Mummo leikkasi lapsen hiukset
Lapset olivat mummolla yökylässä ja kaksivuotiaalle oli siellä ilmestynyt oikein rumasti leikattu 80-luvun otsatukka. En tiedä, suututtaako minua enemmän mummo joka oli mennyt leikkaamaan lapseni hiuksia ilman lupaa ja vielä törkeän huonosti vai mies, joka ei katsonut asiakseen edes mainita asiasta minulle.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, suutuin miehelle hänen röyhkeästä käytöksestään ja kyllä, sanoin että ihan mulkkua tuollainen leikkaaminen, kun taas tämäkin asia jäi minun huomattavakseni, minun hoidettavakseni ja minun maksettavakseni. Mies kehtasi haukkua minun ratkaisuehdotukset, siis aivan ne kaikki, sairaiksi. Nyt toki jälkikäteen vääntelee sanomisiaan, kuten tapoihinsa kuuluu.
Mitä nimittelyyn tulee, niin viime viikonloppuna mieheni kutsui minua lapsen edessä vitun mulkuksi. Näitä muita yhtä kauniita nimityksiä olen saanut häneltä lukuisia muitakin, mutta varmaankaan ei ole tarvetta mennä siihen nyt vai onko?
Ap
Tässä on siis oikeasti kyse ihan muusta kuin lapsen hiustenleikkuusta, se taisi vain kärjistää joukon isompia ongelmia?
Oli kyse alunperin ihan hiustenleikkuusta. Mieheni vaan toimi tyypilliseen tapaansa ja siksi tässä on nyt kyse paljon muustakin.
Olin tuon viikonlopun tapauksen antanut olla ja ei se olisi tähänkään kuulunut, mutta mies kun lähti vetämään muita asioita niin sillä tiellä nyt ollaan.
Ei anteeksipyyntöä. Ei pahoittelua. Ei aikomusta tai ideaa edes miten korjata tilanne. Mitään ei ole mies tehnyt omasta mielestään väärin. Vaimon syy, vaimon käytös sairasta, miehen ja hänen äitinsä ei. Tässä tämä yhteenveto pähkinänkuoressa.
Joo, olen vihainen. Miksi en olisi?
Ap
Tuossa kymmenen minuuttia sitten pyysin anteeksi omaa käytöstäni, kun en asiasta maininnut sinulle, mutta eipä tuolla vaikutusta näytä olevan. Tuttu tilanne itselleni. Vain minä räyhään täällä ja vain minun tapani hoitaa asioita on väärin. Esimerkiksi tänään en ole ääntäni korottanut kertaakaan, mutta sinulta olen huutoa kuunnellut enemmänkin. Haastavaa on tälläinen "selvittäminen" kun toisella on 110% tunnetila lasissa. - Aviomies
Ja sinäkö olet järjen ääni kun jatkoit/jaoit riitaa täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, suutuin miehelle hänen röyhkeästä käytöksestään ja kyllä, sanoin että ihan mulkkua tuollainen leikkaaminen, kun taas tämäkin asia jäi minun huomattavakseni, minun hoidettavakseni ja minun maksettavakseni. Mies kehtasi haukkua minun ratkaisuehdotukset, siis aivan ne kaikki, sairaiksi. Nyt toki jälkikäteen vääntelee sanomisiaan, kuten tapoihinsa kuuluu.
Mitä nimittelyyn tulee, niin viime viikonloppuna mieheni kutsui minua lapsen edessä vitun mulkuksi. Näitä muita yhtä kauniita nimityksiä olen saanut häneltä lukuisia muitakin, mutta varmaankaan ei ole tarvetta mennä siihen nyt vai onko?
Ap
Tässä on siis oikeasti kyse ihan muusta kuin lapsen hiustenleikkuusta, se taisi vain kärjistää joukon isompia ongelmia?
Oli kyse alunperin ihan hiustenleikkuusta. Mieheni vaan toimi tyypilliseen tapaansa ja siksi tässä on nyt kyse paljon muustakin.
Olin tuon viikonlopun tapauksen antanut olla ja ei se olisi tähänkään kuulunut, mutta mies kun lähti vetämään muita asioita niin sillä tiellä nyt ollaan.
Ei anteeksipyyntöä. Ei pahoittelua. Ei aikomusta tai ideaa edes miten korjata tilanne. Mitään ei ole mies tehnyt omasta mielestään väärin. Vaimon syy, vaimon käytös sairasta, miehen ja hänen äitinsä ei. Tässä tämä yhteenveto pähkinänkuoressa.
Ap
Tuossa kymmenen minuuttia sitten pyysin anteeksi omaa käytöstäni, kun en asiasta maininnut sinulle, mutta eipä tuolla vaikutusta näytä olevan. Tuttu tilanne itselleni. Vain minä räyhään täällä ja vain minun tapani hoitaa asioita on väärin. Esimerkiksi tänään en ole ääntäni korottanut kertaakaan, mutta sinulta olen huutoa kuunnellut enemmänkin. Haastavaa on tälläinen "selvittäminen" kun toisella on 110% tunnetila lasissa. - Aviomies
Siis milloin ja missä pyysit anteeksi? Mitä pyysit anteeksi? Olinko minä paikalla läsnä, sanoitko asiasi ääneen?
