Mummo leikkasi lapsen hiukset
Lapset olivat mummolla yökylässä ja kaksivuotiaalle oli siellä ilmestynyt oikein rumasti leikattu 80-luvun otsatukka. En tiedä, suututtaako minua enemmän mummo joka oli mennyt leikkaamaan lapseni hiuksia ilman lupaa ja vielä törkeän huonosti vai mies, joka ei katsonut asiakseen edes mainita asiasta minulle.
Kommentit (144)
En enää ihmettele, miksi appiukko otti anopista eron ja miksi heillä tapeltiin jatkuvasti. Nyt tiedän, mistä tuo käytösmalli on peräisin. Aivan sietämätöntä.
Vanhemmat päättävät lapsen hiuksista, vanhempana lapsi päättää niistä pitkälti itse. Mummo ei hiuksista päätä jatkossakaan, siitä ei edes käydä keskustelua.
Fiksu ihminen pyytäisi anteeksi virhettään ja pyrkisi sen hyvittämään. Hiuksia ei voi laittaa takaisin päähän, mutta kampaamokäynti tytölle tuossa olisi aiheellista korvata, kun mummo meni hiukset niin rumasti leikkaamaan. Malli on kamala ja muutenkin erittäin epäsiististi leikattu.
No tämä juttu tuli sitten tätä myöden pakettiin.
Miehen kanssa on tilanne avoin, mutta tällaista tämä on. Hänelle on tärkeämpää aloittaa ja pitää noita yllä, kuin pyrkiä ratkaisemaan asia. Kovin se kilpi kiiltää, vähätellään omia toimia ja liioitellaan minun tekemisiä, tietenkin negatiiviseen suuntaan ja välillä ihan suoranaisilla valheilla. Ilmeisesti saa tuosta riidanhaastamisesta jotain kiksejä, ei kai muuten noin toimisi. Ja mihin hintaan vaan on tuota käytöstänsä valmis jatkamaan.
Joo, ottaa päähän. Pitää miettiä tämä juttu paremmin, etten jatkossa enää olisi näin aasi.
Ap
Miks musta tuntuu, että mies ei liioittele sun käytöstä...
Lue tekstisi.
Nyt mieheni puhuu anopin kanssa puhelimessa ja selittelee, miten vaimo on niin kamala ja hänellä vaikeaa... Ihan suoranaisia valheita taas latelee, mutta mitä muuta olisi voinut odottaakaan. Tietenkään itse ei ole tehnyt mitään väärin ja nämä perinteiset. Siinä on äiti ja poika kuin vakka ja kansi. Vain aasi on tällaisessa avioliitossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua pyytää äitinsä maksamaan tyttärelle kampaajaa, koska "ei mekään olla maksettu sinne ruuista".
Eli toisin sanoen, minun pitää nyt itse se kampaajakäynti omasta pussista maksaa. Näköjään toisen hiuksia on lupa leikata, jos tarjoat toiselle ruokaa. Selvä peli.
Samoin mies ei aio sanoa äidillensä asiasta yhtään mitään. Tekee sellaiset kivat, että mummo vaan jossain vaiheessa huomaa, että kas, lapsia ei ole näkynyt täällä enää.
No, onhan se eräänlainen näpäytys mieheltä tuokin, itseasiassa tosi v-mainen.
Ap
Tuolainen "kostaminen" ja piilokiukuttelu on aika lapsellista, ja siitä on mummon vaikea päätellä, että mikä tilanteessa on vikana, jos ei kerran tajua tehneensä väärin parturoinnillaan. Välit tulehtuvat entisestään ja pahimmassa tapauksessa kaikki kyräilevät toisiaan vielä vuosien kuluttuakin. Kaikille teille olisi parempi, jos vain istuisitte miehen ja anopin kanssa kolemestaan alas ja keskustelisitte asiallisesti, että mikä mättää. Sinä perustelisit oman kantasi selkeästi, ja vaikka mies ei haluaisi sanoa mitään äidilleen, niin osoittaisi silti olevansa samalla puolella kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mieheni puhuu anopin kanssa puhelimessa ja selittelee, miten vaimo on niin kamala ja hänellä vaikeaa... Ihan suoranaisia valheita taas latelee, mutta mitä muuta olisi voinut odottaakaan. Tietenkään itse ei ole tehnyt mitään väärin ja nämä perinteiset. Siinä on äiti ja poika kuin vakka ja kansi. Vain aasi on tällaisessa avioliitossa.
