat aidosti samaa mieltä ja onko tappamisella, teurastamisella ja murhaamisella kovin paljon eroa. Juridiikassa tappo ja murha erotetaan toisistaan mm sillä perusteella, onko kyseessä harkittu teko vai ei. Kyllä kai suurin osa lautaselle päätyvästä lihasta on harkiten tapettu.
Millä lailla esim. lasi maitoa tai kananmuna on siis murha? Tuossahan kukaan ei ole kuollut.
Huoh, ota vaikka selvää mistä ne maidot ja kananmunat tulee. Sitten voit selvittää minkälaisissa oloissa niitä tuottavia eläimiä pidetään ja mitä niille tapahtuu kun hyödykkeet on saatu.
Tuotetaan mm. ihan tuossa minun naapurissani. En edellekään ole huomanut että maitolasin tai kananmunan taki olisi yksikään eläin siellä kuollut.
Ne naapurin eläimet syntyvät ja kuolevat maitolasin ja kananmunan takia. Siinä välissä niitä pakkohedelmöitetään synnyttämään tasaisin väliajoin, että heruu tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lihaani
Paitsi että koko tämä ketju alkoi siitä että ap itki kuinka hänen sienipiirakkansa ei kelvannut sukulaisille 😂
Ketju alkoi siitä, että joku sekaani pohti, kuinka pääsisi vääntämään vegaanien kanssa, että millaisen provon keksisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat kutsun lihaasyövien häihin. Teille ei ole erikoisruokaa koska voittehan tekin ottaa lihansyönnin ennakkoluulottomana kokemuksena, niinkö?
Vegaanit eivät syö eläinperäisiä ruokia eettisistä syistä, onko sekaaneilla joku eettinen syy olla syömättä kasviperäisiä ruokia? Jos on niin kai te jätätte kasviperäiset ruuat kokonaan syömättä myös muissa tilanteissa?
Jos tulee sota ja nälänhätä ja vaihtoehtoina on syödä lihaa tai kuolla nälkään, kumman valitset? Niinpä, kyllä siinä "eettiset" syyt lentää romukoppaan hyvin nopeasti.
Mikä logiikka tällaisissa kysymyksissä on? Nälänhädät ja autiot saaret on melko kaukaa haettuja skenaarioita, niin asian pohtimisessa ei varmaan kamalasti oo järkeä.
Pitääkö vegaanien alkaa keksimään vastaavia kysymyksiä sekasyöjille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tule sota jaavaihtoehtoina on suihinotto 100 miehelle tai kuolla nälkään, kumman valitsisit. Kyllä siinä heterous lähtisi äkkiä. Seuraavat 100 olisivakin sitten koiria.
Jos kaverina on vegaani saattaa piskistä tulla vihreä.
Kun myrkyn ruokakuppiin vegaani salaa kippaa, tulee sille kiimainen hippa.
Ilo on vegellä eläimiltä viimeisiä henkiä pois vedellä, kunhan ei niiden lihalla ei kukaan voi elellä
Samoin lapsukaiset rauhalliseen uneen vegaani saattaa kun kukansiemenillä eteenpäin saattaa.
Ei iloa suurempaa kuin turha hiilijalanjälki pois huuhdella.
Sinne meni lapsokaises, vegaanin iloksi ainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne naapurin eläimet syntyvät ja kuolevat maitolasin ja kananmunan takia. Siinä välissä niitä pakkohedelmöitetään synnyttämään tasaisin väliajoin, että heruu tasaisesti.
Täsmennys, että kanoja ei pakkohedelmöitetä, koska hedelmöitetyt munat eivät kelpaa kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tule sota jaavaihtoehtoina on suihinotto 100 miehelle tai kuolla nälkään, kumman valitsisit. Kyllä siinä heterous lähtisi äkkiä. Seuraavat 100 olisivakin sitten koiria.
On sulla fantasiat. Varmaan vaikea löytää pornoa noilla kriteereillä.