En ole minkäänlaista anteeksipyyntöä kuullut, et ole missään vaiheessa vetänyt törkeitä syytöksiäsi takaisin, et hoitanut asiaa kuntoon. No näköjään mammoille silti yrität filmata ihan kuin se tämän ratkaisisi.
Nämä ovat taas näitä...
Ap
Istuin olohuoneessa, kun keitit kahvia ja pyysin anteeksi vastaukseksi sanoit että en edes ole anteeksi pyytänyt. Ihan selkeällä äänellä sanoin anteeksipyynnön. - Aviomies
Ahaa, sanoit siis niin hiljaisella äänellä jotakin mitä en kuullut. Mitähän mahdollisesti pyysit anteeksi, tennissukkia vai sitä että naapurissa asuu väärän värinen kissa? Meinasitko että kaiken tämän show'n jälkeen asia on tuolla muka kuitattu?
Tässä on nyt melkoinen pino, mikä on sinulta ihan käsittelemättä.
Kyllä, olen sinulle vihainen ja tasan tarkkaan siihen asti, kunnes olet KOKO sen pinon hoitanut kuntoon. Sori siitä ei riitä, varsinkin kun sen ohella sinulta on tullut lukuisia uusia asiattomia syytöksiä minua kohtaan ja yhtä monta vastuusta vetäytymistä. Ne kaikki käydään läpi, kunnes tämä on paketoitu.
En tätä tule nielemään.
Päätät itse miten jatkat ja kuinka pitkälle olet valmis menemään.
Ap
Siis onko täällä oikeasti sekä mies ja vaimo riitelemässä? Mihin tämä maailma tosiaan on mennyt? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Liityin mukaan keskusteluun, kun normaalikeskustelu ei selkeästi onnistu ja vaimoni näytti että pui asiaa täällä. Mutta siinä olet oikeassa, että mitä nämä tänne kuuluvat kaikelle kansalle. Päivänjatkot kaikille, minä poistun. - Aviomies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Liityin mukaan keskusteluun, kun normaalikeskustelu ei selkeästi onnistu ja vaimoni näytti että pui asiaa täällä. Mutta siinä olet oikeassa, että mitä nämä tänne kuuluvat kaikelle kansalle. Päivänjatkot kaikille, minä poistun. - Aviomies
Miksiköhän ei onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylireagoit. Mummo teki mokan, mutta annat tiukan, mutta asiallisen palautteen niin ei tee toista kertaa. Ei tuossa mitään väliä katkaisun arvoista ole, tai sitten et kerro kaikkea. Hiukset kasvavat takaisin, lapsilla nopeastikin. Ei aihetta hysteriaan, vaikka keljuttaahan se.
Viestit 6 ja 10. Sisälukutaito?
Jos mies ei saa sanottua ja sinua vaivaa, suu auki. Kyllä ne uskovat, tavalla tai toisella. Katkaisisitko välit omaan äitiisi yhtä helposti?
Meillä oli aikanaan oman äitini kanssa lapseen liittyen aika paljon isompi rajanveto-ongelma, josta käytiin käräjillä asti hakemassa oikeutta. Mummo oppi läksynsä kuullessaan samat sanat tuomarilta, ja väleissä ollaan silti pienen viileän kauden jälkeen. Teidän tuskin tarvitsee mennä näin pitkälle. Kaksivuotiaan huonokaan otsatukka ei ole välienkatkaisun syy. Lapsi ei siitä kärsi, vaikka sinun esteettinen silmäsi ehkä niin tekeekin, ja välit mummoon kasvavat huonosti takaisin. Entä jos katkaiset ne ja lapsi isompana kysyy mummonsa perään? "Ei olla tekemisissä otsatukan takia?"Vai oikein käräjillä. Kuulostatkin oikein esimerkkitapaukselta jakamaan muille elämänohjeita :'D
Joo, kun on joutunut menemään noin pitkälle, niin asiat asettuvat uusiin mittasuhteisiin. Meillä kyse oli vapaudenriistosta, ei otsatukasta. Otsatukan kokoiset asiat saa hoidettua anopinkin kanssa ilman virkavallan ohjeistusta. Lapseni on aikuistumassa, joten näen asian jo niin, että isompiakin ongelmia saattaa tulla (ja tuleekin) matkalla vastaan kuin kaksivuotiaan ruma otsis :) joten jäitä hattuun. Te teette tietysti niin kuin tahdotte.
Älä neuvo kun et itsekään osannut laittaa jäitä hattuun vaan lähdit käräjille.
Tuossa tapauksessa lähtisin tänä päivänäkin. Asiasta sen enempää kertomatta voin luvata, että niin lähtisit sinäkin, ja sen jälkeen sinäkin olisit sitä mieltä, että luvaton tukanleikkuu on yksittäistapauksena oikeastaan aika pieni, sovittavissa oleva juttu.
Jos mies antoi luvan äidilleen leikata lapsensa tukka. Live with it.