Ap
Miksi sitten haluat olla tuo aasi, jos kaikki on huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kyllä kuulosta valheelta se että olet kamala. Kuulostat juuri sellaiselta pirttihirmulta joiden pitäisi pysyä ikisinkkuina ja elellä omassa täydellisessä maailmassaan. Ymmärrän harmistuksen, mutten tuollaista älytöntä meuhkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi sitten haluat olla tuo aasi, jos kaikki on huonosti?
Enpä halua aasi olla. En pidä siitä, että mies laittaa vastuun aivan kaikesta minun niskoilleni ja vain kiillottelee omaa kilpeänsä. Ja joo, eipä ollut ensimmäinen kerta. Näitä mahtuu useampiakin ihan viikonkin sisälle. Tätähän tämä meidän koko avioliitto on ollut.
Sana anteeksi kuuluu vasta sen jälkeen, kun hän on tehnyt ja sanonut vaikka mitä, ja sekin vain tosi kapeasta asiasta ja hirveän väännön jälkeen. Ne muut loukkaukset ja asiattomat syyttelyt hän jättää ihan voimaan. Oma kilpi kiiltää, siinä sitä on harvinaisen viaton mies. Äitiinsä tullut, eihän sekään näe omassa toiminnassaan mitään vikaa mutta muissa kyllä.
Ja miten noin pientä asiaa, kuin että mies ei kertonut minulle, hän ei suoraan voi ottaa omalle vastuulleen? Miksi hän halusi tuotakin lähteä puolustelemaan ja syyllistää minut siitä ja ihan keksityistäkin jutuista. Onko tuollaisia miehiä enemmänkin vai olenko minä vain löytänyt jonkun harvinaisuuden?
En voi käsittää en.
Paska fiilis.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Turhaa draamaa, äidit joskus varovat liikaakin sen enkelinsä hiusten leikkaamista ja sitten on pojalla päässä semmoinen puolimetrinen moppi kun "on niin ihanat kiharat".
Niin miksei voisi olla, jos lasta ei haittaa ja on kuitenkin siistit? :D Mitä siitä jos vanhempi pitää kiharoita ihanina? En ymmärrä ajatusmaailmaa vielä vuonna 2016 et pojalla ei sais olla pitkiä hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan toisia ihmisiä kunnioittava ihminen tee mitään tuollaista. Tämä tapaus oli vieläpä alkanut jänkkäämään, että oli leikannut hiukset kun ne olivat hänen mielestään silmillä. Ei anteeksipyyntöä, ei ehdotusta miten lapsen hiukset nyt korjattaisiin. Mitähän mummo tykkäisi, jos minä menisin leikkaamaan hänen hiuksensa vastaavasti? Ei taitaisi tykätä. Enää ei lasten tarvitse mennä sinne muuta kuin korkeintaan valvonnan kanssa. Yökylään ei enää kukaan lapsi sinne jää.
Tarkoitti varmaan hyvää. Mua muutenkin. Ihmetyttää suomalaisten tapaa olla leikkaamatta hiuksia , tytöt näyttää pojilla ja pojat tytöiltä. Hiukset kokonajan silmillä, lapset ei näe mitään , hirveän näköistä . Sotkuinen tukka, eikö pysty erottaa kumpaa sukupuolta ne on. Epäsiistiä , hyvä et joku teidän perheessä tajuaa sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa draamaa, äidit joskus varovat liikaakin sen enkelinsä hiusten leikkaamista ja sitten on pojalla päässä semmoinen puolimetrinen moppi kun "on niin ihanat kiharat".
Miksi ei pojalla saisi olla pitkät hiukset? Onko se mielestäsi syntiä ja saastaista? Minulla on vieläkin pitkät hiukset, näitä ei ole leikattu lähemmäs kymmeneen vuoteen, eikä tulla leikkaamaan. M34
Näytät muijalta
Vierailija kirjoitti:
Lapset olivat mummolla yökylässä ja kaksivuotiaalle oli siellä ilmestynyt oikein rumasti leikattu 80-luvun otsatukka. En tiedä, suututtaako minua enemmän mummo joka oli mennyt leikkaamaan lapseni hiuksia ilman lupaa ja vielä törkeän huonosti vai mies, joka ei katsonut asiakseen edes mainita asiasta minulle.