Vierailija kirjoitti:
Juu, juttu on mennyt niin hämäräksi että minustakin alkaa tuntua siitä, että hän varmaankin sitten luvan antoi. Eihän hän muuten voisi toimia noin, eihän?
Ap
Mies tosiaan saattoi antaa luvan leikata. Miksi ei olisi antanut? En näe mitään ihmeellistä siinä. Mistä hän olisi voinut tietää lopputuloksen?
Vierailija kirjoitti:
Mies tosiaan saattoi antaa luvan leikata. Miksi ei olisi antanut? En näe mitään ihmeellistä siinä. Mistä hän olisi voinut tietää lopputuloksen?
No miksei mies sitten voi reilusti sanoa, että antoi luvan ja mamma vaan epäonnistui? Miksi lähteä tuollaista asiaa pimittämään, kun eihän siitä tule muuta kuin älytön sotku ja totuus tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin esille. Vaimo soittaa anopille ja anoppi kertoo tehneensä luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus näitä nykymammoja. Ei se elämä siihen otsiksen leikkaukseen kaadu, ehkä ne hiukset tosiaan oli silmillä ja mummo ajatteli hyvää hyvyyttään auttaa. Pian ne kasvaa takaisin, ei ole välienkatkaisun arvoista.
Ei ole kenelläkään lupaa toisten hiuksia leikeillä kun pyynnöstä. Sehän on aikuisten kohdalla ihan pahoinpitelyksikin luettava asia.
Helvetti teillä ihmisillä on murheet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, juttu on mennyt niin hämäräksi että minustakin alkaa tuntua siitä, että hän varmaankin sitten luvan antoi. Eihän hän muuten voisi toimia noin, eihän?
Ap
Kilauta anopille ja kysy. Ja kerro meillekin :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei mies sitten voi reilusti sanoa, että antoi luvan ja mamma vaan epäonnistui? Miksi lähteä tuollaista asiaa pimittämään, kun eihän siitä tule muuta kuin älytön sotku ja totuus tulee varmasti ennemmin tai myöhemmin esille. Vaimo soittaa anopille ja anoppi kertoo tehneensä luvan kanssa.
Tässä tapauksessa mies varmaan yrittää vältellä suurempaa riitaa. En yhtään ihmettele, aika tulinen tapaus.
Jos tukka on silmillä, voi mummo laittaa ponnarin.
Omistaako äiti aina lapsensa hiukset? Ihan vaan kysyn...
Miksi ap riitelee tulisesti miehensä kanssa? Siis todellinen aihe. Ei se, että lapsen hiukset leikattiin, se ei nyt oikein riitä.
Jos anoppi olisi leikannut mun lapseni hiukset, olisin soittanut suoraan sille ja selvittänyt asian. (Onneksi mun anoppi ei tekisi niin).
Mutta uskon, että tässä tapauksessa mies on saattanut epämääräisesti antaa luvan kyseiseen touhuun. Siinä tapauksessa mies vie lapsen parturiin parantamaan leikkausta (jos se nyt oikeasti on niin hirvittävä) ja samaa ongelmaa ei varmastikkaan enää tule tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Soitin anopille, sanoi että poikansa ei antanut lupaa ja sitten sen jälkeen alkoi puolustelemaan tekoansa.
Samasta puusta joo...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Soitin anopille, sanoi että poikansa ei antanut lupaa ja sitten sen jälkeen alkoi puolustelemaan tekoansa.
Samasta puusta joo...
Ap
Eli lakkaa riitelemästä sen miehesi kanssa!!! Mitä se on muka tehnyt?
Ja miltä luulet lapsesta tuntuvan kun teet tästä niin ison numeron???
Vierailija kirjoitti:
3 = ap
Tuo miehen puhumattomuus minua myös ärsyttää. Ihan kuin tuollainen asia ei muka minulle kuuluisi, kun kuitenkin yhdessä perheenä eletään. Piti itse huomata ja itse sanella, miten jatkossa mummon kanssa menetellään. Nyt mies mököttää ja kieltäytyy hoitamasta asiaa.
Ap
Lopeta vaahtoaminen. Ne kasvaa ihan hetkessä. Ajatus oli takuulla hyvä.
Sä voisit ottaa pikkusen iisimmin ton kampausvastuun kaksivuotiaan osalta.
Mieti mitä sotia Rupeet käymään. Mun mielestä se kampaus on toki hassu, mutta tuo koko asiakin on hassu.
Etkö sä näe omassa ajattelumaailmassaso mitään mätää? Lapsi turvassa. Isä hoitaa. Mummo hoitaa. On turvallisia aikuisia jotka huolehtii. Kukaan ei pistänyt lasta pihalle ilman vaatteita tai yksin vahtimatta.
Mies...ei ehkä huomannut koko asiaa, ei halunnut kertoa ei uskaltanut kertoa ei muistanut kertoa...saattoi ennakoida raivosi. Ihan ymmärrän sen mökötyksen. Raivo on turhaa. Myönnä pois turha raivoomisesi. Sulla on kaunis ja hieno lapsi ja hyvä perhe heillä. Miltä siitä lapsesta tuntuu?
Nolaatte itsenne!