Anoppiprovo *haukotus*
Heh. Mun mummo teki aikanaan mulle samat lapsena. Äiree ei ollu oikein mielissään... 😄
Minunkin mummuni louhi mun pitkän tukan kamalaksi pienenä. Ja mun molemmat vanhemmat suivaantui siitä kyllä! Saatanan paskamummu. Ihan vitun ärsyttävä ihminen, pakko sanoa vaikka vanhus onkin.
Suurin osa on sitä mieltä, että aivan turhaa vouhkaamista. Eli suurimmalta osalta saa siis myös leikata hiukset vastoin tahtoaan. Ei väliä, että se on myös rikos. Täällä oli joskus keskustelu kuinka kouluikäiseltä tytöltä oli kaverit leikanneet tukan, moni käski rikosilmoitusta tekemään. Miksi sitten anoppi saa vapaasti touhuta lapsenlapsen hiusten kimpussa saksineen?
Mitä mieltä lapsi on tukastaan? Kuinka vanha lapsi kyseessä?
Jos se sopiminen oli sellasta epämääräistä tyyliin: mummo: "roikkuupa nuo hillalillan hiukset silmillä" ja mies " joo" - ja vips, vahinko on tapahtunut.
97, lapsi on kaksivuotias ja hän ei tietenkään itse hiuksistaan välitä. Mummo on pysynyt tiukasti kannassaan, hän ei ole tehnyt mitään väärää, ei ole pyytänyt anteeksi eikä myöskään suostu korvaamaan kampaajakäyntiä.
Mies ei ole itse asiaa halunnut itse ratkaista mitenkään. Sanoo, että kasvaahan ne hiukset takaisin ja sanoi äidillensä, että älä jatkossa leikkaa kun tuodaan yökylään.
Minä en ole lapsia enää antamassa yökylään enkä mummon luokse vierailuille ilman, että jompi kumpi huoltajista on valvomassa ettei mummo tee mitään sopimatonta. Ilmeisesti pitää jatkossa olla itse paikalla, koska mistä minä voin tietää, jos mies jättääkin ne lapset sinne ja taas tulee jotain tällaista.
Kyllähän ne hiukset kasvaa joo. Voin viedä lapsen omaan piikkiin kampaajalle.
Mies on nyt pahoillaan ja sanoo, että ansaitsee paremman vaimon, kun minä olen niin törkeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on sitä mieltä, että aivan turhaa vouhkaamista. Eli suurimmalta osalta saa siis myös leikata hiukset vastoin tahtoaan. Ei väliä, että se on myös rikos. Täällä oli joskus keskustelu kuinka kouluikäiseltä tytöltä oli kaverit leikanneet tukan, moni käski rikosilmoitusta tekemään. Miksi sitten anoppi saa vapaasti touhuta lapsenlapsen hiusten kimpussa saksineen?
Ei todellakaan saa mummu ilman lupaa leikata lasten hiuksia!
Mutta miksi ap vouhkaa ja suuttu miehelleen???
Ja miksi isäkin ei saisi päättää lapsen hiuksista?
Ja miksi pikkulapsella on hiukset, jotka roikkuvat silmillä ja niitä ei kiinnitetä esim. pinnillä?
P.S. Vähänkin isompi lapsi saa itse päättää hiustyylistään.
Vierailija kirjoitti:
97, lapsi on kaksivuotias ja hän ei tietenkään itse hiuksistaan välitä. Mummo on pysynyt tiukasti kannassaan, hän ei ole tehnyt mitään väärää, ei ole pyytänyt anteeksi eikä myöskään suostu korvaamaan kampaajakäyntiä.
Mies ei ole itse asiaa halunnut itse ratkaista mitenkään. Sanoo, että kasvaahan ne hiukset takaisin ja sanoi äidillensä, että älä jatkossa leikkaa kun tuodaan yökylään.
Minä en ole lapsia enää antamassa yökylään enkä mummon luokse vierailuille ilman, että jompi kumpi huoltajista on valvomassa ettei mummo tee mitään sopimatonta. Ilmeisesti pitää jatkossa olla itse paikalla, koska mistä minä voin tietää, jos mies jättääkin ne lapset sinne ja taas tulee jotain tällaista.
Kyllähän ne hiukset kasvaa joo. Voin viedä lapsen omaan piikkiin kampaajalle.
Mies on nyt pahoillaan ja sanoo, että ansaitsee paremman vaimon, kun minä olen niin törkeä.
Ap
Totta tuo vika lause.
:"D öööhhh....